hambergermenu

واچ لیست چیست ؟ فهرست تحت نظر در ارز دیجیتال

واچ لیست به این معناست که لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال مناسب خرید را داشته باشیم.

 

با بخش ارز دیجیتال از مجله ی اینترنتی باحال مگ همراه باشید تا در این مطلب در مورد واچ لیست با یکدیگر صحبت کنیم.

 

امروزه اگر به وب سایت ها ، کانال های تلگرامی ، اپلیکیشن های ترید و گروه های موجود در شبکه های اجتماعی سر بزنید احتمالا با واچ لیست های زیادی رو به رو خواهید شد.

 

به عنوان مثال پلتفرم tradingview برای شما این کار را به راحتی انجام میدهد.

 

واچ لیست ارز دیجیتال چیست

 

واچ لیست به شما کمک می کند تا انتخاب ارزهای مورد نظر راحت تر باشد. زیرا به جای سردرگمی برای انتخاب ارزهای مورد نظر از میان بیش از 13 هزار رمزارز موجود، سر و کارتان با لیستی محدود از ارزهاست و به این شکل تمرکز شما برای تحلیل بازار بیشتر خواهد بود.

 

به این نکته نیز دقت کنید که داشتن واچ لیست برای بازار ارز دیجیتال به معنای این نیست که شما وقتی این لیست ارزهای با ارزش را آماده کردید شروع کنید به خرید تک تک آن ها !

 

این واچ لیست صرفا به شما می گوید این لیست ارزها با احتمال بسیار بالا از دیگر ارزها در این برهه زمانی و این قیمتی که دارند با ارزش تر هستند.

 

این شما هستید که باید از میان ارزهای این واچ لیست به صورت کاملا استراتژیک در بهترین زمان و قیمت ارزهای مورد نظر را انتخاب و خرید کنید.

 

پس هیچ اجباری نیست که تمامی ارزهای واچ لیست را خرید کنید!

 

چه عواملی در انتخاب ارزها برای واچ لیست نقش دارند؟

عوامل زیادی در تهیه واچ لیست دخیل هستند. اگر بخواهیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم می توان به قیمت ، ارزش مارکت ، میزان نوسانات ، سرعت تراکنش ها ، میزان دارایی شما و استراتژی زمانی اشاره کرد.

 

ممکن است شما به عنوان یک تریدر نتوانید همه ی عوامل موثر در انتخاب واچ لیست را رعایت کنید ولی تمام تلاش خود را کنید که فهرست تحت نظرتان اکثر ویژگی های مهم را داشته باشد تا بتوانید نتیجه ی بهتری بگیرید.

 

واچ لیست در برخی مواقع مورد استفاده قرار نمی گیرد ! زمانی که برخی تریدرها معاملات خود را صرفا بر اساس اخبار منتشر شده در مورد یک یا چند ارز انجام می دهند، برای داشتن واچ لیست احساس نیاز نمی کنند.

 

این افراد معمولا از دسته تریدرهایی هستند که به تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال علاقه دارند و بر اساس این تحلیل خرید و فروش می کنند.

 

هرچند تحلیل فاندامنتال یکی از اصل های مهم کسب سود در بازار ارز دیجیتال است اما حرفه ای های بازار سعی می کنند در هر شرایطی یک واچ لیست برای زیرنظر داشتن ارزهای دیجیتال مدنظرشان داشته باشند.

 

فهرست تحت نظر چیست

 

مزایای داشتن واچ لیست

ساخت واچ لیست می‌تواند در تحلیل ارزهای دیجیتال و سودآوری نقش موثری داشته باشد. در این قسمت به بخشی از مزایای داشتن واچ لیست اشاره می کنیم.

 

داشتن دید هلی کوپتری !

نگاه هلی کوپتری یک اصطلاح است که به تسلط و داشتن نگاه جامع نسبت به چیزی اشاره می کند. اگر واچ لیستی را به درستی تشکیل دهید به شما کمک می کند تا یک دید جامع و درست نسبت به بازار داشته باشید. این کار به در موفقیت شما نقش به سزایی خواهد داشت.

 

جلوگیری از سردرگمی

یکی از اتفاقاتی که در بازارهای مالی برای تریدرها می افتد سردرگمی زیاد آنها برای انتخاب ارز مورد نظر است. شما اگر بتوانید یک لیست از ارزهای خوب آماده کنید دیگر به اندازه ی بقیه دچار سردرگمی نمی شوید و به جای بررسی 13 هزار ارز دیجیتال فقط چند مورد را زیر نظر خواهید داشت.

 

شکار موقعیت های خوب سرمایه گذاری

وقتی شما به جای بررسی چند هزار ارز دیجیتال فقط چند مورد را هر روز تحت نظر داشته باشید می توانید با رسیدن برخی از آنها به قیمت های مناسب (طبق تحلیل شما) اقدام به سرمایه گذاری در آن ارز کنید. با این کار شما فرصت های سرمایه گذاری ناب را در این ارزها شکار می کنید و به سود خوبی دست خواهید یافت.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *