hambergermenu

بهترین قرص کلاژن‌سازی پوست

کلاژن نوعی پروتئین است که در بافت‌های مختلف بدن یافت می‌شود، از جمله:

  • پوست

 

  • استخوان‌ها

 

  • مفاصل

 

  • رباط‌ها

 

  • تاندون‌ها

 

  • بافت همبند

 

  • دندان‌ها

 

در بدن انسان کلاژن به طور طبیعی تولید می‌شود. افزایش سن و عواملی مانند تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید، آسیب ناشی از آلودگی، اضطراب و سبک زندگی نامناسب بر سطح کلاژن بدن تاثیر گذاشته و منجر به کاهش آن می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از افراد از مکمل‌های کلاژن استفاده کنند. مکمل کلاژن، محصولی است که حاوی کلاژن به تنهایی یا در همراهی با موادی است که به تولید و ساخت کلاژن در بدن کمک می‌کند. این مکمل‌ها عمدتاً به عنوان یک روش کمکی برای افزایش سطح کلاژن در پوست و سایر بافت‌های بدن کاربرد دارند.

 

در مجموع ۲۸ نوع کلاژن مختلف وجود دارد، اما مکمل‌ها معمولاً شامل چهار نوع رایج هستند:

 

  • کلاژن نوع I: شایع‌ترین نوع است و در تمام بافت‌های همبند وجود دارد. موجب انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر کشش، نیرو و فشار می‌گردد.

 

  • کلاژن نوع II: این نوع از کلاژن در مفاصل و دیسک‌های بین مهره‌ای وجود دارد و به ایجاد مقاومت در برابر فشار کمک می‌کند.

 

  • کلاژن نوع III: این نوع از کلاژن جزء اصلی رشته‌های شبکه‌ای در پوست و رگ‌های خونی است. در بهبود زخم نقش موثری دارد.

 

  • کلاژن نوع IV: این نوع کلاژن شبکه‌ای است که بخشی از ساختار کلیه‌ها، گوش داخلی و عدسی چشم را تشکیل می‌دهد.

 

مردم اغلب از مکمل‌های کلاژن برای بهبود سلامت پوست خود استفاده می‌کنند، زیرا این پروتئین دارای فواید بیشماری برای افزایش کیفیت پوست است از جمله :

 

  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

 

  • هیدراتاسیون و آبرسانی به پوست

 

  • بهبود بافت و قوام پوست

 

  • کاهش چین و چروک‌های ریز پوستی

 

با این حال، مکمل‌های کلاژن در انواع مختلف و به فرم‌های مختلف وجود دارد و میزان اثرگذاری آنها بسته به نوع آنها متفاوت است. در این مقاله به معرفی چند مورد از بهترین مکمل‌ها برای کلاژن سازی پوست می‌پردازیم.

 

1-   سمانیک کلاژن

 

اگر قصد خرید کلاژن با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالا را دارید، سمانیک کلاژن را به شما معرفی می‌کنیم. منبع تهیه سمانیک کلاژن از شرکت آلمانی Gelita با نام تجاری کلاژن پپتید ®VERISOL می‌باشد که از شناخته شده‌ترین و بهترین شرکت‌های تولیدی کلاژن در دنیا بوده و حاوی کلاژن پپتید، ویتامین سی و عصاره بلوبری می‌باشد.

 

این مکمل به صورت پودر بوده و بدون بوی ماهی است و طعم مطبوع بلوبری دارد. عصاره بلوبری دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و محافظت از پوست می‌باشد و وجود آن در فرمولاسیون سمانیک کلاژن در کنار خواص دارویی، طعم دلپذیر برای مصرف کننده ایجاد می‌نماید.

 

در هر ساشه از سمانیک کلاژن، ۲۵۰۰ میلی‌گرم کلاژن پپتید ®VERISOL استفاده شده است که یکی از بالاترین دوزهای بکار رفته در محصولات کلاژن پپتید خوراکی در مارکت دارویی کشور می‌باشد. بعلاوه هر ساشه حاوی ۶۶ میلی‌گرم ویتامین C نیز می‌باشد.

 

سمانیک کلاژن به بهبود سلامت پوست، مو و ناخن کمک شایانی می‌کند. موجب افزایش خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست و کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوستی می‌شود. در بهبود سطح پوست، بهبود سلولیت پوستی و افزایش استحکام مو و ناخن نیز نقش موثری دارد.

 

علاوه بر این ویتامین C موجود در آن باعث ارتقای سنتز کلاژن شده و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

 

شما می‌توانید روزانه یک ساشه از سمانیک کلاژن را در یک لیوان پر از آب سرد یا گرم حل نموده و مصرف کنید.

 

بهترین قرص کلاژن‌سازی پوست با توضیحات

 

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده، مکمل سمانیک کلاژن به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های کلاژن موجود در بازار ایران شناخته شده است. این مکمل حاوی کلاژن، که یک پروتئین مهم برای سلامت پوست، مو، و ویتامین ث برای جذب بهتر این مکمل است، به عنوان یک انتخاب محبوب برای افزایش کلاژن در بدن شناخته می‌شود.

 

تأثیر مثبت آن بر تقویت سلامت پوست و مو، کمک به جوانی پوست، و حمایت از سلامت استخوان و مفاصل در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است. به همین دلیل، سمانیک کلاژن به عنوان یک گزینه معتبر برای افرادی که به دنبال بهبود سلامت پوست، مو و ناخن خود هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

 

2-   قرص کلاژن ۱۰۰۰ یوروویتال

قرص کلاژن ۱۰۰۰ یورو ویتال حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده با منشا دریایی و ۸۰ میلی‌گرم ویتامین C است. مصرف این مکمل به کلاژن‌سازی طبیعی در پوست و بافت پیوندی و جوانسازی و کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند. این محصول تحت امتیاز و لیسانس شرکت Euro OTC Pharma GmbH کشور آلمان بوده و در ایران تولید می‌شود. روش مصرف روزانه یک عدد قرص با میزان کافی آب، ترجیحا همراه غذا می‌باشد.

 

3-   پودر کلاژینو بیوتی

پودر کلاژینو بیوتی حاوی پپتید کلاژن، هیالورونیک اسید، زینک، بیوتین و ویتامین C است. این مکمل در کارخانه ویشارد فرانسه تولید و در ایران بسته‌بندی شده است‌.

 

موارد مصرف آن کاهش چین و چروک و خشکی پوست، افزایش انعطاف‌پذیری و کشسانی پوست، حفظ شادابی و طراوت و آبرسانی پوست، افزایش ضخامت فولیکول مو، افزایش رشد مو و استحکام ناخن‌ها، حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه UV و کمک به ترمیم زخم‌ها و رفع آکنه می‌باشد.

 

هر بسته از این مکمل حاوی ۳۰ ساشه ۵ گرمی پودر خوراکی بوده و مقدار مصرف آن روزانه یک ساشه به مدت ۸ الی ۱۶ هفته است.

 

از آنجا که کلاژن موجود در پودر کلاژینو بیوتی صورتی برگرفته از ماهی می‌باشد، توصیه می‌شود افرادی که با مصرف ماهی دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، از مصرف آن خودداری کنند.

 

کلاژن پلاس ویتامین C رزاویت

4-   کلاژن پلاس ویتامین C رزاویت

کپسول کلاژن پلاس ویتامین C رزاویت تولید کشور ایران، حاوی کلاژن و ویتامین C بوده و در موارد بسیاری کاربرد دارد از جمله بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کمک به افزایش شادابی و درخشندگی پوست، کاهش چین و چروک ناشی از افزایش سن، اشعه UV، سیگار، کمبود ریزمغذی‌ها و … . روش مصرف این کپسول برای بزرگسالان به صورت روزانه ۲ عدد می‌باشد.

 

5-   قرص کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد آدریان، یک محصول ایرانی حاوی ۸۳۳ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده می‌باشد. کلاژن موجود در این محصول از منابع دریایی استخراج شده است. این مکمل حاوی کلاژن هیدرولیز نوع ۱ و ۳ است و مصرف آن برای کمک به سلامت پوست، کمک به رفع چین و چروک، افزایش الاستیسیته‌ی پوست، کمک به درمان لک‌های ناشی از آفتاب و کمک به رفع تیرگی پوست مفید می‌باشد. برای مشاهده نتایج مطلوب مصرف هرشب ۳ قرص به همراه آب به مدت حداقل ۴ تا ۱۲ هفته توصیه می‌شود.

 

قرص کلاژن گلد آدریان

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی چند نمونه از بهترین مارک کلاژن موجود در بازار ایران پرداختیم. هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام مکمل کلاژن برای شما بهترین است لازم است که شکل دارویی (قرص، پودر، کپسول و …)، نوع کلاژن، منشاء کلاژن، دوز، طعم و هزینه‌ای که لازم است پرداخت کنید را در نظر بگیرید.

 

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده، می‌توان نتیجه گرفت که مکمل سمانیک کلاژن به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های کلاژن موجود در بازار ایران شناخته شده است. سمانیک کلاژن به دلیل تأثیرات مثبت خود بر تقویت پوست، کاهش علائم پیری، و افزایش انعطاف‌پذیری، به عنوان یک مکمل موثر و معتبر تصویب شده است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی