hambergermenu

چه گل هایی نماد ولنتاین هستند؟

یکی از مواردی که باعث می­شود زندگی انسان­ها از حالت یکنواختی خارج شود مناسبت­هایی است که به واسطه آن کنار هم جمع شده و سعی می­کنیم با محبت به همدیگر زندگی را آسان­تر کنیم.

 

شما کدام یک از مناسبت­ها را بیشتر می­پسندید؟ تولد خودتان؟ سالگرد ازدواج؟ تولد دیگران؟ روز مادر؟ روز پدر؟ اما برای زوج­ها برخی مناسبت­ها کمی خاص ­تر هستند از اینرو که به آن­ها فرصتی برای نزدیک شدن بیشتر به هم می­دهد و اینکه به هم ثابت کنند چقدر برای همدیگر مهم هستند.

 

خب! در کدام مناسبت فرصت عشق­ورزی بی­کران را خواهید یافت؟ بله، روز ولنتاین! شاید مهم نباشد که این روز ریشه در کدام فرهنگ داشته باشد!

 

مهم این است که امروز مردم سرتاسر دنیا به واسطه روزی به نام ولنتاین لحظات فوق­العاده­ای را هرچند کوتاه سپری می­کنند. شما در روز ولنتاین به همسر یا عزیزانتان چه هدیه­ای می­دهید؟ شکلات؟ عروسک خرسی؟ طلا؟ فارغ از آنکه چه هدیه­ای می­دهید، تبادل گل جز اصولی­ ترین پایه­ های روز ولنتاین است، اینطور نیست؟

 

اکثر افراد بر این باورند که گل رز زیباترین و منحصربه ­فردترین و مناسب­ترین گل برای هدیه دادن و هدیه گرفتن در روز ولنتاین است.

 

اما جالب است بدانید با وجود همه­گیری هدیه دادن گل رز در روز ولنتاین، گل­های فوق­العاده خاص و زیبای دیگری نیز وجود دارند که کاملاً با تم روز ولنتاین هماهنگ هستند. در این نوشتار کوتاه قصد داریم تا شما را با گل­هایی که نماد ولنتاین هستند آشنا کنیم. شاید در ولنتاینی که پیش رو دارید بتوانید طرف مقابلتان را با گلی غیر از رز سورپرایز کنید.

 

رز، فوق­ العاده است، اما به شدت همه ­گیر

زوج­ها مخصوصاً خانم­ها از خاص بودن هدیه فوق­ العاده لذت می­برند. شاید بتوان گل رز را به هزار مدل مختلف تزیین کرد تا هر بار متفاوت از دفعات قبل باشد. اما چرا خاص ­تر نباشیم؟ آیا نمی ­توان در روز ولنتاین گلی غیر از گل رز هدیه داد؟ پاسخ سؤال قطعاً مثبت است. در ادامه لیستی از گل ­هایی را مرور خواهیم کرد که برای مناسبت ولنتاین عالی هستند.

 

گل رز نماد ولنتاین

 

ارکیده ی بنفش

ارکیده بنقش هم به عنوان یک گیاه متفاوت، زیبا و ظریف می­تواند از عشق در روز ولنتاین نمایندگی کند. ارکیده بنقش در واقع یک گل جهانی و شیک است که وزن عاطفی بالایی داشته و نمادی از زیبایی و ظرافت زنانه است.

 

ارکیده ی بنفش نماد ولنتاین

 

گل آفتابگردان

تصور نمی­کردید که گیاه آفتابگردان هم بتواند نمادی از عشق باشد، اینطور نیست؟ خب! بگذارید توضیح دهیم! گل آفتابگردان ظاهری کامل باز دارد که با رنگ زرد طلایی می­تواند نمادی از خورشید، شادی، ستایش، و طول عمر باشد. قطعاً شما هم برای معشوقه­تان چیزی جز شادی و طول عمر طلب نمی­کنید! پس چرا این گل را در روز ولنتاین به او ندهید؟! اخیراً نوعی از گل آفتابگردان تولید شده که رنگ آن قرمز است! رنگ عشق، مگر نه؟

 

گل آفتابگردان نماد ولنتاین

 

 

نیلوفر

نیلوفر تداعی ­کننده شور و شعف زندگی است. علاوه بر این، با هدیه دادن نیلوفر به طرف مقابلتان از انگیزه ­ها و شور او در زندگی قدردانی می­کنید. معمولاً گل نیلوفر را با گل رز تزیین می­کنند تا بدین شکل حس بزرگی و متفاوت بودن را در طرف مقابل برجسته کنیم.

 

گل نیلوفر نماد ولنتاین

 

 

لاله صورتی

گل لاله رنگ­های بسیار متنوعی دارد که هر کدام معنای خاص خود را دارد. اما لاله صورتی نماد اهمیت دادن به یک شخص و ابراز محبت و علاقه به اوست.

 

گل صورتی نماد ولنتاین

 

میخک

گل میخک را معمولاً در روز سالگرد ازدواج یا در روز مادر هدیه می­دهند. با خریدن یک دسته گل میخک آن­هم با انواع و اقسام رنگ ­ها، شما می­توانید پیام ­آور شانس و اقبال، ستایش، و عشق و محبت برای طرف مقابلتان باشید. رنگ­های سفید، قرمز روشن و قرمز تیره از جمله محبوب ­ترین رنگ­های گل میخک است.

 

 

گل میخک نماد ولنتاین

 

آلسترومریا

آلسترومریا شبیه به گل نیلوفر است و بوی خوش آن از جمله صفات تمایز دهنده آن می­باشد. این گل به نام نیلوفر پروئی هم معروف است که در رنگ­های سفید، زرد و زردآلویی در بازار یافت می­شود. علاوه بر بوی فوق­العاده این گل که مناسب با روز ولنتاین است، نماد دوستی و وقف هم هست. شما با هدیه دادن این گل نشان می­دهید که وقف طرف مقابلتان هستید و حاضرید برای او دست به هر کاری بزنید.

 

آلسترومریا نماد ولنتاین

 

بابونه سفید

گل بابونه یک گل خودروست که همه­جا می­توانید آن را بیابید. پس شاید باخود بگویید این گل نمی­تواند به عنوان یک گل خاص برای روز ولتناین باشد. اما شاید گاهی رمز یک هدیه خوب در سادگی آن باشد. گل بابونه نماد معصومیت، شادی و دوستی است. اگر طرف مقابلتان همواره لبخند بر لب شما می­آورد و شاد و بشاش است، با گل بابونه از او در روز ولنتاین استقبال کنید. این گل در دو رنگ زرد و سفید موجود است.

 

 

گل بابونه سفید نماد ولنتاین

 

گل داوودی

گل داوودی نمادی است از مثبت ­اندیشی و شادی، چیزهایی که بیش از هر چیز در رابطه ­تان از طرف مقابل انتظار دارید. گل داوودی قرمز رنگ نمادی از ابراز عشق و علاقه است. هم­چنین گل داوودی زرد رنگ نمادی از عشق پنهان است. هم­چنین، گل داوودی بوی بسیار ملایمی هم دارد.

 

گل داوودی نماد ولنتاین

 

شقایق

شاید هدیه دادن گل شقایق در روز ولتناین چندان مرسوم نباشد، اما هیچ­چیز از هماهنگی آن با این روز خاص کم نمی­کند. گل شقایق پیش از آنکه نماد عشق و محبت باشد، بیان­گر حس محافظت از طرف مقابلتان را دارد. بنابراین آقایان می­توانند این گل زیبا را هدیه داده و به طرف مقابل نشان دهند که او همواره مراقب همه چیز است.

 

گل شقایق نماد ولنتاین

 

آلاله صحرایی

آیا می­دانید گل آلاله بیان­گر چیست؟ این گل جذاب و خوش ­بو بیان­گر این است که طرف مقابلتان همواره در نگاه شما فردی جذاب و زیباست. در واقع گل آلاله نماد جذب کسی شدن است. این گل معمولاً در رنگ صورتی یافت می­شود و در افزایش نور و شاد شدن محیط خانه نیز بسیار کاربرد دارد.

 

گل آلاله صحرایی نماد ولنتاین

 

گل ابریشم

برخی افراد شاید نسبت به بسیاری از گل­ها آلرژی داشته باشند و حتی نتوانند آن را ببویند. اگر طرف مقابل شما به گل حساسیت دارد و هم­چنان قصد سورپرایز کردن او را در روز ولنتاین دارید، من به شما گل ابریشم را معرفی می­کنم چرا که هیچ عامل تحریک­کننده حساسیتی ندارد و البته نشان خواهد داد هیچ­چیز جلودار شما نیست حتی اگر طرف مقابلتان به گل حساسیت داشته باشد.

 

گل ابریشم نماد ولنتاین

 

جمع ­بندی

می­گویند گل رز مناسب ­ترین گل برای هدیه دادن در روز ولنتاین است. در این نوشتار ما پا را فراتر گذاشته و شما را با انواع و اقسام گل ­های مناسب برای روز ولنتاین و پیامی که از طریق آن­ها می­توانید به طرف مقابلتان بدهید آشنا کردیم. اما شاید این سوال به ذهنتان برسد که پس گل های نامناسب برای هدیه ولنتاین چه گل هایی هستند؟ برای دریافت پاسخ سوال خود کافیست تا بر روی لینک کلیک کنید.

حال منتظر چه هستید؟ حتماً لازم نیست روز ولنتاین از راه برسد تا برای همسرتان گل بخرید! امروز بهترین روز است!

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *