hambergermenu

آشنایی با پرده بکارت و انواع آن

آشنایی با پرده بکارت و انواع آن را در این نوشته بررسی می کنیم .

با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید .

پرده بکارت غشایی است که تمام یا قسمتی از دهانه واژن را می پوشاند .

Hymen لغتی یونانی ست به معنای پوست با پرده که از نام الهه ازدواج و عروسی یونانیان God Hymen وام گرفته شده.

? نوشته پیشنهادی : ۱۱ اقدام برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش

یونانیان باستان از این لغت برای انواع پرده ها از جمله پرده ای که قلب را احاطه می کند استفاده می کردند، اما با گذشت زمان، کاربرد آن به پرده بکارت محدود شد.

بسیاری تصور می کنند که پرده بکارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیکه اینطور نیست. پرده بکارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد.

انداممان را چقدر می شناسیم ؟

بسیار مهم است که بدانید بدنتان به چه شکلی است. البته در مورد شکل یا رنگ اندام جنسی تان نگران نباشید.

بعضی ها تیره اند، بعضی روشن، بعضی کوچکند، بعضی بزرگ. اما غیر عادی نیستند.

در نظر داشته باشید که هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست. اندازه و شکل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است

انواع پرده بکارت 

حلقوی : در این نوع پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند در این نوع پرده بکارت به شکل حلقه ای پیرامون ورودی مهبل را پوشانده است. پرده حلقوی قابل اتساع با آمیزش جنسی پاره نمیشود.

ارتجاعی : پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی مرد، پاره نمی شود یا به طور جزئی پاره می شود و هیچ خونریزی ندارد

دو سوراخی ( تیغه ای با دو تکه ای ): پرده ای که بک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد

غربالی (سوراخ سوراخ یا مشبک ): این پرده به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده اما سطح آن سوراخ سوراخ است

دندانه دار : در پرده دندانه دار حفره و سط پرده یک حفره گرد با لبه های مضرس می باشد. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس پا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.

مسدود : این نوع پرده هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است.

? توصیه باحال مگ : گلایه های جنسی بین زوج ها

بعضی ها مادرزاد پرده بکارت ندارند، بعضی دیگر پرده بکارتشان بدون سوراخ است، در حالیکه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند که ممکن است برای پاره کردن آن، کمک پزشک مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند. (لطفا با دقت این خط را دوباره بخوانید !)

طی اولین دخول، پرده بکارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی که زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

پرده بدون سوراخ یا بسته چیست؟

پرده ای که تنها با خروج نوزاد پاره می شود، اما به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند.

در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به دکتر مراجعه کرده تا طی عمل جراحی و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

روش معاینه پرده بکارت

خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده خود به پزشک مراجعه کنند و این در بسیاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی در آنها می گردد. پرده ی بکارت به شکلی است که خود شخص به تنهایی قادر به معاینه نیست و در مواردی که ناشیانه این عمل انجام گیرد موجب صدمه زدن به پرده خواهد شد.

توصیه می شود که برای معاینه ی پرده بکارت خود به ماما و پزشک زنان مراجعه نمایید 18 سالگی سنی است که دختر جوان اولین چک آپ خودش را باید پیش یک پزشک یا ماما انجام بدهد.

برای معاینه پرده بکارت باید لب های خارجی فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنید و با استفاده از آینه پرده را معاینه کنید.

? هدیه ای لذت بخش به همسر : آموزش ماساژ جنسی مخصوص زوج ها

اگر دوست یا آشنایی باشد راحتتر می شود پرده را معاینه کرد بدین ترتیب که شما با استفاده از انگشت های مبانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دو لب فرج را کاملا باز می کنید و دوست شما با استفاده از یک چراغ قوه نور را به آینه می تاباند تا نور به داخل مهبل منعکس شود. ( عواقب ناشی از این معاینه شخصی به عهده افراد است و بهتر است به پزشک مراجعه نمایند.)

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *