hambergermenu

طلق شفاف چیست ؟

 

طلق شفاف چیست

 

طلق شفاف یا شیشه ای چیست ؟

سال ها بود که شیشه یکی از کاربردی ترین متریال های موجود در سر تا سر دنیا شناخته می شد و مصرف بسیار گسترده ای داشت با وجود تمامی معایبی این که این محصول از آن برخوردار بود. علت این گستردگی در استفاده بدون شک نبودن متریالی مشابه شیشه در گذشته بود. اما با گذر زمان محصولات بسیار جدیدی به وجود آمدند که به خوبی می توانند جایگزین شیشه شوند. طلق شفاف یکی از این محصولات است که بدون شک به آن نیاز پیدا می کنید. اما طلق شفاف چیست ؟ برای دریافت پاسخ سوال خود در این مورد با ما همراه باشید.

 

اما پیش از آنکه به طلق شفاف و ویژگی های آن بپردازیم خوب است بدانید که شما از طریق لینک رو به رو نه تنها می توانید به کسب اطلاعات لازم در مورد طلق شفاف بپردازید بلکه می توانید با بهترین کیفیت قیمت آن را تهیه نمایید : طلق شفاف

 

طلق شفاف چیست و از چه چیزی ساخته شده است ؟

طلق شفاف یکی از انواع محصولات پلاستیکی می باشند که از نظر ویژگی تا حد زیادی به ورق های پلکسی گلاس شبیه می باشند. این ورق ها همانطور که گفتیم از جنس پلاستیک هستند اما از نظر ظاهری تفاوتی با شیشه ندارند و کاملا مشابه می باشند. با این وجود این ورق ها تا حدود بسیار زیادی معایب شیشه معمولی را بر طرف نموده اند که موجب شده است در بسیاری از موارد به جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه تبدیل شوند.

 

خوب است بدانید که یکی از این نام هایی که این ورق ها به آن شهرت دارند طلق شیشه ای یا ورق پلکسی گلاس شفاف می باشد. همچنین شایان ذکر است استفاده از پلاستیک نه تنها موجب افت کیفیت این مجصول نشده است بلکه کیفیت آن را نیز افزایش داده است. مبدا وارد کننده این ورق ها معمولا کشور های آسیا شرفی می باشند اما در ایران نیز این ورق ها تولید می شوند. خرید این محصول می تواند مزایا بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در ادامه برخی از مهم ترین های آن را برای شما شرح خواهیم داد.

 

طلق شفاف چیست

 

مزایا طلق شفاف چیست ؟

علاوه بر زیبایی این محصول و ظاهری کاملا مشابه با شیشه واقعی از مهم ترین مزایایی که این محصول از آن برخوردار می باشد می توان به این موارد اشاره کرد :

  1. 1. وزن کم : از مهم ترین مزایایی که این محصول نسبت به شیشه از آن برخوردار است می تواند به وزن بسیار کم آن اشاره کرد. وزن کم این محصول جا به جایی آن را آسان می کند و نصب طلق را بر روی هر جایی امکان پذیر می کند. همانطور که می دانید یکی از علت های شکننده بودن شیشه وزن آن است که با کاهش وزن آن در طلق شفاف این عیب تا حد بسیار خوبی بر طرف شده است.

 

  1. 2. ضد ضربه : از نظر مقاومت طلق شفاف را می توان تا چند صد برابر مقاوم تر از شیشه معرفی کرد. ضرباتی که موجب خورد شدن شیشه می شوند به خوبی توسط طلق شفاف رد می شود و از این نظر این عیب مهم شیشه را بر طرف می کند. علاوه بر آن خوب است بدانید که بر خلاف شیشه که خورده های آن بسیار آسیب زا و خطرناک می باشد ، خورده های طلق شفاف خطرناک نیستند و آسیبی برای بدن انسان به دنبال نخواهد داشت.

 

  1. 3. کیفیت بالا : این محصول از با کیفیت ترین پلاستیک ها درست می شود و در کارخانه های معتبر با خط تولیدی با کیفیت ساخته می گردند. به همین علت کیفیت آن ها تا حد امکان ارتقا پیدا کرده است و استفاده از آن را آسان تر نموده است.

 

  1. 4. تنوع ضخامت : این محصول در ضخامت های مختلفی تولید می شود که حداقل آن دو میل می باشد و در صورت سفارش حتی تا 50 میل نیز قابل سفارش می باشد. شما می توانید از طریق لینکی که در ابتدای صفحه برای شما قرار دادیم به کسب اطلاعات در مورد ضخامت های موجود بپردازید.

 

  1. 5. قیمت مناسب : خوب است بدانید که با وجود تمامی این مزایا و کیفیت بالای این محصولات قیمت طلق شفاف چندان بالا نمی باشد و از نظر قیمتی تا حدودی شبیه به شیشه و حتی کمتر می باشد. با این وجود در نظر داشته باشید که قیمت این طلق از عواملی تاثیر می گیرد که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

 

  1. 6. برش پذیری آسان : در مقایسه با شیشه یکی دیگر از مزایایی که طلق شفاف از آن برخوردار می باشد برش پذیری آسان است. در حالی که شیشه به سختی برش می خورد و در هنگام برش نیز ممکن است به طور کامل خورد شده و از بین برود ، طلق شیشه ای بدون ترس از شکستن برش می خورد و روش های برش دادن آن نیز آسان تر می باشد. برای برش این محصول می توانیداز انواع اره ها استفاده کنید و یا در صورت دسترسی به تجهیزات از لیزر مخصوص برش زدن استفاده نمایید.

 

  1. 7. انعطاف پذیری : استفاده از این محصول با انعطاف پذیری که از آن برخوردار می باشد کار شما را بسیار آسان می کند و شما می توانید به سادگی در زمان هایی که نیاز دارید آن را خم نمایید. در نظر داشته باشید که محصولات مشابه طلق شفاف در صورتی که خم شوند کاملا خورد شده و از بین می روند و به سختی می توانید محصولی را پیدا کنید که با وجود ظاهری کاملا شیشه ای ، به خوبی منعطف باشد و خم شود.

 

  1. 8. عایق صدا و دما : در آخر اشاره به عایق بودن این محصول نیز حائز اهمیت است. با اینکه از طلق شیشه ای بیشتر برای ساخت استند ها و وسائل تبلیغاتی استفاده می شود اما این خواص و ویژگی های آن موجب می گردد که از طلق شیشه ای به سادگی بتوان در زمینه ساخت پارتیشن، پنجره ها موقت و … نیز استفاده نمود.

 

البته که ویژگی و مزایا طلق شفاف محدود به این دو مورد نمی باشد اما مهم ترین مزایای آن را به تفصیل برای شما شرح دادیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های این محصول از طریق لینک ابتدای این مطلب اقدام نمایید.

 

طلق شفاف چیست

 

انواع طلق شفاف چیست ؟

همانطور که گفتیم این محصول به طلق شیشه ای معروف می باشد اما انواع آن محدود به این مدل نمی باشد. طلق شیشه ای از نوع مات نیز قابل خریداری و استفاده می باشد. تفاوت طلق شفاف و مات این است که طلق شفاف هم نور و هم تصویر را از خود عبور می دهد اما طلق مات تنها نور را از خود رد می کند. در نظر داشته باشید که طلق های رنگی نیز در انواع مات و شفاف نیز موجود می باشد که شما می توانید بر اساس نیاز خود با خیالی راحت اقدام به خریداری آن ها نمایید.

 

قیمت طلق شیشه ای به چه صورت است ؟

در این مطلب سعی کردیم تا به تفصیل در مورد طلق شفاف اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم. همانطور که فوقا گفتیم یکی از مزایایی که این محصول از آن برخوردار می باشد قیمت مناسب آن است. اما نباید از عوامل تاثیر گذار در قیمت این محصول غافل بمانیم. مهم ترین عواملی که در قیمت این محصول تاثیر قابل توجهی دارد به این شرح می باشد :

  • برند : برند ها و شرکت های مختلفی امروزه به تولید طلق شفاف می پردازند که بر اساس هزینه تولید و کیفیت مواد اولیه این محصولات را با قیمت های مختلفی در بازار ارائه می کنند که در نهایت در قیمت طلق شفاف تاثیر گذار می باشند.

 

  • کشور مبدا : طلق های شفاف در ایران هم تولید می شوند اما اکثر ورق های موجود از کشور هایی مانند تایوان وارد می شوند که بر اساس هزینه واردات ، قیمت ارز و … قیمت طلق شفاف نیز می تواند متفاوت باشد.

 

  • ضخامت : همانطور که فوقا گفتیم این محصول در از ضخامت 2 میل تا 50 میل موجود و قابل خریداری می باشند و طبیعتا هر چه ضخامت محصول مورد سفارش شما بیشتر باشد ، قیمت نیز بالاتر می رود.

 

  • ابعاد : این ورق ها در ابعاد مشخص شده ای تولید می شوند که به طور معمول 122 در 183 می باشد. در صورتی که ابعاد مد نظر شما بیشتر از این حد باشد باید هزینه ورق دوم را نیز پرداخت کنید چرا که فروش طلق شفاف به طور معمول به صورت تیکه ای و در ابعاد مشخص شده می باشد. 

 

  • فروشگاه مورد نظر شما : در آخر نباید فراموش کنید که فروشگاه منتخب شما برای خریداری طلق شفاف نیز می تواند در هزینه های شما تاثیر گذار باشد. معمولا شرکت های معتبر با حجم بالا فروش محصولات قیمت های بهترین را برای محصولات خود تعیین می کنند. به همین علت در زمان خرید طلق شفاف در فروشگاه خود دقت نمایید. 

 

ما در این مطلب سعی کردیم تا به تفصیل به این سوال که طلق شفاف چیست پاسخ دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *