hambergermenu

نبرد ۳۶ روزه و حساس یحیی در پرسپولیس

نبرد 36 روزه و حساس یحیی در پرسپولیس : با بخش اخبار ورزشی از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید .

 

هر چند یحیی گل محمدی از جنس پرسپولیس است، مربی و سرمربی این تیم بوده و با بسیاری از بازیکنان فعلی پرسپولیس آشنایی دارد و با آنها کار کرده اما در شروع کار در پرسپولیس با بازی های فوق العاده دشوار و مهمی مواجه است، طوری که انگار برنامه مسابقات پیش رو طی دو ماه باقیمانده از سال می تواند این مربی را با چالش بسیار مهمی مواجه کرده و با توجه به نتایج کسب شده در این مسابقات یا به محبوبیتش بیفزاید یا در نقطه مقابل از میزان مقبولیتش نزد هواداران پرسپولیس بکاهد.
فشار صدرنشینی کالدرون و قهرمانی های متوالی برانکو از یک طرف اما این فشار بازی های پیش رو است که می تواند یحیی را با مهم ترین و دشوارترین چالش عمر مربیگری خود مواجه کند.
هر چند به نظر می رسد این مربی فکر همه اینها را کرده و قدم در این راه دشوار گذاشته است.
یحیی در 36 روز سخت و طاقت فرسا باید تیم را برای بازی مقابل 5 تیم برتر لیگ (تیم های دوم تا ششم جدول) و سه بازی لیگ قهرمانان آسیا که دو تا از آنها بیرون از تهران هستند آماده کند و طوری نتیجه بگیرد که هم صدرنشینی لیگ از دست نرود یا حداقل اینکه فاصله زیادی با صدر ایجاد نکند و هم در لیگ قهرمانان و بازی های دور رفت طوری نتیجه بگیرد که شانس صعود را زنده نگه دارد.
گل محمدی که روز 24 دی ماه پرسپولیس را تحویل گرفته بعد از 12 روز باید نخستین بازی اش را مقابل تیم احیا شده تراکتور برگزار کند که تیم سابقش هم بوده است.
در واقع با توجه به اینکه تمرینات اصلی پرسپولیس زیر نظر کادر فنی جدید از امروز (26 دی ماه) آغاز خواهد شد یحیی و کادرش ده روز فرصت خواهند داشت تا تیم را طبق سلیقه خود آماده کارزاری دشوار کنند.
این بازی هم از نظر کورس قهرمانی و هم شکست سرخ ها در تبریز اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.
پرسپولیس گل محمدی 5 روز بعد از دیدار حیثیتی با تراکتور باید مقابل صنعت نفت در آبادان بازی کند که این یکی هم تیم فوق العاده آماده ای نشان داده و با اسکوچیچ شگفتی ساز شده است و اگر همان تیمی باشد که سپاهان را در آبادان اسیر خود کرد پرسپولیس حتماً کار سختی در این مسابقه داشته بخصوص که سرخ ها هم در حذفی هم در لیگ دو بار صنعت را شکست داده و حالا آبادانی ها تشنه انتقامند تا به بلند پروازی های شان ادامه دهند.
بعد از بازی در آبادان یحیی فقط 5 روز تا دربی فاصله دارد؛ مسابقه ای که او هم به عنوان بازیکن و هم سرمربی تجربه اش کرده است. یحیی در تنها تجربه سرمربیگری اش در این مسابقه بزرگ نه بازنده بوده نه برنده اما تقابل او با فرهاد مجیدی آن هم وقتی بدانیم پرسپولیس با کالدرون بازی رفت را برده شرایط کاملاً خاصی پیدا خواهد کرد.
بعد از این سه بازی سخت در لیگ برتر، بازی های آسیایی برای او و تیمش شروع خواهد شد و عجیب اینجاست که پس از دربی سنتی مقابل استقلال دوباره 5 روز بعد باید سخت ترین بازی آسیایی خود را مقابل الدحیل نونوار شده و مجهز به بازیکنان جدید از جمله مانژوکیچ در دوحه برگزار کند.
بعد از بازی های سنگین هر چهار پنج روز یک بار، بازی در تهران مقابل شارجه امارات یک هفته بعد از دیدار با الدحیل برگزار می شود و تیم یحیی کمی فرصت نفس کشیدن پیدا خواهد کرد.
5 روز بعد از آن او با پرسپولیس به لیگ برتر برمی گردد و باید با سپاهان بازی کند. بازی حیثیتی آن هم در اصفهان که با توجه به باخت پرسپولیس در بازی رفت جنبه انتقامی نیز خواهد داشت. تقابل یحیی و قلعه نویی در نیم فصل اول و درست در هفته هایی که تیم گل محمدی افت کرده بود با تساوی به پایان رسید اما اینجا ماجرا فرق دارد و این بازی مثل بازی های دو تیم در فصل گذشته یک جور فینال با هزار ماجرا و حاشیه است که برد در آن یعنی خوشبختی و شکست در آن هزار حاشیه همراه خود دارد.
چهار روز بعد از این بازی بزرگ یحیی باید پرسپولیس را برای انتقام دوباره ای آماده کند اما عجیب اینجاست که او باید مقابل تیم قبلی اش به میدان برود. این یعنی که او کمتر از یک ماه و نیم دیگر باید مقابل شهر خودرو بازی کند که با توجه به نوع جدا شدنش از این تیم می تواند برایش فوق العاده حساس و ویژه باشد. در آن مسابقه گل محمدی با شاگردان قبلی و کادری مواجه خواهد شد که نزدیک ترین افراد به او در نیمکت بودند که از قضا این مسابقه هم جدالی در راه قهرمانی است و مثل همه بازی های قبلی به اصطلاح فوتبالی ها شش امتیازی خواهد بود.
بازی با التعاون عربستان آخرین مسابقه دوره 36 روزه دشوار گل محمدی و پرسپولیس در زمستان خواهد بود که احتمالاً در دبی برگزار می شود. این مسابقه هم فقط چهار روز بعد از بازی شهر خودرو برگزار خواهد شد و پرسپولیس فرصت ریکاوری و تمرین زیادی نخواهد داشت.
حال باید دید جنگجوی آرام و بی سر و صدای نیم فصل دوم پرسپولیس با این همه حریفان قدر و بازی های دشوار، مسافرت های متعدد و فرصت کمی که تیمش برای ریکاوری و تمرین خواهد داشت می تواند از این آزمون بزرگ سربلند بیرون بیاید؟
دسته بندی :

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *