hambergermenu

نگهداری از گربه خانگی، مهم ترین نکاتی که باید بدانید!

اگر به نگهداری از حیوانات خانگی بخصوص گربه علاقمندید باید بدانید که نگهداری از گربه خانگی نیاز به اطلاعات خاصی دارد. زیرا وقتی ما تصمیم به نگهداری از گربه و سایر حیوانات خانگی داریم اولین دغدغه‌ای که داریم، سلامت آن است به این جهت که خودمان را در قبال حیوانات خانگی مسئول می‌دانیم.

 

شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از افراد با توجه به اینکه علاقمند به نگهداری از گربه هستند، از این امر سرباز می‌زنند. آن ها با خود فکر می‌کنند شاید نتوانند از پس کارهایی که لازم است در این خصوص انجام دهند، برآیند.

 

اما چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، نکاتی را خواهید خواند که می‌تواند به شما کمک نماید تا با علاقه بسیار و بدون هیچگونه ترسی، نگهداری بچه گربه و یا گربه خانگی بزرگ‌تر را بر عهده گیرید.

 

نگهداری از گربه خانگی، مهم ترین نکاتی که باید بدانید

 

مطالعه در مورد نگهداری گربه

امروزه سایت های زیادی در رابطه با نگهداری گربه خانگی مشغول تولید محتوا هستند. اگر با زبان انگلیسی یا فرانسوی آشنایی دارید، طبیعتا سایت های بی شماری در مورد نگهداری گربه خانگی می توانید پیدا کنید. این سایت ها اطلاعات لازم در رابطه با گربه های خانگی را به شما می دهند.

 

۱. ASPCA

این سایت (aspca.org) یکی از بهترین سایت هایی که می توانید به مطالب آن اعتماد کنید و با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

 

۲. PetKeen

سایت پت کین (petkeen.com) نیز مقاله های بسیار مفیدی در رابطه با دنیای زیبای گربه های خانگی منتشر می کند. مطالعه ی این سایت را از دست ندهید. 

 

۳. Little Big Cat

سایت لیتل بیگ کت (littlebigcat.com) یک سایت جذاب است که به صورت اختصاصی به گربه های خانگی می پردازد. 

 

۴. Cat World

سایت کت ورلد (cat-world.com) نیز یک سایت اختصاصی در رابطه با گربه ها است. با مطالعه ی مقاله های این سایت به اطلاعات بی نظیری دست پیدا می کنید.

 

۵. I Have Cat

این سایت (ihavecat.com) بی شک یکی از برترین بلاگ های مربوط به گربه های خانگی است. مطالب این بلاگ حاصل مطالعه و تجربیات نویسنده است. مطالعه ی مطالب این بلاگ برای دارندگان این کوچولوهای دوست داشتنی ضروری است.

 

۶. بریتیش کیتن

اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید و نمی توانید از مقالات وب سایت هایی که معرفی کردیم استفاده کنید، مطالعه ی مقاله های سایت بریتیش کیتن می تواند برای شما مفید باشد. بریتیش کیتن سعی می کند مهم ترین و برترین مقاله های به زبان انگلیسی و فرانسوی را به بهترین نحو برای شما ترجمه و بازگو کند.

 

داشتن اطلاعات، اولین راهکار مفید برای نگهداری از گربه خانگی

به طورکل داشتن اطلاعات در هر امری به شما کمک می‌کند کار، فعالیت و یا هر عملی را به درستی انجام داده و از آن واهمه‌ای نداشته باشید. در مورد نگهداری از گربه خانگی هم همین امر صادق است. به همین جهت اولین نکته‌ای که لازم است به آن تاکید کنیم داشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی نگهداری، و همچنین توجه به مزایا و معایب آن پیش از هر تصمیمی است.

 

بنابراین بهتر است پیش از خرید گربه خانگی، حتما درباره این موضوع تحقیق کنید. از آن جا که نژاد انواع گربه نیز متفاوت است و هر یک از آن‌ها ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارند، بنابراین لازم است درباره نژاد مورد نظرتان به طور خاص نیز اطلاعات مفیدی به دست آورید. بنابراین نکات مهم نگهداری گربه را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

 

بچه گربه را در اولین روزهای تولد به خانه نیاورید

اگر مایل به نگهداری بچه گربه هستید در آوردن آن به خانه خود عجله نکنید و اجازه دهید گربه تا 7 الی 8  هفته را در کنار مادر خود بگذراند زیرا این مدت در شکل‌گیری شرایط جسمانی و روحی گربه بسیار اهمیت دارد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در امریکا گربه‌هایی که این مدت زمان را در کنار والدین خود سپری کرده‌اند ایمنی بیشتری در برابر برخی بیماری‌ها از خود نشان داده‌اند.

 

توجه به تغذیه گربه

یکی دیگر از نکات مهمی که در خصوص نگهداری از گربه خانگی باید در نظر داشت این است که غذای مناسبی برای گربه در نظر گرفته شود. با توجه به این موضوع باید بدانید که در سه ماه اول زندگی گربه نیازی به دادن غذاهای مرطوب نیست و همان غذای بچه گربه حتی تا یک‌سالگی هم اکتفا می‌کند. ولی حتما لازم است آب کافی در دسترس توله گربه شما قرار داشته باشد.

 

توجه به تغذیه گربه

 

توجه به سلامت بچه گربه

اگر سرپرستی گربه را از شخص دیگری می‌گیرید حتما درباره سابقه واکسیناسیون و همچنین درمان ضد انگل و تغذیه آن پرس و جو کنید. چنانچه از سابقه سلامتی گربه هم چیزی نمی دانید در اولین فرصت لازم است به دامپزشک مراجعه کرده و با انجام یکسری آزمایش‌ها توسط کیت‌هایی که در دسترس است، وضعیت سلامت گربه را بررسی نمایید.

 

تلاش کنید تا بچه گربه اجتماعی بار آورده شود

چنانچه گربه در کنار افراد مختلفی باشد معاشرت و ارتباط برقرار کردن با آن‎ها را فرا می‎گیرد بنابراین می‌تواند آن را با فرزندان و یا سایر حیوانات خانگی خود آشنا کنید و شرایط ارتباط را برای آن‎ها فراهم نمایید. زیرا اگر چنین اتفاقی رخ ندهد گربه شما در برقراری ارتباط با انسان‌ها دچار وحشت شده و پرخاشگری خواهد کرد. بهترین زمان برای اجتماعی بار آوردن بچه گربه نیز زمان 3 تا 9 هفتگی گربه‌هاست.

 

تعامل و ارتباط منظمی با گربه داشته باشید

یکی از نکات مهم نگهداری از گربه خانگی آن است که خودتان و سایر اعضای خانواده بتوانید تامل خوبی با آن برقرار کنید. در این صورت گربه‌هایی که از حدود ۱۰ تا ۱۲ تعامل بیشتری با انسان‌ها دارند اجتماعی بار آمده و می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید برای این منظور لازم است آن‌ها را از همان ابتدا به دریافت نوازش و همچنین تمیز شدن و … عادت دهید.

 

هنگام نگهداری گربه از محافظت بیش از حد بپرهیزید

حق با شماست که خودتان را در قبال حیوانی که سرپرستی آن را قبول کرده‌اید مسئول بدانید اما لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که نیاز نیست از گربه‌ها و یا سگ‌ها محافظت دائمی به عمل آورده و او را از همه چیز دور نگهدارید بلکه نیاز است تا آن‌ها را با اتفاقات روزمره و همچنین صداها، مناظر و بوهای مختلف آشنا کنید. بنابراین او عادت کرده و دیگر در برابر هر اتفاق و مسئله تازه‌ای واکنش هیجان انکیزی نشان نخواهد داد. بهترین روش نگهداری از گربه است که او را با فرزند خود آشنا کرده و یا اسباب بازی‌های مختلفی را در اختیارش قرار دهید.

 

آیا نگهداری از چند گربه در کنار هم مشکلی ایجاد می کند؟

شاید مایل باشید چند گربه را به سرپرستی بگیرید و بخواهید بدانید که آیا بین آن‌ها مشکلی ایجاد می‌شود یا خیر؟ در این خصوص باید گفت از آن‌جا که گربه‌ها، حیوانات بی سر و صدایی هستند می‌شود سرپرستی چند نمونه از آن‌ها را بر عهده گرفت. علاوه بر این موارد به دلیل آن که گربه‌ها دارای همبازی هستند، سبب می‌شود همیشه در حال فعالیت بوده و به این ترتیب منزوی و افسرده نشوند. البته این نکته را هم باید به یاد داشته باشید که هزینه غذا، نظافت و همچنین دامپزشکی و یا زحمت نگهداری از گربه‌ها بیشتر خواهد شد.

 

هزینه نگهداری گربه خانگی چقدر است؟

پیشتر اشاره کردیم که هزینه نگهداری از چند گربه به طور هم زمان هزینه بیشتری در بر خواهد داشت اما در خصوص نگهداری از یک گربه خانگی باید به این نکته اشاره کرد که به خود شما بستگی دارد از این جهت که قصد دارید تا چه میزان برای خرید گربه و یا آماده کردن شرایط برای نگهداری از او هزینه کنید.

 

به عنوان مثال اینکه بتوانید غذای خارجی تهیه کنید یا ایرانی و یا خودتان برای گربه غذا آماده کنید و دیگر آن که برای نظافت و شستشو آن را به دامپزشکی‌هایی که این امر را انجام می‌دهند ببرید و یا خودتان در خانه این کارها را انجام دهید.

 

هزینه ی نگهداری از یک گربه ی بالغ در تابستان سال ۱۴۰۱ بدین شرح است:

  • غذای خشک گربه برند خارجی: ماهیانه یک میلیون تومان
  • غذای تهیه شده در خانه (مرغ، سیب زمینی، هویج و جگر مرغ): ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان

اما اگر یک بخواهید از هزینه سلامت گربه‌ها با خبر شوید لازم است بدانید که بچه گربه از ابتدای زندگی نیاز به واکسیناسیون و ویزیت مرتب دامپزشک دارد که این شرایط ماهانه هزینه‌ای بین 200 تا 400 هزار تومان برای شما در بر دارد اما از 6 ماهگی به بعد این هزینه‌ها کمتر خواهد شد.

 

بریتیش کیتن

 

بریتیش کیتن

اگر مایلید ضمن دریافت اطلاعات از نکات مهم نگهداری گربه اسکاتیش و بریتیش، خرید انواع گربه را از یکی از مجموعه‌های معتبر انجام دهید که ضمن ارائه گربه‌های سالم، باهوش و بازیگوش، آن‌ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهند، خرید از بریتیش کیتن را به آدرس https://britishkitten.ir  به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *