hambergermenu

اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل، کدام یک برای شما مناسب ‌تر است؟

گاز رومیزی شیشه ای یا استیل ؟

 

اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل، کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید. امروزه به علت کمبود فضا در آشپزخانه‌ها، احساس نیاز به خرید یک اجاق گاز صفحه‌ای وجود دارد اما انتخاب بین اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل یکی از مهم‌ترین و شاید مشکل‌ترین امور باشد. با بررسی دقیق و مقایسه اجاق گاز شیشه‌ای با استیل به راحتی می‌توانید بهترین محصول را متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید. 

 

اجاق گاز شیشه‌ای چیست؟

 

راهنمای خرید و نگهداری گاز شیشه ای

 

پاسخ به سوال اجاق گاز شیشه‌ای چیست بسیار آسان است و تفاوت این نوع محصولات با محصولات استیل تنها در جنس ساخت آن‌ها و بعضی از ویژگی‌های اختصاصی است. در صورتی که تصمیم به خرید یک محصول شیشه‌ای گرفته باشید، بهتر است بدانید زیبایی منحصر به فردی در این محصولات وجود دارد و این مزیت مهم اجاق‌های گاز شیشه‌ای است. 

 

ویژگی مهم این نوع محصولات در مقایسه با محصولات استیل زیبا و لوکس بودن آن‌ها است و با خرید آن می‌توانید زیبایی منحصر به فردی به آشپزخانه خود هدیه دهید.

 

نحوه تمیز کردن اجاق‌ گازهای شیشه‌ای

نحوه تمیز کردن اجاق گازهای شیشه‌ای بسیار ساده است و شما با چند مرحله کوتاه می‌توانید به راحتی این محصولات را تمیز کنید. این نکته مهم در مورد محصولات شیشه‌ای وجود دارد که به راحتی لک می‌گیرد و شما نیاز دارید تا هر چند روز یکبار آن را تمیز کنید. البته، نگران نباشید چرا که تمیز کردن این محصولات دشوار نیست و شما تنها باید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و مراقب باشید تا به شیشه اجاق گاز آسیبی وارد نشود.

 

مقاومت اجاق گاز شیشه‌ای

افرادی که بین خرید اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل مردد هستند، بهتر است به مقاومت این دو توجه داشته باشند. مقاومت اجاق گاز شیشه‌ای در حدی است که شما بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده کنید و این محصولات با شیشه سکوریت ضد ضربه با مقاومت بالا ساخته می‌شوند. البته، در کنار مقاومت ضربه‌ای، مقاومت حرارتی این محصولات نیز به حدی است که در برابر حرارت‌های بالا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. در زمان استفاده از این اجاق گازها توجه داشته باشید که از سمت لبه‌ها امکان آسیب به شیشه وجود دارد.

 

همان طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، جنس شیشه در اجاق گازهای شیشه‌ای از سکوریت ضد ضربه و مقاوم به حرارت است. شما در شرایط مختلف و در آشپزخانه به راحتی و با خیال راحت می‌توانید از این محصولات استفاده کنید و افرادی که در مورد مقاومت اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل سوال دارند، بهتر است دقت کنند که هر دو دارای مقاومت بالایی هستند. شیشه‌های به کار رفته در این محصولات به حدی است که در صورت دقت در استفاده تا سالیان سال می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید.

 

اجاق گاز استیل چیست؟

راهنمای خرید و نگهداری گاز استیل

 

اجاق گاز استیل چیست؟ جواب سوال بسیار ساده است و در واقع پنل این محصولات از جنس استیل ساخته شده است. شاید بسیاری از افراد به دنبال زیبایی و مقاومت بالاتر نسبت به اجاق گازهای شیشه‌ای باشند. در این صورت، شما می‌توانید از محصولات استیل استفاده کنید. البته، زیبایی و لوکس بودن در مقایسه اجاق گاز شیشه‌ای با استیل مفهومی شخصی است و مصرف کننده‌ها در این مورد نظرات شخصی خود را دارند. در حالت کلی، اجاق گازهای استیل از جنس استیل ساخته شده‌اند و در آن شما ویژگی‌هایی مانند مقاومت بسیار بالا، زیبایی مناسب و امکان تمیز کردن آسان را در اختیار دارید.

 

مقاومت استیل در اجاق گازهای استیل

مقاومت استیل در اجاق گازهای استیل یکی از مزایای منحصر به فرد آن‌ها به حساب می‌آید. در واقع، اگر حالت کلی را در نظر بگیریم، محصولات استیلی در طولانی مدت مقاومت و دوام بالاتری نسبت به محصولات شیشه‌ای دارند. از جنس استیل مقاوم و ضد زنگ در این محصولات استفاده می‌شود که در برابر ضربه و خوردگی مقاومت بسیار عالی دارد.

 

بررسی ابعاد و سایز، تعداد شعله، فاصله میان هر شعله

دقت داشته باشید که محصولات اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل متنوعی در بازار وجود دارد و شما می‌توانید از بین طیف وسیعی از محصولات انتخاب کنید. در حالت کلی، این محصولات هر دو در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و تعداد شعله‌ها نیز در هر کدام متغیر است. شما می‌توانید بر اساس فضای موجود و نیازهایتان از بین اجاق گازهای شیشه‌ای یا استیل مختلف انتخاب کنید.

 

تعداد شعله‌ها در این محصولات معمولا پنج یا شش عدد است و بهتر است در کنار دقت در تعداد شعله‌ها، به فاصله میان شعله‌ها نیز توجه کنید تا در آینده در زمان پخت و پز به مشکل برخورد نکنید.

 

پیشنهاد برای خرید، اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل کدام یک بهتر است؟

بسیاری از خانوارها در زمان خرید سوال دارند که اجاق گاز شیشه‌ای خوبه یا استیل. برای پاسخ به این پرسش بهتر است فضای مورد نظر، کیفیت محصول، قیمت و تناسب اجاق گاز با دکوراسیون منزل را در نظر داشته باشید. معمولا، محصولاتی که با جنس شیشه طراحی و تولید شده‌اند دارای قیمت به نسبت بالاتری هستند و در آن‌ها شما زیبایی بهتری را مشاهده خواهید کرد. البته، در لبه‌های اجاق گاز شیشه‌ای ممکن است مقاومت کمتری وجود داشته باشد و در بعضی از شرایط دچار آسیب شود.

 

در صورتی که به دنبال دوام بالاتر و مقاومت حرارتی بیشتر هستید، اجاق گازهای استیل گزینه بهتری هستند و در این محصولات شما باید زمان بیشتری را نیز برای تمیز کردن محصول صرف کنید. اجاق گازهایی که با جنس بدنه استیل ساخته شده‌اند، معمولا دیر کثیف می‌شوند اما تمیز کردن آن‌ها نیز سخت‌تر است.

 

سخن آخر

در بسیاری از موارد انتخاب بین اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل کاری دشوار است اما شما با توجه داشتن به چند نکته مهم می‌توانید یک محصول مناسب و قابل قبول انتخاب کنید. دقت در مورد مقاومت حرارتی و ضربه‌ای، تعداد شعله‌ها، قیمت و آسان بودن تمیز کردن از مهم‌ترین نکات مربوط به خرید اجاق گاز شیشه‌ای یا استیل است. در صورتی که به دنبال یک محصول لوکس هستید، بهتر است از محصولات شیشه‌ای استفاده کنید. البته، برای رسیدن به مقاومت و دوام بالاتر، محصولات استیل گزینه بهتری به شمار می‌روند.

همچنین شما میتوانید قیمت اجاق گاز فردار و طرح فر اخوان در اینجا تماشا کنید .

 

دسته بندی :

دیدگاه ها

  • حامد حبیبی مرداد ۲۴, ۱۴۰۱ :: ۷:۳۴ ق.ظ

    واقعا ممنون از مقاله خوبتون
    به من توی خریدم خیلی کمک کرد

    • منصوری مرداد ۲۴, ۱۴۰۱ :: ۲:۵۲ ب.ظ

      خوشحالیم مفید بوده واستون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *