hambergermenu

ضروری ترین ابزار های خودرو

چکیده : در این مقاله قصد داریم تا لیستی از مهم ترین و ضروری ترین ابزارآلات مورد نیاز در خودرو را برای شما نام ببریم، تا به کمک آنها، بتوانید خودروی خود را با این وسایل کاربردی و ضروری تجهیز نمایید. در ادامه 12 وسیله ی مورد نیاز در هر خودرویی را معرفی می نماییم، ابزار هایی که علاوه بر خودتان، می تواند کمک حال خودروهای بین راهی باشد.

 

خرید خودرو، یکی از لذت بخش ترین خرید ها برای افراد می باشد. بعد از خرید خودرو، افراد باید اطلاعات فنی و نکاتی را جهت استفاده و نگهداری از ماشین خود بدانند. همچنین، هر خودرویی نیاز به ابزار و تجهیزاتی دارد تا در صورت نیاز، در سفر، و یا جاده و خیابان های شهری مورد استفاده قرار گیرد. شما پس از خرید خودرو، باید برخی از ابزار های دستی، ساده و کاربردی را در خودروی خود داشته باشید. ابزارهایی که می تواند شما را به هنگام مواجه با ساده ترین و کوچک ترین مشکلات، در جاده ها و خیابان ها کمک نماید.

 

در این مقاله قصد داریم تا لیستی از مهم ترین و ضروری ترین ابزارآلات مورد نیاز در خودرو را برای شما نام ببریم، تا به کمک آنها، بتوانید خودروی خود را با این وسایل کاربردی و ضروری تجهیز نمایید. در ادامه 12 وسیله ی مورد نیاز در هر خودرویی را معرفی می نماییم، ابزار هایی که علاوه بر خودتان، می تواند کمک حال خودروهای بین راهی باشد.

 

 

1- جعبه ابزار خودرو

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین وسایل مورد نیاز در خودرو، جعبه ابزار می باشد. شما به کمک جعبه ابزار، می توانید ابزار های دستی نظیر، انواع آچار، پیچ گوشتی، انبردست و … در خودروی خود، نگهداری کنید. همچنین داشتن جعبه ابزار در ماشین، باعث می شود تا بتوانید ابزار های کاربردی بیشتری را به صورت منظم و تفکیک بندی شده، بدون اشغال کردن فضای زیاد داشته باشید. یک جعبه ابزار کامل، میتواند خودروی شما را تجهیز، و برای هر شرایطی آماده کند.

 

2- انواع ست پیچ گوشتی و آچار

 

ست پیچ گوشتی و آچار

 

از دیگر ابزارهایی که باید در خودروی خود داشته باشید، انواع پیچ گوشتی دوسو و چهارسو، جهت باز و بست کردن پیچ ها می باشد. این ابزار ساده و در عین حال پر کاربرد، در سایزبندی متفاوت موجود است و به شما کمک میکند تا در زمان کمتری کارهای ساده خود را انجام دهید. ابزار دیگری که در کنار پیچ گوشتی، می توانید برای باز کردن پیچ ها استفاده کنید، انواع آچار می باشد. آچار ها بر اساس شماره طبقه بندی می شوند. معمولا آچار با شماره ی 10 تا 19 از پر کاربرد ترین آچار های مورد استفاده در ماشین ها می باشد. به کمک این آچار ها، می توانید انواع پیچ های مورد استفاده در خودرو را باز و بسته نمایید.

 

3- آچار چرخ

 

آچار چرخ

 

ابزار ضروری که همه خودرو ها به آن نیاز دارند، آچار چرخ می باشد. معمولا کمپانی های خودروسازی، آچار چرخ را در زمان تحویل خودرو ها، داخل ماشین قرار می دهند. از آچار چرخ برای باز کردن و بستن پیچ های چرخ استفاده می شود و در زمان پنچری خودرو کاربرد بسیاری دارد. نبود آچار چرخ و لاستیک زاپاس در خودرو، می تواند دردسر ساز شود و هزینه زیادی را جهت انتقال خودرو به تعمیر گاه متحمل شوید.

 

4- جک

شرکت های خودرو سازی در کنار آچار چرخ، جک خودرو را نیز داخل خودرو قرار می دهند، تا در زمان پنچری لاستیک ها، افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن لاستیک خود را تعویض نمایند. جک خودرو معمولا در صندوق عقب یا در قسمت زاپاس خودرو قرار دارد و برای پنچرگیری خودرو، از آن استفاده می نمایند.

 

5- زنجیر چرخ

 

زنجیر چرخ

 

در جاده های کوهستانی و برفی، هنگام بارش برف، و یخ زدگی جاده ها و خیابان ها، از ابزاری به نام زنجیر چرخ استفاده می کنند. اتصال یک یا دو زنجیر چرخ، بر روی لاستیک ها، از خطر لیز خوردگی در جاده های برفی جلوگیری می نماید. زنجیر های چرخ انواع گوناگونی دارند. بستن زنجیر چرخ بر روی لاستیک، ممکن است کمی زمان بر و سخت باشد، اما با انتخاب زنجیر چرخ مناسب و با کاربری آسان، می توانید در زمان کمتری و براحتی آن را به چرخ متصل نمایید.

 

6- مثلث خطر

 

مثلث خطر

 

یکی از علائم ترافیکی ضروری در خودروها، مثلث خطر شبرنگی می باشد. از این وسیله در هنگام خرابی و یا پنچری ماشین در کنار جاده ها استفاده می شود و برای آگاهی ماشین های پشتی و جلوگیری از حادثه استفاده می شود. برچسب های شبرنگی موجود بر روی این مثلث باعث میشود تا رانندگان از وجود ماشینِ دچار نقص فنی، هوشیار و با خبر شوند.

 

7- کپسول آتش نشانی

یکی دیگر از وسایلِ با اهمیت در خودرو، وجود کپسول آتش نشانی می باشد. کپسول های آتش نشانی کوچک خودرویی، بهترین انتخاب برای خودرو است. این وسیله میتواند از گسترش آتش سوزی در داخل کابین و یا موتور خودرو جلوگیری کند و از بروز حوادث جانی و مالی بکاهد.

 

8- کابل اتصال باتری خودرو (باتری به باتری)

 

باتری به باتری

 

کابل باتری به باتری خودرو، به شما کمک می کند تا در صورت دِ شارژ یا خالی شدن باتری خودروی شما، بتوانید با اتصال به باتری یک خودروی دیگر، باتری ماشین خود را به صورت موقت شارژ نمایید. این نوع کابل ها دارای گیره ی قابل اتصال به قطب مثبت و منفی باتری خودروها می باشند. در هنگام باتری به باتری نکات ایمنی را رعایت نموده و از دستکش ایمنی استفاده نمایید.

 

9- چراغ قوه

چراغ قوه ها در دو نوع شارژی و باتری خور موجود هستند. از این ابزار در شب و یا برای دیدن نقاط کور و تاریک داخل کابین یا موتور خودرو استفاده می شود. چراغ قوه در زمان خرابی خودرو یا پنچرگیری در شب کاربرد بسیاری دارد. چراغ قوه های آهنربایی، بهترین گزینه برای ماشین می باشد تا دستان شما برای تعمیر خودرو آزاد باشد.

 

10- آب و روغن موتور

وجود آب رادیاتور و روغن موتور، از ضروری ترین اقلام مورد نیاز در خودرو می باشد. اگر در سفر و یا ترافیک، آمپر خودروی شما بالا رفت و یا به دلیل مشکلات موتوری، روغن موتور خودرو کم شد. داشتن آب و روغن می تواند از زمان ماندن شما در کنار جاده و یا متحمل شدن هزینه های زیاد، بکاهد.

 

11- سیم یدک کش

سیم بکسل یا سیم یدک کش، یکی از ابزار های کمک رسانی به خودروها می باشد، از سیم یدک کش میتوان در مکان های کوهستانی، برفی و سراشیبی ها استفاده نمود. همچنین در زمان خرابی خودرو و بکسل کردن ماشین، از این ابزار استفاده می شود.

 

12- جعبه کمک های اولیه

 

جعبه کمک های اولیه

 

آخرین وسیله ای که در این مقاله به آن میپردازیم، جعبه کمک های اولیه می باشد. این جعبه در حوادث جاده ای و یا صدماتی که در طول سفر ممکن است اتفاق بیوفتد، کاربرد دارد و به کمک آن می تواند در حد ابتدایی زخم یا صدمات وارده به افراد را پوشش داد.

 

در این مقاله، به معرفی 12 مورد از مهم ترین و ضروری ترین وسایل، و ابزارآلات مورد نیاز در هر خودرویی پرداختیم و آنها را مورد بررسی قرار دادیم. تا با تهیه این ابزارآلات بتوانید خودروی خود را تجهیز نمایید. بسیاری دیگر از ابزار های کاربردی نیز وجود دارند که در این مقاله به پرکاربرد ترین آنها پرداختیم. داشتن این ابزار ها، در خودرو می تواند از ماندن در راه و تحمل هزینه های بسیار زیاد بکاهد، و هزینه و زمان شما نیز، صرفه جویی شود.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *