تبلیغاتی

تاریخچه منچستر یونایتد

تاریخچه منچستر یونایتد، پادشاه فوتبال انگلستان  manchester united ، افتخارات ، دوران مختلف ، بازیکنان حرفه ای و اطلاعات جالبی در مورد باشگاه برای شما عزیزان ذکر شده است.

منچستر یونایتد یکی از معتبرترین باشگاههای فوتبال است و همواره یک سنت متمایز، یک رکورد موفقیت مداوم و یک تاریخ عالی داشته است.

آنها همراه با لیورپول، موفق ترین باشگاههای فوتبال انگلستان به شمار می روند، “شیاطین سرخ” عناوین داخلی بیشتری نسبت به لیورپول دارند، اما رقیب عناوین بیشتری را در مسابقه های بین المللی به دست آورده است.

حقایق اصلی

تاسیس: ۱۸۷۸
کشور: انگلستان
شهر: منچستر
ورزشگاه خانگی : نورث رود (۱۸۷۸-۱۸۹۳) ، بانک استریت (۱۸۹۳-۱۹۱۰) ، الد ترافورد (۱۹۱۰ تاکنون)

مهمترین دستاوردها

لیگ دسته اول و لیگ برتر: ۲۰

جام حذفی: ۱۲

جام اتحادیه: ۵

جام اروپا / لیگ قهرمانان اروپا: ۳

جام برندگان جام اروپا: ۱

لیگ اروپا: ۱

بازیکنان برجسته

استن پیرسون، جانی کری ، دانکن ادواردز، بابی چارلتون ، دنیس ویولت، جورج بست، دنیس لاو، گوردون استراکان، برایان رابسون، مارک هیوز، پیتر اشمایکل، اریک کانتونا ، روی کین، رایان گیگز، اندی کول، دوایت یورک، دیوید بکهام، پل اسولز، ریو فردیناند، کریستیانو رونالدو، وین رونی، رابین ون پرسی، زلاتان ابراهیموویچ

 

قهرمانی منچستر 2008

 

رکوردهای باشگاه

بیشترین بازی: رایان گیگز (۹۶۳)
بهترین گلزن: وین رونی (۲۵۰)

تاریخچه

منچستر به دلیل سیل کارگرانی که از بخش های مختلف جزایر بریتانیا به آن وارد می شدند یکی از سریع ترین شهرهای در حال رشد در زمان انقلاب صنعتی بود.

منچستر از یک شهر نسبتا کوچک در ابتدای قرن نوزدهم، جمعیت یک میلیون نفر را در سال ۱۹۰۰ رد کرده و تبدیل به یکی از بزرگ ترین شهرها در اروپا شده بود.

این شرایط خوبی برای باشگاه های فوتبال جهت ظهور و خودنمایی بود؛ ورزش به هر حال در تاریخ اولیه خود تا حد زیادی تحت سلطه کارگران قرار داشت.

این باشگاه که بعدها باشگاه منچستر یونایتد نام گرفت در سال ۱۸۷۸ با نام باشگاه فوتبال نیتون هیث L&YR تاسیس شد.

دلیل قرار گرفتن L&YR در نام این تیم این بود که بازیکنان آن در شرکت راهآهن لنکشایر (L) و یورکشایر (YR) کار می کردند .

این تیم برای اولین بار در سال ۱۸۹۲ در لیگ فوتبال بازی کرد (آنها نباید با باشگاه فوتبال منچستر که در سال ۱۸۶۰ تاسیس شد و در دهه ۱۸۷۰ قبل از تغییر ماهیت به ورزش راگبی در جام حذفی بازی کردند، اشتباه
گرفته شوند).

اما بعد از دو سال سقوط کردند.

بعد از آن، گروهی جدید از تجار محلی، نقش ها و مسئولیت های باشگاه را به عهده گرفتند و آن را در سال ۱۹۰۲ ، منچستر یونایتد نامگذاری کردند.

این باشگاه که به تازگی تغییر نام داده بود، در سال ۱۹۰۸ تحت هدایت ارنست منگنال فاتح لیگ برتر انگلستان شد.

اولین جام حذفی آن ها نیز سال بعد به دست آمد.

سپس تیم در سال ۱۹۱۰ به استادیوم فعلی یعنی الد ترافورد نقل مکان کرد .

پس از جنگ جهانی دوم، این باشگاه شاهد یک دوره طولانی با انتصاب مت بازبی در سال ۱۹۴۵ بود .

این رهبر بلندپرواز، باشگاه را کاملا تغییر داده و اعتقاد زیادی به جوانان نشان داد.

موفقیت این استراتژی سرانجام ثابت شد .

تیم تحت هدایت مت بازبی در فصل های ۱۹۵۵-۵۶ و ۱۹۵۶-۵۷ فاتح لیگ شد.

میانگین سنی این تیم در اولین قهرمانی ۲۱ سال بود و آن ها را تبدیل به جوان ترین تیم فاتح لیگ فوتبال در تاریخ کرد.

در پی این اتفاق به آن ها لقب “بچه های بازبی” داده شد.

سقوط هواپیما

۶ فوریه سال ۱۹۵۸ تاریک ترین و دردناک ترین روز تاریخ منچستریونایتد است.

پس از بازی در مقابل ستاره سرخ بلگراد در جام اروپا، تیم یونایتد در حال پرواز به سمت انگلستان بود و پس از آن فاجعه رخ داد.

بعد از سوخت گیری در مونیخ، هواپیما در آغاز مسیر سقوط کرد و هشت بازیکن و سه نفر از کادر تیم کشته شدند.

اما مربی این تیم (سر مت بازبی) از سقوط هواپیما جان سالم به در برد و در نهایت یک تیم بزرگ دیگر ساخت که قهرمانی های بسیاری به دست آورد و در طول زمان شاهد پیروزی های زیادی بود.

تغییرات کادر فنی

بعد از آن، تیم تحت رهبری تامی دوچرتی قرار گرفت که موفقیت های بیشتری نیز کسب کرد.

با این حال، در سال ۱۹۷۷ ، دیو سکستون، که محتاط تر بود، جایگزین دوچرتی شد. در ادامه و در سال ۱۹۸۱ رون اتکینسون هدایت باشگاه را در دست گرفت .

دوران الکس فرگوسن

این باشگاه الکس فرگوسن را در سال ۱۹۸۶ به عنوان سرمربی انتخاب کرد.

اگرچه به سختی می توان باور کرد که اولین سال های مربیگری فرگوسن تا زمانی که تیم در جام اتحادیه فوتبال انگلستان در سال ۱۹۹۰ به قهرمانی رسید بسیار دشوار بود.

در طی دوران فرگوسن این باشگاه ۳۸ عنوان معتبر از جمله ۱۳ قهرمانی لیگ را به دست آورد.

منچستر یونایتد اولین بار در سال ۱۹۹۴ با قهرمانی همزمان در لیگ و جام حذفی دبل کرد.

پس از قهرمانی در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا به طور همزمان در فصل ۹۹ / ۱۹۹۸ ، این باشگاه به اولین باشگاه انگلیسی فاتح سه گانه تبدیل شد.

این تیم روند شگفتآور خود را با شکست دادن پالمیراس در فینال و قهرمانی در جام باشگاه های جهان ادامه داد.

یونایتد در طول دوره ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ سه عنوان متوالی لیگ به دست آورد .

یکی از عجیب ترین رکوردهای این تیم در فصل ۱۹۹۹/ ۲۰۰۰ به دست آمد که با فاصله ۱۸ امتیازی با تیم دوم فاتح لیگ شدند.

 

 

شروع مالکیت گلیزرها و تجاری سازی یونایتد

بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ ، تاجر آمریکایی مالکوم گلیزر به اندازه کافی سهام باشگاه را خریداری کرد تا صاحب جدید باشگاه منچستر یونایتد شود.

این مالکیت جدید در میان هواداران بازخورد نامناسبی داشت.

اما با وجود آشفتگی بحث برانگیز پس از تصاحب خانواده گلیزر، این تیم همچنان به عنوان یک تیم بزرگ به رشد خود ادامه داد در حالی که سنت قدیمی خود را حفظ کرده و پایگاه هواداری بین المللی بسیاری دارد.

این باشگاه در طی فصل ۲۰۱۳ / ۲۰۱۴ به عنوان دومین باشگاه پردرآمد در سراسر جهان با درآمد تخمینی حدود ۵۱۸ میلیون یورو شناخته شد .

در واقع، این باشگاه در سال ۲۰۱۵ به عنوان سومین باشگاه با ارزش فوتبال شناخته شد.

این باشگاه در بازاریابی برند خود در بسیاری از زمینه ها هوشمندانه عمل کرده است.

منچستر یونایتد موفق ترین تیم فوتبال جهان در زمینه درآمد زایی از محصولات با نام برند خود بوده است.

دوران پسا فرگوسن: دوره افت

زمانی که الکس فرگوسن برای همیشه از پست خود به عنوان سرمربی تیم فوتبال منچستر یونایتد کنار رفت، در نتیجه این تیم دچار افت شدیدی شد.

هیچ کدام از مربیان پس از فرگوسن یعنی دیوید مویس، رایان گیگز و لوئیس ون خال معروف در نقش سرمربیان منچستر نتوانستند موفقیت های او را تکرار کنند.

در ادامه خوزه مورینیو در فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷ با قراردادی سه ساله به عنوان سرمربی منچستر یونایتد معرفی شد.

با روی کار آمدن مورینیو باشگاه تا حدودی توانست موفقیت هایی را کسب کند و در تورنومنت هایی نظیر لیگ اروپا به قهرمانی برسد و حتی بهترین عنوان خود در لیگ برتر پس از رفتن فرگوسن را نیز به دست آورد.

امامورینیو در فصل سوم حضور خود نتوانست انتظارات را برآورده کند و در میانه فصل جای خود را به یکی از شاگردان فرگوسن یعنی اوله گونار سولسشر داد.

تیم تحت هدایت سولسشر جوان توانست تا حدودی خود را بازیابی کند و حتی توانست با پیروزی دراماتیک بر پاریس سن ژرمن پر مهره راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز شود اما باز هم موفق به کسب سهمیه مهمترین تورنومنت باشگاهی اروپا برای فصل بعد نشد.

سولسشر در فصل نقل و انتقالات تابستانی رویکردی در راستای جوان سازی تیم اتخاذ کرد و با وجود اینکه نتایج تیم هنوز هم مورد رضایت کامل هواداران نیست اما روند رو به رشد، خریدهای هوشمندانه و موثر و همچنین شکوفایی جوانان تیم نویدبخش روزهای پرفروغ گذشته برای پادشاه فوتبال انگلستان است.

لوگو

قسمت بالای سپر داخلی لوگوی منچستر یونایتد کشتی را نشان می دهد که در حقیقت از لباس نیروی محافظان شورای شهر منچستر سرچشمه می گیرد (این کشتی را به همین شکل می توانید در لوگوی تیم منچسترسیتی نیز مشاهده کنید).

پایین تر از کشتی، نقاشی بزرگتری از شیطان وجود دارد – شیطان اولین بار در سال ۱۹۷۰ بر روی لوگو ثبت شد.

یک تغییر جزئی در سال ۱۹۹۸ به این صورت انجام شد که عنوان ” باشگاه فوتبال” از بنر پایینی حذف شد. در عوض، بنرها تنها عنوان ” منچستر یونایتد” را منتشر می کنند.

مدل کسب و کار

تیم مدیریتی منچستر یونایتد کار خود را به عنوان یک بخش گزارش دهی و عملیاتی تیم ورزشی حرفهای، اجرا و مدیریت می کند.

این تیم درآمد خود را از طریق سه بخش اصلی تجاری، حق پخش و درآمدهای حاصله در روز بازی بررسی می کند .

تجاری

در بخش درآمد تجاری، این باشگاه برند جهانی خود را از طریق سه جریان درآمدی ایجاد کرده است:

۱ . اسپانسری؛

۲٫ خرده فروشی، کالاهای تجاری، مجوز پوشاک و محصول؛

۳ . موبایل و محتوا.

اسپانسری

باشگاه منچستریونایتد ارزش برند جهانی و جامعه طرفداران خود را از طریق روابط بازاریابی و حمایت مالی از جانب شرکتهای بین المللی و منطقه ای در سراسر جهان کسب کرده است.

برای نفوذ بهتر قدرت برند، این باشگاه یک استراتژی حمایتی جهانی، منطقه ای و محصولی را توسعه داده است.

درآمد اسپانسری به ترتیب ۱۷۳ ، ۱۷۳ و ۱۷۱٫۵ میلیون پوند برای هر یک از سال های ۲۰۱۹ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ در پایان سال مالی در ژوئن بود.

خرده فروشی، کالاهای تجاری، پوشاک و سایر محصولات

این باشگاه پوشاک ورزشی، تمرینی و سایر پوشاک ها را با نام تجاری منچستر یونایتد به صورت جهانی به بازار عرضه می کند.

علاوه بر این، سایر محصولات دارای مجوز دیگر نیز به فروش می رسند، از لیوان های قهوه گرفته تا روپوش تختخواب که همگی شامل علامت تجاری منچستر یونایتد است.

این محصولات از طریق مراکز خرده فروشی معتبر منچستر یونایتد و پلتفرم های تجارت الکترونیکی و همچنین کانال های توزیع عمده فروشی ” منچستر یونایتد” توزیع می شوند.

در این بخش منچستر یونایتد به ترتیب ۱۰۲٫۱ ، ۱۰۲٫۸ و ۱۰۴ میلیون پوند درآمد برای هر یک از سال های ۲۰۱۹ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ در پایان سال مالی در ژوئن کسب کرد.

حق پخش

این باشگاه از پخش محتوای فوتبال به طور مستقیم درآمد کسب می کند و به طور غیر مستقیم از طریق افزایش جهانی شرکای تجاری خود بهره می برد.

درآمد حق پخش از لیگ برتر، رقابتهای باشگاهی یوفا و رقابتهای دیگر نشات می گیرد.

علاوه بر این، کانال تلویزیونی سراسری جهانی باشگاه، MUTV ، برنامه های منچستر یونایتد را در بیش از ۵۶ کشور در سراسر جهان پخش می کند.

علاوه بر کانال پخش، باشگاه همچنین یک برنامه اشتراکی تلفن همراه از فصل ۲۰۱۶/۲۰۱۷ راهاندازی کرد که از ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ در بیش از ۱۶۷ کشور در دسترس بوده است.

علاوه بر این، برای تور پیش فصل سال ۲۰۱۸ نیز در چهار پلتفرم راه اندازی شد تا طرفداران را قادر به تماشا و اشتراک مطالب در پلتفرم های بیشتر نظیر آمازون فایر، تلویزیون اپل، روکو و ایکس باکس کند.

درآمد حق پخش در بعضی موارد با توجه به جوایز دریافت شده توسط باشگاه از مسابقات مختلف، تغییر در میزان پول جایزه در دسترس و عملکرد تیم اول در رقابتهای مختلف، سال به سال متفاوت خواهد بود.

درآمد حق پخش منچستر یونایتد به ترتیب ۲۴۱٫۲ ، ۲۰۴٫۲ و ۱۹۴٫۱ میلیون پوند برای هر یک از سال های ۲۰۱۹ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ در پایان سال مالی در ژوئن بود.

 

امیدواریم این متن برای شما مفیده بوده باشد.

می توانید نیم نگاهی به سایر تاریخچه ها داشته باشید .(فقط کافیست روی آن کلیک کنید)

تاریخچه پاری سن ژرمن 

تاریخچه آ اس رم 

تاریخچه یوونتوس 

تاریخچه آث میلان

تاریخچه بارسلونا 

تاریخچه اینتر میلان

تاریخچه چلسی 

تاریخچه آرسنال 

 

منبع : باحال مگ 

وبگردی