hambergermenu

افشاگری هسته‌ای آیت‌الله یزدی/ نجات اسحاق جهانگیری از انتهای درّه!

اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه تنی چند از اعضای سالخورده شورای شهر تهران به دنبال «تحریم خاموش» و بی‌رمق‌ سازی انتخابات آتی هستند.

دفن پسماندهای هسته‌ای در کشور!

افشاگری هسته‌ای آیت‌الله یزدی

«آیت‌الله محمد یزدی»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان به تازگی در دیدار با دادستان‌های کشور،‌ طی سخنانی گفته است:

 «اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولت‌های استکباری بتوانند پسماندهای انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماندها را در کشورهای عقب مانده دفن می‌کند و همه می‌دانیم که اشعه‌های این نوع پسماندها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت.»

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: مجلس تصویب کرده بود که توافق نامه صورت گرفته، پسماندهای سوخت اتمی می‌تواند در کشور دفن شود، اما بنده اعلام کردم که این مورد خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف مصلحت است و سایران نیز این را پذیرفتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به وظیفه مسئولان برای مقابله با طرح‌های دشمنان و مستکبران یادآور شد: مسؤولان اجرایی ما باید در نظر داشته باشند که طرح های استکباری در اتاق فکر دشمن تجزیه و تحلیل می شود و آن را در قالب طرح‌های خوب و بشردوستانه به ما ارائه می‌کنند، بنابراین همواره باید نسبت به پشت پرده های کمیسیون‌ها و کنوانسیون‌هایی که به ما پیشنهاد همکاری می دهند، مراقب باشیم.

*اشاره آیت‌الله یزدی به تصویب کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماند پرتوزا است که چند هفته قبل به تصویب مجلس دهم رسید.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در روز تصویب این طرح، درباره آن به نمایندگان مجلس گفته بود: این کنوانسیون هیچ نگرانی برای ما ایجاد نمی‌کند؛ حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخش‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است.

او همچنین تصریح می‌کرد: حق شرط در این کنوانسیون برای ما محفوظ است و تصویب این کنوانسیون با رأی بالا، پیامی قوی برای کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سلاح هسته‌ای می‌کنند.

درباره پسماندهای هسته‌ای حاشیه‌های فراوانی وجود دارد و همانطور که آیت‌الله یزدی گفته است کشورهایی مثل روسیه و آمریکا هرگز این پسماندها را در داخل خاک خود نگهداری نمی‌کنند.

پیش از این گزارشی توسط مقامات کشور عراق منتشر شد که نشان می‌داد آمریکا از برخی مناطق کشور عراق برای امحاء ضایعات هسته‌ای خود استفاده می‌کند.

ماجرا وقتی قابل تأمل‌تر می‌شود که هواداران برجام در مجلس و دولت، به هیچ وجه سابقه خوبی در معرفی کامل قراردادهای خارجی به مردم و افکار عمومی ندارند و تجربه‌هایی مثل برجام و FATF نشان می‌دهد که همواره در وَرای این قراردادها، مسائل مضرّی وجود دارد که در بیان آقایان اثری از اشاره به این مسائل وجود ندارد.

مشخص نیست اگر شورای نگهبان در این قضیه حضور نمی‌داشت و اعمال نظر نمی‌کرد؛ چه خطرات بزرگی ممکن بود سلامتی مردم ایران را تهدید کند…

پیرمردهای شورای شهر به دنبال بی‌رمق‌سازی انتخابات

«محمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که چندی قبل به دلیل دروغ‌پراکنی علیه شهردار سابق به شلاق و زندان محکوم شد به تازگی طی اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد بر راهبرد «تحریم خاموش انتخابات» توسط جریان چپ تأکید کرده و گفته است:

«با رویکردی که صداوسیما و شورای نگهبان در پیش گرفته‌اند نمی‌توان انتظار مشارکت حداکثری داشت، امروز شاهدیم صدا و سیما در مقایسه با ادوار گذشته در سکوت به سر می‎برد و آقای کدخدایی در شورای نگهبان به گونه ای اظهارنظر می‌کند که با دوره قبل بسیار متفاوت است. وقتی سخنگوی شورای نگهبان برای اصلاح طلبان فرش قرمز پهن نمی کند به طریق اولی از دیگرانی که مقام معظم رهبری در سه دوره قبل خطاب به آنها فرمودند اگر نظام را هم قبول ندارید برای کشور و ملت رای دهید هیچ دعوتی و استقبالی نخواهد نشد.»

او می‌افزاید: در چنین شرایطی و بر اساس واقعیت های موجود آیا اصلاح‌طلبان و جریان‌های دیگر می‌توانند امیدی به حضور در صحنه داشته باشند، مشخص است که خیر.

میرلوحی با بیان اینکه مشارکت مشروط ایده مورد اقبال اصلاح طلبان در مقابل تحریم انتخابات یا حضور بی قید و شرط است، تصریح کرد: مشارکت مشروط به این معنی که نظارت استصوابی که تاکنون شورای نگهبان پیگیری کرده به ضرر کشور اعم از مجلس، قوه قضائیه و مجریه بوده است.

*حقیقتا جای تأسف است که فرد و افرادی که با رأی مردم و حضور در انتخابات، به مناصب نظام رسیده‌اند و نان سفره‌های خود را نیز از همین مسیر تأمین کرده‌اند؛ امروز علیه فرایند انتخابات، شمشیر به کمر بسته‌اند و صراحتا از شرط‌گذاری برای نظام و عدم حضور در صورت عدم تحقق شروط خود سخن می‌گویند.

راهبرد مشارکت مشروط یا همان تحریم خاموش که نخستین بار توسط سعید حجاریان مطرح شد و لیدر اصلاح‌طلبان نیز فرمان آن را صادر کرده است بر این مبناست که اصلاح‌طلبان می‌گویند یا شورای نگهبان چهره‌های پیر و مسئله‌دار ما را برای حضور در انتخابات تأیید صلاحیت می‌کند و یا اینکه ما در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنیم.

البته آنها تقلا می‌کنند که در قبال این رفتار دشمنانه از لفظ تحریم استفاده نکنند زیرا تحریم 2 انتخابات مجلسین هفتم و نهم، سابقه به شدت بدی را در کارنامه آنها در نزد مردم حک کرده است.

اما نکته اینجاست که این رفتار با لفظ سلیس تحریم انتخابات هیچ فرقی ندارد زیرا هرکس در هر برهه‌ای از تاریخ و در هر حکومتی، انتخاباتی را تحریم کرده است در اعتراض به برخی شرایط نامطلوب پیرامون انتخابات بوده است و اصلاح‌طلبان نیز هم‌اکنون به زعم خود در حال اشاره به همین شرایط هستند اما بدون استفاده از لفظ تحریم!

بدیهیست که این قبیل رفتارهای دشمنانه منجر به تحریم و کم‌رمق‌سازی انتخابات، در هیچ نظام دموکراتیکی در جهان تحمل نخواهد شد.

غیر از میرلوحی، 2 عضو مبرّز دیگر شورای شهر یعنی مرتضی الویری و حسن رسولی نیز بر تحریم خاموش انتخابات تأکید کرده‌اند.

در همین حال، از درون دولت نیز صداهایی مبنی بر تحریم خاموش انتخابات به گوش رسیده است که این مسئله به شدت جای تعجب دارد.

اصرار پیرمردهای ناکارآمد شورای شهر بر تحریم خاموش انتخابات در حالی است که کار نکردن شورای شهر تهران در امور شهری، این روزها شهره عام و خاص شده است و به نظر می‌رسد عزم جدید کسانی از آنها بر کم‌رمق‌سازی انتخابات؛ برگه سیاه دیگری در کارنامه جریان چپ قرار دهد.

نجات اسحاق جهانگیری از انتهای درّه!

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز جمعه گذشته طی سخنانی در شورای اداری شهر مشهد گفت:

«شرایط امروز اقتصاد ایران از سال گذشته بهتر است. اکنون نیز شرایط مردم سخت است اما اقتصاد ایران از هم نپاشیده، سرپا مانده، به ثبات رسیده و از تلاطم عبور کرده است. بخش خصوصی ایران امیدوار بوده، بنگاه‌های بزرگ اقتصاد کشور شرایط عادی دارند، بورس کشور در حال جهش است و این نشان می‌دهد مردم به اقتصاد امیدوار هستند

به گزارش ایسنا،‌ او در ادامه سخنان خود همچنین تصریح می‌کند:

«بسیاری از نیازهای کشور را در این دوره حل کردیم. آن‌ها در تحریم گفتند که هیچ کس حق ندارد بنزین را به ایران بفروشد اما اکنون در اوج تحریم بنزین رسمی یورو ۵ به دنیا صادر می‌کنیم که این شاهکار است. آمریکایی‌ها گفتند جلوی صادرات فولاد و پتروشیمی را می‌گیریم، نه تنها صادرات کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است. تراز تجاری کشور ما مثبت بوده و هنوز نیز مثبت است. من افتخار می‌کنم وقتی می‌بینم در کنار این همه فشار این توفیقات ایجاد شده است.»[7]

*تأکیدات جهانگیری بر مثبتات اقتصادی کشور در حالی است که وی پیش از این، 2 مرتبه بر قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه» تأکید کرده بود.

مع‌الوصف اما این صحبت‌های آقای جهانگیری کاملا صحیح هستند ولی نکته اینجاست که بی‌تکرارند!

به این معنی که هیچکس از اطرافیان و دوستان آقای جهانگیری در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان حاضر به بیان و تکرار این حرف‌ها نیست.

و نه تنها نیستند بلکه در سمت مقابل این نقاط مثبت، مشغول فضاسازی و سیاه‌نمایی هستند.

ما در این زمینه اسحاق جهانگیری را ارجاع می‌دهیم به صحبت‌های چندی قبل محسن صفایی فراهانی که گفته بود ایران مثل غزه شده است. و یا اظهارات تازه محمدرضا تاجیک که تأکید دارد از در و دیوار بر ایران بلا می‌بارد.

ما برادرانه از آقای جهانگیری می‌خواهیم که در همین زمینه سری به نشریه همشهری و خبرگزاری تحت امر دولت یعنی خبرگزاری ایرنا هم بزنند و ببینند که رسانه‌های ستاد مشترک جریان خاص و دولت چگونه بصورت روزمره مشغول القای گرسنگی، فقر و ناامیدی مردم ایران هستند.

جالب است که اظهارات جهانگیری می‌بایست از سوی «ستاد تبلیغات اقتصادی» که مدیریت آن بر عهده وزیر کشور است نیز تکرار شوند اما جهانگیری در این زمینه هم شاهد بی‌مهری و نارفیقی است.

پر واضح است که آنچه جهانگیری بر زبان آورد؛ موفقیت‌های نظام اسلامی و دولت است که البته برخی ناکارآمدی‌ها و نگرش‌های غلط در شاکله دولت محترم از سرعت بروز این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها کاسته است.

مثلا اگر دولت محترم صرفا در بحث “نظارت بر قیمت‌ها” همت بیشتری به خرج می‌داد و فی‌المثل گوشت قرمز با قیمت بیش از 2 برابر به دست مردم نمی‌رسید؛ امروز کسی نمی‌توانست اثر صرفاً 30 درصدی تحریم‌ها بر اقتصاد ایران را 100 درصدی جلوه دهد و یا از بی‌کارنامگی نظام اسلامی و بحران مشروعیت نظام سخن براند.

** مجله اینترنتی حال مگ  این خبر را از مشرق نیوز ، ایسنا و اعتماد آنلاین برای مخاطبان تهیه نموده است . (درستی و صحت به عهده ناشر می باشد) **

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *