قیمت خودرو ۴ خرداد ۱۴۰۰
قیمت خودرو 4 خرداد 1400 شامل خودروهای ایران خودرو ( سمند ، دنا و پژو ) ، سایپا ( پراید ، تیبا ، کوییک و …) و خارجی را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم.
با بخش قیمت خودرو از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.
قیمت خودرو های ایران خودرو 4 خرداد 1400
ایران خودرو یکی از شرکت های قدیمی در ایران و اولین شرکت در حوزه ی خودرو سازی داخلی می باشد.
محصولات این شرکت در سال های اخیر فروش زیادی داشته است.
در ادامه لیست قیمت خودروهای ایران خودرو قرار داده شده است.
سمند LX | |
سمند EF7 | |
سمند سورن | |
دنا معمولی | |
دنا پلاس | |
دنا توربو | |
پژو 405 GLX | |
پژو پارس | |
پژو 207 دنده ای | |
پژو 206 تیپ 2 | |
پژو 206 تیپ 5 |
قیمت خودروهای سایپا 4 خرداد 1400
سایپا که با مهم ترین محصول خود یعنی پراید فروش زیادی در سال های اخیر بدست آورد یکی از شرکت های خودروسازی داخلی می باشد.
در ادامه لیست قیمت خودروهای سایپا قرار داده شده است.
سایپا 131 | |
سایپا 151 | |
سایپا 111 | |
تیبا | |
تیبا 2 | |
تیبا 2 پلاس | |
ساینا | |
کوییک دنده ای | |
کوییک R دنده ای |
قیمت خودروهای خارجی 4 خرداد 1400
برندهای زیادی از خودروسازهای مختلف جهانی در بازار ایران حضور دارند.
مهم ترین کشور های تولید کننده خودروهای بازار ایران ، کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا هستند.
آیا واردات خودرو، راه حلی برای کاهش قیمت خودرو است ؟
علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: عرضه خودرو در چند سال اخیر از تقاضا بسیار کمتر بوده و عطش بازار به خرید خودرو موجب افزایش قیمت شده است.
بنابراین، تا مادامی که این مشکل حل نشود، به نظر می رسد این موضوع یعنی اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار باقی خواهد ماند.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: باید برای این مشکل به صورت ریشه ای راه حلی در نظر گرفته شود و فکری به حال آن کرد.
به نظر می رسد راه حل این مشکل تناسب کردن بین عرضه و تقاضا باشد، چه از طریق تولید داخل چه از طریق واردات، باید به این عطش پاسخ داد.
افزایش قیمت سه ماه توسط شورای رقابت
شورای رقابت مسئول تعیین قیمت برای خودروسازان می باشد.
با این حال همچنان تعیین قیمت خودرو یکی از چالش های اساسی و همیشه مشکل داره بوده است.
معمولا اعتراضات به قیمتی که شورای رقابت تعیین می کند همیشه ادامه دارد.
برندهای خارجی خودرو در بازار ایران
در چند سال گذشته و به دلیل افزایش قیمت ارز ، خودرو همواره در مسیر افزایش قیمت بوده است.
همین موضوع باعث شده خودروهای خارجی هم همیشه با افزایش قیمت همراه باشند.
برندهای پرطرفدار چینی و اروپایی در چند سال گذشته هم توانسته اند خودروهای زیادی وارد کشور کنند. البته در این بین خودروهای کیفیت پایین خارجی زیادی هم وارد کشور شده است.
تاریخچه مرسدس بنز Benz آلمان
مرسدس-بنز (به آلمانی: Mercedes-Benz، مرسیدِس-بنز)، شرکت خودروسازی آلمانی و از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ. گ است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درونسوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه خودرو) و نیز تعمیر خودرو فعالیت مینماید. کارخانه اصلی و دفتر مرکزی شرکت مرسدس بنز در شهر اشتوتگارت قرار دارد.
شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ) در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر (درگذشته ۶ مارس ۱۹۰۰) و ویلهلم مایباخ (درگذشته ۲۹ دسامبر ۱۹۲۹) تأسیس شد. در آوریل ۱۹۰۰ امیل یِلینِک، تاجر و سرمایهگذار دنیای نوپای خودروها، طی یک قرارداد پیشنهادی معادل ۵۵۰ هزار مارک آلمان را به دِ. اِم. گِ داد در صورتی که مایباخ میتوانست خودرویی اسپرت و انقلابی برای او طراحی کند.
خودرو درخواستی یلینک مشخصاتی بسیار پیشرفتهتر از خودروهای زمان خود داشت.
به دلیل علاقه زیاد یلینک به دخترش مرسدس (مرسیدِس)، که تولد او را برای زندگی خود خوشیمن میدانست، نام او را برای خودرو خود انتخاب کرد و نخستین خودرو با برند دایملر-مرسدس پس موفقیت مایباخ در طراحی خودروی موردنظر یلینک تولید شد. شرکت دِ. اِم. گِ به دلیل موفقیت چشمگیر سری خودروهای مرسدس، این نام را برای همیشه برای خودروهای تولیدی خود حفظ کرد.
در سال ۱۹۲۶ شرکت دایملر-بنز از ادغام دو شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (دِ. اِم. گِ) و بنز اند سی تأسیس شد و از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ کارخانجات دو شرکت، تولیدات خود را، با برند مرسدس-بنز، به بازار عرضه کردند.
در سال ۱۹۹۷ پس از ادغام دایملر-بنز با شرکت خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این شرکت مدیریت مرسدس-بنز را در اختیار گرفت. در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری کرایسلر، توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و انحلال دایملرکرایسلر، شرکت دایملر آگ تشکیل شد.
امروزه مرسدس-بنز یکی از زیرمجموعههای شرکت دایملر آ گ بهشمار میآید و همراه با آئودی و بامو و پورشه چهار خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند، که بهعنوان پرفروشترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته میشوند.
تاریخچه بی ام و BMW آلمان
بِاِموِ (به آلمانی: BMW) که در ایران با نام بیامدبلیو و بیاموی نیز شناخته شده و نام آن کوتاهشدهٔ عبارتِ «بایِرن موتور وِرک» (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) و در زبان آلمانی بهمعنای صنایع موتوری باواریا است، یک شرکت خودروساز آلمانی است که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان بهشمار میآید.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد. این شرکت تا سال ۱۹۴۵ در زمینه تولید موتور هواپیما هم فعال بود.
ساختمان مرکزی بامو در مونیخ، که به شکل موتور چهارسیلندر طراحی شدهاست.
شرکت بامو در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد.
این شرکت مالک شرکتهای رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ بامو با ۲٬۲۷۹٬۵۰۳ دستگاه وسیلهٔ نقلیه دوازدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان بود.
این شرکت در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، انگستان و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید خودرو دارد.
امروزه اکثریت سهام بامو در اختیار خانوادهٔ کوانْدْت قرار دارد (اشتفان کواندت ۲۹٪، و سوزان کوانْدْت کلاتن ۲۱٪). حدود نیمی از سهام این شرکت نیز در بازار بورس فرانکفورت در دسترس عموم سهامداران است.9