hambergermenu

با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی میشه درست کرد؟

چکیده : با سرخ کن بدون روغن به راحتی می توان انواع غذای رزیمی تهیه کرد.

 

با سرخ کن بدون روغن ، چه غذاهایی میشه درست کرد؟

 

با سرخ کن بدون روغن چه غذاهایی میشه درست کرد؟

 

سرخ کن بدون روغن آزور فرانسوی

 

اگر به وضوح و صریح بگوییم که خرید سرخ کن بدون روغن ، اغلب به خاطر درست کردن french fries  اتفاق می افتد ، دروغ نگفته ایم .

 

اولین چیزی که به ذهن مشتری سرخ کن می رسد یک بشقاب  سیب زمینی سرخ شده ی خوشمزه است . حال اگر کمی هم  رژیم غذایی خود  را در نظر بگیرید و بخواهید از چربی مصرفی بکاهید ،قطعا سرخ کن بدون روغن استفاده می کنید.

 

یکی از دستگاههای مدرن مورد استفاده امروزی در هر خانه ای ، می تواند یک سرخ کن بدون روغن باشد ،خصوصا برای قشر جوان که به شدت علاقه مند به غذاهای فست فود و در عین حال سالم و کم چربی هستند.

 

سرخ کن های جدید امکانات زیادی را برای  پخت همه نوع غذا ی سریع ، در کمترین زمان ممکن و بدون درد سر، به ما می دهند: سیب زمینی ، مرغ، بادمجان ، استیک ، کیک ، تخم مرغ و…..

 

سرخ کردن سیب زمینی:

قبلا تصور ما این بود که برای درست کردن یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده باید ظرف سرخ کن یا تابه را پر از روغن کرد و سیب زمینی ها را در آن ریخت تا ترد و خوشمزه شوند.

 

اما امروزه سرخ کن های بدون روغن تصور مار ا عوض کرده اند . بدون نیاز به حتی یک قاشق روغن می توان یک ظرف بزرگ سیب زمینی  سرخ شده به صورت کاملا سالم و ترد و خوشمزه تهیه کرد.

 

معمولا در زمان 20 دقیقه ، با دمای 190 درجه فارنهایت می توان french fries تهیه کرد .

 

اگر دوست داریدکمی سیب زمینی نرم باشد می توانید در همین زمین 20 دقیقه اما در  150 درجه فارنهایت آن را درست کنید ؛ برای ترد شدن بیشتر هم به ادویه خود یک قاشق روغن زیتون و یک قطره آب لیمو هم اضافه کنید .

 

آیا می تونیم بادمجون و سیب زمینی رو با هم سرخ کنیم ؟

بله . با داشتن یک سرخ کن دو قلو مثلا کنوود hfm 75 می توان همزمان دو ماده با دو بافت متفاوت را سرخ کرده و از نوع پخت آن ها بدون روغن و از طعم خوب آن ها لذت برد.

 

خب شاید سوال این باشد که همزمان در یک ظرف در یک سرخ کن تک کاسه ای این کار را انجام داد .

 

برای این سوال هم می توان جواب داد : بله . اما کمی کار متفاوت می باشد . هر دو را می توان در یک ظرف به صورت همزمان ریخت و درجه سرخ کن را روی 180 درجه فارنهایت تنظیم کرد.

 

پس از بیست دقیقه دستگاه را stop کرده ، سیب زمینی ها را خارج کنید و دوباره دستگاه را به کار بیندازید. درجه پخت را کمی بالا ببرید و ده تا پانزده دقیقه بعد هم(نسبت به میزان انتظار خود، از پخت ) بادمجان را خارج کنید .

 

اگر بادمجان ترد و کمی آبدار می پسندید با درجه ی کمتر مثلا حدود 150 درجه این کار را انجام دهید.

 

به این صورت ، بدون سرخ کن دو قلو هم می توانید دو ماده را با هم سرخ کرده و استفاده کنید .

 

پخت سبزیجات رژیمی در سرخ کن بدون روغن

یکی از دلایل بسیار واضخ برای خرید سرخ کن های بدون روغن ، پخت سبزیجات ، برای تهیه غذاهای رژیمی می باشد . بیشتر غذاهای سالم و رژیمی در خود سبزیجات را دارند .

 

برای پخت قارچ و پیاز می توانید دستگاه خود را روی160درجه فارنهایت تنظیم نموده و یازده تا 15 دقیقه بعد ، یک غذای خوشمزه کاملا رژیمی تحویل بگیرید.

 

برای پخت بقیه سبزیجات ، هم می توان به همین صورت عمل کرد . با درجه های مختلف که روی دستگاه مشخص شده می توانید کدو ، هویج ، اسفناج و…. را نیز به همین صورت ،پخت کنید .

 

با یک سرخ کن بدون روغن میشه برگر درست کرد؟

یکی از خوشمزه ترین فست فودها ، برگر هست و همیشه طرفداران زیادی دارد . مسلما وقتی سرخ کن خریداری می شود ، یکی از اهداف خرید ، درست کردن غذاهای فست فودی و در عین حال سالم می باشد و برگر هم در این دایره هدف قرار دارد .

 

خب ، شما برگر خود را از مرغ یا گوشت قرمز تهیه می کنید و سپس دمای سرخ کن خود را روی 200 درجه فارنهایت تنظیم کرده و برگر را با اسپری  یا برس مخصوص کمی چرب کنید و داخل سبد یا کاسه ی سرخ کن قرار دهید .

 

برای یک برگر آب دار 10 دقیقه و برای یک برگر خشک تر و برشته تر 13 دقیقه ، پخت کافی ست .

 

با سرخ کن های رژیمی بزرگ ،یک مرغ کامل شکم پر درست کنید:

به راحتی می توان در  یک سرخ کن با ظرفیت 4 لیتر و یا کمی بالاتر ، یک مرغ متوسط را که از قبل با مواد مورد نظر پر شده ،به صورت کامل جا داده و در 150 درجه ی فارنهایت ، به مدت زمان 60 دقیقه ، پخت کامل را انجام داد .

 

سوالی که پیش می آید این است که آیا بدون روغن می توان طعم خوبی داشت ؟

 

بله . این که شما مرغ را در یک ظرف پر از روغن قرار می دادید و تصورتان این بوده که سرخ کردن یا سوخاری کردن مرغ ، فقط به این شکل ، صورت می گیرد کمی شمارا در برابر سرخ کن بدون روغن، مقاوم می کند .

 

اما یک بار استفاده از سرخ کن و درست کردن مرغ شکم پر در کمترین زمان و سالم ترین حالت ممکن ، بدون نیاز به روغن (فقط سطح مرغ را با یک برس با کمی روغن زیتون چرب کنید) ، نظر شما را عوض خواهد کرد.

 

چطور بدون روغن یک ماده ی سرخ شده در سرخ کن آماده می شود؟

در سرخ کن های بدون روغن ، هوای داغ با چرخش در اطراف غذا،  سبب پخته شدن و البته ترد شدن غذا خواهد شد.

 

اینکه هوای داغ وداغی المنت ها باعث مغز پخت شدن مواد میشود ، شاید کمی عجیب به نظر برسد اما باعث پخت سالم غذا می شود و امکان پذیر است .

 

جالب است بدانید طعم و رنگ غذا بعد از پخت در سرخ کن صنعتی بدون روغن تغییری نخواهد کرد.

 

اما اگر عادت دارید که ظاهر غذای شما برشته باشد و کمی طلایی رنگ می توانید مقدار بسیار کمی ادویه و روغن به آن اضافه کنید .

 

چرا سرخ کن بدون روغن انتخاب کنیم ؟

  1. کالری کمتر:

با استفاده از سرخ کن بدون روغن میتوان تا ۹۰ درصد میزان استفاده از روغن را کاهش دهد . کالری سیب زمینی سرخ شده در سرخ کن معمولی ۳۱۲ و در سرخ کن های بدون روغن ۲۲۶ کالری می باشد. از این جهت تاثیر زیادی در تنظیم کالری می توان ایجاد کرد .

 

  • روغن کمتر و خفظ سلامت :

روغن زیاد و برشته شده علاوه بر اینکه بوی بدی ایجاد می کند ، ضررهای زیادی هم به بدن می رساند و در نهایت می تواند سرطان زا باشد.  سرخ کن های بدون روغن تقریبا هیچ مقدار روغنی نیاز ندارند.

 

بسیاری از افراد هم برای حفظ رژیم غذایی خود در هنگام کاهش وزن و تعیین هدف لاغری ، تصمیم به استفاده از این وسیله می گیرند.

 

  • کم ترین میزان مصرف انرژی:

در بین انواع مختلف سرخ کن ، سرخ کن های  صنعتی بدون روغن کمترین میزان مصرف انرژی را دارند.

 

  • چندکاره بودن آن ها: 

سرخ کن های جدید صنعتی و بدون روغن ، فقط سرخ کن نیستند. یعنی فقط به منظور سرخ کردن استفاده نمی شوند ، بلکه می توان به کمک آن ها غذا را گریل کرد و یا حتی میوه را خشک کرد.

 

  • صرفه جویی در زمان پخت : 

یکی از مزیت های هر نوع از دستگاههای صنعتی در آشپزخانه ،صرفه جویی در زمان است و سرخ کن های بدون روغ هم از این قاعده مستثنی نیستند.

 

خب اینجا می توان به یک نکته هم اشاره کرد و آن اینکه برای سرعت بیشتر ، حتی می توان از سرخ کن های دوقلو استفاده کرد .

 

وقتی از سرخ کن دو قلو استفاده می کنید ، با در اختیار داشتن ، دو محفظه مجزا  در یک دستگاه ،می توانید دو ماده غذایی را همزمان در زمان کم پخت کرده و سرو کنید .

 

سرخ کن دوقلو کنوود

 

سرخ کن دوقلو کنوود

 

  • حفظ امنیت بالا :

بارها و بارها ، برای هر کسی که غذای سرخ کرده ، در روغن را درست می کند، سوختگی های کوچک و بزرگ ناشی از پاشیدن ناگهانی یک یا چند قطره روغن ، پیش آمده و هم چنین کثیفی گاز و یا لباس آشپز .. با استفاده از سرخ کن ، قطعا می توان جلوی این اتفاق را گرفت و امنیت آشپز و آشپزخانه را حفظ کرد.

 

  • امکان پخت همزمان :

در سرخ کن های گازی و برقی به دلیل غوطه ور بودن روغن تنها میتوان یک نوع خوراکی را تهیه کرد. اما در سرخ کن های بدون روغن میتوان چند غذا را به صورت همزمان آماده کرد. برخی از انواع سرخ کن های صنعتی بدون روغن دارای قفسه ها و سبدهای متفاوتی به منظور پخت انواع غذاها می باشند.

 

  • گرم کردن مجدد غذا: 

نوع ساخت سرخ کن های بدون روغن به گونه ای ست که امکان گرم کردن مجدد غذا را با تنظیم درجه حرارت مشخص به شما می دهد و نیازی به خارج کردن مواد غذایی و گرم کردن آن با وسیله ی دیگر را ندارید.

 

این امکان را در سرخ کن های با روغن ندارید و یکی از مزیت های برتری سرخ کن بدون روغن ، همین است .

 

  • حفظ زیبایی آشپزخانه :

سرخ کن های بدون روغن ، معمولا ظاهر زیباتری نسبت به سرخ کن های با روغن دارند . از طرفی هم آن قدر تنوع زیاد است که به راحتی می توان با وسایل دیگر آشپزخانه ست کرد .

 

بیشترین رنگ های موجود در بازار ، سفید، مشکی و سیلور( نقره ای و استیل) می باشد که با دیگر وسایل آشپزخانه ست می شوند.

 

سرخ کن بدون روغن

 

با سرخ کن بدون روغن میشه کیک هم درست کرد؟

بله . بسیار ساده و راحت !

 

قبلا برای پخت کیک ، حتما نیاز به فر داشتید . از آنجا که امروزه ، در اکثر آشپزخانه ها گاز تو کار یا رومیزی ، استفاده می شود ، کمتر کسی در خانه خود گاز فردار دارد .

 

بسیاری از افراد علاقه به پخت کیک و شیرینی خانگی دارند.هم به خاطر تنظیم قند و روغن و رعایت رژیم غذایی و هم به خاطر لذت شیرینی پزی و اعمال سلیقه ی خود در آن .

 

خبر خوب این است که با خرید سرخ کن بدون روغن ، شما از داشتن فر ، بی نیاز خواهید بود.

 

برای درست کردن هر نوع کیک ، کاپ کیک ، شیرینی و … می توانید خمیر مایه آن را آماده کنید. سپس ظرف کاسه ای سرخ کن خود را با برس کمی چرب نموده و مایه را داخل آن بریزید .اگر سرخ کن دارای توری مشبک باشد می توانید از فویل های آلومینیومی یا قالب استفاده کنید .

 

حال ، درجه و تایمر سرخ کن را طبق دفترچه راهنما یا دکمه مشخص شده روی دستگاه تنظیم کنید .

 

از کیک پخته شده در کمترین زمان ممکن ، لذت ببرید.

 

نکته های مهم آشپزی با سرخ کن بدون روغن :

  1. هم زدن غذا: در هنگام پخت غذا با سرخ کن ، مخصوصا کیک یا مواد خمیر مانند ، دائم با قاشق آن ها را هم نزنید . یا اینکه ظرف سرخ کن را خارج نکنید به منظور چرخش بیشتر مواد غذایی . با این کار هم به ظرف سرخ کن آسیب می رسانید هم مواد غذایی ، تردی خود را از دست می دهند.       برای هم زدن غذا دقت کنید ، زیاد این کار را انجام ندهید تا سبد یا کاسه ، آسیب نبیند.
  2. گرم شدن دستگاه : قبل از استفاده از سرخ کن ، حتما کمی زمان بدهید تا  دستگاه کاملا گرم شود سپس مواد غذایی راغ داخل آن بریزید و درجه و تایم لازم را تنظیم کنید . این کار را حداقل به مدت یک دقیقه انجام دهید تا دستگاه ، آسیب نبیند.
  3. فضاگذاشتن برای غذا :سبد یا کاسه ی دستگاه سرخ کن خود را کاملا پر نکنید . کمی فضای خالی بگذارید . اکثر سرخ کن های صنعتی یا نیمه صنعتی ، قابلیت گردش مواد را دارند و برای اینکار نیاز به کمی فضای خالی می باشد. 
  4. اسپری کردن ظرف سرخ کن : برای پخت مواد مخصوصا اگر خمیر مانند باشند ، حتما کمی ظرف سرخ کن را چرب کنید تا چیزی به ظرف نچسبد . این کاررا با افشانه اسپرس انجام دهید و یا برس مخصوص شیرینی پزی . 
  5. استفاده از ترمومتر گوشت :  برای تست پخته شدن گوشت ، می توانید از ترمومتر گوشت استفاده کنید. این تکنولوژی safe و خوبی ست اما به این معنی نیست که نمی توانید از چنگال استفاده کنید ،به همان روش قدیمی !!!

 

برای استفاده از سرخ کن خود ، به آن فضای کافی را بدهید:

وقتی می خواهید از سرخ کن خود استفاده کنید ،به آن فضا بدهید .بهتر است دستگاه ، تقریبا 15 سانتی متر از  هر طرف،  فضا داشته باشد.

 

البته این به معنی لرزش دستگاه یا پخش شدن روغن نیست . بلکه برای کار کرد صحیح فن هوا و چرخش مناسب آن می باشد .

 

اگر فضای کمی را به سرخ کن خود اختصاص داده اید، می توانید آن را جابه جا کنید .

 

معمولا همه ی سرخ کن ها یک نگه دارنده ی ضد لغزش پایه ها را دارند و به راحتی مانع لغزش سرخ کن می شوند . پس با خیال راحت آن را جابه جا کنید. استفاده کنید و دوباره سرجای خود برگردانید.

 

 از سرخ کن بدون روغن میشه به جای هواپز استفاده کرد و همان غذا ها را پخت ؟!

این سوال برای اکثر افراد ، هنگام خرید پیش می آید . با توجه به مشابهت کارکرد این دو دستگاه ، انتخاب ، کمی مشکل است. برای اینکه کمی راحت تر بتوان انتخای کرد بهتر است تفاوت این دو را در نظر گرفت :

 

  • در دستگاه هواپز می‌توانید مواد غذایی مختلفی را از گوشت و مرغ یخ زده تا سیب‌زمینی سرخ کنید. همچنین از این دستگاه می‌توانید برای پختن سبزیجات تازه و انواع غذاهای کبابی استفاده کنید.لازم به توضیح است چون مکانیسم پخت و سرخ شدن مواد غذایی در هواپز به صورت استفاده ا هوای گرم چرخشی است از این رو پخت مواد غذایی یا بدون روغن و یا مصرف روغن بسیار محدود و کم انجام می‌شود. به همین دلیل این دستگاه برای پخت غذاهای رژیمی برای افرادی که از رژیم‌های غذایی مختلف تبعیت می‌کنند و قصد کاهش وزن دارند انتخاب مناسبی است.
  • پخت و پز امن با استفاده از دستگاه‌های هوا پز

    طراحی دستگاه‌های هواپر به نحوی انجام شده است که عملیات پخت غذا در آن در داخل خود دستگاه انجام می‌شود. از این رو کاربر کمتر در معرض مواد غذایی که در صورت حرارت دیدن خطرناک می‌شوند مثل روغن که احتمال پاشیدن آن به سر و صورت زیاد است، به صورت مستقیم قرار می‌گیرد.

    در دستگاه‌های سرخ‌کن قدیمی از روغن بسیار داغ که دمای آن در حود ۳۲۵ درجه فارنهایت است، استفاده می‌شود. از این رو اگر این روغن بسیار داغ روی دست یا صورت کاربر بریزد باعث ایجاد سوختگی عمیق می‌شود. از طرفی در بسیاری از موارد داغ شدن بیش از حد روغن و مجاورت آن با آتش در اجاق گاز باعث ایجاد آتش‌سوزی می‌شود.

     

    بسیاری از دستگاه‌های هواپز مجهز به تایمر برای خاموش شدن خودکار دستگاه هستند. علاوه بر این همه دستگاه‌های هواپز مجهز به سیستم خاموش شدن خودکار هستند که در صورتی که دمای داخل محفظه دستگاه زیادتر از حد معمول شود، باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود.

     

آیا با هواپزراحت تر  از سرخ کن میشه غذا درست کرد؟

به همان راحتی که با سرخ کن کار میکنید با هواپز هم می توانید کار کنید.

 

شباهت بسیار نزدیک هواپز و سرخ کن از این جهت است  که هر دو محفظه بسته دارند و از ریختن روغن به بیرون از دستگاه ، هیچ نگرانی نخواهید داشت .

 

حال اینکه بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از سرخ کن، به تمیزی و راحتی هواپز نیست ، منظور سرخ کن های با روغن قدیمی تر است .

 

در سرخ کن های بدون روغن و جدید ، نیاز ی به استفاده از روغن نیست که نگران ریختن آن به بیرون باشید.

 

پخت غذا در هواپز و سرخ کن تفاوت زیادی ندارد فقط شاید کمی از نظر زمان پخت متفاوت باشندو البته قابل ذکر است که سرخ کن ها امکان پخت متنوع تری را می دهند.

 

معمولا زمان پخت غذا در هواپز کمی بیشتر از سرخ کن هست ، چون پخت مواد غذایی با گردش هوا صورت می گیرد . و این عمل کمی زمانبر خواهد بود.

 

ارزان تر غذا بپزید:

قیمت دستگاه‌های هواپز نسبت به دستگاه‌های سرخ‌کن بسیار کمتر است.

 

بعضی از مدل های بسیار پیشرفته هم ، تقریبا هم قیمت سرخ کن های کم قیمت ، وجود دارد اما اغلب مدل ها کم قیمت تر از سرخ کن ها هستند و به نسبت قیمتشان ، کاملا مقرون به صرفه هستند.

 

اگر بخواهیم  هواپز را با سرخ کن های با روغن ، مقایسه کنیم ، باید این را در نظر بگیریم که علاوه بر قیمت خوددستگاه ، هزینه هر بار مصرف روغن را هم نخواهید داشت .

 

در بهترین حالت شما  پس از هر دو بار استفاده از روغن درون سرخ کن باید آن را تعویض کنید که این ، خود هزینه زیادی دارد.

 

و باز هم اگر بخواهیم از کاهش هزینه ها بگوییم ،هزینه انرژی مصرفی برای گرم شدن سرخ کن های با روغن زیاد است در صورتب که هواپز ها نیازی به گرم شدن قبل از شروع کار ندارند .

 

با کمترین مصرف انرژی می توان غذا را حتی در حالت یخ زده درون هواپز گذاشته و پخت سریع را انجام داد .

 

مصرف روغن کمتر و تهیه غذاهای رژیمی سالم با استفاده از دستگاه های سرخ کن بدون روغن و هواپز:

با اینکه قبلا هم توضیح داده شده ، اما باز هم جا دارد در مورد این تفاوت بارز و مهم صحبت کنیم :

 

وقتی نیاز به یک غذای کبابی  یا شبیه به بخار پز دارید ، و کباب پز یا بخار پز ، در دسترس ندارید ، به راحتی می توانید از دستگاه هواپز استفاده کنید و یک غذای کاملا کبابی و پخته دشده را بخورید .

 

سوال این است که : غذای بخار پز معمولا کمی آبدار هستند ، آیا غذای پخته شده با هواپز هم آبدار هستند؟

 

بسیار کم و با تنظیم درجه ی پخت می توان به این هدف رسید.

 

از آنجا که در این دستگاه نه روغن و نه آب استفاده می شود کمی غذای پخته شده ، حالت کبابی به خود می گیرد .

 

خب حالا در مورد سرخ کن ها هم کمی بگوییم :

 

در مورد سرخ کن ها هم می توان گفت غذا زیاد آبدار نیست و کمی برشته و سوخاری شده است . اگر سطح مواد را کمی روغن بزنید می توانید آن را برشته تر کنید .

 

هنگام پخت و پز از وسایل زیاد و دست و پاگیر استفاده نکنید:

طراحی دستگاه‌های هواپز معمولا به نحوی انجام می‌شود که فضای بسیار محدودی را در آشپزخانه اشغال می‌کنند از این رو حتی اگر به فضای کمی در آشپزخانه دسترسی دارید می‌توانید از این دستگاه‌ها استفاده کنید. اما معمولا ابعاد دستگاه‌های سرخ‌کن زیاد است و شما باید یک فضای خاص و مشخص را برای قرار دادن این دستگاه‌ها در آشپزخانه خود در نظر بگیرید که این مورد برای افرادی که آشپزخانه آن‌ها کوچک است یک ایراد برای استفاده از دستگاه‌های سرخ‌کن به حساب می‌آید.

 

استفاده از دستگاه‌های هواپز برای پخت مواد غذایی

مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های هواپز استفاده آسان از آن‌هاست.

 

در بسیاری از موارد برای استفاده از دستگاه هواپز به منظور پخت مواد غذایی نیازی به انجام عملیات خاصی ندارید.

 

کافی است مواد غذایی را داخل محفظه دستگاه قرار دهید و درجه دما را تنظیم کنید. حتی می‌توانید مواد غذایی را مستقیم از فریزر در حالت یخ زده داخل محفظه دستگاه هواپز قرار دهید و دستگاه را روشن کنید.

 

علاوه بر مصرف روغن ،در مصرف زمان هم صرفه جویی کنید:

در دستگاه‌های هوا پز  که پخت مواد غذایی با استفاده از گردش هوای گرم انجام می‌شود ا، پخت ماده غذایی بسته به نوع آن مدت زمان زیادتری نسبت به دستگاه‌های سرخ‌کن طول می‌کشد.

 

مثلا زمانی که شما برای پخت سیب زمینی در سرخ‌کن صرف می‌کنید حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است و این در حالی است که برشته شدن سیب‌زمینی در دستگاه هواپز معمولا ۱۵ تا ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

از این رو استفاده از این دستگاه برای افرادی که همیشه زمان محدودی برای تهیه غذا دارند، مناسب نیست.

 

 امکان استفاده از حجم زیاد مواد غذایی در هواپز نیست:

در دستگاه‌های هواپز برای پخت ماده غذایی باید میزان مناسبی از هوای داغ به ماده غذایی برسد.

 

از این نباید سبد این دستگاه با حجم زیادی از مواد غذایی پر شود. چون نه تنها هوای کافی به ماده غذایی نمی‌رسد بلکه هرچه حجم ماده غذایی بیشتر باشد، در این صورت احتمال افزایش دما و آسیب دیدن دستگاه بیشتر خواهد بود.

 

به همین دلیل است که گفته می‌شود استفاده از دستگاه هواپز برای پخت و پز در خانواده‌های پرجمعیت مناسب نیست.

 

برای استفاده از سرخ کن و هواپز مواد را خرد کنید:

برای استفاده از دستگاه هواپز نه تنها باید حجم مواد غذایی کم باشد بلکه باید حتما آن‌ها را به قطعات کوچکتر ببرید تا پخت آن‌ها عمیق‌تر انجام شود.

 

بنابراین بسته ماده غذایی باید آن را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید و این کار به خصوص برای افراد شاغل زمان‌بر است.

 

احتمال سوختن و خشک شدن بیش از حد ماده غذایی در دستگاه هوا پز

مواد غذایی در دستگاه هواپز در دمای ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت پخته می‌شود.

 

از این رو احتمال سوختن مواد غذایی در کسری از ثانیه وجود دارد.

 

مراقب این مسئله باشید و از تایمر درست استفاده کنید.

 

دمای زیاد باعث تبخیر بیش از حد آب درون بافتی ماده غذایی می‌شود و در نتیجه احتمال خشک شدن مواد غذایی که با استفاده از دستگاه هواپز پخته می‌شوند بسیار زیاد است.

 

جمع بندی :

با استفاده از یک سرخ کن خوب و حرفه ای می توانید هر نوع غذایی را در کمترین زمان ، در سالم ترین حالت ممکن آماده کنید و لذتی ببرید.

 

از هواپز برای مصرف کمترو مدت زمان کمی بیشتر می توانید استفاده کنید.

 

می توان غذای سرخ شده ولی ، بدون چربی و روغن را با سرخ کن بدون روغن داشت.

 

احتمال سوختن و خشک شدن بیش از حد ماده غذایی در دستگاه هوا پز

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *