hambergermenu

تلویزیون مناسب منزل شما چیست؟

برای خرید تلویزیون نباید صرفاً بر حسب سلیقه و علاقه عمل کرد، بلکه باید به یک سری از نکات توجه نمود. به طور مثال یکی از موارد مهم، توجه به مکانی است که قرار است تلویزیون خود را در آنجا قرار دهید.

 

به طور مثال تلویزیون مناسب منزل با تلویزیون مناسب یک مغازه متفاوت است. البته انتخاب برند تلویزیون را نیز نباید بی‌اهمیت دانست؛ زیرا کیفیت تلویزیون که یکی از اصلی‌ترین عناصر در انتخاب آن است، به نوع برند آن مربوط می‌شود. تلویزیون سونی یکی از تلویزیون‌هایی است که در سایزهای مختلف می‌تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد.

 

تلویزیون مناسب منزل شما چیست؟

 

معیارهای انتخاب تلویزیون برای منزل

از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب تلویزیون برای منزل، سایز، نوع صفحه نمایش و وضوح تصویر است.

 

سایز تلویزیون

اولین موردی که هنگام خرید تلویزیون برای منزل باید در نظر بگیرید، سایز آن است. وقتی که از سایز صحبت می‌کنیم، در واقع قطر تلویزیون مد نظر ما است. سایز تلویزیون باید متناسب با محل مورد نظر باشد. به هر حال اینکه شما تلویزیون را برای یک نشیمن کوچک در نظر بگیرید یا برای یک هال و پذیرایی بزرگ، بسیار متفاوت است.

 

معمولاً تلویزیونی که برای منزل استفاده می‌شود را می‌توان از میان اندازه‌های ۳۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵ اینچ و حتی بزرگتر از آن خریداری نمود.

 

البته باید بگوییم تلویزیون‌های ۳۲ اینچ کیفیت بالایی ندارند؛ بنابراین سعی کنید اگر از نظر هزینه‌ای دستتان چندان بسته نیست، تلویزیون زیر ۴۳ اینچ را خریداری نکنید.

 

نوع صفحه نمایش

از دیگر معیارهای مورد نیاز برای انتخاب تلویزیون برای منزل، نوع صفحه نمایش است؛ زیرا این موضوع می‌تواند بر روی مسائلی مانند تابش نور، زاویه دید و کنتراست تاثیر بگذارد. انواع صفحه نمایشی که امروزه در بازار وجود دارند شامل LCD و ،LED  QLED و OLED هستند. صفحه نمایش LCD و LED جزء ارزان‌ترین تلویزیون‌ها بوده و نور بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.

 

صفحه نمایش OLED نسبت به گروه اول دارای فناوری پیشرفته‌تر، کیفیت بیشتر، عمق بیشتر رنگ سیاه و در نتیجه قیمت بیشتر نیز است.

 

البته نور‌و روشنایی این نوع تلویزیون‌ها نسبت به گروه اول کمتر است. صفحه نمایش QLED نیز در تلویزیون‌هایی وجود دارد که در طراحی آنها، LEDهای زیادی به کار رفته است. کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها بسیار بالا است.

 

وضوح تصویر یا همان رزولوشن

رزولوشن یا وضوح تصویر نیز از دیگر موارد مهم در انتخاب تلویزیون برای منزل است. در حال حاضر سه نوع رزولوشن در تلویزیون‌های موجود در بازار وجود دارد؛ FULL HD و 4K و 8K. تلویزیون‌های 8K نسبت به دو مدل دیگر رزولوشن بسیار بالاتری دارند. اما هنوز چندان در بازار جا نیفتاده‌اند. تلویزیون‌های دارای کیفیت FULL HD هم نسبت به دو دسته دیگر، پایین‌ترین میزان کیفیت را دارند.

 

اما در این بین تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K، دارای وضوح تصویر بسیار خوب بوده و از طرفی در بازار نیز بسیار جا افتاده‌اند. دو مورد از تلویزیون‌هایی که کیفیتی از نوع 4k دارند، تلویزیون سونی x85k  و تلویزیون سونی x90k هستند. صفحه نمایش این دو نوع تلویزیون، از نوع LED است.

 

اگر قصد خرید تلویزیون سونی از نوع LED و با وضوح تصویر 4K را دارید، خرید تلویزیون سونی x85k  و تلویزیون سونی x90k، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما است. در ادامه این مقاله به ارائه توضیحات مختصری در مورد این دو محصول سونی می‌پردازیم.

 

آشنایی با تلویزیون سونی x85k

هنگام خرید تلویزیون سونی x85k و یا تلویزیون‌های دیگر، حتماً به ویژگی‌های آنها توجه داشته باشید. این نوع تلویزیون در میان هم‌رده‌های خود، یکی از ارزان‌ترین ‌ها محسوب می‌شود. این مدل تلویزیون سونی هم گزینه خوبی برای گیمینگ است و هم برای تماشای فیلم و سریال. هنگامی که با این تلویزیون به تماشای فیلم و یا بازی کردن می‌پردازید، می‌توانید تجربه مشاهده صحنه‌هایی تقریباً واقعی را داشته باشید.

 

این موضوع به دلیل مجهز بودن این مدل به تکنولوژی Live Color و Triluminos Pro است. این نوع تکنولوژی موجب می‌شود طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مشاهده شود. این موضوع به واقعی‌تر شدن صحنه‌ها کمک خواهد کرد. وجود پردازشگر تصویر  4K HDR Processor X1 و مجهز بودن به تکنولوژی 4K X-Reality PRO در تلویزیون‌های x85k، موجب پردازش تصاویر می‌شود. در نتیجه رزولوشن تصاویر افزایش یافته و نویز موجود در آنها از بین می‌رود.

 

کیفیت صدای این مدل تلویزیون به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی Bass Reflex، بسیار خوب است. وجود تکنولوژی Dolby Audio در این مدل از تلویزیون‌های سونی، به افزایش کیفیت صدا کمک می‌کند. همچنین تکنولوژی‌های Surround، Dolby Atmos و DTS Digital Surround صداهای سه بعدی را ایجاد کرده که منجر به بهبود و واقعی‌تر شدن صداها می‌شوند‌.

 

آشنایی با تلویزیون سونی x85k

 

آشنایی با تلویزیون سونی x90k

تلویزیون سونی x90k از دیگر تلویزیون‌های با کیفیت سونی به شمار می‌رود. این تلویزیون نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای فیلم و همچنین بازی کردن است. نور پس زمینه در این مدل تلویزیون، از نوع Direct Full Array LED و پنل آن از نوع AV است. پنل AV می‌تواند رنگ مشکی را به صورت عمیق‌تری نشان دهد. اما تنها مشکل آن این است که زاویه دید قدری کمتر خواهد شد.

 

از دیگر ویژگی‌های تلویزیون سونی x90k می‌توان به مجهز بودن آن به تکنولوژی XR Contrast Booster 10 اشاره کرد. این تکنولوژی به بهبود کنتراست تصویر کمک می‌کند. مخصوصاً صحنه‌های تاریک به کمک این تکنولوژی بسیار واقعی‌تر و واضح‌تر مشخص می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وجود سیستم صوتی Acoustic Multi-Audio (آکوستیک) و Sound Positioning Tweeter اشاره کرد.

 

این تکنولوژی کمک می‌کند که صداها از صفحه نمایش پخش شوند. این موضوع باعث می‌شود که صداها واقعی‌تر به نظر برسند. همچنین تکنولوژی Surround، Dolby Atmos و DTS Digital Surround در این مدل از تلویزیون‌های سونی نیز مشاهده می‌شود.

 

همانطور که قبلاً گفتیم، این تکنولوژی‌ها به ایجاد صدای سه بعدی کمک کرده و صداها به صورت فراگیر به گوش می‌رسند.

 

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که برای خرید تلویزیون منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم.

 

همچنین با دو مدل از تلویزیون‌های باکیفیت سونی آشنا شدیم.

 

برند سونی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای بازار و از اولین گزینه‌های خریداران محسوب می‌شود.

 

البته که سونی از بهترین برندها است، اما بهتر است در صورت خرید تلویزیون سونی، حتماً از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. خانه سونی از امن‌ترین و معتبرترین مکان‌هایی است که می‌توانید محصولات سونی را از آنجا خریداری نمایید. مهم‌ترین حسن خانه سونی این است که تمام محصولات به صورت اصل و همراه با ضمانت‌نامه‌های معتبر به فروش می‌رسند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *