hambergermenu

راهنمای کامل خرید چراغ ریلی

امروزه به لطف رشد تکنولوژِی چراغ‌ها و ادوات روشنایی نیز رشد چشم‌گیری داشته، یکی از این مدل چراغ‌ها که در ابتدا شاید تنها به عنوان نور تزئینی به کار می‌رفت اما امروزه انواع مختلفی از نورپردازی را پشتیبانی می‌کند، چراغ ریلی است.

 

طراحی یکپارچه‌ی چراغ‌های ریلی به نوعی است که همه چراغ‌ها در یک مسیر هستند و با سیم‌کشی داخل ریل تغذیه می‌شوند.در این سیستم تمامی چراغ‌ها از یک مسیر و ردیف، انرژی مورد نیاز خود را از ریل دریافت می‌کنند. این فرآیند هزینه‌های سیم‌کشی و برق‌کشی را کاهش داده و همچین مراحل نصب را بی دردسر و آسان می‌کند. همچنین هر چراغ قابلیت چرخش 360 درجه را نیز دارد که این دست طراحان نورپردازی و روشنایی را در اجرای طرح‌هایشان کاملا باز می‌گذارد تا بتوانند مطابق نقشه روشنایی و طرح معماری خود از این چراغ‌ها در جهت نورپردازی استفاده کنند.

 

چراغ ریلی را میتوان گفت تقریبا در هر فضایی که امکان نصب ریلی داشته باشید، می‌توانید نصب کنید. بیشترین کاربرد این چراغ‌ها در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها،منازل مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها، گالری‌ها، آتلیه و سالن‌های عکاسی است از رایج‌ترین کاربرد‌های چراغ ریلی استفاده از آن‌ها در فروشگاه‌ها و نورپردازی ویترین‌ها است. از به روز ترین و محبوب­ترین چراغ‌های ریلی برای معماران، چراغ ریلی دارک لایت است. در چراغ ریلی دارک لایت با طراحی زیبای بدنه، منبع نور از فاصله مشخصی قابل رویت نبوده و تنها اثر نور دیده می­‌شود.

 

چراغ ریلی اکووات

 

چراغ ریلی COB با چراغ ریلی دارک لایت چه تفاوتی دارد؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه تفاوت‌های بین این دو نوع چراغ ریلی را بیان کنیم باید اشاره کرد در چراغ‌های ریلی دارک لایت یه‌جای چیپ COB از چیپ SMD استفاده شده است. همچنین نوع رفلکتور نور و تغییر مقدار تابش و خیرگی از جمله دیگر تفاوت‌های این دو نوع چراغ ریلی می‌باشد. به این ترتیب تفاوت اصلی چراغ ریلی دارک لایت با سایر چراغ‌­های ریلی سیلندری، جدای از ظاهر، در ملایم‌­تر بودن شدت تابش نور و جلوگیری از ایجاد خیرگی است.

 

به چه تعداد چراغ ریلی ال ای دی برای نورپردازی نیاز داریم؟

پارامتر‌های متمایزی در تعیین تعداد چراغ کافی برای هر فضا نقش دارند. جنس دیوار‌ها از نظر جذب نور، نوع دکوراسیون و تم نورپردازی مورد نظرتان و همچنین توان مصرفی چراغ، نحوه نصب و متد نورپردازی از عواملیست که در این امر دخیل‌ هستند. البته که بودجه تخصیص داده شده هم موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

 

برتری‌های چراغ ریلی ال ای دی چیست ؟

  1. قابلیت نصب آسان و بی دردسر
  2. تنظیم زاویه نور تولیدی مطابق دلخواه
  3. ظاهر مدرن و شیک
  4. قابلیت نصب روی زمین، سقف و دیوار، به صورت روکار، توکار و آویز
  5. توانایی نور پردازی در تمام جهات (چرخش 360 درجه)

 

ویژگی‌های چراغ ریلی با کیفیت

  1. شاخص نمود رنگ یا CRI بالا
  2. نداشتن Flicker یا چشمک
  3. بدنه با کیفیت و آلومینیومی
  4. ریل با کیفیت

 

اجزای تشکیل دهنده چراغ ریلی

  1. منبع نور
  2. ریل
  3. رابط (که نقش اتصال ریل‌ها به یکدیگر را دارند)
  4. پایه چراغ ریلی (که وظیفه اتصال چراغ به ریل را دارد)

چراغ‌های ریلی طیف وسیعی از مدل‌ها و شکل‌ها را در سبک‌های مختلف دارند از این رو برای هر نوع فضا با سبک دکوراسیون مختلف کاربردی بوده و انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. اگر در فضای مورد نظرتان قصد یک نورپردازی شیک و مقرون به صرفه را دارید چراغ‌های ریلی ال ای دی بهترین انتخاب برای شما هستند.

 

تعمیر و نگهداری از چراغ‌های ریلی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید چراغ‌های ریلی، خرید چراغی است که با ریل‌های استاندارد سازگار باشد تا احتمال خرابی و نیاز به تعمیر برای لامپ ریلی در آینده کمتر شود. ریل‌های استاندارد در حال حاضر به سه سبک J – H و L تقسیم بندی می‌شوند. تفاوت این ریل‌ها در تعداد سیم‌ها و چگونگی سوار شدن چراغ ریلی بر روی ریل است. به شما توصیه می‌کنیم که حتما چراغ ریلی مورد نظر خود را سازگار با یکی از این ۳ نوع ریل استاندارد انتخاب کنید تا در صورتی که خواستید طول ریل‌ها را زیاد و کم کنید و یا در قسمت جدیدی ریل نصب کنید، با مشکل مواجه نشوید.

 

نکته‌ی مهم دیگری که در کاهش هزینه‌های تعمیرات شما می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، خرید چراغ ریلی از تولیدکننده‌ای است که گارانتی معتبری همراه محصولات خود ارائه کند که در این صورت شما دیگر نیازی نیست نگران هزینه تعمیرات چراغ‌هایتان باشید.

منبع: ecowat.com

 

برچسب ها : چراغ ریلی,لامپ ریلی,چراغ ریلی فروشگاهی,چراغ ریلی اکووات

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *