hambergermenu

معرفی ۱۰ اکسسوری جذاب برای زیباتر شدن دیزاین منزل شما

 

معرفی اکسسوری های جذاب برای دیزاین منزل

 

خانه، برای هر شخص تعریفی متفاوت دارد. اما جستجوی آرامش و زیبایی در منزل، میل هر انسان است. از وقتی کودک هستیم، در میان خیالبافی‌هایمان خانه رویایی را تجسم می‌کنیم که با بهترین اکسسوری‌ها جلوه‌ای خارق‌العاده دارد. اما وقتی بزرگ می‌شویم و نوبت می‌رسد، رویاهایمان را تحقق بخشیم، نمی‌دانیم واقعا چه اکسسوری برای زیباتر شدن منزل کاربردی است و در عصر حاضر چه چیزی خانه‌مان را زیبا می‌کند؟

 

در وهله اول باید بدانید انتخاب اکسسوری‌های منزل تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. وقتی علاقه‌مندی خود را نسبت به سبک دکوراسیون داخلی مورد نظر با متخصصان این حوزه به اشتراک بگذارید، می‌توانید جذابترین اکسسوری‌ها را بشناسید. متناسب با اینکه سبک دکوراسیون داخلی منزلتان مدرن، کلاسیک، سنتی یا مینیمال است و یا سبک‌های دیگری را دنبال می‌کند، می‌توانید اکسسوری‌های جذابی را انتخاب و تهیه نمایید.

 

اگرچه محدودیتی برای موقعیت قرارگیری اکسسوری‌ها نیست؛ اما بهتر است با مهارت و هوشمندی این کار را انجام دهید تا علاوه بر حفظ فضای آزاد منزل، بهترین جلوه ایجاد شود. در ادامه با رادسام گالری همراه باشید تا ۱۰ تا جذابترین اکسسوری‌های منزل در انواع سبک دکوراسیون را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نقش اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی منازل

برای درک بهتر نقش اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی منزل، خوب است ابتدا با مفهوم اکسسوری آشنا شویم. اکسسوری کلمه پرتکرار این روزهاست که برای توصیف وسایل غیر ضروری اما تاثیرگذار در زیبایی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. Home accessories  گستره وسیعی از وسایل را شامل می‌شود که در زیباسازی محیط نقش به سزایی دارند و در صورت انتخاب هوشمندانه و چینش مناسب، دل هر ببینده را شیفته زیبایی فضا می‌کنند.

 

یکی از مهمترین نقش‌های اکسسوری در طراحی داخلی منزل، معطوف کردن نگاه‌ها به گوشه و کنار ساختمان است. اگر برای هر قسمت خانه نوعی وسیله تزیینی زیبا و متناسب با سبک طراحی داخلی انتخاب شود، در بدو ورود افراد، منزل بیش از حد تصور می‌درخشد و هر بخش آن نگاه مخاطب را به سمت خود فرامی‌خواند. توجه داشته باشید که هرچه اکسسوری‌ها از لحاظ ابعاد، رنگ و نوع کاربری تناسب بهتری با سبک دکوراسیون داخلی داشته باشند، محیط زیباتر و وسیع‌تر به چشم می‌آید و اینجاست که نقش اکسسوری در منزل آن روی شگفت‌انگیز خود را نمایان می‌کند.

 

 معرفی ۱۰ عدد از جذاب ترین اکسسوری‌ های منزل

  • ساعت دیواری یا رومیزی

زمان با ارزش‌ترین دارایی ما در زندگی بوده و انتخاب یک ساعت شیک و خاص برای دکوراسیون منزل تا حدی ضروری است! در مواقع مختلف روز نیاز داریم از ساعت دقیق مطلع شویم و طبق ساعت کارهایمان را پیش ببریم که در این صورت، باید به فکر یک ساعت دیواری مناسب باشیم.

 

ساعت دیواری و نقش آن در دکوراسیون منزل

 

اکسسوری ساعت برای منزل نه تنها برای اطلاع از زمان دقیق لازم و کاربردی است، بلکه پرستیژ و کلاس خاصی را به فضا می‌بخشد. البته فراموش نکنید که یک ساعت شیک دیواری به عنوان اکسسوری منزل باید از لحاظ اندازه، رنگ و مدل با فضا همخوانی داشته باشد و در جایی مناسب نصب شود.

 

  • تابلو سنگی

اگر به دنبال اکسسوری خاص هستید که در بدو ورود مهمانان به منزل، ایشان را خیره و مسحور کند، انواع تابلو سنگی برجسته را از دست ندهید. هرچند که تابلوهای نقاشی به تنهایی زیبایی قابل توجهی دارند، اما تابلوهای سنگی بیش از سایر انواع تابلوهای هنری به چشم می‌آیند. در ابن تابلوها از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود که غالبا موضوعی تاریخی یا منظره‌ای طبیعی را با تصویر می‌کشند.اما با توجه به اینکه تنوع تابلوها بالا است، مراجعه به مجموعه‌ای حرفه‌ای جهت بازدید و خرید تابلوهای سنگی موضوعی حائز اهمیت است.

 

خرید انواع تابلو سنگی در مدل های متنوع برای دیزاین منزل

 

با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید انواع تابلو سنگی مینیمال، صنعتی، کلاسیک یا مدرن را انتخاب کنید و از جلوه ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

 

  • آینه‌های دکوراتیو

آینه از هوشمندانه‌ ترین اکسسوری‌ هایی است که می‌توانید برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید. انواع آینه حتی در ساده‌ ترین اشکال فضا را به کلی متحول می‌کنند و خصوصا در بخش‌ های کوچک منزل کارآمد واقع می‌شوند. چراکه استفاده از آینه (به‌ویژه آینه‌های بزرگ دیواری)، ترفندی برای بزرگتر نشان دادن فضا است.

 

استفاده از آینه‌های دکوراتیو در زیبایی منزل شما

 

افزون بر این آینه باعث انعکاس نور می‌شود و روشنایی محیط را افزایش می‌دهد. در حال حاضر آینه‌ های جدید و بسیاری شیکی در بازار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها تهیه نموده و در منزل خود قرار دهید.

 

  • تجهیزات روشنایی ، لوستر، آباژور، ریسه LED

نور، از زیباترین پدیده‌های جهان است که ورود ان به هر فضا، همه چیز را متحول می‌کند. بی‌شک استفاده از اکسسوری‌هایی که به روشنایی محیط می‌افزایند می‌تواند روحی تازه به منزل ببخشد. اما به شرطی که مدل، رنگ نور و میزان روشنایی آن هوشمندانه انتخاب شود. تجهیزات روشنایی چون لوستر سقفی و آویز، آباژور پایه‌دار یا رومیزی، و ریسه‌های چراغ LED  برای تنظیم روشنایی محیط و شیکتر کردن منزل بسیار کارآمد هستند و گاها در دو رنگ مکمل و متضاد، غوغا به پا می‌کنند.

 

  • مجسمه، ظروف، گلدان

خصوصا اگر از طرفداران سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک یا سنتی هستید، استفاده از ظرف و گلدان شدیدا پیشنهاد می‌شود. این آیتم‌ها محیط را از یکنواختی خارج می‌کنند و هرگاه نیاز باشد، برای نگهداری گل یا پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

  • گل و گیاه

 

گل و گیاه برای زیباترشدن منزل و دکوراسیون آن

 

گل و گیاه از زیباترین و شادی‌بخش‌ترین مخلوقات خداوند است که نه تنها فضا را نشاط و شادابی می‌بخشد، بلکه با تصفیه هوا از سلامت افراد حفاظت می‌کند. البته اگر قصد دارید گل و گیاه را به عنوان اکسسوری منزل تهیه کنید، باید پیش از آن شرایط آب و هوایی و توانایی رسیدگی به گل را بسنجید. گیاه انتخابی شما باید با شرایط سازگار باشد تا مدت طولانی دوام بیاورد.

 

  • معروف ترین تابلوهای هنری جهان

استفاده از معروف ترین تابلوهای هنری جهان در منزل، یک تنه لول دکوراسیون منزلتان را به شدت بالا می‌برد. نسخه‌ای از معروف ترین تابلوهای هنری جهان که امروز غالبا در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، در ابعاد مختلف قابل تهیه هستند. نقاشی‌ هایی چون “شب پر ستاره” ونگوگ، نقاشی “جیغ” ادوارد مونک، مونالیزا لئوناردو داوینچی، شام آخر، دختری با گوشواره مروارید یوهانس ورمر، آفرینش آدم میکل انژ و بسیاری آثار دیگر، آثاری فراموش‌ نشدنی هستند که خصوصا در منازل بزرگ با سبک دکوراسیون مدرن یا کلاسیک می‌ درخشند.

 

  • لوازم چوبی

اکسسوری‌های چوبی که به شکل مجسمه‌های حجیم یا طراحی‌های خلاقانه برجسته یافت می‌شوند، احساس مثبتی را به فضای خانه می‌بخشند. رنگ و بافت چوب سرشار از حس گرم و طبیعی محیط زیست است و همین امر سبب می‌شود با وجود مجسمه چوبی در خانه، دکوراسیون حالت صمیمی‌تری پیدا کند.

 

  • آلبوم یا قاب عکس

استفاده از قاب عکس در دکوراسیون بخش‌های مختلف منزل از گذشته رایج و جذاب بوده است. البته امروز سبک جدیدی از نصب عکس به عنوان اکسسوری را شاهد هستیم. به‌طوری‌که در یک دیوار چند عکس مختلف به صورت هماهنگ نصب می‌ شوند و آلبوم عکس نام می‌گیرند. یک آلبوم عکس باید با فضای مد نظر همخوانی داشته و ابعادی متناسب با فضا داشته باشد تا تاثیر مثبتی در دکوراسیون بگذارد.

 

  • میزهای کوچک

میزهای کوچک و بزرگ از میز ناهارخوری و قهوه خوری گرفته تا میز پذیرایی از مهمان، آیتم خوبی برای پر کردن فضا و تحول دکوراسیون هستند. ابعاد، رنگ و مدل این میزها بسیار مهم است و باید با مبلمان هماهنگی داشته باشد.

 

 علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

 

علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی چیست؟

 

با توجه به اینکه اکسسوری‌ها را وسایل غیر ضروری و تزئینی منزل معرفی کردیم، علت استفاده از اکسسوری‌ ها و صرف هزینه زیاد برای خرید آن‌ ها چه می‌تواند باشد؟ در حقیقت اولین و اصلی‌ترین کاربرد اکسسوری‌ ها همانطور که پیش‌ تر نیز به آن اشاره کردیم، ایجاد فضایی زنده است که مخاطب را به خود جلب می‌کند. وقتی گوشه و کنار منزل با اکسسوری‌هایی جذاب پر شده باشد، دید مخاطب در فضایی زیبا و پویا می‌گردد و در هر قسمت زیبایی چشم نواز پیدا می‌کند. همین موضوع ارامشی وصف‌ناپذیر به افراد هدیه می‌ کند تا با احساسی مثبت اوقات خود را در منزل سپری کنند.

 

از طرف دیگر خصوصا در منازل بزرگ، فضای خالی بین وسایل ضروری خانه زیاد است. به عنوان مثال حتی اگر چند دست مبلمان و میز ناهارخوری در منزل قرار داشته باشد، باز هم فضای خالی بین آن به شدت به چشم می‌آید و احساس بی روح بودن را به محیط می‌بخشد. یک تفکر برنده و خلاق، اولین لازمه تحول دکوراسیون داخلی منزل با اکسسوری‌ها است که با بازدید از جذابترین وسایل تزیینی، می‌توانید آن را در خود ایجاد کنید.

 

خوب است بدانید که اگر انتخاب دقیقی در اکسسوری‌ ها داشته باشید، می‌توانید از مزایای دیگر وسایل نیز بهره‌ مند شوید. به‌عنوان مثال یک جاعودی زیبا افزون بر پر کردن محیط، عطر خوشی به فضا می‌بخشد. یا یک گیاه آپارتمانی، هوا را تصفیه می‌کند و با به جریان انداختن سرسبزی طبیعت در خانه، عملکرد ساکنین را بهبود می‌دهد.

 

سخن پایانی

در این مقاله از رادسام گالری با ده آیتم جذاب و خلاقانه اکسسوری برای انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل آشنا شدیم. برای جذابتر کردن محیط خانه نه تنها به خرج دادن سلیقه و خلاقیت شخصی، بلکه کمک گرفتن از متخصصان نیز حائز اهمیت است. تجربه و مهارت ایشان در طراحی دکوراسیون انواع منزل سبب رضایتمندی بیشتر از نتیجه می‌شود و ترکیب بهتری برای محیط ایجاد می‌کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *