hambergermenu

پوکه معدنی کمک حال اقتصاد کشور است؟

پوکه که از دامن کوه آتشفشانی قروه در ناحیه کردستان و شهرستان احمد آباد  استخراج می شود و به بسیاری از استان ها ارسال می شود، سالانه 500 میلیارد تومان به اقتصاد کمک می کند.

 

در شهرستان قروه، جایی که تقریباً 70 درصد از ذخایر پوکه ایران در آن قرار دارد، هدف آن افزایش سهم آن در اقتصاد با تبدیل پوکه مورد استفاده در ساخت و ساز، عایق حرارتی و صوتی به محصولاتی با ارزش افزوده بالا است.

 

کار برای استفاده از پوکه که از معادن کوه قروه گرفته می شود و با کامیون ها برای ساخت پوکه معدنی قروه  به سراسر کشور ارسال می شود در بسیاری از صنایع مانند داروسازی، کشاورزی، باروت و نظافت و همچنین در حال انجام است. به عنوان ساخت و ساز

 

بهروز معظمی ، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قزوه به خبرگزاری طبیب (tbeeb.ir) گفت: ذخایر معدنی سنگ پا در این شهر وجود دارد، 15 درصد از ذخایر جهان در ترکیه و 70 درصد ذخایر این کشور در شهرستان قروه است.

 

معظمی با اشاره به اینکه پوکه معدنی قروه ماده ای ارزشمند است که در 120 تا 130 بخش در ادبیات استفاده می شود، گفت:

در بسیاری از بخش ها مانند کشاورزی، پزشکی و صنایع دفاعی استفاده می شود. نزدیک به 25 شرکت دارای مجوز فقط پوکه معدنی  تولید می کنند. در کارگاهی که 4 سال پیش با دانشگاه صنعت شریف  برگزار کردیم، دیدیم که می توان از پوکه در محصولات مختلف استفاده کرد. برنامه ریزی برای انجام پروژه ای مشترک با امیر کبیر  و دانشگاه مراغه ما می خواهیم از معدن پوکه که در موقعیت استراتژیک جهان قرار دارد محصولی با ارزش افزوده بالا تولید کنیم و می توانیم از آن به عنوان یک ماده عایق برای ساخت و ساز استفاده کنیم. ما باید پوکه معدنی  را از پوکه نجات دهیم و محصولاتی با ارزش اقتصادی بالا تولید کنیم. آلمان شهروندان خود را در این زمینه تشویق می کند. اکنون سنگ پا را که در گذشته ساخته بود جدا می کند و آنها را به فضا تبدیل می کند. او در حال توسعه مواد مختلفی است که می توان از آنها استفاده کرد. اینها کارهایی است که می توان با فناوری نانو انجام داد.”

 

می تواند 1 میلیارد دلار به اقتصاد کشور  کمک کند.

محصولاتی که با فناوری نانو ساخته شده بود را هم آوردیم و در دانشگاه به نمایش گذاشتیم. آنها محصولات مختلفی را آوردند که نور را جذب می کند و به بیرون منعکس می کند و هوا را تمیز می کند. این برای ما شادی است.”

 

“جایگاه پوکه، قروه است”

بهروز معظمی ، مالک معدن پوکه در شهرستان قروه  اظهار داشت که باید زیر سقف یک تعاونی متحد شوند تا ارزش اقتصادی پوکه را افزایش داده و به اقتصاد کمک کنند.

 

معظمی با بیان اینکه سنگ پا یک فلز گرانبها است و از منطقه پاتنوس آغری به سوئیس صادر می شود، گفت:

 

پوکه در آسیاب جین و خمیردندان استفاده می شود. پوکه حتی روی بال هواپیما نیز وجود دارد. هدف ما ایجاد اشتغال عالی و استفاده از آن در صنایع مختلف است. پوکه در تبریز ، بستان آباد نیز وجود دارد، اما با کیفیت ترین پوکه ایران در اینجا پوکه یکی از با ارزش ترین معادن در سال های آینده خواهد بود. “اگر در بخش ها ارزیابی شود، یک میلیون نفر در قروه و منطقه از آن امرار معاش می کنند. عایق حرارتی پوکه بسیار خوب است و در پی ساختمان ها استفاده می شود، وطن سنگ پا،  قروه است، در هیچ جا پوکه به این کیفیت وجود ندارد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *