hambergermenu

معرفی نمایندگی تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ال جی

 

معرفی نمایندگی تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی ال جی

 

وقتی یکی از دستگاه‌های لوازم خانگی را خریداری می‌کنیم، معمولا تا 18 ماه و یا تا زمانی که به ما اعلام شده است که دستگاه گارانتی دارد، در صورت نیاز با شرکت خدمات پس از فروش تماس گرفته و دستگاه را برای تعمیر و یا دیگر خدمات به نمایندگی تحویل می‌دهیم؛ اما زمانی که مدت زمان گارانتی دستگاه تمام می‌شود، معمولا اینطور به نظر می‌رسد که شرکت خدمات پس از فروش دیگر خدماتی نمی‌دهد و ناچار باید از نمایندگی‌های متفرقه کمک بخواهیم که البته اینطور نیست. شرکت‌های خدمات پس از فروش معمولا تا مدت زمان خیلی بیشتری بعد از اتمام بازه گارانتی، خدمات را با دریافت هزینه‌ی مربوط به آن ارائه می‌دهند.

 

برای مثال اگر یخچال یا ماشین لباسشویی ال جی با گارانتی گلدیران دارید، نگران خدمات پس از فروش آن حتی پس از اتمام دوره‌ی گارانتی نباشید، زیرا کارشناسان گلدیران در سراسر شهرهای ایران آماده‌ی ارائه خدمات هستند؛ اگر دستگاه ماشین لباسشویی یا یخچال ال جی شما دچار ایراد شد، لطفا ابتدا در نظر داشته باشید برخی ایرادات دستگاه یخچال و ماشین لباسشویی فنی نبوده و با بررسی یا انجام برخی موارد از سوی خودتان قابل رفع است. در ادامه علت مشکل سرد نکردن یخچال و دلیل عدم کارکرد ماشین لباسشویی که پرتکرارترین ایراد یخچال و ماشین لباسشویی است را بررسی خواهیم کرد.

 

علت خنک نکردن یخچال چیست؟

یکی از پرتکرارترین ایرادات یخچال، عدم سرمایش یا سرمایش ضعیف در کابین آن است. اگر یخچال شما در قسمت فریزر هم سرمایش ندارد و یخ‌زدگی مواد غذایی داخل فریزر در حال ذوب شدن است، لازم است یخچال از طرف کارشناس تعمیرات مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گیرد.

 

البته گاهی دلیل سرمایش ضعیف یخچال  به هم ریختن دمای آن است و می‌بایست مجدد تنظیم دمای یخچال انجام شود. در یخچال‌هایی که تنظیمات دما در داخل کابین و به شکل ولومی است، هرچه عدد کمتر باشد کابین سردتر می‌شود و هرچه عدد بالاتر باشد، دمای کابین گرم‌تر خواهد بود؛ دمای 2 تا 4 دمای نرمال و مناسبی است.

 

برای قسمت فریزر هم 15- کمترین سرما و 23- بیشترین سرما را دارد و دمای نرمال برای انتخاب 18- یا 19- است.

 

نکته‌ی مهم دیگر که لازم است به آن توجه داشته باشید رعایت فاصله‌های استاندارد یخچال از طرفین، سقف و پشت دستگاه است. این فاصله معمولا می‌بایست از طرفین حداقل 5 سانتی‌متر، از بالا 30 سانتی‌متر و از پشت 10 سانتی‌متر باشد تا موجب گرم شدن بیش از حد دستگاه نشود.

 

علت خنک نکردن یخچال چیست؟ با توضیحات

 

موضوع مهم دیگر در ارتباط با کاهش سرمایش یخچال یا خنک نکردن آن، وجود وسایل گرمازا و یا قرارگیری یخچال در معرض آفتاب است که باعث می‌شود دستگاه بیش از اندازه گرم شود و سرمادهی آن کاهش یابد.

 

چیدمان مواد غذایی داخل یخچال نیز ممکن است موجب سرمایش ضعیف آن شود؛ اگر میزان زیادی مواد غذایی در قسمت انتهایی کابین و نزدیک به دریچه‌های هوای سرد قرار داده باشید، گردش هوای سرد به خوبی انجام نخواهد شد.

 

یکی دیگر از دلایل سرد نکردن یخچال، خاموش شدن کمپرسور یخچال است؛ اگر روی نمایشگر یخچال‌های LG پیغام OFF نمایان شده، به دلیل خاموش بودن کمپرسور است و لازم است طبق دستورالعمل دفترچه، آن را روشن کنید.

 

اما اگر سرمایش ضعیف یخچال مربوط به مواد گفته شده نباشد، ممکن است به دلیل ایراد برد، خرابی لاستیک دور درب، گرفتگی و کثیف شدن لوله‌های کندانسور یخچال، ایراد سنسور یا ترموستات، مشکل فن، کمبود و نشتی گاز و … باشد و نمایندگی یخچال ال جی در تهران و دیگر شهرها می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند.

 

چرا ماشین لباسشویی ال جی کار نمی‌کند؟

 

چرا ماشین لباسشویی ال جی کار نمی‌کند؟

گاهی ممکن است که دستگاه ماشین لباسشویی را روشن کرده، برنامه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و کلید استارت را بزنید اما دستگاه شروع به کار نکند و وارد برنامه‌ نشود. در چنین شرایطی قبل از اینکه با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید، لطفا موارد زیر را بررسی بفرمایید:

 

اگر ماشین لباسشویی ال جی شما ارور می‌دهد و در حین کار و یا از همان ابتدای کار متوقف می‌شود، لازم است دلیل ارور را بررسی بفرمایید و راهکارهای لازم برای رفع ایراد آن را که معمولا در دفترچه راهنمای دستگاه به آن اشاره شده، انجام دهید.

 

دقت داشته باشید که درب دستگاه به خوبی بسته شده باشد.

 

در نظر داشته باشید که اگر کلید Time Delay و یا Delay Start را انتخاب کرده باشید، دستگاه با تاخیر شروع به کار می‌کند و طبیعی است.

 

دیگ ماشین لباسشویی در برخی برنامه‌ها مثل Wool یا Hand Wash کندتر می‌چرخد و به دلیل نحوه شستشو در این برنامه است و ایراد محسوب نمی‌شود.

 

گاهی به دلیل عدم تعادل و قرار دادن لباس‌های زیاد با قواره‌های نامتناسب دستگاه دچار عدم تعادل شده و کار نمی‌کند.

 

اگر قفل کودک ماشین لباسشویی فعال باشد، طبیعی است که پنل آن تا زمانی که قفل کودک را غیرفعال نکرده‌اید، فرمان نمی‌گیرد.

 

اگر قفل کودک ماشین لباسشویی فعال باشد

 

گاهی به دلیل فشار پایین آب یا قطع بودن آب، دستگاه نمی‌تواند به میزان کافی آبگیری کند و به همین دلیل کار نمی‌کند.

 

اگر ایراد ماشین لباسشویی مربوط به هیچ‌یک از مواردی که به آن اشاره کردیم نبود، ممکن است به دلیل بروز مشکل در فیوز، تایمر، کلیدهای پنل، ایراد برد، مشکل سوئیچ درب و … باشد؛ در این صورت ضروری است که تکنسین تعمیر ماهر و متخصص ایراد دقیق دستگاه را تشخیص دهند و تعمیر یا تعویض قطعه را متناسب با ایراد آن انجام دهند؛ اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید آسوده خاطر باشید زیرا نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در کوتاهترین زمان مشکل دستگاه شما را رفع خواهند نمود.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *