hambergermenu

قوانین داوری جدید فیفا – فوتبال جذاب تر شد !

یکصد و سی و سومین نشست سالانه فیفادر مجارستان با وضع قوانین جدیدی برای داوری فوتبال همراه بود که می تواند به جذاب تر شدن آن کمک شایانی کند. باحال مگ  مهم ترین قوانین تغییر یافته را بررسی میکند :

  • پنالتی ها برگشت نخواهند داشت : در گذشته وقتی پنالتی در جریان بازی زده میشد و آن پنالتی به تیر میخورد یا دروازبان آن را برمیگرداند، بازیکن تیم مهاجم میتوانست آن را به گل تبدیل کند. اما طبق قوانین جدید دیگر این امکان وجود ندارد و پس از زده شدن ضربه پنالتی بازی متوقف خواهد شد.

 

  • برخورد توپ به دست در محوطه جریمه در هر صورت پنالتیست : طبق قوانین جدید دیگر برخورد توپ به دست در هر شرایطی پنالتی خواهد بود و مسائلی همچون برخورد توپ به دست یا دست به توپ و دست باز یا دست بسته توسط داوران بررسی نخواهد شد.

 

  • نیازی نیست که بازیکنان به خط تعویض بروند : براساس قوانین جدید دیگر بازیکن نباید برای تعویض به خط تعویض بروند بلکه باید از نزدیک ترین محل ممکن از بازی خارج شوند.

 

  • مربی ها هم کارت میگیرند : این قانون که مجددا و پس از وقفه ای چند ساله وضع شده است این امکان را برای داوران فراهم می کند که هر یک از اعضا کادر فنی از جمله سرمربی را همانند بازیکنان با کارت زرد و قرمز جریمه کند.

 

  • قانون جدید ضربه دروازه : در گذشته بازیکنان نمیتوانستند ضربه دروازه را درون محوطه جریمه دریافت کنند، اما طبق قانون جدید از این پس این امکان وجود دارد

 

  • برخورد توپ به داور : اگر توپ به داور برخورد کند، دیگر بازی در جریان نخواهد بود بلکه بازی با دراپ بال (drop ball) آغاز خواهد شد.
دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *