hambergermenu

۰ تا ۱۰۰ روش های ریکاوری و احیای رنگ خودرو

 

0 تا 100 روش های ریکاوری و احیای رنگ خودرو

 

اگر قسمتی از بدنه خودروتان آسیب دیده و دچار رنگ پریدگی شده است، می توانید با روش هایی مثل ریکاوری و احیای رنگ خودرو، آن را ترمیم کنید. به دلیل بالا بودن هزینه لازم برای تعویض قطعه آسیب دیده ماشین مثل قیمت سپر جلو پژو 405، سپر عقب یا گلگیر، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش های ترمیم رنگ استفاده کنند.

 

با تکنیک های ریکاوری می توانید رنگ پریدگی های ماشین ناشی از عوامل مختلف را از بین برده و با رفع لکه آفتاب سوختگی ماشین نقره ای، فرسودگی رنگ، خراش ایجاد شده از تصادف و… جان تازه ای به ظاهر خودروی خود ببخشید. بدین منظور می توان از مواد نانو، پولیشکاری، واکس یا سرامیک بدنه استفاده نمود.

 

5 مرحله اساسی برای زنده کردن رنگ ماشین!

در ادامه متداول ترین روش ها برای بازگرداندن رنگ اصلی خودرو و احیای آن را بیان می کنیم که بسیاری از کارشناسان با استفاده از آن ها نیاز مشتری را به طور کامل برطرف می کنند:

 

آسیب شناسی خودرو برای برآورد میزان خسارات

بدنه خودرو بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار آسیب شود؛ بنابراین کارشناس قبل از هر اقدامی باید نوع آسیب را بشناسد تا روش مناسبی برای احیای رنگ را انتخاب کند. در این مرحله او اقدام های مختلفی انجام می دهد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم:

 

  • بررسی میزان آفتاب سوختگی خودرو

 

  • بررسی شدت چسبندگی مواد شیمیایی به خودرو

 

  • بررسی خراش هایی که روی بدنه خودرو به وجود آمده اند

 

تمام مواردی که بیان شد، بعد از مدتی بر اثر بی توجهی صاحبین خودروها روی بدنه به وجود می آیند و ماندگار می شوند.

 

استفاده از مواد نانو برای شستشوی ماشین

 

استفاده از مواد نانو برای شستشوی ماشین

 

در این مرحله نیاز است که برخی از لکه های سخت از روی خودرو پاک شوند، به همین دلیل کارشناس ها از شامپوهای مخصوص و مواد شوینده نانو استفاده می کنند. این مواد با نفوذ عمقی به لکه های سخت آنها را از بین می برند و به احیای رنگ بهتر خودرو کمک می کنند.

 

بعد از شستشوی کامل خودرو با مواد شوینده نانو، قسمت های آسیب دیده ماشین مشخصتر می شوند؛ بنابراین کارشناس در احیای این قسمت ها راحت‌تر است.

 

پولیش کاری، از مراحل مهم ریکاوری و احیای رنگ خودرو

در این مرحله به منظور از بین رفتن آسیب روی بدنه خودرو کارشناس فرآیند پولیش کاری را آغاز می کند. او برای از بین رفتن دائمی لکه ها و آسیب های بدنه پولیش های 3 مرحله ای را به کار می برد.

 

سمباده زنی مرحله ای است که قبل از پولیش کاری معمولا توسط کارشناس ها انجام می شود. منتهی این روش خیلی متداول نیست و فقط برای برخی از خودروها و آسیب های خاص قابل اجرا است.

 

پولیش ها بر اثر سایش، لکه ها و آسیب های خاصی مثل هولوگرام، ماتی بدنه، خط و خوش و … را محو می کنند و جلوه ای خاص به بدنه خودرو می بخشند.

 

واکس زدن ماشین، بازیابی درخشش بدنه

یکی از کاربردی ترین مواد برای ایجاد جلوه ای زیبا روی بدنه خودرو، واکس ها هستند که بدنه را درخشان می کنند. کارشناسان در این مرحله باکیفیت ترین مواد را به کار می برند تا براقیت خودرو برای مدت طولانی تری دوام و ماندگاری داشته باشد.

 

کارشناس ها با واکس خودرو، بدنه آن را در برابر آسیب های مختلف مثل اشعه UV، باران اسیدی، گرد و غبار، گرما، حرارت و … نیز مقاوم می کنند. آنها با استفاده از پولیشر و پدهای نرم، فرآیند واکس زدن را انجام می دهند.

 

در انتخاب واکس پیشنهاد می کنیم به سراغ انواع باکیفیت بروید، چون این مواد درصد آبگریزی بیشتری نسبت به واکس های معمولی دارند و از بدنه بهتر محافظت می کنند.

 

سرامیک بدنه ماشین برای مقاوم سازی آن در برابر ضربه

 

سرامیک بدنه ماشین برای مقاوم سازی آن در برابر ضربه

 

استفاده از سرامیک بدنه ماشین یکی از گرانترین روش های ریکاوری و احیای رنگ خودرو است که بسیاری از افراد از اهمیت آن غافل هستند. به دلیل هزینه بالای سرامیک، برخی فرآیند ریکاوری را تا مرحله پولیش زدن ادامه می دهند و سپس کار را تمام شده می دانند. در صورتی که کارشناسان حرفه ای پولیش را فقط یک مرحله برای زیرسازی سرامیک ها می دانند.

 

سرامیک به محض استفاده در رنگ اصلی خودرو جذب می شود و یک لایه محافظتی بسیار قدرتمند در برابر عوامل آسیب زا به وجود می آورند.

 

با استفاده از سرامیک بدنه ماشین تا مدت ها نگران آسیب دیدگی و رنگ پریدگی خودروتان نباشید؛ چون این مواد تا مدتی طولانی موجب پاکیزگی خودرو می شوند.

 

سرامیک کردن برای خودروهایی که نو هستند و قیمت زیادی دارند، پیشنهاد می شود. این ماده از رنگ و بدنه خودرو در برابر بسیاری از عوامل آسیب زا محافظت می کند.

 

برای کسانی که به فکر زیبایی بیشتر خودروشان هستند نیز سرامیک ها جلوه و براقیت خاصی به ماشین می بخشند.

 

با استفاده از سرامیک در خودروتان هیچ گرد و غباری رو سطح بدنه ماشین نمی چسبد. پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده از این مواد، بعد از هر بار کارواش از محافظ سرامیک برای خودروتان استفاده کنید تا دوام و ماندگاری آن افزایش یابد.

 

پوشش سرامیکی خودرو چه تفاوتی با کاور بدنه دارد؟

کاور بدنه و پوشش سرامیکی هر 2 تقریبا برای یک هدف یعنی زیباتر کردن بدنه خودرو و محافظت از آن استفاده می شوند. اما این 2 در کیفیت و نوع کاربرد، تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

 

سرامیک ها با پیوند به رنگ خودرو، باعث ایجاد آبگریزی قوی روی بدنه می شوند و تا مدت زیادی از آن در برابر عوامل آسیب زا محافظت خواهند کرد.

 

کاورها هر چند مقاومت بدنه را بالا می برند و مانع از آسیب دیدگی آن می شوند، اما درصد آبگریزی شان ضعیفتر است. در صورتی که این پوشش ها آسیب ببینند، باید آنها را تعویض کنید. اما امکان استفاده دوباره از سرامیک بر اثر آسیب دیدگی وجود دارد، به همین دلیل بیشتر کارشناسان برای ریکاوری و احیای رنگ خودرو از این روش استفاده می کنند.

 

حرف آخر

ریکاوری و احیای رنگ خودرو روشی تضمینی است که با آن می توانید نقص های به وجود آمده روی بدنه ماشین تان را از بین ببرید و زیبایی را به آن هدیه دهید. مراحل بازیابی باید کاملا اصولی و زیر نظر کارشناسان حرفه ای انجام شود، در غیر این صورت بازخورد مناسبی نخواهد داشت و بعد از مدتی مشکلات قبلی پدیدار می شوند. از مراحل احیای رنگ ماشین می توان به آسیب شناسی اولیه، شست و شو با مواد نانو، پولیشکاری و سرامیک بدنه اشاره نمود.

 

دسته بندی :

سینا منصوری

فعال در حوزه سئو و علاقمند به مجله اینترنتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *