hambergermenu

آخرین ترند‌های مد پرده‌ها و روشنایی منزل ۲۰۲۳

 

آخرین ترند‌های مد پرده‌ها و روشنایی منزل 2023

 

پرده ها یکی از مهم ترین عناصری هستند که می توانند زیبایی دکوراسیون خانه شما را دو چندان کند. از یک سو، از آنجایی که امروزه افراد به سمت دیزاین مدرن میروند، خرید پرده بر طبق آخرین ترند های روز دنیا یکی از اولویت های طراحان داخلی و صاحب خانه ها شده است. می توان به پرده های رومن، پرده برقی، پرده های حریر و پرده زبرا اشاره کرد.

 

پرده مناسب برای دکوراسیون داخلی

برای انتخاب و خرید پرده ای مناسب با توجه به نور ورودی خانه،باید به نوع چیدمان و رنگبندی وسایل خانه توجه ویژه ای کرد؛ در ادامه به نکاتی که بهتر است قبل از خرید، به آن توجه کنید را برای شما ذکر کرده ایم:

 

سلیقه شخصی

هر شخصی، سلیقه‌ها و سبک‌ های مختلفی نیز دارد. برای انتخاب مناسب ‌ترین پرده برای خانه‌ تان، بهتر است به سلیقه ‌ها و ترجیحات خود برای یک دیزاین ایده آل، دقت کنید.

 

نوع پرده

برای داخل خانه می‌توانید از پرده‌های مختلفی مانند پرده‌ رومن ،حریر، پرده برقی، پرده‌های مخمل، پرده‌های بلک اوت و … استفاده کنید. انتخاب نوع پرده وابسته به میزان نور مورد نظر، حرارت محیط، اندازه پنجره‌ها و سلیقه شماست.

 

رنگ و طرح پرده

رنگ و طرح پرده‌ها باید با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشد. اگر دکوراسیون محیط خانه کلاسیک است، پرده‌هایی با طرح‌های کلاسیک و رنگ‌های متناسب، مانند کرم، طلایی با مبلمان، گزینه مناسبی خواهند بود.

 

اما اگر دکوراسیون خانه مدرن و ساده‌ تر می باشد، پرده‌های شما باید هارمونی بسیار زیبایی با مبلمان، کفپوش ها و دیوار های شما برقرار کند؛ همچنین، در این میان رنگ های نود و خنثی میتواند گزینه مناسبی باشد.

 

جنس پرده در انتخاب پرده

 

جنس پرده

جنس پرده نیز باید متناسب با سبک داخلی خانه و نیازهای شما انتخاب شود. ممکن است برخی از افراد به دلیل اهمیت حفظ حرارت، پرده‌ای با جنس‌ های ضخیم با متریال های گوناگون انتخاب کنند.

 

اندازه پرده

حتماً قبل از خرید پرده، اندازه پنجره‌ها و درها را دقیقاً اندازه ‌گیری کنید تا پرده‌ها به درستی نصب شوند و همه‌چیز کاملاً با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

 

تناسب با فضا

پرده‌های مناسب باید با فضای داخلی و نقشه خانه شما تناسب داشته باشند. به کوتاهی یا بلند انها نیز دقت کنید و همچنین باید با سایر اجزای دکوراسیون داخلی ارتباط برقرار کند.

 

قابلیت نظافت

بهتر است به این مورد هم توجه کنید که پرده‌های انتخابی قابلیت نظافت و شست‌وشو اسان را داشته باشند، تا به راحتی بتوانید آن‌ها را تمیز نگه دارید.

 

بهترین پرده برای دکوراسیون خانه شما

در ادامه چند مدل پرده که می تواند به محیط خانه شما زیبایی و جذابیت اضافه کند را ذکر کرده ایم:

 

پرده حریر

پرده حریر به دلیل براقیت و بارزی خاص خود، ظاهری لطیف و شیک به فضای داخلی خانه شما اضافه می‌کند. همچنین به دلیل  بافت نازک و لطیف، می تواند نور طبیعی را به خوبی از آن عبور دهد و فضای روشن و دل‌ نشینی را ایجاد کند. پرده‌های حریر به راحتی با انواع دکوراسیون‌ها و سبک‌های داخلی هماهنگ می‌شوند و میتوان، آنها را  به عنوان یک عنصر دکوراتیو مهم تلقی کنیم. یکی از مزیت های مهم پرده حریر، جنس مقاوم ان بوده و در صورت استفاده‌ی صحیح و نگهداری مناسب، پرده حریر می تواند دوام و استقامت بالایی از خود نشان دهد.

 

پرده روستیک

پرده‌های روستیک به دلیل استفاده از جنس‌ها و الگوهای طبیعی، ظاهری گرم و دلنشینی به فضا اضافه می‌کنند. طراحی پرده‌های روستیک اغلب ساده و بدون طرح‌های پیچیده است، اما گاهی از الگوها و طرح‌هایی مانند خطوط عمودی یا افقی، و جلوه‌های کتانی به کار گرفته می‌شوند. شما می توانید با نصب پرده‌های روستیک، فضای داخلی خانه خود را سرشار احساس صمیمیت و حس و حال طبیعت روستایی کنید. معمولا از پرده های روستیک در باغ ها، خانه های جنگلی و روستایی استفاده می شود.

 

بهترین پرده برای دکوراسیون خانه شما

 

پره رومی

پرده رومی معمولاً از جنس‌های نرم و لطیف مانند کتان، پشم، پنبه و یا پارچه‌های ترکیبی بافته استفاده میشود. طرح‌ها و رنگ‌های پرده‌های رومی می‌توانند متنوع باشند و به دلیل ظاهر دکوراتیو و طبیعی خود، جلوه‌ی زیبا و آرامش بخشی را به فضای داخلی اضافه می‌کنند. پرده رومی به دلیل جنس و مقاومتی که دارد می تواند مبلمان را از خطرات ناشی از آفتاب، گرد و خاک و سایر عوامل محافظت کند.

 

پرده کلاسیک

پرده‌های کلاسیک از الگوها و طرح‌های متنوعی مانند گل‌ها، طرح‌های هندسی، اشکال هنری مختلف استفاده می‌کنند. همچنین رنگ‌های متنوعی نیز در پرده‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های زرد، قرمز، آبی، سبز، طلایی و نقره‌ای معمولاً در این پرده‌ها مشاهده می‌شوند. پرده‌های کلاسیک به ویژه در دکوراسیون خانه‌ها و فضاهای اداری و مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع پرده‌ها به دلیل ظاهر دل‌نشین و الگوهای متنوع، جلوه‌ی مجلل و لوکسی به فضا اضافه می‌کنند.

 

پرده زبرا

پرده زبرا برای ایجاد حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تنظیم لایه‌ها، می‌توان از دید بیرونی محافظت کرد. طراحی خاص و جذاب پرده زبرا ، ظاهری مدرن و شیک به فضای داخلی اضافه می‌کند و به دکوراسیون جذابیت می بخشد. به همین دلیل یکی بهترین گزینه ها برای پرده اتاق خواب به شمار می آید.

 

همچنین راه اندازی پرده‌های زبرا نسبت به پرده‌های سنتی ساده‌تر بوده و نصب آنها به سرعت انجام می‌شود. پرده زبرا در اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های خواب، اتاق‌های کودکان، سالن‌ها و دفاتر اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پرده شید رول

پرده شید رول به دلیل استفاده از پارچه نازک و شفاف، به خوبی نور طبیعی را به داخل اتاق عبور می‌دهد و می‌توان با جابه‌جایی آن، میزان نور مورد نظر را انتخاب کرد. پرده شید رول با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است که به شما امکان می‌دهد گزینه‌ای مطابق با سلیقه شخصی و دکوراسیون داخلی اتاق انتخاب کنید. همچنین  ظاهر شیک و مدرن پرده شید رول به دکوراسیون فضا جلوه‌ی زیبایی می‌بخشد و با انواع سبک‌های دکوراتیو هماهنگی دارد.

 

انتخاب و خرید پرده مناسب

از آنجایی که خرید پرده با توجه به تنوع ظاهری و قیمتی که دارد، می تواند یکی از مهمترین خرید های خانه به شمار بیاید. شما می توانید با مراجعه به سایت پردینو و تماس با کارشناسان این مجموعه، مطابق با بودجه ای که برای این کار اختصاص داده اید، بهترین پرده را برای خانه خود انتخاب و خریداری کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *