قیمت خودرو ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
قیمت خودرو 29 اردیبهشت 1400 شامل خودروهای ایران خودرو ( سمند ، دنا و پژو ) ، سایپا ( پراید ، تیبا ، کوییک و …) و خارجی را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم.
با بخش قیمت خودرو از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.
قیمت خودرو های ایران خودرو 29 اردیبهشت 1400
ایران خودرو یکی از شرکت های قدیمی در ایران و اولین شرکت در حوزه ی خودرو سازی داخلی می باشد.
محصولات این شرکت در سال های اخیر فروش زیادی داشته است.
در ادامه لیست قیمت خودروهای ایران خودرو قرار داده شده است.
نام خودرو | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | |
وانت آریسان | ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۰,۵۶۰,۰۰۰ | |
سمند LX | ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۷,۵۹۸,۰۰۰ | |
سمند EF7 | ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۵,۸۲۵,۰۰۰ | |
سمند EF7 دوگانه سوز | ۲۳۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۱,۷۹۵,۰۰۰ | |
سورن سال | — | ۱۳۱,۶۶۶,۰۰۰ | |
سورن پلاس | — | ۱۸۹,۳۶۷,۰۰۰ | |
دنا | ۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵۰,۸۳۲,۰۰۰ | |
دنا پلاس | ۳۱۸,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶۶,۹۸۵,۰۰۰ | |
دنا پلاس توربو | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۷۱,۸۶۴,۰۰۰ | |
دنا پلاس توربو اتوماتیک | ۴۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷۱,۶۶۴,۰۰۰ | |
پژو GLX 405 | ۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | توقف تولید | |
پژو GLX 405 دوگانه سوز | ۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰ | توقف تولید | |
پژو SLX 405 | ۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۸,۹۲۵,۰۰۰ | |
پژو پارس | ۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۲,۴۱۰,۰۰۰ | |
پژو پارس دوگانه سوز | ۲۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۷,۰۷۲,۰۰۰ | |
پژو پارس LX | ۲۵۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۷,۲۱۲,۰۰۰ | |
پژو پارس اتوماتیک | ۳۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۷,۳۰۳,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ دندهای + فرمان هیدرولیک | — | ۱۵۳,۱۰۰,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ دندهای + فرمان برقی | ۲۹۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۰,۷۱۱,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ . دندهای / پانوراما | ۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۹,۶۲۱,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ . اتوماتیک | ۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ . اتوماتیک / پانوراما | ۴۰۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۷ صندوقدار | — | توقف تولید | |
پژو ۲۰۶ . تیپ ۲ | ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۰,۹۷۴,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۶ . تیپ ۵ | ۲۵۳,۰۰۰,۰۰۰ | توقف تولید | |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۰,۸۷۲,۰۰۰ | |
پژو ۲۰۰۸ | — | توقف تولید | |
رانا | — | ۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
رانا پلاس | ۲۰۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۰,۳۷۹,۰۰۰ | |
دانگ فنگ H30 | — | توقف تولید | |
رنو تندر E2 | — | توقف تولید | |
رنو تندر پلاس دندهای | — | توقف تولید | |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | — | توقف تولید | |
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) | — | توقف تولید | |
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) | — | توقف تولید | |
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) پلاس | ۷۷۸,۰۰۰,۰۰۰ | — | |
پیکاپ دوکابین فوتون . بنزینی | — | ۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰ | |
پیکاپ دوکابین فوتون . دیزل | — | ۸۵۸,۰۰۰,۰۰۰ | |
سوزوکی ویتارا | — | توقف تولید | |
تارا دستی | — | ۲۹۰,۶۵۰,۰۰۰ | |
تارا اتوماتیک | — | به زودی |
قیمت خودروهای سایپا 29 اردیبهشت 1400
سایپا که با مهم ترین محصول خود یعنی پراید فروش زیادی در سال های اخیر بدست آورد یکی از شرکت های خودروسازی داخلی می باشد.
در ادامه لیست قیمت خودروهای سایپا قرار داده شده است.
نام خودرو | قیمت بازار (تومان) | قیمت کارخانه (تومان) | |
سایپا ۱۱۱ (سفید) | ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | توقف تولید | |
سایپا ۱۱۱ (تنوع رنگ) | — | توقف تولید | |
سایپا ۱۳۱ (سفید) | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | توقف تولید | |
سایپا ۱۳۱ (تنوع رنگ) | — | توقف تولید | |
سایپا ۱۳۲ (سفید) | — | توقف تولید | |
سایپا ۱۳۲ (تنوع رنگ) | — | توقف تولید | |
سایپا ۱۵۱ | ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ | |
سایپا ۱۵۱ (آپشنال) | — | — | |
سایپا ۱۵۱ (آپشنال) + رینگ آلومینیوم | — | — | |
تیبا | ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۷,۰۷۵,۰۰۰ | |
تیبا (آپشنال) | — | به زودی | |
تیبا ۲ (سفید) | ۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۵,۴۲۶,۰۰۰ | |
تیبا ۲ (تنوع رنگ) | — | — | |
تیبا۲ پلاس | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | به زودی | |
ساینا (ساده) | ۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۲,۹۲۸,۰۰۰ | |
ساینا (آپشنال) | — | ۹۱,۲۰۰,۰۰۰ | |
ساینا S | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۰,۲۹۲,۰۰۰ | |
کوییک دندهای | ۱۵۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۹,۷۵۵,۰۰۰ | |
کوییک R (سفید) | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | |
کوییک R (تنوع رنگ) | — | به زودی | |
کوییک S | — | ۱۴۳,۱۰۶,۰۰۰ | |
کوییک پلاس اتوماتیک | ۲۱۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۳۲,۶۷۲,۰۰۰ | |
وانت زامیاد | — | ۱۷۷,۷۲۳,۰۰۰ | |
وانت زامیاد (رادیال) | — | ۱۸۰,۵۰۰,۰۰۰ | |
وانت زامیاد (آپشنال) | ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۰,۵۹۷,۰۰۰ | |
وانت زامیاد گازسوز (ساده) | — | ۱۹۹,۸۹۸,۰۰۰ | |
وانت زامیاد گازسوز (آپشنال) | ۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰۹,۸۷۴,۰۰۰ | |
وانت زامیاد دیزل . یورو ۵ | — | ۲۶۳,۹۶۳,۰۰۰ | |
وانت پادرا (پلاس) | — | ۲۲۹,۰۸۰,۰۰۰ | |
آریو (دنده ای) | — | توقف تولید | |
آریو (اتوماتیک) | — | توقف تولید | |
چانگان CS35 | — | توقف تولید | |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | — | توقف تولید | |
سیتروئن C3 | — | توقف تولید | |
شاهین | — | ۲۶۷,۴۰۰,۰۰۰ |
قیمت خودروهای خارجی 29 اردیبهشت 1400
برندهای زیادی از خودروسازهای مختلف جهانی در بازار ایران حضور دارند.
مهم ترین کشور های تولید کننده خودروهای بازار ایران ، کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا هستند.
نام خودرو | قیمت بازار (تومان) | قیمت نمایندگی (تومان) |
کیا سراتو ۲۰۱۸ | ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | توقف فروش |
کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ | — | توقف فروش |
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ | — | توقف فروش |
کیا اپتیما ۲۰۱۷ | — | توقف فروش |
کیا اپتیما هیبرید ۲۰۱۸ | ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | توقف فروش |
کیا سورنتو ۲۰۱۷ | — | توقف فروش |
کیا سورنتو ۲۰۱۸ | — | توقف فروش |
نام خودرو | قیمت بازار (تومان) | قیمت نمایندگی (تومان) |
رنو تلیسمان ۲۰۱۸ | ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | توقف فروش |
رنو کولئوس ۲۰۱۸ | ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | توقف فروش |
نام خودرو | قیمت بازار (تومان) | قیمت نمایندگی (تومان) |
تویوتا CH-R تیپ لانچ ۲۰۱۸ | — | توقف فروش |
تویوتا CH-R تیپ استایل ۲۰۱۸ | — | توقف فروش |
تویوتا پریوس ۲۰۱۷ تیپ C | — | توقف فروش |
تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ | — | توقف فروش |
تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ / اتوماتیک | — | توقف فروش |
آیا واردات خودرو، راه حلی برای کاهش قیمت خودرو است ؟
علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: عرضه خودرو در چند سال اخیر از تقاضا بسیار کمتر بوده و عطش بازار به خرید خودرو موجب افزایش قیمت شده است.
بنابراین، تا مادامی که این مشکل حل نشود، به نظر می رسد این موضوع یعنی اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار باقی خواهد ماند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: باید برای این مشکل به صورت ریشه ای راه حلی در نظر گرفته شود و فکری به حال آن کرد.
به نظر می رسد راه حل این مشکل تناسب کردن بین عرضه و تقاضا باشد، چه از طریق تولید داخل چه از طریق واردات، باید به این عطش پاسخ داد.
افزایش قیمت سه ماه توسط شورای رقابت
شورای رقابت مسئول تعیین قیمت برای خودروسازان می باشد.
با این حال همچنان تعیین قیمت خودرو یکی از چالش های اساسی و همیشه مشکل داره بوده است.
معمولا اعتراضات به قیمتی که شورای رقابت تعیین می کند همیشه ادامه دارد.
برندهای خارجی خودرو در بازار ایران
در چند سال گذشته و به دلیل افزایش قیمت ارز ، خودرو همواره در مسیر افزایش قیمت بوده است.
همین موضوع باعث شده خودروهای خارجی هم همیشه با افزایش قیمت همراه باشند.
برندهای پرطرفدار چینی و اروپایی در چند سال گذشته هم توانسته اند خودروهای زیادی وارد کشور کنند. البته در این بین خودروهای کیفیت پایین خارجی زیادی هم وارد کشور شده است.
تاریخچه مرسدس بنز Benz آلمان
مرسدس-بنز (به آلمانی: Mercedes-Benz، مرسیدِس-بنز)، شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ. گ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درونسوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه خودرو) و نیز تعمیر خودرو فعالیت مینماید. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد.
شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ) در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر (درگذشته ۶ مارس ۱۹۰۰) و ویلهلم مایباخ (درگذشته ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹) تأسیس شد. در آوریل ۱۹۰۰ امیل یِلینِک، تاجر و سرمایهگذار دنیای نوپای خودروها، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل ۵۵۰ هزار مارک آلمان را به دِ. اِم. گِ داد در صورتی که مایباخ میتوانست خودرویی اسپرت و انقلابی برای او طراحی کند.
خودرو درخواستی یلینک مشخصاتی بسیار پیشرفتهتر از خودروهای زمان خود داشت.
به دلیل علاقه زیاد یلینک به دخترش مرسدس (مرسیدِس)، که تولد او را برای زندگی خود خوشیمن میدانست، نام او را برای خودرو خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت دِ. اِم. گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد.
در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (دِ. اِم. گِ) و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس-بنز، به بازار عرضه کردند.
در سال ۱۹۹۷ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.
امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ گ بهشمار میآید و همراه با آئودی و بامو و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که بهعنوان پرفروشترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته میشوند.
تاریخچه بی ام و BMW آلمان
بِاِموِ (به آلمانی: BMW) که در ایران با نام بیامدبلیو و بیاموی نیز شناخته شده و نام آن کوتاهشدهٔ عبارتِ «بایِرن موتور وِرک» (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) و در زبان آلمانی بهمعنای صنایع موتوری باواریا است، یک شرکت خودروساز آلمانی است که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بهشمار میآید.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد. این شرکت تا سال ۱۹۴۵ در زمینه تولید موتور هواپیما هم فعال بود.
ساختمان مرکزی بامو در مونیخ، که به شکل موتور چهارسیلندر طراحی شدهاست.
شرکت بامو در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد.
این شرکت مالک شرکتهای رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ بامو با ۲٬۲۷۹٬۵۰۳ دستگاه وسیلهٔ نقلیه دوازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان بود.
این شرکت در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، انگستان و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید خودرو دارد.
امروزه اکثریت سهام بامو در اختیار خانوادهٔ کوانْدْت قرار دارد (اشتفان کواندت ۲۹٪، و سوزان کوانْدْت کلاتن ۲۱٪). حدود نیمی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت در دسترس عموم سهامداران است.9