hambergermenu

از سایت خود گنج بسازید! چگونه تبلیغات بگیرید و درآمد کسب کنید؟

امروزه خیلی از افرادی که در فضای مجازی فعال هستند و سایت کاری یا شخصی دارند، تمایل دارند که از سایت خود کسب درآمد کنند.

 

کسب درآمد از این طریق از نظر برخی افراد کاملاً غیرممکن و از نظر برخی کاملاً ممکن است.

 

اگر شما هم دوست دارید که از سایت خودتان کسب درآمد کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با روش‌های کسب درآمد از یک سایت کاری یا شخصی آشنا شوید.

 

تبلیغات آنلاین

به نظر شما چرا امروزه تبلیغات آنلاین بیشتر از تبلیغات آفلاین شده است؟ اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، به‌راحتی متوجه می‌شویم که از حدود سال ۲۰۰۰، با دسترسی بیشتر اکثر افراد دنیا به اینترنت و انواع فضای مجازی، تبلیغات کاغذی یا به قولی تبلیغات آفلاین روزبه‌روز کمتر شده است؛ امروزه اکثر افراد برای پیداکردن جواب کوچک‌ترین سؤالات خود به موتور جست‌وجوگر گوگل و مانند آن مراجعه می‌کنند.

 

تبلیغات نیتیو چیست

 

درواقع، امروزه کمتر فردی را می‌بینیم که برای پیداکردن یک جواب، چندین کتاب را مطالعه کند و خیلی از افراد به کمک فضای مجازی کسب‌وکارشان را راه‌اندازی کرده‌اند.

 

تمام این مسائل باعث شدند تا تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات آفلاین بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

اگر حدود ۲۰ سال قبل به سایت‌ها نگاه می‌کردیم، بیشترین نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی و بنری بودند؛ امروزه تبلیغاتی به نام تبلیغات همسان یا نیتیو جایگزین آن روش‌های تبلیغاتی شدند.

 

از مهم‌ترین علل استفاده از تبلیغات آنلاین در سایت‌های مختلف می‌توان به علل زیر اشاره کرد:

 

  • منبع درآمد پایدار: با جذب تبلیغات مناسب، می‌توانید درآمد ماهانۀ ثابتی برای خودتان داشته باشید.

 

  • افزایش آگاهی از برند: تبلیغات به صاحبان کسب‌وکارهایی که سایت دارند کمک فراوانی می‌کنند؛ درواقع آن‌ها به کمک انواع تبلیغات برند، خودشان را به مخاطبان بیشتری معرفی می‌کنند.

 

  • بهبود تجربۀ کاربری: تبلیغات مرتبط می‌توانند به کاربران در یافتن محصولات و خدماتی که به دنبالش هستند، کمک فراوانی کند.

 

تبلیغات نیتیو چیست؟

شاید شما هم در سایت‌های مختلف دربارۀ تبلیغات نیتیو چیست مطالب مختلفی را خواندید و برایتان جای سؤال باشد که این تبلیغات نیتیو چیست که امروزه به‌راحتی جای تبلیغات کلیکی و بنری را گرفته است؟ امروزه اغلب کاربران اینترنتی دچار کوری بنری شدند.

 

در این حالت، کاربران نسبت به بنرهای تبلیغاتی هیچ‌کدام از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها عکس‌العملی ندارند و این حالت فقط برای صاحبان آن تبلیغات، ضرر مالی هنگفتی دارد.

 

امروزه تبلیغات همسان یا نیتیو جایگزین روش‌های ناکارآمد قدیمی مانند تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری شدند.

 

در اغلب سایت‌های مختلف در جواب سؤال «تبلیغات نیتیو چیست؟» چنین آمده است که به تبلیغاتی پولی که در آن محتوای تبلیغاتی، با ساختار و عملکرد محتوای اصلی آن رسانه تولید شده است، تبلیغات نیتیو می‌گویند.

 

روش‌های تبلیغاتی نیتیو

شاید برایتان جای سؤال باشد که انواع روش‌های تبلیغات نیتیو چیست؟ از مهم‌ترین این روش‌ها به روش‌های زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

 

  • ویدئوهای نیتیو: به ویدئوهایی گفته می‌شود که با فرمت و محتوای سایت یا پلتفرمی که در آن قرار می‌گیرند، سازگار هستند.

 

  • مقالات اسپانسری: مقالاتی که توسط یک برند حمایت می‌شوند اما به شکل یک مقالۀ خبری یا آموزشی هستند، گفته می‌شود.

 

  • لیست‌های نیتیو: لیست‌هایی که شامل محصولات یا خدمات مختلف هستند، اما به‌صورت طبیعی و جذاب در یک مقاله یا پست بلاگ قرار می‌گیرند.

 

  • اینفوگرافیک‌های نیتیو: اینفوگرافیک‌هایی که اطلاعات پیچیده را به‌صورت بصری و جذاب به مخاطبان سایت ارائه می‌دهند.

 

  • پادکست‌های اسپانسری: به پادکست‌هایی که با حمایت یک برند تولید می‌شوند، اما به شکل یک پادکست معمولی پخش می‌شوند.

 

انواع روش‌های کسب درآمد از انواع تبلیغات

در ادامه به برخی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمدی از تبلیغات، با توضیح کوتاهی دربارۀ آن‌ها اشاره کردیم.

 

1) تبلیغات کلیکی (PPC)

  • چگونه کار می‌کند: صاحبان سایت به ازای هر کلیک کاربران سایت روی تبلیغ، درآمد کسب می‌کنند؛

 

  • پلتفرم‌های محبوب: گوگل ادسنس، یاهو، بینگ؛

 

  • مزایا: آسان برای راه‌اندازی، درآمد سریع؛

 

  • معایب: نیاز به ترافیک بالا، رقابت زیاد.

 

2) تبلیغات بنری

  • چگونه کار می‌کند: صاحبان سایت فضایی را در سایتشان برای نمایش بنرهای تبلیغاتی در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار می‌دهند؛

 

  • مزایا: درآمد ثابت، طراحی‌های متنوع؛

 

  • معایب: ممکن است کاربران را آزار دهد، تأثیرگذاری کمتر از تبلیغات کلیکی.

 

3)  تبلیغات ویدئویی

  • چگونه کار می‌کند: نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در سایت شما؛

 

  • مزایا: درآمد بالا، تعامل بیشتر با کاربر؛

 

  • معایب: نیاز به ویدئوهای باکیفیت، ممکن است سرعت سایت را کاهش دهد.

 

4) تبلیغات همسان یا نیتیو

  • چگونه کار می‌کند: تبلیغاتی که به‌صورت طبیعی در محتوای سایت شما ادغام می‌شوند؛

 

  • مزایا: تجربۀ کاربری بهتر، نرخ کلیک بالاتر؛

 

  • معایب: نیاز به طراحی خلاقانه که ممکن است تشخیص آن‌ها برای کاربران دشوار باشد.

 

5) تبلیغات پاپ آپ

  • چگونه کار می‌کند: تبلیغاتی که به‌صورت ناگهانی روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند؛

 

  • مزایا: درآمد بالا؛

 

  • معایب: تجربۀ کاربری بد که ممکن است باعث بسته‌شدن سایت شود.

 

بهترین پلتفرم برای تبلیغات

  • پلتفرم‌های محتوا: مانند Taboola، Medium وOutbrain ؛

 

  • پلتفرم‌های اجتماعی: مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین؛

 

  • پلتفرم‌های تبلیغاتی: مانند گوگل، بینگ، یاهو؛

 

  • پلتفرم‌های داخلی: مانند سایت خودتان.

 

عوامل تأثیرگذار در انتخاب یک پلتفرم عبارت‌اند از:

  • مخاطب هدف: پلتفرمی را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما بیشترین حضور را در آن پلتفرم دارند.

 

  • بودجه: هزینۀ تبلیغات در هر پلتفرم متفاوت است.

 

  • نوع کسب‌وکار: نوع کسب‌وکار شما نیز در انتخاب پلتفرم مؤثر است.

 

  • اهداف کمپین: هر پلتفرم امکانات و قابلیت‌های متفاوتی برای دستیابی به اهداف مختلف کمپین شما فراهم می‌کند.

 

نکات کلیدی

از مهم‌ترین نکات تبلیغاتی برای افزایش درآمد یک سایت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • محتوای باکیفیت تولید کنید: محتوای جذاب و مفید، ترافیک سایت شما را به‌شدت افزایش می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات بیشتری بفروشید.

 

  • جای‌گذاری مناسب تبلیغات: تبلیغات را در مکان‌هایی قرار دهید که بیشترین دید را دارند و مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند. مخاطبان خودتان را شناسایی کنید و تبلیغات مناسب آن‌ها را در پلتفرم مناسبی قرار دهید که مخاطبان بیشتری حضور دارند.

 

  • هدف‌گذاری مخاطب: تبلیغاتی را انتخاب کنید که با مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشند.

 

  • استفاده از ابزارهای تحلیل: از ابزارهای تحلیلی برای بررسی عملکرد تبلیغات و بهبود استراتژی‌های خودتان حتماً استفاده کنید.

 

  • تنوع در تبلیغات: برای افزایش درآمد، از انواع مختلف تبلیغات استفاده کنید.

 

دسته بندی :

محمد محمدی

علاقه مند به سئو ، تولید محتوا ، دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *