hambergermenu

معرفی نژاد سگ چاو چاو

اگر به سگ‌ها علاقه‌مند باشید یا قصد به سرپرستی گرفتن یک سگ پشمالوی جذاب را داشته باشید، احتمالا نژاد چاو چاو یکی از گزینه‌های شما است. سگ چاو چاو به عنوان یک نژاد زیبا، پشمالو و بزرگ شناخته می‌شود که بسیار محبوب است. خصوصیات اخلاقی سگ چاو چاو به نسبت سایر سگ‌ها بسیار خاص است. به همین دلیل، باید پیش از خرید سگ چاو چاو، در خصوص ویژگی‌های خلق و خو و همچنین، سبک زندگی و نحوه تربیت این نژاد بیشتر بدانید.

 

اگر شما نیز یکی از طرفداران نژاد سگ چاو چاو هستید و می‌خواهید جدیدترین اطلاعات در خصوص این نژاد و شرایط نگهداری آن بدانید تا پایان همراه ما باشید!

 

معرفی نژاد سگ چاو چاو

 

سگ چاو چاو چیست؟

چاو چاو یک نژاد سگ پشمالو است که اولین بار در چین ثبت شده است. در واقع، اصالت این نژاد، چینی است. این نژاد از سگ، به دلیل ابعاد بزرگ و وزن سنگین، معمولا در آپارتمان نگهداری نمی‌شود؛ چرا که نیاز به تخلیه انرژی و جنب و جوش در چاو چاو کم نیست و طبیعتا به دلیل محدودیت‌های موجود در آپارتمان، نگهداری یک سگ حداقل 30 کیلویی بسیار مشکل است؛ مگر آنکه بتوانید شرایط را برای تخلیه انرژی و فعالیت‌های خارج از آپارتمان، فراهم کنید.

 

در این صورت می‌توانید با خیالی آسوده از سگ دلبند‌تان نگهداری کنید. سگ‌های چاو چاو، بدن عضلانی و قوی دارند. معمولا قد آن‌ها بین 45 الی 55 سانتی متر است. هر چند ابعاد هر سگ، بسته به نژاد والدین می‌تواند کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشد.

 

قیمت سگ چاو چاو به نسبت سگ‌های نژاد کوچک‌تر، کمی بالا است. قیمت توله چاو چاو به دلیل سهولت نگهداری، جذابیت بیشتر و همچنین، آموزش پذیری بالاتر، بیشتر است.

 

شرایط نگهداری از سگ چاو چاو

اگر تمایل دارید یک سگ پشمالوی بامزه شبیه به خرس را در منزل نگهداری کنید، باید علاوه‌بر قیمت توله چاو چاو، اطلاعاتی در خصوص شرایط نگهداری او داشته باشید. مثلا، سگ چاو چاو به دلیل سنگینی و تنبلی، چندان نیازی به فعالیت‌های سنگین در ساعات زیاد ندارد. پس اگر زمان محدودی برای بیرون رفتن دارید، نگران نباشید؛ چون این سگ پشمالوی تنبل، خیلی زود بعد از کمی پیاده روی و بازی، تمایل به بازگشت دارد.

 

از سوی دیگر، به دلیل موهای پرپشت در سگ چاو چاو، باید به شکل روتین برس کشی را انجام دهید و موهای مرده را از سطح پوست جدا کنید. شانه زدن مداوم موجب کاهش ریزش مو در سطح خانه می‌شود و ریسک بیماری‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

 

نظافت ناخن‌ها و مابین پنجه‌ها نیز اهمیت زیادی دارد. مراقبت از دندان‌ها نیز یکی از موارد بهداشتی است که در سگ‌های آپارتمانی جدی گرفته می‌شود؛ چرا که سلامت گوارشی و کیفیت زندگی آن‌ها، وابستگی زیادی به این موضوع دارد.

 

شناخت رفتاری سگ چاو چاو

سگ‌های چاو چاو از نظر رفتاری بسیار خاص هستند. معمولا انعطاف‌پذیری کمی دارند و در صورت تربیت غلط، دچار پرخاشگری می‌شوند. به همین دلیل، باید سبک رفتارتان با او را بدانید و تربیتش را جدی بگیرید. همین موضوع نشان می‌دهد که اگر کودکی در منزل دارید که اصلا تحت کنترل‌تان نیست و نمی‌توانید قوانین رفتار با سگ را به شکلی یکسان رعایت کنید، بهتر است خرید سگ چاو چاو را فراموش کنید.

 

میزان سازش این نژاد با سایر سگ‌ها بسیار کم است. اگر سگی که از قبل داشته‌اید، ماده است، سعی کنید، سگ چاو چاو نر به سرپرستی بگیرید تا ریسک اختلاف در آن‌ها کاهش پیدا کند. هرچند با این شرایط نیز نمی‌توان 100% به سازگاری آن‌ها امیدوار بود.

 

اگر گربه نگهداری می‌کنید، باز هم باید محتاطانه عمل کنید. سگ‌ چاو چاو چندان علاقه‌مند به بازی با گربه نیست؛ مگر اینکه از تولگی اقدام به همزیستی و زندگی اجتماعی او با گربه‌ها کنید.

 

یادتان باشد که در چند ماه اول، باید حتما رفتارهای سگ و حیوان خانگی دیگرتان را زیرنظر بگیرید تا از بروز مشکلاتی مثل دعواهای خطرساز پیشگیری کنید. حضور کودک و نوزاد در خانه‌ای که چاو چاو حضور دارد، باید با کمی دقت و توجه همراه باشد.

 

تربیت سگ برای خودکنترل‌گری در زمان مواجهه با رفتارهای کودک، مهم‌ترین موضوعی است که باید درنظر بگیرید. تحمل پذیری بغل شدن، بازی با دست و موارد این‌چنینی از جمله کارهایی است که در یک خانه دارای کودک و سگ، باید انجام شود.

 

به یاد داشته باشید که بهره هوشی چاو چاو متوسط است، پس برای آموزش نیاز به صبر، حوصله و تکرار زیاد خواهید داشت.

 

بیماری‌های رایج در نژاد سگ چاو چاو

شما به عنوان فرد کاندید برای به سرپرستی گرفتن این نژاد، باید پیش از خرید سگ چاو چاو، در جریان بیماری‌های رایج در این نژاد باشید. اطلاع از این بیماری‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم عاقلانه‌تری بگیرید.

 

سگ‌های چاو چاو به شدت مستعد ابتلا به بیماری‌های مفصلی هستند. دیسپلازی و سرطان معده از شایع‌ترین مشکلاتی است که این فرشته‌های پشمالو را درگیر می‌کند. از سوی دیگر، عفونت گوش و گاهی نارسایی تنفسی که ناشی از پوزه بسیار کوتاه در سگ چاو چاو است، موجب تنفس صدادار و خروپف می‌شود.

 

عدم توجه به چارچوب‌های بهداشتی نگهداری از این نژاد، موجب بروز مشکلات پوستی و ریزش مو می‌شود. به همین دلیل، باید چکاپ دوره‌ای و نظافت شخصی پت را رعایت کنید تا بدون بروز مشکل در کنار او لذت ببرید.

 

تغذیه سگ چاو چاو

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر سلامت پت، رعایت اصول تغذیه است. شما باید بدانید که تغذیه سگ‌ها در هر سن و سال و نژاد، متناسب با لایف استایل آن‌ها مشخص می‌شود.

 

مثلا بعد از خرید سگ چاو چاو، باید بدانید که بهترین و مناسب‌ترین تغذیه برای او، خوردن غذای خشک است. غذای خشک سگ‌ها، متناسب با نژاد و سن و سال آن‌ها تهیه می‌شود. شما با ملاحظه جدول تغذیه‌ای که بر روی پاکت غذا خشک چاپ شده است، می‌توانید به راحتی میزان غذای روزانه او را مشخص کنید.

 

خلاصه مطلب

اگر بخواهید برای خرید سگ چاو چاو اقدام کنید، باید قیمتش را بدانید. اطلاع از قیمت توله چاو چاو موجب می‌شود تا برنامه‌ریزی بهتری برای خرید و فراهم کردن شرایط نگهداری داشته باشید. یادتان باشد که برای برآورد هزینه، علاوه بر قیمت توله چاو چاو، باید هزینه غذا و تجهیزات اولیه موردنیاز و آموزش را پرداخت کنید. به همین دلیل، توصیه می‌شود تا با درنظر گرفتن توضیحات این مقاله، این نژاد را بهتر بشناسید و بعد از فراهم کردن مبلغی متناسب با قیمت سگ چاو چاو، اقدام به خرید یا به سرپرستی گرفتن کنید.

 

البته بهتر است که حیوانات خرید و فروش نشوند و به سرپرستی گرفته شوند!

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *