hambergermenu

نصب مانع بتنی

چکیده : قطعات جداکننده بتنی که در ایران به بلوک نیوجرسی نیز شناخته شده است کلمه نیوجرسی از بزرگراه های نیوجرسی ایالت نیوجرسی گرفته شده است زیرا در سال 1950 اولین مدل در آنجا طراحی و تولید شده است مهم ترین دغدغه در ساخت و تولید این قطعات افزایش ایمنی امنیت کنترل اتفاقات و حوادث است. rayanpeybeton.ir 09122123017

 

قطعات جداکننده بتنی که در ایران به بلوک نیوجرسی نیز شناخته شده است کلمه نیوجرسی از بزرگراه های نیوجرسی ایالت نیوجرسی گرفته شده است زیرا در سال 1950 اولین مدل در آنجا طراحی و تولید شده است مهم ترین دغدغه در ساخت و تولید این قطعات افزایش ایمنی امنیت کنترل اتفاقات و حوادث است. rayanpeybeton.ir 09122123017 وزن نیوجرسی بتنی پیش ساخته وزن این نیوجرسی ها با توجه به متراژ انتخابی و نوع استفاده متفاوت است از مقدار تقریبی یک تن شروع شده و گاها تا شش تن نیز مورد استفاده قرار می گیرد  ساخت نیوجرسی بتنی پیش ساخته موارد به کار برده شده در ساخت انواع نیوجرسی بتنی.

 

Shape1

 

نیوجرسی بتنی این قطعه از میلگرد هایی با مقاومت کششی بالا افزودنی های مایع و پودری آب تمیز و عاری از هرگونه آلیاژ و موادآلی همچنین قلیایی و اسیدی سنگدانه های ترکیبی شن و ماسه سیمان های تیپ یک و دو و مفصل های تعریفی ساخته می شوند. تمامی مواد بالا باهم ترکیب شده و ساخته می شود تا یک قطعه بسیار مقاوم در ابعاد وقالب های متفاوت برای حفاظت و امنیت تولید شود رایان بتن توانایی ساخت نیوجرسی هایی با طول بیش از 6 متر تا 8 متر را دارد همچنین تمامی مراحل ساخت توسط کنترل کیفی دقیقا مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه لحظه به لحظه لیست می شود.

 

سیمان سنگدانه آب میلگرد افزودنی مفصل هستند که مقداراستفاده هر کدام آنها با توجه به نوع کار تنظیم می شود سیمان – سیمان مورد استفاده برای نیوجرسی باید در تیپ 1 و تیپ 2 مطابق با استاندارد های ایران انتخاب شود سنگدانه – ماسه شن عدسی شن بادامی از ترکیب این سه نوع سنگدانه مورد تایید ساخت نیوجرسی به دست می آید آب – آب مورد استفاده در این فرایند باید عاری از هرگونه املاح موادآلی قلیایی و اسیدی باشد یعنی باید تمیز تمیز تمیز باشد میلگرد –  برای افزایش مقاومت نیوجرسی های بتنی از میلگرد هایی با حداقل مقاومت 400 مگاپاسکال استفاده می کنند مفصل –  برای بالا بردن مقاومت و همچنین از هم نپاشدن مواد هنگام برخورد سنگین مثل تصادف باید از این مفصل ها استفاده شود افزودنی – برای داشتن ظاهر صاف سیقلی و خروجی تمیز از افزودنی های مربوطه پودر و مایع کیفیت بالا استفاده می شود.

 

کاربرد نیوجرسی بتنی پیش ساخته

کاربرد اصلی نیوجرسی بتنی این جداکننده ها برای جداکردن مسیر های ترافیکی است و در برخی موارد برای جاده ها و مسدود سازی معابر نیز مورد استفاه قرار میگرد این قطعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت برخورد خودرو آسیب کمتری به آنها وارد می شود همچنین  مانع عبور خودرو به مسیر روبه ‌رو و تصادف از روبه ‌روشوند جدا سازی جاده های دو طرفه.

 

برخی کاربرد دیگر این قطعات افزایش ایمنی سطح معابر شهری تفکیک محوطه ‌های صنعتی کارخانه و تولیدی ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای کم تردد رفوژ وسط خیابان‌ های اصلی جهت ایجاد فضای سبزشهری جلوگیری از سقوط به دره و مسیر های اشتباهی جلوگیری از تصادف های احتمالی به خاطر سرعت اتوموبیل های روبه رو استفاده در دوربرگردان‌ ها جداسازی خطوط ترافیکی اصلی ترین مورد کنار جاده ‌های فرعی.

 

انواع نیوجرسی بتنی پیش ساخته

مفصل در نیوجرسی به معنی بالا بردن مقاومت بتن استفاده شده است به این منظور که برای بالا بردن مقاومت در برابر تصادفات بلوک بتنی از بین نرود و تصادف را کنترل و خنثی کند استفاده کردن از مواد مفصلی در ساخت کاملا اختیاری و مربوط به نوع پروژه است لوله نیوجرسی نیوجرسی جلوی مغازه نیوجرسی وسط جاده نیوجرسی بزرگراه گارد نیوجرسی گاردریل نیوجرسی جدول نیوجرسی نیوجرسی ترافیکی نیوجرسی کوچک نیوجرسی غیر مفصلی نیوجرسی مفصلی به صورت مفصل نیوجرسی مشهور است.

 

Shape2

 

مشخصات فنی نیوجرسی بتنی رایان بتن تهییه و تولید شده در کارخانه رایانبتن با آزمایشگاه های مجهز و تست لحظه به لحظه مواد و نتیجه نهایی برای جلوگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی و تحویل بهترین نتیجه به مشتریان عزیز رایان بتن.

روش تولید نیوجرسی بتنی تولید نیوجرسی های بتنی پیش ساخته بسته به پروژه و نیاز متفاوت است که انواع نیوجرسی را مورد بررسی قرار می دهیم روش دستی و روش سنتی تولید قطعات درجا تولید به صورت اتوماتیک بتن ریزی در قالب های معکوس بتن ریزی در قالب ایستاده همگی این موارد فوق یک روند مشابه با مواد مشابه را طی می کنند فقط شکل خروجی و نحوه ساخت آنها باهم متفاوت است اما در نهایت خروجی از نظر مواد و کیفیت عالی و یکسان هستند.

 

قالب های نیوجرسی با توجه به شما در رایان بتن ساخته و تولید می شوند در برخی موارد کارفرما خواستار لوگوی اختصاصی مجموعه خود روی بتن های پیش ساخته تولیدی است که اولین قدم برای مشتری محترم قالب نیوجرسی بتنی طراحی شده و بعد از دریافت رضایت کارفرما به تولید انبوه و ساخت نیوجرسی های درخواستی می‌پردازند رایان بتن تمامی مراحل از صفر تا صد تولید نیوجرسی های بتنی پیش ساخته را خود در مجموعه رایان بتن انجام می دهد و اغلب قطعات تولیدی منحصرا تولیدی رایان بتن هستند و نمونه آنها را در جای دیگر قادر به تهییه نخواهید بود. قالب نیوجرسی بتنی با توجه به درخواست در اندازه های 1 متری تا 6 متری قابلیت تولید دارد اغلب از اندازه 1 متری نیوجرسی بتنی در محل هایی که نیاز به نیوجرسی کوچک برای فیکس کردن محلی است استفاده می‌شود و از نیوجرسی 6 متری در محل هایی که متراژ بزرگی است و کاملا به نیوجرسی دارد برای همین از آنها استفاده می شود تا هم سریعا پروژه به نتیجه برسد هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد این گونه نیوجرسی ها به علت اینکه یک قالب دارند و ساخت و تولید یکباره دارند ارزان تر از متراژ کمتر هستند .

 

قالب نیوجرسی دست دوم قالب های نیوجرسی از پیش ساخته شده و استفاده شده در رایان بتن را میتوانید با قیمت مناسب خریداری نمایید برای اطلاع از موجودی قالب های نیوجرسی پیش ساخته میتوانید با ما تماس بگیرید اغلب قالب های نیوجرسی منحصرا برای پروژه های درخواستی ساخته می شوندو برای آن پروژه استفاده می شود و میتوانید آنهارا با قیمت مناسب دریافت نمایید.

 

خرید نیوجرسی قالب های نیوجرسی بتنی پیش ساخته با قیمت مناسب همراه طرح دلخواه شما طراحی و تولید می شود فرایند ساخت و تولید قالب نیوجرسی با توجه به پروژه و درخواست متفاوت است و بر اساس درخواست کارفرما ممکن است شکل خاصی داشته باشد که با بررسی جزئیات و تحلیل درخواست مشتری ساخته و تولید می شود و در اسرع وقت تحویل کارفرما می شود تمامی محصولات رایان بتن قیمت مناسب بوده و قطعات بتنی پیش ساخته این مجموعه در قالب های متفاوتی از جمله وزن و متراژ های متفاوت با توجه به نیاز و درخواست سنجیده و تولید می شود.

 

فروش انواع نیوجرسی با طراحی اختصاصی و لوگوی مد نظر شما می میتوانیم قطعه مورد نظر را با لوگوی شرکت یا سازمان اختصاصی پروژه طراحی نموده و بعد از ثبت نهایی به مرحله تولید انبوه برسد و این قالب های نیوجرسی در ابعاد و متراژ های متفاوتی اعم از 1 متری تا اختصاصا 8 متری قابلیت تولید وابسته به محل و نوع پروژه را دارند.

 

Shape3

 

لیست قیمت نیوجرسی بتنی برای دریافت قیمت نیوجرسی بتنی همچنین لیست قیمت نیوجرسی بتنی پیش ساخته و برآورد هزینه با شرح پروژه و دادن اطلاعات کلی در خصوص نوع پروژه به نیروی های پشتیبان ما میتوانید قیمت حدودی و هزینه نهایی علل الحساب را بدانید تمامی مراحل مشاوره رایگان بوده و توسط نیروهای متخصص ما انجام می شود هزینه نهایی پروژه زمان عقد قراداد و برآورد هزینه نهایی روی نقشه و اطلاعات کامل پروژه بر حسب نیاز و دیدن کامل محل انجام می شود.

 

قیمت و وزن نیوجرسی

نیوجرسی بتنی 8 متری بیشترین حالت استفاده از آنها در اتوبان های دو بانده و مستقیم است این نیوجرسی ها تقریبا جای گاردریل را گرفته اند قیمت این نیوجرسی ها با توجه به درخواست متفاوت است وزن نیوجرسی 8 متری با توجه به محل و نوع پروژه همچنین نوع استفاده متفاوت سنجیده و تولید می شود.

 

برای دریافت اطلاعات همچنین وزن نیوجرسی 3 متری وزن نیوجرسی 2 متری وزن نیوجرسی 1 متری وزن نیوجرسی 6 متری وزن نیوجرسی 4 متری که تماما در رایان بتن تولید و توزیع می شوند و به صورت مستقیم از کارخانه به دست کارفرما می رسد. همچنین برای دریافت اطلاعات همچنین قیمت نیوجرسی 3 متری قیمت نیوجرسی 2 متری قیمت نیوجرسی 1 متری قیمت نیوجرسی 6 متری قیمت نیوجرسی 4 متری که تماما در رایان بتن به همراه قالب نیوجرسی بتنی پیش ساخته تولید و توزیع می شوند و به صورت مستقیم از کارخانه به دست کارفرما می رسد و بدون واسطه انجام می شود.

 

نصب نیوجرسی پس از تولید و ساخت تماما بر عهده رایان بتن بوده و با توجه به زمان عقد قرداد برای مسائل هزینه حمل و نقل و سپس برای نصب صحبت می شود و در قرارداد ثبت می شود نصب نیوجرسی ها توسط جرثقیل های مطمئن انجام شده و با توجه به شرایط محل نصب توسط افراد خبره و متخصص صورت می‌گیرد .

 

طرح نیوجرسی طرح نیوجرسی پس اتفاق های ناگوار چندی‌پیش و افزایش تصادفات جاده ای استفاده از نیوجرسی بتنی از سر گرفته شد طرح ساخت و نصب نیوجرسی در بزرگراه ها و جاده های پر خطر اجباری شد و به تصویب رسید این نیوجرسی ها کم کم جایگزین گاردریل های آهنی وسط جاده می شوند تا هم امنیت بیشتری برقرار شود هم جاده ها و بزرگراه ها با روش بهتر و اصولی تری از هم جدا شده و از عبور ماشین های تصادف کرده به لاین روبرو جلوگیری شود زیرا نیوجرسی بسیار محکم بوده و به این سادگی ها شکسته نمی شود و توانایی تحمل ضربات سنگین بسیاری را دارد.

 

نیوجرسی بتنی تهران رایان بتن قطعات بتنی پیش ساخته از جمله نیوجرسی بتنی را در تهران تولید میکند و در تعداد انبوه به فروش می رساند تمامی این قطعات بتنی نیوجرسی بتنی پیش ساخته تهران با قیمت مناسب و ابعاد متنوع هستند و قیمت مناسبی دارند نیوجرسی بتنی نیوجرسی ها در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

 

ساخت نیوجرسی بتنی

ساخت نیوجرسی بتنی بر حسب نیاز مشتری ساخته می شود بیشتر نیوجرسی های بتنی مخصوصا در جاده های پر خط در حدود وزنی مختلف با متراژ 3 تا 6 متر در نظر گرفته می شود اما باز با توجه به متراژ محل و احتمال وقوع حادثه اندازه متفاوتی در نظر گرفته می شود تولید نیوجرسی پروسه متفاوتی دارد و توسط متخصص بتن در آزمایشگاه رایان بتن تست و کنترل می شود و با توجه به مدل طراحی و نیوجرسی طراحی شده روند متفاوتی دارد با توجه به قرداد عقد شده بین کارفرما و رایانبتن زمان تولید نیوجرسی بتنی و تعداد تولید آن با توجه به زمان ثبت شده متفاوت است و بر حسب نیاز و درخواست تولید آن شروع و به نتیجه خواهد رسید.

 

علائم نیوجرسی در مکان های متفاوتی به چشم خورده است که شاید نام آن را در آن لحظه نمیدانستیم به عنوان مثال زمانی که مغازه یا محلی پلمپ می شود با یک نیوجرسی نسبتا بزرگ جلوی آن را میبنند تا از ورود غیر قانونی به صورت قطعی جلوگیری شود و تمامی افراد مورد ورود و خروج به آنجا از پلمپ بودن آن مرکز اطلاع داشته باشند.

 

مورد دیگر بین جاده های دو طرفه است که اغلب با گاردریل دیده شده اند اما این روزه برای بالا بردن میزان امنیت و کمتر شدن تصادفات از نیوجرسی های بتنی بیشتر استفاده می شود این نیوجرسی های سیمانی بتنی با توجه به محل و متراژ در اندازه های متفاوتی استفاده می شود و در پیچ ها برای مرتب چیدن نیوجرسی ها از نیوجرسی های بتنی کوچ و بزرگ کنار یکدیگر استفاده می‌کنند.

 

مدل سه بعدی بلوک سیمانی نیوجرسی بلوک های نیوجرسی انواع مختلفی در متراژ های متفاوتی دارند که از جمله در متراژ های 1 متری تا 6 متری هستند مدل سه بعدی بلوک نیوجرسی سیمانی بسیار پر فروش و محبوب است و بسیار در جاده های پر پیچ و خم همچنین بزرگراه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد مدل های سه بعدی بلوک بتنی نیوجرسی با وزن های متفاوتی هستند که با توجه به محل احداث و برآورد حوادث آینده و نوع پروژه وزن متفاوتی هستند.

 

نیوجرسی ها برای مورد های متفاوتی استفاده می شوند نیوجرسی بتنی پیش ساخته با قالب های متنوع و در سایز های متفاوت موجود است که مرحله به مرحله توسط متخصص بتن در آزمایشگاه اختصاصی رایان بتن طراحی ساخته و تولید می شود تمامی این مراحل لحظه به لحظه کنترل می شود و هر چند تای مختلف مقداری تست می شود که میزان کیفیت آن کنترل شود و از تولید نیوجرسی با کیفیت پایین جلوگیری می شود.

 

نقشه نیوجرسی بتنی

نقشه نیوجرسی بتنی با توجه به قالب درخواستی کارفرما و محل پروژه طراحی می شود و اغلب طراحی نیوجرسی اختصاصی بوده و در سایز های مختلف و مدل های گونه ای از جمله طراحی سه بعدی طراحی و تولید می شود. نیوجرسی سیمانی نیوجرسی های بتنی با قالب های اختصاصی برای پروژه های مختلف ساخته و توزیع می شود به عنوان مثال نیوجرسی سیمانی برای سد معبر جلوی مغازه ها و یا حتی برای نیوجرسی های جداکننده جاده های دو طرفه میان دو جاده قرار داده می شود که با توجه به نیاز آن پروژه مقدار مواد داخلی آن و فشرده سازی متفاوت است میزان سختی مواد در ساخت متفاوت است و برای بررسی جزئیات باید با متخصص مربوطه در باشید.

 

Shape4

 

نیوجرسی بتنی دو متری

نیوجرسی بتنی دو متری مواد سازنده‌ و نقشه فنی نیوجرسی بتنی

نیوجرسی بتنی دو متری همان طور که از نام این قطعه برمی‌آید، نیوجرسی بتنی از بتن ساخته می‌شود. البته شکل بتنی این محصول تنها حالت عرضه‌ی آن نیست. بلکه می توان از نیوجرسی پلاستیکی و یا نیوجرسی پلی اتیلن نیز در موارد خاصی استفاده کرد. استفاده از دو نوع اخیر بیشتر در کاربردهای موقت و درون شهری رواج دارد. برای مقابله با حرکت و جابه‌جایی ناخواسته‌ی این قطعات در اثر وزش باد، ضربه و …، آن‌ها را با آب، خاک، ماسه یا مواد دیگر پر می‌کنند. از جمله مزایای این قطعات غیر بتنی، سبک بودن و در نتیجه قابلیت حمل آسان آن‌ها می‌باشد.

 

مواد سازنده‌ی این محصول عبارتند از: سیمان، سنگدانه، آب، میلگرد، افزودنی و مفصل. ترکیب این موارد اگر در حالت استاندارد خود باشند، مقاومت و طول عمر بالایی به محصول نهایی می‌بخشند. نیوجرسی بتنی را در سایزها و اشکال مختلفی می‌سازند. اما در حالت کلی ترکیبات و نقشه فنی نیوجرسی بتنی در همه‌ی انواع آن کاملا مشابه یکدیگرند. قبل از بررسی استانداردهای لازم برای ترکیبات این محصول، بهتر است با قالب‌های ساخت آن‌ها و نقشه فنی نیوجرسی بتنی آشنا شویم.

 

استانداردهای مواد تشکیل دهنده‌ی نیوجرسی بتنی دو متری از این قرارند سیمان: باید مطابق با ویژگی‌های سیمان پرتلند تیپ یک و دو به شماره‌ی 398 ایران باشد. سنگدانه: سنگدانه‌های به کار رفته در این محصول مطابق استانداردهای ملی ایران می‌تواند یکی از موارد ماسه، شن عدسی و یا شن بادامی باشد. آب: آب استفاده شده در این محصول نباید قلیایی، اسیدی و یا حاوی مواد آلی باشد. بلکه باید مطابق با ماده‌ی 14748 آیین نامه‌ی بتن ایران باشد. میلگرد: به کار بردن میلگرد در این محصول به منظور افزایش استحکام بتن صورت می‌گیرد. میلگرد استاندارد برای نیوجرسی بتنی، A3 است که از مقاومت کششی 400 مگاپاسکال برخوردار است. افزودنی: جهت صاف بودن سطح این محصول، افزودنی‌های پودری یا مایع مخصوص، در ترکیبات آن به کار می‌رود. مفصل: مانند میلگردها، مفصل‌ها نیز باید مقاومت کششی بالایی جهت تحمل ضربات سنگین را داشته باشند.

 

نیوجرسی بتنی دو متری یکی از محصولات شرکت رایان بتن تهران می‌باشد و این شرکت توانایی تولید انواع نیوجرسی‌ های یک طرفه و دو طرفه با استفاده از بتن با مقاومت و دوام بالا را دارا می‌ باشد استفاده از دانه بندی مناسب در طرح مخلوط این قطعات با نسبت آب به سیمان پایین به همراه استفاده از فوق روان کننده‌های نسل جدید باعث شده تا بتن این قطعات با مقاومت و دوام بالا در برابر شرایط محیطی و تغییرات آب و هوایی ساخته شود .

 

تولید انواع سنگدال بتنی و نیوجرسی بتنی 

یکی از محصولاتی که با استفاده از بتن تولید می‌شود دال و یا سنگدال بتنی نام دارد در ساخت این محصول ترکیبی از آهن فولاد و بتن به کار می‌رود و در واقع نوعی سقف است که از آن می‌توان در ساخت سازه‌های مختلف استفاده کرد. طراحی و ساخت دال بتنی به این صورت است که ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای آن در نظر گرفته می‌شود و همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم بیشترین کاربرد آن ساخت سقف سازه‌های مختلف است همچنین از سنگدال‌هایی که ضخامت کمتری دارند نیز برای سنگ‌فرش معابر استفاده می‌شود.

 

ساخت پل‌ نیز یکی از مواردی است که از دال‌های بتنی برای آن استفاده می‌شود در گذشته پل‌ها از آهن ساخته می‌شدند اما در سال‌های اخیر از این محصول به عنوان جایگزینی برای پل‌های تمام آهنی استفاده می‌شود زیرا سنگدال بتنی هم کیفیت خوبی دارد و هم زیبایی ظاهری خوبی به پل می‌بخشد از سوی دیگر امکان به سرقت رفتن پل‌ها به لحاظ استفاده کم‌تر از آهن تا حد زیادی کم شده است.

 

نحوه تولید دال بتنی به این صورت است که قبلا آماده شده و سپس برای استفاده به پروژه انتقال داده می‌شوند که در این زمان در بین تیرهای فولادی یا سایر بتن‌های دیگر نصب می‌شود.  برخی از انواع سنگدال نیز تنها سر پروژه تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما آنچه در مورد ساخت انواع سنگدال بتنی اهمیت دارد این است که لازم است تکیه‌گاه دال در سازه، از ابعاد دقیقی برخوردار باشد تا دال بتنی بتواند به درستی در محلی که برای آن در نظر گرفته شده قرار گیرد.

 

نیوجرسی بتنی دیوار جداکننده دارای مشخصات فنی گوناگون در زمینه نظارت و حمایت عملکرد خوبی دارد و برای جداسازی بزرگراه ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد. بخش مهمی از طراحی برای ساخت و بهره برداری از جاده ها و مسیرهای پیاده روی حمل و نقل و سطح ایمنی حمل و نقل است. این بدان معنی است که قبل از بهره برداری از پروژه باید اطمینان حاصل کنیم که جاده ساخته شده می تواند وزن و فشار وسایل نقلیه عبوری را تحمل کند و باعث انحراف تصادف یا غرق شدن نشود. طراحی شده است تا در برخورد با وسیله نقلیه حداقل آسیب برساند. آنها همچنین از عبور و مرور خودروها در جهت مخالف جلوگیری می کنند. در سال های اخیر ، به دلیل مشکلات نگهداری جاده ها مانند جمع شدگی و عدم مقاومت بالا گاردریل استفاده از محافظ مفصلی سفت محبوب شده و به کاهش تصادفات مرگبار کمک کرده است.

 

امروزه ایمنی ترافیک در جاده ها و خطوط یکی از مهمترین موضوعات است و در هنگام بهره برداری از جاده ها و بزرگراه ها به این موضوع توجه ویژه می شود به دلیل کیفیت بالای نیوجرسی بتنی یا ایمنی ظاهری کنترل وسایل نقلیه استفاده از این قطعات پیش ساخته با ابعاد مناسب در جداسازی جاده ها و پیاده روها بسیار محبوب شده است که منجر به کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات می شود.

 

ساخت این سازه فرآورده شرکت رایان پی بتن با عیار بتن پیش ساخته و لیست انواع نیوجرسی بتن موجب عدم وارد شدن ماشین آلات از جهت های مخالف مسیر جاده آزاد یک طرفه و دوطرفه راه و ایمن کردن جادهایی شبیه جاده چالوس و آتشگاه که در کل مسیر انحنا وجود دارد نصب گاردریل پرهزینه و ناکارا هست در شیب تند انحنا قرار میگیرد تا از خروج اتومبیل به دره جلوگیری کند. این قابلیت را میتوان در نوع طرح بهربرداری و مهندسی و حجم و جرم آن دانست.

 

از محافظ های بتونی نیوجرسی به طور گسترده در همه کشورها استفاده می شود زیرا این محافظ ها می توانند آسیب جانی و مالی ناشی از تصادفات را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. اما این اتفاق زمانی می افتد که کارخانه ها با دلسوزی کار  کنند و از تمام استانداردها برخوردار باشند. به همین دلیل  اداره استاندارد به طور کلی باید این موضوع را از نزدیک تحت نظارت داشته باشد تا ایمنی جان افراد را به حداکثر برساند.

 

نیوجرسی بتنی تامین کننده انواع نیوجرسی بتنی یکی از محبوب ترین انواع قالب است که در پروژه های مختلف ساختمانی از ساخت و ساز تا جاده سازی مورد استفاده قرار می گیرد این قالب ها مانند انواع دیگر قالب های موجود در بازار امکان ساخت زیرساخت ها و سازه ها با اجزای یکسان را فراهم می کنند بتن های نیوجرسی برای پروژه های عمرانی با مواد مختلف بتونی برای قالب استفاده می شود.

 

از مهمترین مزایای این قالبها این است که بسته به ساختار سازه می توانید آنها را در ابعاد و اشکال مختلف طراحی و استفاده کنید یکی از مزایای آن قالبهایی ساخت سازه ای یکپارچه و بدون درز است بنابراین این قالبها یک انتخاب بسیار دقیق و اصولی برای ساخت سازه های با کیفیت و دقیق هستند.

 

این سازه باعث امن تر شدن گذرگاه ها شده که انحراف شدید دارند و ایجاد مانع طبیعی مثل رشد درختان زمان زیادی رو میبره و در ضمن در این مدت خطرات جانی و مالی جبران ناپذیر پابرجا خواهد بود پس ساخت  و تولید یک محافظ جاده با طرح اصولی و اندازه مهندسی مثل نیوجرسی بتنی ضروری است.

 

کارخانه محصولات نیوجرسی بتنی

بتدریج با استفاده بیشتر و تجربه های بدست آمده ارتفاع نیوجرسی بتنی بیشتر شد زیرا نتیجه آن بهتر شد طبق آمار. استفاده گسترده در ساخت و ساز جاده ای سبب شد کاربرد آن به عنوان حریم فیزیکی گسترده تر شود به عنوان مانع عمومی فراگیر و قابل حمل انتقال به هرجای پروژه ساختمانی و تغییر مسیر همیشگی یا موقتی در ترافیک جاده ای که بسیار مهم می باشد بدون نیوجرسی بتنی امکان پذیر نمی باشد. استفاده های جانبی نیز برای تمرینات نظامی و در امان ماندن از گلوله حملات حوادث طبیعی سیل مهار آتش کنترل رودخانه های طغیان کرده و هدایت آن به معبر مشخص یا چند خطه کردن جدا کردن خط ویژه اتوبوس سفاورت خط مخصوص آمبولانس و آتشنشانی می باشد.

 

موارد استفاده دیگر نیوجرسی بتنی جداکردن ایستگاه اتوبوس و تاکسی که محافظ مرسوم را قرار میدهند جدا کردن باغ حدود خانه های ویلایی شاخص مرز دو مزرعه باغ میوه و ویلاها جایگاه های بنزین ترمینال مسافری کناری جاده برای حافی جان مردم به عنوان سد سیل کنترل آب سیل که راهی سریع بی خطر کردن سیلاب یا پیشبینی سیل از آب شدن برف رود خانه های که دیواره های محافظ آن خراب شده استفاده می شود.

 

در ایران ، نخستین بار در سال ۱۳۷۵ توسط ، وزارت راه و ترابری با نظارت مهندسان برجسته و ماهر از این نوع قطعات بتنی جهت ایمن سازی سطح معابر و جداسازی جاده ها استفاده در دوربرگردان ها و خیابان های اصلی و ایجاد فضای سبز مورد استفاده قرار گرفت.

 

تمام قطعه های پیش ساخته در تمام ابعاد در شرکت نیوجرسی بتنی رایان بتن تولید میشوند مزیت آسانی در تعویض و جابجایی نیوجرسی های آسیب دیده را نمی شود نادیده گرفت. بتدریج مشکلات نقض و کاستی های گاردریل مشخص شد مشکلات بزرگی مانند توان کم در اثر برخورد اتومبیل جمع شدگی و پارگی قسمتی از آن بفکر جایگزین بهتر از هر نظر که نیوجرسی بتنی مفصلی سهم عمده ای در کم کردن آمار مرگبار تصادفات از خود نشان داد.

 

نیوجرسی بتنی در دهه‌ی پنجاه در بزرگراه‌های ایالت نیوجرسی بر حسب نیاز طراحی و استفاده شد و بر همین پایه نامش تعین شد. از ویژگی های اصلی قطعا روشن است که هنگام خارج شدن از مسیر یا برخورد ماشین های نقلیه کم‌ترین آسیب وارده را تحمل کنند و سد عبور خودروهای لاین مخالف م‌شوند وظیفه اصلی نیوجرسی بتنی افزایش امنیت و ایمنی راه‌ ها و جاده ‌ها می باشد افزایش ایمنی سطح معابر – جداسازی خطوط ترافیکی – استفاده در دوربرگردان‌ ها – کنار جاده ‌های فرعی – رفوژ وسط خیابان‌ های اصلی جهت ایجاد فضای سبز – ایستگاه ‌های کنار جاده ‌ای – تفکیک محوطه ‌های صنعتی.

 

تولیدی نیوجرسی بتنی بسته به کاربرد نیوجرسی در ساخت آن علاوه بر بتن از میلگرد جهت مسلح کردن و مقاوم کردن بتن استفاده میشود که بتن تنشهای فشاری و میلگرد تنشهای کششی اعمال شده به قطعه بتنی را مهار و باعث کاهش صدمات ناشی از برخورد می شود. از این وسیله به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه های عمرانی در مقابل خودروها موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگل ها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده ها نیز استفاده می شود طراحی سایت در تهران این قطعات در دهه ۵۰ میلادی در موسسه تکنولوژی استیونس و با هدایت اداره ایالتی بزرگراه های نیوجرسی در ایالت نیوجرسی طراحی شدند و به همین خاطر به قطعات جرسی یا نیوجرسی معروف شدند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *