hambergermenu

لوازم یکبار مصرف پزشکی (لیست کامل با جزئیات)

لوازم یکبار مصرف در زندگی صنعتی امروز، در همه فعالیتهای اقتصادی خصوصا در بخش خدمات، کاربردی فزاینده دارند. در بخش بهداشت و درمان، و ارائه انواع خدمات بهداشتی و درمانی، قدمت و رواج مصرف لوازم یکبار مصرف پزشکی بیشتر از سایر بخشها است. یکی از دلایل قدمت استفاده از این نوع محصولات در بخش بهداشت و درمان، ضرورتهای غیرقابل اغماض بهداشتی و درمانی است.  به عبارت دیگر، استفاده از لوازم یکبار مصرف در پزشکی در بیشتر موارد، نه یک انتخاب که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 

نقش لوازم یکبار مصرف پزشکی در ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی

مانعی برای شکل گیری چرخه انتقال بیماری

زمانی که دست یک پزشک، لاجرم با ترشحات بدن یک بیمار در تماس است، استفاده از وسایلی که تماس مستقیم را حذف کند ضروری است. لوازمی چون دستکش یکبار مصرف، عینک، ماسک و شیلدهای محافظ، نه تنها سلامتی شخص پزشک و همکارانش را حفظ می کند؛ بلکه مانع شکل گیری چرخه ای خطرناک برای انتقال بیماریهای گوناگون در بین مراجعه کنندگان خواهد شد.

 

افزایش کیفیت شرایط نگهداری از بیمار

بخشی دیگر از لوازم یکبار مصرف پزشکی ، کیفیت و مطلوبیت مراقبت و نگهداری از بیماران را افزایش می دهد. لباسهای یکبار مصرف، سوند، لگن، روتختی روبالشی و کلاه یکبار مصرف از جمله این کالاهای پزشکی هستند.

 

نقش کالاهای یکبار مصرف پزشکی در حساس ترین خدمات

 

لیست لوازم یکبار مصرف پزشکی؛ فهرستی با دامنه باز

عرضه کنندگان لوازم یکبار مصرف بهداشتی، معمولا فهرستی از کالاهای یکبار مصرف بهداشتی و درمانی را در اختیار مشتریان قرار می دهند. با اینحال جدای از اعتبار و سابقه این عرضه کنندگان باید گفت هیچ کدام از این لیستها را نمی توان جامع ترین لیست لوازم یکبار مصرف پزشکی دانست. زیرا به دلیل فرایند شتابان R&D در صنعت تولید کالاهای بهداشتی و درمانی، همواره محصولات جدیدی به فهرست لوازم یکبار مصرف پزشکی اضافه می شود.

 

با همه سرعتی که فرایند معرفی و ترویج این محصولات جدید دارد، کالای نهایی لزوما به صورت همزمان دست همه عرضه کنندگان نمی رسد. این مساله باعث می شود که لیست لوازم یکبار مصرف پزشکی هر عرضه کننده الزاما جامع ترین سیاهه نباشد.

 

به طور کلی در همه فرایندهای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از لوازم یکبار مصرف گوناگون استفاده می شود. پذیرش بیمار و ویزیت او، مداخلات درمانی همچون تلقیح واکسن و آمپول، وصل سرم، نمونه گیری آزمایشگاهی، اعمال جراحی محدود و اساسی، انواع عکس و اسکن، تراپی های گوناگون و مواردی از این دست بدون استفاده از لوازم یکبار مصرف پزشکی تقریبا قابل انجام نیست.

 

استاندارد و کیفیت

همان اندازه که لوازم یکبار مصرف پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نقش دارد، کیفیت و استاندارد این نوع از کالاها حائز اهمیت است. به طور کلی در همه کشورها و از جمله ایران، کالاهای سلامت محور مشمول استانداردهای سخت گیرانه و نظارتهای مستمر کیفی هستند. به همین دلیل عرضه کنندگان معتبر کالاهای یکبار مصرف بهداشتی، به وجود استانداردهای قانونی و دارا بودن سطوح کیفیتی مطلوب مشتریان، اهمیت می دهند.

 

لوازم یکبار مصرف پزشکی را لزوما باید از عرضه کنندگان معتبر و با سابقه خریداری کرد. تامین این ملزومات از تامین کنندگان متفرقه علاوه بر اینکه ریسک کیفیت و قیمت نامناسب را در پی دارد، امکان پیگیری اعتراض یا شکایت از کیفیت نامطلوب یا خسارت مالی را به شدت کاهش می دهد.

 

خرید لوازم یکبار مصرف پزشکی

علاوه بر اهمیت کیفیت و قیمت لوازم یکبار مصرف پزشکی مواردی همچون میزان بهینه کالای مورد نیاز، تعداد دفعات سفارش، میزان بهینه موجودی و خرید بر مبنای روندهای صعودی و نزولی بازار، موضوعات پر اهمیتی هستند.

 

یک عرضه کننده حرفه ای و معتبر با مشاوره حرفه ای همواره در کنار مشتریان خود برای انجام خرید مناسب و به صرفه خواهد بود.

 

اگر شما به طور متناوب به لوازم یکبار مصرف پزشکی نیاز دارید یا مسئولیت تامین و خرید این گونه کالاها را در یک موسسه بهداشتی و درمانی بر عهده دارید حتما با یک عرضه کننده حرفه ای در تماس باشید. یک عرضه کننده حرفه ای تجهیزات پزشکی، همواره فهرستی متنوع و به روز از لوازم یکبار مصرف پزشکی در اختیار شما قرار می دهد. بعلاوه او شما را در انتخاب بهترین نوع و نشان از هر کالا یاری خواهد داد.

 

استفاده همزمان بیمار و پزشک از لوازم یکبار مصرف بهداشتی

 

مصرف کننده؛ حلقه ای از زنجیره ارزش لوازم یکبار مصرف پزشکی

صنعت تولید و عرضه لوازم یکبار مصرف پزشکی به عنوان یک صنعت دانش بنیان و روزآمد، ارتباط تنگاتنگی با جامعه علمی دانش پزشکی دارد. بسیاری از لوزام یکبار مصرف بهداشتی، پس از توسعه علمی روشهای بهداشتی و درمانی و ضرورتهای ایجاد شده، به وجود آمده اند.

 

به عنوان مثال، پزشکان متخصص، همواره شیوه های جدیدی برای جراحی یا درمان یک بیماری ابداع می کنند.

 

همزمان واحدهای تحقیق و توسعه در صنعت لوزام یکبار مصرف پزشکی، کالاهای جدید مورد نیاز برای این پروتکل درمانی را تولید می کنند. بدین ترتیب، پزشکان و محققان دانش پزشکی را باید بخشی از چرخه تحقیق و توسعه در صنعت کالاهای یکبار مصرف بهداشتی و درمانی دانست.

 

همچنین محققین صنعت نیز همواره تلاش دارند لوازم یکبار مصرف جدیدی برای تسهیل در ارائه خدمات در بخش بهداشت و درمان تولید و عرضه نمایند. این همکاری دوجانبه باعث شده تا در بازار لوازم یکبار مصرف پزشکی به جای رابطه یکطرفه خریدوفروش، نوعی مشارکت دوسویه در خلق ارزش ایجاد شود.

 

لوازم یکبار مصرف پزشکی؛ کالای واسطه ای نه کالای مصرفی

برخی کالاها عموما توسط خریدار نهایی مصرف می شوند و از این نظر، صرفا یک کالای مصرفی تلقی می شوند. اما برخی دیگر از کالاها از جمله لوازم یکبار مصرف پزشکی، برای تولید یا ارائه کالا یا خدمات مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در اینگونه موارد ما نوعی کالای واسطه ای داریم که خود بخشی از کیفیت و کمیت کالا یا خدمت نهایی ارائه شده به مشتری است.

 

به بیان دیگر وقتی ما در یک مطب یا موسسه بهداشتی و درمانی به بیماران خود خدمات ارائه می دهیم، مشتریان ما، لوازم یکبار مصرف پزشکی را به عنوان بخشی از کیفیت و کمیت خدمات ما می بینند. از این منظر، انتخاب و خرید لوازم یکبار مصرف پزشکی مناسب علاوه بر هزینه تمام شده خدمات، می تواند بر رضایت مشتریان نیز تاثیر بگذارد.

 

استفاده از لوازم یکبار مصرف، در مراکز بهداشتی و درمانی، در شکل گیری احساس و تلقی بیماران از احترام به حقوق مشتری نیز موثر است. بنابراین فعالان شاغل در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باید با دقت و وسواس جدی تری به انتخاب کالاهای یکبار مصرف بهداشتی اقدام کنند. این موضوع باعث می شود علاوه بر تجربه یک خرید اقتصادی، تابلویی زیبا از رعایت استانداردهای بهداشتی و درمانی، در معرض قضاوت مشتریان قرار گیرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *