hambergermenu

آشنایی با پارچه فوتر و انواع آن

چکیده : اگر به دنبال یک پارچه ایده آل برای دوخت کت یا پالتو هستید، وقت آن رسیده که با پارچه فوتر پالتویی و انواع آن آشنا شوید. این پارچه یکی از محبوب ترین پارچه ها برای فصل سرد محسوب می شود. در واقع ممکن است همکنون یک پالتو یا کت جذاب با این پارچه در کمد خود داشته باشید.

 

اگر به دنبال یک پارچه ایده آل برای دوخت کت یا پالتو هستید، وقت آن رسیده که با پارچه فوتر پالتویی و انواع آن آشنا شوید. این پارچه یکی از محبوب ترین پارچه ها برای فصل سرد محسوب می شود. در واقع ممکن است همکنون یک پالتو یا کت جذاب با این پارچه در کمد خود داشته باشید. این پارچه نسبت به سایر پارچه های مناسب فصل سرد، کاملا سبک است. در حقیقت بافت سبک و نازک این پارچه به همراه گرمایی فوق العاده، جزو دلایلی است که نمی توانید آن را نادیده بگیرید. اگر مایلید یک پالتو پشمی سبک و گرم برای روزهای سرد تهیه کنید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. ما قرار است در ادامه این مطلب به آشنایی و راه های شناسایی بهترین نوع پارچه فوتر پالتویی بپردازیم.

 

پارچه فوتر پالتویی چیست؟

احتمالا اولین سوالی که با شنیدن نام یک پارچه در ذهن شما شکل می گیرد، این است که این پارچه چه شکلی است و چه ویژگی هایی دارد. به همین دلیل ما قصد داریم ابتدا پاسخی مناسب به سوال پارچه فوتر پالتویی چیست، بدهیم.

 

 

پارچه فوتر به طور کلی در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. بسیار از افراد این پارچه را با نام پارچه پشمی یا پارچه نمد پشمی می شناسند. البته در گذر سالها و با رشد صنعت نساجی، این پارچه تنها با الیاف پشمی تولید نمی شود. در واقع برای کاهش هزینه ها و افزایش دوام پارچه فوتر پالتویی، از مقداری الیاف مصنوعی و پلی استر نیز استفاده می شود. البته میزان استفاده از این الیاف در مدل های مختلف این پارچه، متفاوت است. به عنوان مثال پارچه فوتر ترک یکی از بهترین مدل های این پارچه است که طرفداران بسیاری دارد. به طور معمول میزان پشم طبیعی که در تولید پارچه فوتر ترک به کار می رود، زیاد است و به همین دلیل قیمت بالاتری نیز دارد.

 

باید بدانید پارچه فوتر پشمی تمام ویژگی های جذاب سایر پارچه های پشمی را دارد. آن چیزی که باعث شده است این پارچه قدیمی همچنان مورد توجه قرار بگیرد، دوام بالای آن است. علاوه بر این، سادگی طرح و بافت این پارچه نیز از ویژگی های فوق العاده آن محسوب می شود. پارچه فوتر پشمی بهترین انتخاب برای افراد ساده پوش است. اگر به دنبال پارچه ای هستید که بتوانید در تمام روزهای سرد پاییز و زمستان از آن استفاده کنید، نباید این پارچه را فراموش کنید. نکته دیگری که باید در مورد این پارچه بدانید، نوع بافت آن است. بافت نمد طور این پارچه باعث شده است با تمام پارچه های پشمی متفاوت باشد. این تفاوت هم در ظاهر و هم در هنگام لمس، کاملا مشهود است.

 

چروکی و شکنندگی پارچه فوتر

پارچه های فوتر و ضخیم چروک پذیری متوسطی دارند و معمولا تحت فشار زیاد چروک می شوند. چروک های این پارچه ها که در استفاده روزمره به وجود می آید معمولا چندان به چشم نمی آیند اما اگر چروک ها بر اثر شست و شو و استفاده از خشک کن چرخشی باشند، بسیار درشت خواهند بود و نیاز به اتوی بخار خواهند داشت. هر چه ضخامت و تراکم پارچه فوتر بیشتر باشد، انعطاف آن کمتر و چین و شکن درشت و زمخت تری خواهد داشت. به همین دلیل برای دوخت پالتو های ساده از پارچه های ضخیم تر و برای پالتو های چین دار و پیلی دار از پارچه های نازک تر استفاده می شود که چین و شکن ظربف تری داشته باشد.

 

ویژگی های پارچه فوتر پشمی

 

قیمت پارچه فوتر پشمی

 

برای شناخت بهتر یک پارچه، بهتر است با ویژگی های آن به دقت آشنا شوید. بررسی ویژگی های پارچه فوتر پشمی به شما کمک می کند به راحتی بتوانید پارچه مناسب خود را بیابید. در حقیقت، آشنایی با این ویژگی ها به شما کمک می کند به عنوان یک خریدار حرفه ای وارد هر فروشگاهی شوید.

 

وزن کم

معمولا لباس های پشمی به دلیل وزنی که دارند، مورد استقبال قرار نمی گیرند. به همین دلیل یکی از بهترین ویژگی های پارچه فوتر پالتویی، وزن اندک آن نسبت به سایر پارچه های پشمی است. این ویژگی باعث شده است پارچه فوتر ترک در دسته محبوب ترین پارچه های روزمره قرار بگیرد. زیرا شما می توانید بدون احساس سنگینی و خستگی، از این پارچه دوست داشتنی در استایل روزمره خود در محیط کار و دانشگاه استفاده نمایید.

 

نرم و لطیف

 

پارچه فوتر کشمیر

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که پارچه فوتر ترک را از سایر پارچه های پشمی متمایز می کند، لطافت بی نظیر آن است. به طور معمول پارچه های پشمی دارای الیاف پراکنده و مزاحم است که ممکن است باعث ایجاد خارش شود. اما پارچه فوتر پالتویی به دلیل نوع فرآوری و بافتی که دارد، الیاف آن به طور کامل بر هم کوبیده شده و زیردستی کاملا نرم و لطیف دارد.

 

عایق سرما

بیشترین کاربرد پارچه فوتر ترک برای دوخت پالتوهای بلند است. اصلی ترین دلیلی که این پارچه برای دوخت انواع کت و پالتو تا این حد پرطرفدار است، ویژگی عایق سرما بودن آن است. الیاف پشم به شدت گرم بوده و با توجه به بافت نمدی این پارچه، می توانید مطمئن باشید پارچه ای کاملا گرم و عایق سرما است. با استفاده از یک پارچه آستری مناسب می توانید میزان گرمادهی این پارچه را افزایش دهید.

 

رنگبندی پارچه فوتر

 

رنگبندی پارچه فوتر

 

پارچه فوتر پالتویی با رنگ های ساده و خنثی طرفداران بیشتری دارد. در حقیقت یکی از دلایل محبوبیت این پارچه سادگی آن است که آن را به بهترین گزینه برای استفاده در استایل مینیمال و روزمره تبدیل کرده است. البته مدل های طرح دار پارچه فوتر ترک نیز برای استایل دختران جوان و علاقه مند به پوشیدن لباس های رنگارنگ، بسیار مناسب به نظر می رسد.

 

کیفیت بالا

 

کیفیت پارچه فوتر

 

بسته به میزان طبیعی بودن یا نبودن الیاف به کار رفته در پارچه فوتر پشمی، می توان گفت این پارچه بسیار باکیفیت و بادوام است. پارچه فوتر پالتویی اگر دارای الیاف طبیعی باشد ابدا گلوله گلوله نشده و دچار پرزدهی نمی شود. نوع خاص بافت این پارچه نیز باعث شده است تا مدت ها فرم و ایستادگی روز اول را حفظ کند. به همین دلیل این پارچه منحصر به فرد برای استفاده روزمره کاملا مناسب است.

 

ایستایی مناسب

 

پارچه فوتر ترک

 

یکی دیگر از ویژگی های پارچه فوتر ترک که آن را برای دوخت کت و پالتو مناسب کرده، ایستایی آن است. این پارچه در حالت معمولی، ایستایی متوسطی دارد و می توانید با آن مانتو پاییزه نیز بدوزید. اما با اضافه کردن یک آستر مناسب خواهید دید تا چه حد ایستایی آن برای دوخت کت مناسب است.

 

دوخت آسان

پارچه فوتر ترک با توجه به اینکه ضخامت چندانی نسبت به سایر پارچه های پاییزه ندارد، به راحتی دوخته می شود. پارچه فوتر پالتویی ابدا لغزنده نبوده و تنها با داشتن یک چرخ خیاطی مناسب و آشنایی با خیاطی به صورت کلی، می توانید کت یا پالتویی جذاب برای خود بدوزید.

 

راهنمای خرید پارچه فوتر پالتویی مرغوب

 

پارچه فوتر کوبیده

 

همانطور که اشاره شد، پارچه فوتر پشمی به عنوان کاربردی ترین پارچه پاییزه شناخته می شود. کاملا قابل پیش بینی است که تولید کنندگان برای کاهش هزینه ها از الیاف مصنوعی نیز در بافت این پارچه استفاده نمایند. در واقع به همین دلیل است که با مراجعه به بازار ضخامت های مختلفی از این پارچه را با قیمت های مختلف مشاهده خواهید کرد. اگر مایلید مرغوب ترین مدل پارچه فوتر ترک را تهیه کنید، نکات زیر راهنمای خوبی برای شما خواهند بود.

 

پارچه فوتر نباید درخششی داشته باشد

حتما در بازار با پارچه های فوتری که زیر نور لامپ برق می زنند، مواجه شدید. برق این پارچه ها کاملا به گونه ای است که شما حس می کنید پارچه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. حس شما صحیح است. با مشاهده سایر پارچه های پشمی، می بینید که الیاف پشم کاملا مات بوده و هیچ درخششی ندارد.

 

اگر پارچه فوتر شما اندکی درخشندگی دارد، باید بدانید این درخشش متعلق به الیاف اکرلیک درون آن است. در حالت کلی پارچه فوتر پالتویی دارای درصد اندکی الیاف مصنوعی است. اما با افزایش میزان الیاف مصنوعی به کار رفته در بافت این پارچه، پارچه فوتر کیفیت خود را از دست می دهد.

 

وزن پارچه فوتر ترک را در نظر داشته باشید

همانطور که می دانید، وزن و ایستایی پارچه رابطه ای مستقیم دارند. با اینکه چندین بار تاکید شد پارچه فوتر ترک نسبت به سایر پارچه های پشمی وزن کمتری دارد، اما باید بدانید فوتر باکیفیت چندان هم سبک نیست. وزن، ضخامت و ایستایی پارچه فوتر پالتویی می تواند نشانه کیفیت یا عدم کیفیت آن باشد.

 

به همین دلیل بهتر است هنگام خرید، ایستایی آن را چک کنید. پارچه فوتر ایستایی متوسطی دارد و کاملا برای دوخت کت مناسب است. پارچه های فوتر سبک در نهایت عایق مناسبی برای سرما نیز نیستند زیرا در بافت آنها تراکم لازم رعایت نمی شود.

 

تست پرزدهی انجام دهید

کاملا طبیعی است که پارچه های دارای الیاف طبیعی پشم، دچار پرزدهی شوند. اما گفته شد که پارچه فوتر ترک با اندکی الیاف مصنوعی ترکیب شده تا کیفیت بهتری داشته باشد. به همین دلیل باید گفت این پارچه دچار پرزدهی نمی شود. اگر مایلید از مرغوبیت پارچه ای که قصد خرید آن را دارید مطمئن شوید، می تواند تست پرزدهی انجام دهید. پارچه را به سطح موکت یا فرش بکشید و ببینید آیا گلوله گلوله می شود یا نه.

 

پارچه را به دقت لمس کنید

احتمالا انتظار دارید پارچه فوتر پشمی مانند سایر پارچه های پشمی، زبر باشد. باید گفت این تصویر چندان صحیح نیست زیرا الیاف فوتر به شدت در فرآیند تولید کوبیده می شوند. پرزهای اضافه نیز کاملا چیده شده و این پارچه زیر دستی نرم و لطیف دارد. در مقابل اگر الیاف مصنوعی به کار رفته در این پارچه بیش از حد مجاز باشد، خواهید دید اندکی زبر و سفت است. در نتیجه برای تعیین مرغوبیت پارچه، فراموش نکنید که بهتر است پارچه را به دقت لمس کنید.

 

الیاف پارچه را تست کنید

برای اینکه بدانید یک پارچه از چه الیافی تولید شده است، می توانید از آتش کمک بگیرید. الیاف مختلف در هنگام سوختن حالت های مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال الیاف مصنوعی به سرعت ذوب شده و بویی شبیه سوختن پلاستیک ایجاد می کنند. در مقابل الیاف پشمی طبیعی به آرامی می سوزند. نکته مهمتر اینکه الیاف پشمی پس از مدتی به آهستگی خاموش شده و بویی شبیه سوختن پشم گوسفند ایجاد می کنند. خاکستری که از این الیاف به جا می ماند نیز کاملا ترد و شکننده است در حالی که الیاف مصنوعی پس از ذوب شدن کاملا سفت می شوند.

 

مقایسه پارچه توییت و پارچه فوتر ترک

گاهی اوقات پارچه توییت به جای پارچه فوتر پشمی به فروش می رسد. بد نیست بدانید این دو پارچه ممکن است شبیه به هم باشند اما تفاوت های مشخصی با یکدیگر دارند. اولین نکته ای که باید بدانید این است که پارچه توییت نیز در دسته پارچه های پشمی قرار می گیرد. در حقیقت باید گفت این پارچه نیز به عنوان یکی از پرفروش ترین پارچه های پاییزه شناخته می شود. نکته دوم این است که با توجه به اینکه ضخامت کمتری نسبت به پارچه فوتر پالتویی دارد، برای دوخت لباس های متنوع تری استفاده می شود.

 

شما می توانید از پارچه توییت برای دوخت شکت، شومیز، مانتو و کت های اسپرت زنانه استفاده کنید. شلوار و دامن های دوخته شده با این پارچه نیز برای پاییز بسیار مناسب هستند. استفاده از آستر برای دوخت پارچه توییت چندان ضروری نیست چون این پارچه گرم بسیار ظریف و البته نرم است. اما همانطور که می دانید معمولا توصیه می شود برای دوخت پارچه فوتر ترک از آستر استفاده شود. پارچه فوتر نسبت به پارچه توییت ضخامت بیشتری دارد. نوع بافت آن نیز باعث شده است در مقایسه با توییت کمی زبر به نظر برسد.

 

تنوع بالای طرح و رنگ پارچه توییت یکی دیگر از تفاوت های این پارچه در مقایسه با پارچه فوتر است. پارچه توییت در طرح و رنگ های بسیاری تولید می شود و برخلاف فوتر، مدل های ساده و تک رنگ آن طرفدار چندانی ندارد. پارچه توییت برای دوخت لباس های چهارخانه پاییزه بهترین انتخاب ممکن است. با اضافه کردن آستر مناسب، این پارچه می تواند انتخابی عالی برای دوخت کت و پالتو باشد.

 

از معایب پارچه فوتر چه می دانید؟

در این وهله معایب پارچه فوتر را بررسی می کنیم. پارچه های فوتر تهیه شده از الیاف صد در صد طبیعی، دارای قیمت بالاتری نسبت دیگر  پارچه ها هستند.

 

اگر فوتر را از فروشگاه معتبر تهیه نکنید و فوتر بی کیفیت تحویل بگیرید، به مرور زمان جمع می شود. همچنین دچار افت کیفیت قابل توجهی نیز می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما پارچه را تست کنید. دست خود را در جهت مخالف الیاف پارچه بکشید، در صورتی که الیاف پارچه جمع شوند، نشان می دهد که پارچه از درصد زیادی الیاف مصنوعی تهیه شده است.

 

به دلیل ضخامت بالا و گرمای قابل توجه فوتر تنها می توانید با آن لباس های زمستانه بدوزید. همچنین لباس های دوخته شده با فوتر را تنها می توان در آب و هوای سرد استفاده کرد.

 

پارچه فوتر چگونه بافته می شود؟

قبل از هر چیز بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که پارچه فوتر، از کوبیده شدن الیاف مختلف به دست می آید. در نتیجه فرآیند تولید آن با بسیاری از پارچه های دیگر که دارای تار و پود هستند و در هم بافته می شوند، تفاوت دارد. فرآیند تولید فوتر بسته به اینکه حاوی پشم، اکریلیک یا الیاف نساجی دیگر باشد کمی متفاوت است. در تولید پارچه فوتر پشمی، الیاف خام از پوشش حیوانات پشم‌ دار به دست می آید. فوترهای دارای الیاف اکریلیک، با حل کردن یک پلیمر در مواد شیمیایی مختلف مصنوعی به دست می ‌آیند.

 

موارد مصرف پارچه فوتر

پارچه فوتر در دسته پارچه های پشمی که یکی از محبوب ترین پارچه های پاییزه است، قرار می گیرد. از این پارچه در صنعت مد برای دوخت لباس های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال، پالتوهای فوتر یکی از پرطرفدارترین محصولاتی است که با این پارچه دوخته می شود. انواع کت های تک، کت و شلوار و کت و دامن را نیز می توانید با این پارچه بدوزید. انواع لباس های بچگانه مانند پیراهن های پاییزه، دامن و کت های دخترانه نیز با پارچه فوتر قابل طراحی و دوخت است.

 

با کمی ذوق و خلاقیت می بینید که پارچه فوتر در طراحی و دوخت کلاه نیز بسیار کاربرد دارد. شال های ساده و سبک پاییزی را نیز می توانید با استفاده از این پارچه طراحی کنید. به طور کلی با توجه به ویژگی های خاص این پارچه نرم و سبک، می توانید از آن برای دوخت لباس های مختلفی استفاده کنید.

 

پارچه فوتر چه تاثیری بر محیط زیست دارد؟

پارچه های پشمی مانند پارچه فوتر یکی از زیست تخریب پذیرترین مواد در جهان هستند. تنها نگرانی زیست محیطی بالقوه مرتبط با این نوع پارچه ها مربوط به استفاده از زمین و چگونگی نگهداری از حیوانات است. در عصر مدرن، پرورش حیوانات برای استفاده از پوست و موی آنها ظالمانه و وحشیانه تلقی می شود. در برخی موارد نیز ممکن است تولید پشم با حیوان آزاری همراه باشد و باعث آلودگی یا فرسایش خاک شود.

 

با این حال الیاف طبیعی نسبت به منسوجات مصنوعی برای محیط زیست همیشه بهتر هستند. برای تولید اکریلیک و ابریشم مصنوعی از مواد شیمیایی سمی و استفاده می شود. این مواد می تواند به کارگران فعال در صنعت نساجی آسیب برساند. علاوه بر این، تولیدکنندگان نساجی این مواد شیمیایی را معمولا به درستی دفع نمی کنند و در بیشتر موارد، اکوسیستم های اطراف آلوده می شود. البته با توجه به دوام بالای پارچه فوتر و قابلیت بازیافت آن، می توانید مطمئن باشید کمترین آسیب را به محیط زیست می رساند.

 

 

چطور از پارچه فوتر پالتویی نگهداری کنیم؟

اجازه بدهید این مطلب را با پاسخ این سوال به پایان برسانیم که چطور می توانید بهتر از پارچه فوتر نگهداری کنید؟ برای افزایش طول عمر این پارچه پرکاربرد و بادوام، رعایت نکات زیر مفید خواهد بود.

 

به طور کلی برای محافظت از لباس های مورد علاقه خود، در صورت ایجاد لکه بهتر است به سرعت آن را رفع کنید.

 

برای شستشوی ماشینی پارچه فوتر پالتویی، حتما ماشین لباسشویی را بر روی برنامه شستشوی لباس های پشمی تنظیم کنید.

 

ترجیحا پارچه فوتر را درون ماشین خشک کن قرار نداده و به صورت طبیعی لباس را خشک کنید. ابتدا با استفاده از یک حوله آب اضافه آن را بگیرید. سپس آن را روی یک سطح صاف پهن کنید تا خشک شود. به دلیل سنگین بودن پارچه فوتر پالتویی، توصیه نمی شود که آن را از رخت آویز، آویزان کنید.

 

اگر قصد دارید کت یا پالتوی خود را برای طولانی مدت درون کمد قرار دهید، از کاور لباس استفاده کنید. لباس را حتما آویزان کنید زیرا تا کردن لباس موجب ایجاد چروک های عمیق روی پارچه فوتر خواهد شد.

 

برخی از پارچه های فوتر به دلیل الیاف پشمی که در بافت آن ها استفاده شده، پس از چندین بار پوشیدن گلوله می شوند و پرز می دهند. برای رفع این مشکل باید پارچه فوتر را با ژیلت و یا تیغ به آرامی تمیز کنید تا گلوله های از روی پارچه کنده شوند. نگهداری پارچه فوتر سخت نیست و نکات زیادی ندارد اما در ادامه این نکات را یادآوری خواهیم کرد.

 

شست و شو

به دلیل وزن زیاد پارچه فوتر، پیشنهاد می شود که به هیچ عنوان این پارچه به روش دستی شسته نشود. زیرا این پارچه در حالت خیس وزن بسیار زیادی دارد. شست و شو با ماشین لباسشویی و یا خشکشویی بهترین روش برای شستن پارچه فوتر می باشد. بهترین دمای شست و شو نیز ۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. برای جلوگیری از بور شدن پارچه، از شوینده های حاوی سفید کننده استفاده نکنید. دقت کنید که آبکشی نهایی پارچه فوتر به خوبی انجام شود تا لکه های سفید شوینده به روی آن باقی نماند.

 

خشک کردن

پارچه فوتر را می توان به راحتی با پهن کردن در هوای آزاد خشک کنید. توجه کنید که به خاطر الیاف پشمی استفاده شده ، بهتر است که برای خشک کردن این پارچه را به روی بند رخت آویزان نکنید. استفاده از خشک کن چرخشی مانعی ندارد اما باید بدانید که باعث چروکی بیش از حد پارچه فوتر می شود. یکی از بهترین روش های خشک کردن پارچه فوتر این است که پارچه را بین دو پارچه سفید پنبه ای گذاشته و با درجه متوسط اتوکشی کنید. دقت کنید در این روش از کشیدن اتو به روی پارچه خودداری کنید، زیرا باعث تغییر فرم پارچه می شود. فقط اتو را به آرامی روی پارچه گذاشته و بردارید.

 

اتوکشی

پارچه فوتر باید با درجه پایین و متوسط اتوکشی شود. یعنی درجه اتو باید بین ۱ و ۲ باشد. اتوکشی پارچه فوتر باید با اتوی بخار انجام گیرد. توجه کنید که حرارت و بخار باعث تغییر شکل پارچه فوتر می شود پس باید اتو را به آرامی روی پارچه بگذارید و بردارید. اتوکشی باید به همراهی یک لایه پارچه پنبه ای محافظ انجام شود تا پارچه برق نیافتد.

 

اغلب پارچه های فوتر پس از چند بار استفاده، گلوله شده و پرز می دهد. اگر کیفیت پارچه فوتر بالا باشد و از الیاف مرغوب برای تولید آن استفاده شده باشد، به هیچ وجه گلوله نمی شود. هنگام خرید پارچه فوتر به سطح ظاهری آن دقت کنید و ببینید که پرز های پارچه با کشیدن ناخن به روی آن ها از پارچه جدا می شوند یا خیر. اگر با چند بار کشیدن ناخن، پرز های پارچه جدا شود، پارچه مرغوب نمی باشد و به راحتی گلوله می شود.

 

همچنین هنگام خرید پارچه فوتر به ضخامت و تراکم آن توجه کنید تا پارچه ای مناسب لباس مورد نظر خود انتخاب کنید. یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید این است که برخی پارچه های فوتر خواب و جهت دارند و باید تمامی الگو ها در یک جهت به روی پارچه چیده شوند. با توجه به این نکته متراژ مورد نیاز خود را حساب کنید.

 

چوب لباسی را فراموش نکنید

بهتر است هر بار پس از درآوردن کت های فوتر آنها را به چوب لباسی آویزان کنید. به طور کلی وزن کت های زمستانی کمی زیاد است، آویزان کردن آنها بدون چوب لباسی در طولانی مدت شکل لباس را به هم می ریزد.

 

در هوای آزاد خشک کنید

اگر لباس شما دچار لک شد، بهتر است به سرعت آن را تمیز کنید. آویزان کردن فوتر در هوای آزاد باعث می شود بهتر خشک شود. بد نیست دفعات شستشوی این پارچه را کاهش دهید. بهترین زمان برای شستشوی کت های فوتر ابتدا و انتهای فصل سرما است.

 

از کاور لباس استفاده کنید

اگر قصد دارید کت خود را برای مدت زمان طولانی استفاده نکنید، آن را آویزان کرده و در کمد قرار دهید. این کار ازایجاد چروک های عمقی جلوگیری می کند. استفاده از کاورهای لباس نیز از جذب گرد و غبار و نفوذ حشرات موذی جلوگیری خواهد کرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *