hambergermenu

کیف پول سخت افزاری چیست ؟ + ۶ ویژگی مهم hardware wallet

کیف پول سخت افزاری یکی از انواع کیف پولی است که کاربران بازار ارز دیجیتال برای ذخیره سرمایه ی خود از آن استفاده می کنند.

 

ما قصد داریم در این مقاله در مورد کیف پول سخت افزاری به عنوان یک نمونه از کیف پول های سرد صحبت کنیم و به مزایا و معایب آن اشاره کنیم.

 

با بخش ارز دیجیتال مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

کیف پول سخت افزاری چه ویژگی هایی دارد

 

برای هر سرمایه گذار مهم ترین عنصر مد نظرش دارایی های اوست . پس تامین امنیت و حفاظت از این دارایی ها برای او از همه چیز واجب تر است.

 

فرض کنید یک سرمایه گذار صدها میلیارد تومان پول نقد دارد ولی مجبور است به هر دلیلی همه ی این پول ها را در حیاط خانه روی هم بچیند. به نظر شما این سرمایه گذار می تواند شب سر راحت زمین بگذارد؟

 

پس حفظ امنیت دارایی ها یکی از مهمترین خط قرمز های هر معامله گر است.

 

در بازار ارز دیجیتال نیز مانند هر بازار معاملاتی دیگر سرمایه گذار انتظار دارد دارایی هایش در امنیت کامل باشد.

البته این نکته را دقت کنید، هیچ زمان نمی توانید برای دارایی هایتان امنیت صد درصدی مطلق در نظر بگیرید. وقتی ما حرف از امنیت کامل می زنیم منظور 99.9 درصد است.

 

انواع کیف پول

کیف پول ها به صورت عمومی به دو نوع سرد ( Cold ) و گرم ( Hot ) تقسیم می شوند.

کیف پول های سرد برای استفاده نیازی به اینترنت ندارند و آفلاین کار می کنند.

اما کیف پول های گرم کاملا نرم افزاری هستند و به صورت آنلاین با اتصال به اینترنت کار می کنند.

 

همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده اید کیف پول سخت افزاری یک نمونه کیف پول سرد است که بسیاری از کاربران در بازار ارز دیجیتال برای ذخیره دارایی های خود از آن استفاده می کنند.

 

در کیف پول سخت افزار فقط کلید خصوصی برای ذخیره سازی استفاده می شود.

 

کیف پول سخت افزاری مستقیم به رایانه وصل نمی شود. تراکنش را در کیف پول خود امضا می کند و آن را به شبکه می فرستد.

 

انواع کیف پول سخت افزاری

 

ویژگی های کیف پول سخت افزاری خوب

برقراری امنیت : امنیت اصلی ترین مساله است. سعی کنید از شرکتی کیف پول سخت افزاری را تهیه کنید که امتحان خود را در این حوزه پس داده باشد.

 

داشتن UI مناسب : UI مخفف User Interface به معنای رابط کاربری است. این موضوع به این برمی گردد که کار کردن با این کیف پول آسان باشد و زمانی که نیاز به اجرای هر تسکی دارید به خوبی و بدون گیج شدن بتوانید آن را انجام دهید.

 

پشتیبانی از ارزها : دقت کنید که کیف پول ها همیشه الزاما ذخیره سازی همه ی ارزهای دیجیتال را انجام نمی دهند. پس باید مطمئن شوید کیف پول سخت افزاری مورد نظر ارزهای شما را حتما پشتیبانی می کند.

 

پشتیبانی کاربران : هر سرویس یا محصولی اگر پشتیبانی خوبی نداشته باشد رضایت مشتریان خود را از دست می دهد. سعی کنید از کیف پول هایی استفاده کنید که کاربران در مواقع ایجاد مشکل از آن راضی بوده اند.

 

سیستم عامل : سعی کنید دستگاه مورد نظر سیستم عاملی سازگار با دستگاه های دیگر شما داشته باشد.

 

قیمت متناسب با کیفیت : همه ی موارد بالا در کیفیت یک کیف پول سخت افزاری اهمیت دارید و در نهایت باید مقدار پولی که می خواهید برای آن هزینه کنید را در نظر بگیرید.

شاید شما نتوانید تمام ویژگی های بالا را در حد عالی داشته باشید ولی با توجه به میزان اهمیتی که هر ویژگی برای شما دارد می توانید سبک و سنگین کنید و محصول مورد نظر را خریداری کنید.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *