hambergermenu

آشپزخانه مدرن، بهترین انتخاب برای سخت پسند ها

اگر سخت‌پسند هستید و به دنبال یک طرح جذاب برای زیبایی آشپزخانه خود می‌گردید، با ما همراه باشید تا برای خود یک آشپزخانه مدرن بسازید. می‌دانید که آشپزخانه بخشی از خانه است که باگذر زمان کارکرد آن ارتقا یافته زیرا در گذشته فقط مکانی برای پخت‌وپز بود اما امروزه، علاوه‌بر حفظ نقش گذشته‌اش، بخشی از نمای داخلی خانه است. شما برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و زیبا باید به رنگ مواد مصرفی، طراحی آن، نحوه چیدمان وسایل برای قرارگیری در مکان درست توجه کنید تا از فضای دردسترس، بیشترین استفاده را ببرید.

 

آشپزخانه مدرن، بهترین انتخاب برای سخت پسند ها

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

ممکن است تازه ساختمان خود را ساخته باشید و بخواهید برای اولین‌بار فضای داخلی آن را طراحی کنید و یک آشپزخانه مدرن بسازید یا قصد بازسازی و مرمت خانه خود را دارید و می‌خواهید طرح قدیمی آشپزخانه خود را به سبک مدرن و تازه‌ای تبدیل کنید. در هر حال، شما نیازمند آشنایی با دکوراسیون جدید و مدرن خواهید بود تا الگوی ساخت خود را براساس آن تهیه کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن در خود از کابینت‌های هایگلاس، فوق برجسته، ام‌دی‌اف و… استفاده می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را داشته و در یک بازه قیمتی قرار می‌گیرند. دکوراسیون آشپزخانه امروزی معمولا دستگیره‌های روکار ندارد بلکه از طرح مخفی آن استفاده می‌شود. برای نورآمیزی و ترکیب آن نیز از طرح تاج و چراغ استفاده نمی‌شود بلکه شکل جدیدتری دارد.

 

وجود جزیره و کانتر در بخش ورودی آشپزخانه مدرن، کمک زیادی به زیبایی بیشتر خانه و ایجاد یک نمای مدرن می‌کند. فضایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، بیشتر شده و دید مهمانان را به فضای داخلی آن کمتر می‌کند.

 

بخشی از دکوراسیون آشپزخانه مدرن به کاشی‌های آن بستگی دارد. شما می‌تواند رنگ کاشی کف و دیوارها را متناسب با طرح آینده بسازید تا هماهنگی بیشتری با رنگ‌ وسایل خانه و کابینت‌های آن داشته باشد. هر اندازه این هماهنگی بیشتر باشد، هارمونی رنگ بهتر شده و حس آشپزخانه مدرن‌تری را منتقل می‌کند.

 

تنوع کابینت‌های امروز نسبت به گذشته افزایش یافته و در رنگ‌بندی آن نیز از دو رنگ مختلف استفاده می‌شود.

 

کابینت آشپزخانه به سبک مدرن

یک کابینت مدرن، سبک و طراحی مدرنی دارد تا در عین زیبایی، شکل و ظاهری ساده داشته باشد. در واقع، قدرت یک کابینت مدرن در سادگی آن بوده که از فضای موجود بیشترین استفاده را می‌کند.

 

کابینت آشپزخانه به سبک مدرن معمولا ساده، بلند و کشیده هستند، دستگیره ندارند یا دستگیره‌های آن‌ها نیز ساده و بلند است، رنگ‌های متنوعی دارند و دست شما را در انتخاب رنگ باز می‌گذارند، می‌توانند نقش یک حفاظ زیبا را برای وسایل خانه داشته باشند. متریال مورداستفاده در آن‌ها متنوع بوده و دست شما را در انتخاب جنس باز می‌گذارد.

 

کابینت آشپزخانه به سبک مدرن با استایل شیک و خاص

 

انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه مدرن

برای داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید رنگ کابینت آن را مناسب انتخاب کنید. امروزه فارغ از سبکی که کابینت‌ها ساخته شده‌اند، از ترکیب دو رنگ برای زیبایی آن استفاده می‌شود. شما در انتخاب رنگ آزاد هستید، فقط هارمونی و تناسب رنگ را باید رعایت کنید. برای داشتن زیبایی بیشتر آشپزخانه مدرن، بهتر است از رنگ‌های سبک مدرن استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های متضاد به زیبایی و جلوه بیشتر خانه شما کمک می‌کند. از معروف‌ترین رنگ‌هایی که به صورت دوتایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، رنگ‌های سفید و قهوه‌ای، سفید و مشکی، سفید و طوسی، سفید و آبی هستند.

 

کابینت آشپزخانه مدرن سفید

اگر وسایل آشپزخانه شما مثل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و… به رنگ سفید است، بهتر است کابینت آن را سفید انتخاب کنید تا رنگ کابینت با وسایل موجود هماهنگ باشد. البته کابینت آشپزخانه مدرن سفید، فقط از رنگ سفید ساخته نشده بلکه بخش‌های کوچکی از آن مشکی یا قهوه‌ای انتخاب می‌شود تا هارمونی رنگ بهتر باشد. شما می‌توانید به جای مشکی و قهوه‌ای از رنگ موردعلاقه خود نیز استفاده کنید.

 

رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ است زیرا در ترکیب با بیشتر رنگ‌ها زیباست و انعکاس نور مناسبی دارد که به روشن‌تر شدن آشپزخانه‌های کم نور کمک می‌کند. معمولا دکوراسیون فروشگاه‌ها نیز از رنگ سفید استفاده می‌شود زیرا در جلب توجه مخاطبان عملکرد مناسبی دارد.

 

اگر از کابینت سفید استفاده می‌کنید، باید رنگ کاشی‌های استفاده شده، متضاد با آن باشد تا زیبایی آشپزخانه مدرن شما را بیشتر کند.

 

چیدمان آشپزخانه به سبک مدرن چگونه است؟

چیدمان تا حد زیای وابسته به فضای در دسترس شما و میزان هزینه‌ای دارد که برای آماده‌سازی آن پرداخت می‌کنید. معمولا در همان آغاز کار و قبل از سفارش کابینت، چیدمان کلی آشپزخانه تعیین می‌شود تا کابینت‌ها متناسب با شرایط شما آماده و ساخته شوند. اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد، دست شما برای طراحی و ساختن بازتر خواهد بود اما آشپزخانه کوچک با محدودیت فضا مواجه است و شما می‌توانید با چیدمان مناسب آن، فضا را بزرگ‌تر کرده و یک آشپزخانه مدرن را برای خود تهیه کنید.

 

جزیره برای آشپزخانه مدرن

یکی از المان‌های آشپزخانه امروزی، استفاده از جزیره در طراحی آن است. معمولا تنوع جزیره‌ها بسیار بوده و شما می‌توانید متناسب با فضای آشپزخانه، یک طرح مناسب را برای ساختن انتخاب کنید. جزیره می‌تواند طراحی L، T یا منحنی داشته باشد که در تمیزی آشپزخانه نقش موثری دارد. جزیره با داشتن قفسه و کشوهایی در درون خود، می‌تواند محلی برای نگه‌داری بعضی از لوازم آشپزخانه باشد.

 

جزیره در آشپزخانه مدرن، فضایی را برای جمع شدن اعضای خانواده فراهم می‌کند تا با هم به گفتگو و انجام کارهای مشترک یا شخصی بپردازند. آشپزخانه‌های امروزی دیواری برای جداسازی محیط آشپزخانه با فضای پذیرایی ندارند؛ بنابراین جزینه می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند. جزیره می‌تواند نقش میزغذاخوری را با اضافه کردن چند صندلی به اطراف آن، ایفا کند بنابراین شما را از خرید میزنهارخوری بی‌نیاز می‌کند.

 

جزیره برای آشپزخانه مدرن با توضیحات مهم و خاص

 

تجهیزات یک آشپزخانه مدرن

هنگامی‌که شما آشپزخانه مدرن خود را طراحی، ساخته و آماده کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از تجهیزات جدید، آن را به حد اعلا برسانید. تجهیزات یک آشپزخانه مدرن شامل چه مواردی می‌شود؟

 

تجیهزات به وسایل و امکاناتی گفته می‌شود که شما آن را به آشپزخانه اضافه می‌کنید تا کارهای خود را به بهترین نحو انجام دهید مثل پریز توکار کابینتی، کابینت کرنری، سطل زباله توکار و…

 

اگر اهل استفاده از قهوه و چای هستید، دستگاه‌های اسپرسوساز نیز بخشی از تجهیزات مدرنی هستند که در گذشته مورداستفاده قرار نمی‌گرفتند.

 

کشوی گرم کن، بخشی از یک آشپزخانه مدرن است تا بتوانید به وسیله آن، غذاهای خود را سریع گرم کرده و آماده مصرف نمایید.

 

سخن پایانی

هنگامی‌که می‌خواهید برای خانه خود یک آشپزخانه مدرن را طراحی کنید، بهتر است ابتدا اطلاعات خود را در آن زمینه ارتقا دهید. دانش و آگاهی اولیه قبل از شروع کار به شما کمک می‌کند تا در نهایت آشپزخانه بهتری برای خود بسازید. شما در فرایند ساخت نیز می‌توانید از نظر سازنده کمک بگیرید تا با استفاده از تجربه‌ای که دارد، شما را برای داشتن آشپزخانه بهتر راهنمایی کند. قبل از کار یا در طول آن می‌توانید از ما مشاوره بگیرید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *