hambergermenu

انواع کارتن بسته بندی

 

کارتن بسته بندی

 

امروزه همه تولیدکنندگان به تاثیر بسته بندی بر فروش و کیفیت محصولات خود پی برده اند. به جرات می توان گفت صنعت بسته بندی یکی از صنایع اصلی اقتصاد هر کشور است. بسته بندی عامل مهم و کلیدی هم برای مصرف کننده و هم برای کانال توزیع است که معیارهای آن در طول زمان همواره دستخوش تغییراتی شده است بد نیست بگوییم یکی از عوامل رقابت در صنایع مختلف نوع بسته بندی به خصوص بسته بندی کارتنی است.

 

امروزه تولیدکنندگان کارتن بسته بندی  باکیفیت را در مقایسه با رقبا یکی از نقاط قوت خود در بازار می دانند.

 

انواع بسته بندی کارتنی

بسته ‌بندی‌ کارتنی را می‌توان بر اساس معیارهای مختلفی طبقه‌بندی کرد، اما طبقه‌بندی آنها بر اساس دو معیار رایج‌تر از بقیه است:

 

 انواع بسته بندی کارتنی بر اساس نوع ساخت:

بسته بندی کارتنی به روش های مختلفی تولید می شود که دو نوع آن در کشور ما بیشتر از روش های دیگر رایج است.

 

کارتن بسته بندی ساده (استفاده از خط برش و دستگاه):

اکثر کارتن های بسته بندی به این روش تولید می شوند، این کارتن ها از نظر ظاهری یکنواخت و دارای سایزهای مختلف می باشند. درب کارتن از بالا و پایین با به هم رسیدن دو طرف بسته می شود.

 

جعبه بسته بندی دایکاتی (طرح دار):

در این نوع روش تولید، کارتن کاملا بر اساس طرح و مدل مشتری سفارشی می شود. این کارتن ها با دستگاه دایکات تولید می شوند که انواع مختلفی دارد. انواع بسته بندی کارتنی را می توان با استفاده از روش پانچ ساخت. بسته بندی کارتنی به سبک فانتزی نیز به این روش تولید می شود.

 

انواع بسته بندی از نظر چاپ:

چاپ روی کارتن های بسته بندی بسته به نوع استفاده و کاربرد به روش های مختلفی انجام می شود اما دو نوع چاپ در کشور ما بیشتر از روش های دیگر رایج است.

 

چاپ لمینت:

در این نوع چاپ یک لایه نازک پوستر سلفون روی لایه بیرونی کارتن چسبانده می شود که طرح مورد نظر مشتری روی آن چاپ می شود. مزیت اصلی این نوع چاپ افزایش مقاومت کارتن در برابر رطوبت و ضربه است، زیرا لایه ای به کارتن اضافه می شود. همچنین هر طرح و رنگ دلخواه را می توان با این روش روی بسته بندی چاپ کرد.

 

چاپ کلیشه ای:

در این روش ابتدا کلیشه ای از طرح مشتری به صورت تمبر ساخته می شود و سپس در جوهر فرو می رود و طرح آن بر روی کارتن حک می شود. هزینه چاپ کلیشه در مقایسه با سایر انواع چاپ کمتر است، اما رنگ بندی محدودتری نسبت به سایر روش های چاپ وجود دارد.

 

کارتن بسته بندی سفارشی

شما در سایت پوشش کارتن اسپادانا می توانید کارتن بسته بندی مورد نظر را در قسمت سفارش محصول انتخاب کرده و مشخصات و ابعاد آن را سفارش دهید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مراحل ثبت سفارش را پیگیری می کنند. در سیستم کارتن بسته بندی سفارشی می توانید نوع بسته بندی خود را انتخاب کرده و با ارسال طرح مورد نظر برای چاپ در کمترین زمان ممکن کارتن بسته بندی را که سفارش داده اید دریافت کنید. کارخانه پوشش کارتن اسپادانا انواع بسته بندی های سفارشی مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ممکن با دستگاه های مدرن و مجهز عرضه می کند.

 

عوامل مهم در هزینه بسته بندی کارتنی

قیمت یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع بسته بندی است، زیرا قیمت بسته بندی باید به گونه ای باشد که سود اقتصادی معقولی برای تولید کننده به همراه داشته باشد. عوامل زیادی بر قیمت بسته بندی کارتنی تأثیر می گذارد که در زیر به آنها می پردازیم:

 

نوع ورق کارتن بسته بندی:

کیفیت و تعداد لایه های کارتن نقش مستقیمی در قیمت آن دارد که بسته به نوع کاربرد و حمل و نقل کارتن ، نوع کارتن به کار رفته در آن نیز متفاوت است.

 

نوع ساخت کارتن بسته بندی:

نوع کارتن مورد استفاده برای بسته بندی تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آن دارد. کارتن های برش دار معمولاً به دلیل الگوی منحصر به فردشان گرانتر از کارتن های برش نخورده هستند.

 

نوع چاپ:

نوع طرح چاپ شده و تعداد رنگ آن و همچنین نحوه چاپ کارتن نیز در قیمت آن نقش بسزایی دارد. معمولا چاپ روی لمینت با وجود قیمت بالاتر از چاپ کلیشه به دلیل کیفیت و زیبایی بهتر مقرون به صرفه خواهد بود.

 

تعداد سفارش کارتن بسته بندی:

با توجه به صرفه جویی در مقیاس، هر چه تولید یک محصول بیشتر باشد، قیمت آن کاهش می یابد، بنابراین اگر تعداد زیادی کارتن سفارش دهید،قیمت آن کاهش می یابد.

 

خرید عمده کارتن بسته بندی  و مزایای آن

متاسفانه به دلیل نوسانات مواد اولیه در تولید بسته بندی کارتنی، قیمت آنها دائما در حال تغییر است. از طرفی تولید کننده باید قیمت تمام شده محصولات خود را حداقل برای مدت دو ماه ثابت نگه دارد، بنابراین بهتر است در هنگام خرید برای مدت طولانی تری سفارش دهید تا هم قیمت محصول نهایی برای مدت معینی ثابت بماند و هم با توجه به سفارش بیشتر، خرید کارتن با قیمت کمتری انجام شود. برای ثبت سفارش بسته بندی کارتنی خود به صورت عمده می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *