hambergermenu

هرآنچه که برای صدور آرای دیوان عدالت اداری توسط قضات ضرورت دارد

چه مواردی برای صدور آرای دیوان عدالت اداری ضرورت دارند ؟ در راستای صدور آرای دیوان عدالت اداری باید چه مراحلی را طی نمود ؟ این ها مجموعه سوالاتی به شمار می روند که ممکن است شما نیز با آن ها مواجه بوده و به دنبال دریافت پاسخی مناسب برای آن ها باشید. دیوان عدالت اداری در زمینه ارائه آرای خود نیز مجموعه شروطی را در نظر گرفته است و قضات نیز لازم است این شروط را مبنای کار خود قرار داده و برپایه این امر فعالیت های خود را انجام دهند.

 

دیوان عدالت اداری برمبنای ماده 173 از قانون اساسی روی کار آمده است تا به این طریق بتوان به شکایات مردم از نهادهای دولتی ، موسسات ، شرکت ها ، شهرداری و … رسیدگی نموده و گام های موثری را در راستای دریافت مطالبات آن ها بردارد. تمام آرایی که توسط دیوان عدالت اداری صدر می شوند لازم الاجرا بوده و قضات فعال در این حوزه نباید این امر را فراموش کنند. برای اینکه بتوان درصد موفقیت در رای دیوان را افزایش داد می بایست پیش از تنظیم دادخواست، از تجربه و تبحر مشاور یا وکیل کار بلد استفاده نمایید. کان.ن .وکلای دیوان یکی از مجموعه های بی نظیر است که سابقه درخشان در زمینه شکایات دیوان عدالت اداری دارد.

 

دیوان عدالت اداری به چه صورت می باشد؟

دیوان عدالت اداری از جمله مراجع قضایی به شمار می رود که بنابر رای قوه قضاییه در راستای بررسی شکایات مردم از نهاد و شرکت های دولتی تاسیس شده است تا این افراد بتوانند به راحتی شکایات خود به این دیوان ارائه نموده و از افراد فعال در آن بخواهند تا دعاوی آن ها را پیگیری کنند. در گذشته تنها یک شعبه مرکزی برای این موضوع وجود داشت که آن نیز در تهران واقع بود اما امروزه در راستای تسهیل در امر خدمت رسانی به مردم شعبات مختلفی در استان های کشور راه اندازی شده اند که با مراجعه به هرکدام می توان دادخواست های خود را تقدیم نمود.

 

وظایف دیوان عدالت اداری در راستای صدور آرا

این دیوان در راستای صدور آرای دیوان عدالت اداری وظایف مهمی را برعهده داشته و لازم است در زمینه انجام آن ها نهایت دقت خود را به کار گیرد. از مهم ترین وظایفی که این دیوان برعهده دارد می توان در گام اول به رسیدگی به شکایات اشاره نمود که اهمیت بسیار بالایی داشته و براساس ماده 173 قانون اساسی این دیوان برای انجام چنین پیگیری هایی راه اندازی شده است.

 

https://vokalaye-divan.com/ruling-of-the-court/

 

 بررسی تظلمات و اعتراضات عموم مردم به مامورین واحدهای دولتی ، بررسی آیین نامه های دولتی و یا بازپس گیری حقوق ضایع شده بازنشستگان یا کارمندان دولتی از دیگر وظایف اصلی دیوان عدالت در راستای صدور آرا به شمار می روند که دانستن آن ها می تواند به شما کمک کند تا روند بهتری را پیش گرفته و شریط مطلوبی را برای خود رقم بزنید.

 

دیوان عدالت اداری

 

ایجاد وحدت رویه قضایی

هر شخصی که در سطح جامعه زندگی می کند و به  عنوان یک شهروند شناخته می شود می تواند بر اساس حقی که به وی داده شده است نسبت به برخی آیین نامه ها اعتراض نموده و از نهادهایی که این آیین نامه ها را نیز صادر نموده اند شکایت کند. برخی ممکن است تصور کنند که شاکی باید حتما ذینفع باشد درحالی که این باور کاملا اشتباه بوده و باید بدانید هر فرد از جامعه صرف نظر از جایگاه ، شغل و یا اقامتگاه خود می تواند از طریق دیوان عدالت اداری به این آیین نامه ها اعتراض نماید. ایجاد وحدت در چنین شرایطی از مهم ترین الزامات صدور آرا دیوان عدالت اداری به شمار می رود که باید قضات آن را رعایت نموده و به سادگی از کنار آن عبور ننمایند.

 

آرای دیوان عدالت

 

زمانی که شکایات ثبت شد پرونده موردنظر به یکی از دیوان های عدالت اداری ارجاع داده می شود تا به این طریق روند پیگیری آن طی گردد. تبادیل لوایح گام بعدی در این امر است به این معنا که یک نسخه از شکایت برای طرف دعوا ارسال می شود و دیوان عدالت از وی می خواهد تا نسبت به شکایت پاسخگو باشد. در اینجا هیچ فرقی ندارد که طرف دعوا چه کسی باشد و یا در چه نهاد و ارگانی فعالیت داشته باشد در هر صورت باید پیگیری های لازم را انجام داده و در تمام جلسات موردنظر حضور یابد. نسبت به تمام پرسش ها پاسخ هایی قطعی داشته باشد.

 

همان گونه که می دانید پیگیری چنین پرونده هایی نیاز به دقت عمل بالایی دارد و این امر از پیچیدگی مسائل حقوقی نشات می گیرد به همین دلیل است که توصیه داریم برای بررسی هرچه بهتر شکایات خود در سریع ترین زمان ممکن از وکیل هایی کمک بگیرید که در راستای صدور آرای دیوان عدالت اداری فعالیت داشته و   می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند. تهدان وکیل با برخورداری از مجموعه ای کاملا حرفه ای و کارآزمورده می تواند در این زمینه به شما کمک های شایانی نموده و مشاوره های حقوقی مفیدی را به شما ارائه نماید تا هرچه بهتر بتوانید شکایات خود را مورد بررسی قرار داده و به مجموعه اهداف خود دست یابید.

 

رای دیوان عدالت اداری در مورد شهرداری ها

افرادی که به عنوان شاکی قصد دارند تا از شهرداری شکایت کنند ابتدا باید دادخواست های موردنظر را تنظیم نموده و آن ها را به دیوان عدالت اداری تقویم کنند. این شکایت می تواند در زمینه های مختلفی از کمسیون ماده 100 شهرداری ها انجام پذیرد و همانگونه که می دانید این کمیسیون برای پیگیری تخلفات سازندگان ساختمان ها راه اندازی شده است تا به این طریق بتوان به طور قانونی از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و بدون داشتن پروانه جلوگیری نمود.

 

https://vokalaye-divan.com/municipality/

 

صدور دیوان عدالت اداری

 

در چنین شرایطی خواهان می تواند طی ارائه یک دادخواست رسمی خواستار صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص شهرداری ها شود. زمانی که این دادخواست مورد بررسی قرار گرفت دیوان عدالت اداری تصمیم گیری های لازم را اتخاد نموده و طرفین دعوا را نیز در جریان این مجموعه تصمیمات قرار خواهد داد. بندها و قوانین مشخصی در راستای صدور این مجموعه آرا وضع گریده اند که دانستن ان ها می تواند به شما کمک کند تا شرایط بهتری را برای خود رقم بزنید اما آیا می توان نسبت به تمام این قوانین به اطلاعات جامع دست یافت ؟ قطعا خیر زیرا این امر موضوعی پیچیده بوده و نیاز به رسیدگی توسط افراد متبحر را دارد پس بهتر روند دادرسی به چنین موضوعات حقوقی را به وکلای آگاه بسپارید.

 

تسلط وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رویه دیوان عدالت اداری

وکیل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی با تسلطی که به رویه های دیوان عدالت اداری دارد قادر است تا طی مشاوره های مفیدی که به شما ارائه می نماید اطلاعات خود را به صورت جامع و کامل به شما انتقال دهد. لازم است بدانید تبدیل وضعیت نمودن نیروهای شرکت دشواری خاص خود را به همراه دارد و ممکن است در این مسیر مخالفت های بسیار زیادی نیز شود. تمام این دلایل می تواند افراد ذینفع را مجبور سازد تا از افراد آگاه مشورت های لازم را دریافت کنند و این افراد در واقع وکلای فعال به شمار می روند که امروزه نمونه های بسیاری از آن ها را می توان یافت که هرکدام در عناوین مختلفی مشغول به کار می باشند.

 

صدور آرای دیوان عدالت اداری

 

شرایط رای قابل اجرای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری

براساس ماده 109 از قانون تشکیلات و آیین های دادرسی که برای دیوان عدالت اداری در نظر گرفته شده اند تمام دستگاه های اجرایی پس از صدور آرای دیوان عدالت اداری مکلف هستند تا تصمیمات اتخاذ شده را اجرای نموده و تمام اقدامات خود را نیز براساس رای هیات عمومی انجام دهند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اجرای هرکدام از آرای صادر شده از سوی هیات عمومی مستلزم برخورداری رای از جنبه قابل اجرا بودن    می باشد. در واقع به عبارت ساده تر می توان گفت در صورتی می توان این آرای صادر شده را اجرا نموده که از پایه قابل اجرا بوده و ذینفعان را با مشکلات بیشتری مواجه نسازند. در اینجا منظور از هیات عمومی همان قضات دیوان عدالت اداری هستند که نقش بسیار مهمی را در این راستا بر عهده دارند.

رای دیوان عدالت اداری درمورد ایثارگران

از دیگر افرادی که می توانند شکایات خود را به دیوان عدالت اداری برده و از این نهادها تقاضای احقاق حقوق خود را داشته باشند می توان به ایثاگران اشاره نمود که لازم است حقوق آن ها به طور کامل پرداخت گردد. در این راستا تمام مدیران و کارمندان ذینفع باید به عنوان خدمتگزار تلاش خود را به کار گرفته و خدمات ارزنده ای را به ایثارگران ارائه نمایند. در خوشبینانه ترین حالت می توان به چنین شرایطی دست یافت اما گاهی برخی عوامل دست به دست هم داده و این افراد را با مشکلات متعددی همچون عدم پرداخت حق و حقوق مواجه می نمایند.

 

بهترین تصمیمی که ایثارگران در این وضعیت می توانند اتخاذ نمایند شکایت آن ها از نهادهای مربوطه در دیوان عدالت اداری است تا این دیوان با انجام تمام بررسی های لازم پرونده را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده و امر صدور آرای دیوان عدالت اداری در مورد ایثارگران را به خوبی انجام دهد. برای این موضوع نیز لازم است مراحل مشخصی طی شوند تا در انتها بتوانید به نتایج مطلوب خود دست یابید بنابراین بهتر است نهایت دقت خود را به کار گرفته و از هرگونه سهل انگاری پرهیز نمایید.

 

نتیجه گیری

همانطور که عنوان شد، وکلای دیوان با داشتن سابقه درخشان در امور شکایات دیوان عدالت اداری می تواند راهنمایی قدرتمند برای شما به حساب آید و با بهرمندی از حضور وکلای حرفه ای شرایطی را برای شما فراهم می کند که بتوانید از پشتوانه قوی وکلای پایه یک دادگستری برخوردار باشید تا در تمامی شرایط و مراحل حقوقی همگام با شما قدم بردارند.

 

 

برای مشاهده لیست بهترین سایت وکیل دیوان عدالت اداری روی لینک فوق کلیک کنید!

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *