hambergermenu

چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم ؟

چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم

آشپزخانه به‌عنوان قلب خانه شناخته می‌شود. شما بخش مهمی از روزتان را برای تهیه غذا و حتی خوردن غذا، در آن می‌گذرانید. آشپزخانه‌های اپن، از اکثر نقاط خانه دیده می‌شوند. به همین خاطر، مهم است که از چه مدل کابینت آشپزخانه ‌ای استفاده کنید یا چه رنگی به‌کار ببرید. کابینت آشپزخانه دکوچید به شما این امکان را می‌دهد تا نه تنها در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه خود سهیم باشید، بلکه کمک می‌کند بهترین تصمیم را بگیرید. چون این تصمیمی است که مدت زیادی باید با آن زندگی کنید، پس بهتر است با نکاتی آشنا شوید که حین انتخاب رنگ کابینت باید در نظر بگیرید.

 

در این مطلب، نکات مهمی را بررسی می‌کنیم که طراحان داخلی دکوچید برای انتخاب رنگ کابینت توصیه می‌کنند.

 

  1. 1.در انتخاب رنگ کابینت، نور و جهت را در نظر بگیرید.

ممکن است تصورتان از انتخاب رنگ کابینت این باشد که تنها کافی است طبق سلیقه خودتان، رنگ مورد علاقه‌تان را از کاتالوگ انتخاب کنید و سفارش دهید. ولی باید دقت کنید رنگ‌ها، در فضاهای مختلف، تاثیر و جلوه متفاوتی دارند. بخش بزرگی از انتخاب رنگ، به نور اتاق، جهت آن و موارد دیگر وابسته است.

 

باید جهت آشپزخانه را در نظر بگیرید. اگر رو به شمال است، رنگ‌های روشن می‌توانند حس خنکی به محیط دهند. رنگ‌های تن گرم‌تر، مانند زرد برای روشن‌تر کردن فضاهای شمالی، ترجیح داده می‌شوند. آشپزخانه‌های کوچک‌تر با رنگ‌های خنثی یا سردتر بهتر می‌شوند. چرا که این رنگ‌ها نور را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند فضا باروح‌تر جلوه کند. همچنین به آن عمق می‌دهند.

 

  1. 2.برای کابینت‌های بالا و پایین رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید.

بخش زیادی از نمای بصری آشپزخانه را کابینت‌ها تشکیل می‌دهند. پس بهتر است در انتخاب رنگ کابینت، هوشمندانه عمل کنید. داشتن آشپزخانه‌ای با دو تن رنگی، به باز کردن هندسه فضا کمک می‌کند و بخش‌های مشخصی از آشپزخانه را برجسته و مشخص می‌کند. در آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از کابینت‌های روشن‌تر روی دیوار کمک می‌کند فضای آشپزخانه سنگین به نظر نرسد. در حالی که بهتر است در کابینت‌های پایین، از رنگ‌های تیره استفاده شود.

 

همچنین اگر بچه کوچک داشته باشید، استفاده از رنگ‌های روشن در کابینت‌های پایین، انتخاب خوبی به نظر نمی‌رسد. چرا که به راحتی کثیف می‌شوند و خط می‌افتند. پس برای کابینت‌های پایین، رنگ‌های تیره را در نظر بگیرید و برای کابینت‌های بالا، رنگ‌های روشن‌تر.

 

رنگ کابینت آشپزخانه

 

  1. 3.سبک کابینت را در نظر بگیرید.

با در نظر گرفتن سبک طراحی کابینت، به‌راحتی می‌توانید برای انتخاب رنگ کابینت، تصمیم درستی بگیرید. اگر آشپزخانه شما سبک سنتی دارد، رنگ‌های کلاسیک مانند کرم یا حتی سفید، انتخاب خوبی می‌توانند باشند. ولی اگر سبک آشپزخانه‌تان مدرن است، تنوع رنگی گسترده‌تری دارید. از رنگ قرمز گرفته تا رنگ سبز یا زرد. تن‌های رنگی متضاد و رنگ‌های روشن برای طرح‌های مدرن بسیار مناسبند.

 

  1. 4.کابینت را با رنگ دیوارها ست کنید.

می‌توانید در انتخاب رنگ کابینت از رنگ‌های مکمل استفاده کنید که کابینت‌ها با دیوارهای آشپزخانه آمیخته شوند. معمول‌ترین رنگ‌های مکمل زرد/سبز، آبی/نارنجی و بنفش/زرد هستند. ولی می‌توانید بنا به سلیقه خودتان، از دیگر رنگ‌های مکمل نیز استفاده کنید. یکی از بهترین تضادهای رنگی زمانی اتفاق می‌افتد که کابینت‌های سیاه با یک آشپزخانه با طراحی روشن جفت شوند. همچنین کابینت‌های خاکستری یا قهوه‌ای تیره نیز انتخاب خوبی برای آشپزخانه‌های روشن هستند.

 

رنگ کابینت

 

  1. 5.چه حال و هوایی برای آشپزخانه‌تان می‌خواهید؟

در انتخاب رنگ کابینت، مهم است که بدانید چه حال و هوایی برای آشپزخانه‌تان می‌خواهید درست کنید. هر رنگی که انتخاب کنید، حال و هوای مشخص خودش را دارد. رنگ آبی روشن، محیطی آرام و ریلکس ایجاد می‌کند. در حالی که کابینت سیاه، محیطی پیچیده و دراماتیک به وجود می‌آورد. بهتر است هنگام انتخاب رنگ کابینت، این مسئله را در نظر بگیرید که هر رنگ، با حال و هوای مشخصی مرتبط است.

 

وقتی بحث انتخاب رنگ است، بهترین توصیه این است که سراغ رنگ مورد علاقه خودتان بروید. این‌که چه رنگی مد است اهمیت ندارد. ولی این‌که خودتان چه رنگی را دوست دارید، مهم است. شما کسی هستید که قرار است در خانه‌تان زندگی کنید و در آن آشپزخانه، آشپزی کنید. شما می‌خواهید هر روز رنگی را ببینید که دوست دارید.

 

در ادامه، بعضی از رنگ‌های اصلی را که برای کابینت مناسب هستند، بررسی می‌کنیم.

 

رنگ سفید:

رنگ سفید، انتخابی کلاسیک برای کابینت‌های آشپزخانه است و هرگز هم از مد خارج نمی‌شود. همچنین می‌تواند ترکیبی عالی با اثاثیه و تزئینات دیگر آشپزخانه با رنگ‌های خنثی یا رنگارنگ باشد. اگر احساس می‌کنید سفید به تنهایی فضا را سرد و خشک می‌کند، می‌توانید آن را با رنگ‌هایی مانند بژ یا سبز ترکیب کنید.

 

همچنین هنگام استفاده از سفید، به جهت اتاق توجه کنید. فکر کنید نور چطور وارد اتاق می‌شود: آیا نور سرد شمالی است و می‌توان آن را با رنگ کابینت‌ها یا کفپوش گرم کرد؟

 

اگر همچنان رنگ سفید را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از ته‌رنگ زرد یا صورتی برای گرم‌تر کردن فضا استفاده کنید. مشکل کابینت سفید این است که خیلی راحت‌تر کثیفی و لکه‌ها را نشان می‌دهد. اگر برای داشتن کابینت سفید مصمم هستید، باید زمانی را برای تمیزکاری کنار بگذارید.

 

رنگ آبی:

رنگ آبی آسمانی، تقریباً یک رنگ خنثی است. این رنگ از نظر روانی، احساس خوبی ایجاد می‌کند و تاثیر آرامش‌بخشی دارد. به‌خصوص اگر در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید. رنگ آبی روشن همچنین به بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه کمک می‌کند.

 

رنگ خاکستری:

رنگ خاکستری، یک رنگ میانه است. نه به سردی سفید است و نه به اندازه طرح چوب، سنتی به‌نظر می‌رسد. خاکستری، تن‌های رنگی بسیاری دارد و می‌شود هم در طرح آشپزخانه معاصر از آن استفاده کرد و هم کلاسیک. همچنین به‌خاطر خنثی بودن خاکستری، می‌توان آن را به‌راحتی با رنگ‌های دیگر جفت کرد.

 

رنگ‌های روشن:

اگر جسور هستید، می‌توانید از رنگ‌های روشن و درخشان استفاده کنید. شاید این دقیقاً چیزی است که نیاز دارید تا آشپزخانه‌تان را متعلق به خودتان بدانید.

 

استفاده از رنگ‌های روشن در مقیاس بزرگ، می‌تواند باعث شود آن رنگ، غالب بر کل محیط شود. همچنین ممکن است با گذشت زمان از آن خسته شوید. اگر رنگ موردعلاقه‌تان بنفش است، انتخاب آن به‌عنوان رنگ کابینت می‌تواند عالی باشد. ولی اگر رنگ موردعلاقه‌تان مدام تغییر می‌کند، توصیه می‌شود یک راه خلاقانه پیدا کنید که بتوانید این رنگ را بدون کابینت‌ها، به دکور آشپزخانه اضافه کنید.

 

شما می توانید برای مشاوره و مشاهده نمونه کار ها به سایت decochid.com مراجعه کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *