hambergermenu

تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۱۰۰۰ شانه چیست؟

امروزه یکی از ملزومات زندگی مردم، خرید فرش دستباف یا ماشینی است. فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دستباف دارای قیمت ارزان‌تری هستند و به همین علت استفاده و خرید از آن‌ها مرسوم‌تر است. فرش ماشینی کلاسیک را می‌توانید برای کف اتاق پذیرایی منزل خود استفاده کنید. لازم است بدانید که قیمت پایین فرش‌های ماشینی به معنای کیفیت پایین آن‌ها نیست بلکه بخاطر این است که فرش ماشینی کلاسیک به کمک ماشین آلات صنعتی تولید می‌شود و به سرعت به دست مشتریان می‌رسد. فرش‌های ماشینی به راحتی تولید می‌شوند و دارای تصاویر با کیفیت و زیبایی هستند. جنس فرش‌های ماشینی می‌تواند از نوع آکریلیک، پلی‌استر، ابریشم مصنوعی و… باشد. فرش ماشینی کلاسیک ۱۰۰% آکریلیک دارای قیمت و کیفیت بیشتری است. ما در این مقاله قصد داریم درباره قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه و قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان مطالبی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا با تفاوت‌های فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۱۰۰۰ شانه آشنا شوید. از طرفی شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاع از قیمت انواع فرش‌های ماشینی  مدرن و کلاسیک به  وب‌سایت فرش ملکشاه مراجعه نمایید.

 

  • تفاوت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

 

  • ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه کاشان

 

  • ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان

 

فرش زیبا یکی از کالاهای منحصر به فردی است که در خانه‌های ایرانی وجود دارد. منظور از شانه فرش در حقیقت تراکم عرضی گره‌های بافته شده است و با واحد متر اندازه‌گیری می‌شود. از طرفی تراکم فرش در واقع تعداد گره‌هایی است که در طول فرش بافته شده و با واحد متر نیز محاسبه می‌شود. هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد فرش دارای استحکام و دوام بیشتری است؛ اما زمانی که مقدار شانه فرش بالا باشد موجب می‌شود که بافت فرش ریز نظر برسد و همانند فرش دستباف خواهد شد.

 

تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۱۰۰۰ شانه چیست؟

 

تفاوت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

تفاوت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه در تراکم مواد اولیه، ضخامت فرش، ارتفاع خاب، لطافت، قیمت و تعداد گره است. تراکم فرش ۱۰۰۰ شانه حدوداً ۳۰۰۰ است و همچنین الیاف آن از جنس آکریلیک هیت‌ست و نخ پنبه است. فرش ماشینی کلاسیک ۱۰۰۰ شانه دارای زیبایی بصری خاصی بوده و قیمت آن از فرش ماشینی کلاسیک ۱۲۰۰ شانه کمتر است.

 

ضخامت فرش را بر حسب شانه فرش محاسبه می‌کنند، به طوری که ضخامت و شانه فرش با یکدیگر رابطه معکوسی دارند. در واقع هرچه تعداد شانه‌ها بالا باشد ضخامت فرش کمتر است؛ بنابراین ضخامت فرش ۱۰۰۰ شانه نسبت به ۱۲۰۰شانه بیشتر است. جالب است بدانید که هر چقدر تراکم و شانه فرش پایین‌تر باشد، فرش شما ضخیم‌تر و با دوام‌تر خواهد بود. در حقیقت تراکم و شانه بیشتر موجب لطافت بیشتر فرش خواهد شد. از این رو دوام فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۲۰۰ شانه بیشتر است.

 

از نظر زیبایی هر چقدر فرش شما ریز بافت‌تر باشد دارای زیبایی و جلوه بیشتری است، چرا که ریز بافت بودن فرش موجب می‌شود که شبیه به فرش دستباف به نظر بیاید. بنابراین فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ شانه نسبت به فرش ۱۰۰۰ شانه زیباتر و لطیف‌تر هستند. یکی دیگر از تفاوت‌ها، ارتفاع نخ خاب فرش است. در فرش ۱۰۰۰ شانه، ارتفاع نخ خاب ۹ میلی‌متر و در فرش ۱۲۰۰ شانه ارتفاع ۸ میلی‌متر است. هر چقدر که ارتفاع خاب بیشتر باشد فرش دارای ضخامت بیشتری است. عامل مهمی که در قیمت فرش تاثیر به‌سزایی دارد، نوع و قیمت نخ مصرفی است. در حقیقت هر چقدر نخ ظریف‌تر و نازک‌تر باشد قیمت آن افزایش می‌یابد.

 

تفاوت فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه با ۱۲۰۰ شانه

 

ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه کاشان

در این قسمت از مقاله قصد داریم به ویژگی‌های فرش ماشینی کلاسیک ۱۰۰۰ شانه کاشان بپردازیم و همچنین قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان را مطرح کنیم. فرش۱۰۰۰ شانه ماشینی کاشان در هر سانت ده گره دارد. به عبارتی در یک متر فرش ۱۰۰۰ گره وجود دارد. فرش‌های ۱۰۰۰ شانه گزینه‌های خوبی برای سالن پذیرایی هستند.  فرش ماشینی کلاسیک ۱۰۰۰ شانه مانند سایر فرش‌ها، در سایزها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند.

 

الیاف بکار گرفته شده در فرش ۱۰۰۰ شانه از جنس نخ‌های آکریلیک هستند. الیاف آکریلیک موجب نرمی و لطافت فرش می‌شوند و همچنین ضد حساسیت هستند. از طرفی این نوع الیاف در برابر حرارت دارای مقاومت بسیار زیادی هستند.

 

شایان ذکر است که قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان با سایر فرش‌هایی که شانه و تراکم مختلفی دارند، متفاوت است. همانطور که می‌دانید قیمت فرش به موارد متعددی همچون: میزان شانه و تراکم، سایز و ابعاد فرش، مارک فرش، تعداد رنگ‌های به کار گرفته شده، جنس الیاف، مدل و سبک فرش و سایر عوامل دیگر بستگی دارد؛ اما قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان در فروشگاه ملکشاه از حدود۴.۸۸۵.۰۰۰ تا مبلغ۹.۵۷۰.۰۰۰ وجود دارد.

 

ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان

 

ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان

فرش ۱۲۰۰شانه دارای تراکم ۳۶۰۰ است که به موجب این میزان تراکم، ضخامت آن نسبت به فرش ۱۰۰۰شانه کمتر است. جنس الیاف استفاده شده در فرش ۱۲۰۰ شانه از نخ آکریلیک است که موجب کیفیت بیشتر فرش در مقابل حرارت و نور می‌شود. فرش‌های ۱۲۰۰ شانه پرزدهی ندارند و ضد‌حساسیت هستند.

 

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم‌، فرش‌های ۱۲۰۰ شانه لطیف‌تر و ظریف‌تر هستند و طرح‌های جذاب‌تری در این مدل فرش‌ها به چشم می‌خورد. از فرش‌های ۱۲۰۰ شانه برای مکان‌های پرتردد منزل استفاده بیشتری می‌شود، چرا که موجب زیبایی بی‌نظیر سالن منزل شما خواهد شد.

 

فرش‌های ۱۲۰۰ شانه کاشان شباهت بسیار زیادی با فرش‌های دستباف دارند.

 

با توجه به میزان تراکم بالای فرش‌های ۱۲۰۰ شانه، دوام و ماندگاری این مدل فرش‌ها نسبت به فرش‌های ۱۰۰۰شانه بیشتر است. با توجه به این که در فرش‌های ۱۲۰۰ شانه از گره‌های بیشتر و نخ‌های خاصی استفاده می‌شود، قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر فرش‌هایی که شانه کمتری دارند، بیشتر است. قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه کاشان نسبت به فرش ۱۲ متری ۱۰۰۰ شانه کاشان مقداری بیشتر است. در واقع قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه کاشان از حدود ۱۰.۵۷۰.۰۰۰ تومان آغاز می‌شود.

 

قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه کاشان در وب‌سایت ملکشاه

 

سخن پایانی

فرش‌های ماشینی دارای مدل‌های مختلفی هستند و همه‌ساله تنوع آن‌ها رو‌به افزایش است. استفاده از فرش ماشینی کلاسیک و یا مدرن موجب زیبایی چشم‌نوازی برای منزل می‌شود. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم فرش‌های ماشینی با توجه به تعداد تراکم و شانه، قیمت، ارتفاع نخ خاب، زیبایی و لطافت، استحکام، جنس الیاف استفاده شده و… تقسیم‌بندی می‌شوند. ما در این مقاله درباره تفاوت فرش ۱۲۰۰ شانه با فرش ۱۰۰۰ شانه مطالبی را عنوان کردیم و به بررسی قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰ کاشان و همچنین قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه کاشان در وب‌سایت ملکشاه پرداختیم. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این وب‌سایت مراجعه نمایید. در پایان از همراهی شما متشکرم.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *