hambergermenu

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

 

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

 

مهمترین نکته ای که در هنگام اتصال بلوتوث به تلویزیون باید در نظر بگیرید این است که آیا تلویزیون هوشمند ما قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد یا خیر؟ اگر چه اکثر تلویزیون های هوشمند مانند ال جی، سامسونگ و سونی به راحتی و بدون هیچ گونه بی سیم به بلوتوث وصل می شوند اما برخی از تلویزیون های برند داخلی ممکن است این قابلیت را نداشته باشند. برای همین قبل از جفت کردن یک دستگاه بلوتوث با تلویزیون هوشمند خود، باید مطمئن شوید که دستگاه دارای قابلیت اتصال بلوتوث است.

 

ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا تلویزیون شما به بلوتوث وصل می شود یا نه این است که مدل دستگاه خود را در گوگل سرچ و مشخصات آن را به طور کامل بررسی کنید. یکی دیگر از قابل اعتمادترین راهکار ها برای اینکه بفهمید تلویزیون شما به بلوتوث وصل می شود یا نه، داشتن کنترل از راه دور هوشمند بر روی دستگاه است. اکثر تلویزیون هایی که مجهز به کنترل از راه دور هستند، قابلیت اتصال به بلوتوث را دارند. اگر از این دو روش نتوانستید تشخیص دهید که تلویزیون شما به بلوتوث وصل می شود یا نه بهتر است دفترچه راهنمای تلویزیون را مطالعه کنید.

 

چگونه تلویزیون را به بلوتوث متصل کنیم؟

امروزه استقاده از از بلوتوث در انواع وسایل الکترونیکی و ارتباطی رواج زیادی پیدا کرده و اکثر افراد از این قابلیت وسایل هوشمند زیاد استفاده می کنند. برای همین یکی از رایج ترین سوالات در مورد نحوه استفاده از بلوتوث این است که چگونه تلویزیون هوشمند خود را به بلوتوث متصل کنیم؟ روش کار بسیار آسان و بدون دردسر است. به راحتی می توانید با استفاده از راهکارهای زیر، تلویزیون هوشمند خود را به بلوتوث متصل کنید:

 

  1. 1.کلیه تلویزیون های هوشمند امروزی یک دستگاه کنترل از راه دور دارند. دکمه “HOME” روی کنترل را پیدا کنید و آن را فشار دهید.

 

  1. 2.در قسمت پایین منوی HOME، گزینه تنظیمات یا Settings وجود دارد. این گزینه را انتخاب کنید و وارد منوی تنظیمات شوید.

 

  1. 3.در قسمت تنظیمات به دنبال بخشی به نام Network & Accessories باشید. در این منو می توانید تنظیمات بلوتوث را انتخاب کنید و دکمه تأیید را فشار دهید.

 

  1. 4.روی گزینه روشن کردن بلوتوث (ON) کلیک کنید و منتظر بمانید که بلوتوث تلویزیون روشن شود.

 

در هنگام اتصال بلوتوث به تلویزیون باید به این نکته توجه داشته باشید که هر گونه تنظیمات نادرست در هنگام اتصال بلوتوث یا حتی استفاده از کابل های اشتباه ممکن است به سیستم الکترونیکی شما آسیب وارد کند. سالم نگه داشتن تلویزیون شما ارزش این را دارد که کمی احتیاط کنید و اگر در این زمینه سوال و یا ابهامی دارید با یک تعمیرکار باتجربه از نمایندگی های معتبر  تعمیر تلویزیونی تماس گرفته و راهنمایی بگیرید.

 

اتصال بلوتوث به تلویزیون هایی که قابلیت پشتیبانی ندارند!

اگر چه اکثر تلویزیون های هوشمند از قابلیت اتصال به بلوتوث برخوردار هستند اما این احتمال هم وجود دارد که تلویزیون هوشمند شما با داشتن کنترل از راه دور، همچنان قابلیت اتصال به بلوتوث را نداشته باشد. با فرض اینکه تلویزیون شما از قبل گزینه بلوتوث ندارد، مهم ترین وسیله ای که نیاز دارید یک فرستنده بلوتوث است. با استفاده از مراحل زیر می توانید تلویزیون هایی که قابلیت اتصال را ندارند به بلوتوث متصل کنید:

 

  1. 1.به خروجی های صوتی تلویزیون نگاه کنید.

 

  1. 2.یک فرستنده بلوتوث را به درگاه خروجی صدا در تلویزیون وصل کنید.

 

  1. 3.پس از اطمینان از برق بودن فرستنده بلوتوث، فرستنده و گیرنده را در حالت جفت قرار دهید.

 

رایج ترین مشکلات در هنگام اتصال تلویزیون به بلوتوث

به طور حتم استفاده از بلوتوث بر روی دستگاه های هوشمند مانند انواع تلویزیون با برندهای سامسونگ، ال جی و سونی مزایای زیادی دارد. چون در هنگام اتصال بلوتوث دیگر نیازی به استفاده از کابل یا سیم های متصل شونده ندارید و به راحتی می توانید برنامه های خود را بین گوشی های هوشمند و تلویزیون به اشتراک بگذارید.

 

اما با این حال، اتصال بلوتوث به تلویزیون در برخی موارد می تواند مشکلاتی را برای دستگاه الکترونیکی شما ایجاد کند که اگر آنها را نادیده بگیرید ممکن است باعث بروز آسیب ها و خرابی هایی بیشتری شود که جبران آن پیچیده تر و مشکل تر باشد. برخی از رایج ترین مشکلات فرستنده های بلوتوث به کاهش کیفیت صدا و یا تاخیر در پخش آن مربوط می شود که بهتر است آنها را جدی بگیرید.

 

کاهش کیفیت صدا در اتصال بلوتوث به تلویزیون

افزودن قابلیت بلوتوث به تلویزیون گاهی اوقات می تواند منجر به کیفیت پایین صدا شود. در این موارد می توانید بلوتوث را قطع کرده و دوباره آن را متصل کنید. اما اگر مشکل صدا برطرف نشد، به تنظیمات دست نزنید. بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون کمک بگیرید.

 

قطع و وصل شدن صدا هنگام اتصال بلوتوث به تلویزیون

این احتمال وجود دارد که اتصال بلوتوث به تلویزیون منجر به قطع و وصل شدن صدا و یا تاخیر در پخش آن شود. تأخیر صدا و مشکلات همگام سازی لب می تواند ناشی از چند چیز از جمله اتصال بیش از حد چند دستگاه به طور همزمان باشد. پس اول بهتر است دستگاه های متصل به هم را بررسی کنید. جفت نشدن صحیح دستگاه ها ممکن است منجر به تاخیر در پخش صدا شود. اگر بعد از قطع دستگاه های متصل بهم، مشکل تاخیر صدا همچنان برطرف نشده، باز هم توصیه می کنیم به تنظیمات دستگاه خود دست نزنید.

 

باید به این موضوع توجه داشته باشید که تعمیرات مختلف تلویزیون در اکثر موارد ممکن است راحت به نظر برسد اما در برخی شرایط هم احتمال دارد با یک سهل انگاری کوچک، آسیب بزرگ و جبران ناپذیری را به سیستم هوشمند دستگاه خود وارد کنید که برای رفع و تعمیر آن مجبور به صرف هزینه بیشتر شوید. پس  تماس با یک تعمیرکار تلویزیون باتجربه از نمایندگی های معتبر، می تواند خیال شما را بابت تعمیر اصولی و اساسی راحت کند. در برخی موارد شاید تلویزیون شما فقط به یک به‌روزرسانی و آپدیت برنامه های داخلی داشته باشد که به این روش به راحتی می توانید مشکل تلویزیون خود را حتی در منزل برطرف کنید.

 

اطلاعات بیشتر درمورد تعمیرات لوازم خانگی در لینک زیر:

 

https://kardoon.ir/

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *