hambergermenu

معنی اسم فیروز ❤️【 تلفظ + نحوه نوشتن به فارسی و انگلیسی + ریشه اسم + جنسیت 】

در این مطلب معنی اسم فیروز ( همه ی معانی اسم فیروز ) ، نحوه نوشتن اسم فیروز به انگلیسی ، تلفظ اسم فیروز به فارسی و انگلیسی ، ریشه ی اسم فیروز و جنسیت اسم فیروز را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

 

با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

 

پیدا کردن سریع معنی اسم مورد نظرتان

کاربران عزیز که دنبال معنی اسم ها هستید ، ما معنی همه ی اسم ها را در سایت گذاشتیم.

 

اگر میخواهید سریع معنی اسم مورد نظرتان را پیدا کنید فقط کافیست وقتی که در گوگل سرچ می کنید ، اخر عبارتی که می نویسید کلمه باحال مگ را هم بنویسید تا سایت ما را در نتیجه اول ببینید و سریع معنی اسم را پیدا کنید.

 

مثلا : معنی اسم فیروز باحال مگ .

 

با این روش سریع معنی هر اسمی را می بینید.

 

معنی اسم فیروز

 

اطلاعات اسم فیروز

نوشتن اسم فیروز به فارسی فیروز
نوشتن اسم فیروز به انگلیسیFiruz
تلفظ اسم فیروز به انگلیسی/firuz/
معنی و مفهوم اسم فیروزپیروز | برنده | غالب | فاتح
ریشه اسم فیروز فارسی | عربی
جنسیت اسم فیروزپسرانه

 

 

چرا معنی اسم مهم است ؟

انتخاب اسم یکی از مهمترین و جذاب ترین قسمت های زندگی هر زن و شوهر است.

 

از طرف دیگر یکی از بزرگترین وظایف پدر و مادر در قبال فرزند انتخاب نام زیبا برای اوست.

 

به همین دلیل است که پدر و مادر باید در انتخاب نام فرزند دقت کافی را داشته باشند.

 

انتخاب اسم مناسب برای فرزند کمک می کند تا در اجتماع مورد تحقیر و تمسخر قرار نگیرد و معنی و مفهوم این اسم می تواند در روح و روان فرزند تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

 

معنی اسم وقتی زیبا و پرمفهوم باشد می تواند به فرزند ما کمک کند تا در جهت صفات نیک گام بردارد و به نوعی تشویق شود.

 

هرچند مقوله ی انتخاب اسم زیبا برای فرزند در ایران اهمیت ویژه ای دارد ولی در تمامی دنیا نیز هر پدر و مادری در تلاش هستند تا نام زیبایی را برای فرزند خود انتخاب کنند.

 

چه قوانین مهمی را در انتخاب اسم رعایت کنیم؟

در گذشته بسیاری از افراد انتخاب نام فرزند خود را به بزرگ خاندان می سپردند و معنی داشتن یا نداشتن آن اسم دیگر اهمیت زیادی نداشت. ما فارغ از رسوم قدیمی و تاریخی در این قسمت چند نکته ی مهم در مورد انتخاب اسم بامعنا ذکر می کنیم.

 

البته دقت کنید که شاید هیچ اسمی نباشد که تمامی این ویژگی ها را داشته باشد و این هنر پدر و مادر است که بتوانند به برخی ویژگی ها اهمیت بیشتری داده و یک اسم را برای فرزند خود انتخاب کنند.

 

1- تلفظ و نگارش فارسی آسان این دو مورد از مهمترین مسائل در انتخاب اسم مناسب است. سعی کنید تلفظ نامی که انتخاب می کنید راحت باشد و اینگونه نباشد که برای گفتن نام فرزند خود مجبور باشید آن را چندین بار تکرار کنید تا بقیه متوجه شوند. در کنار تلفظ نیم نگاهی هم به املای اسم مورد نظر خود داشته باشید زیرا ممکن است در شرایط مختلف نیاز به نوشتن این اسم از طرف دیگران باشد و بهتر است که املای اسم به طور عمومی قابل حدس باشد.

 

2- نگارش انگلیسی آسان در دنیای مدرن امروزی که لازم است در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و اپلیکیشن های مختلف اسم و فامیلی نوشته شود، داشتن نگارش آسان انگلیسی یکی از موارد مهم است. این مسئله باعث می شود نام فرزند شما در موقعیت های مختلف به صورت یکپارچه و یک شکل نوشته شود.

 

3- یک بخش یا دو دو بخشی بودن تعداد بخش های یک اسم در خوب یا بد بودن آن اسم تاثیر خاصی ندارد. البته در صورتی که یک نکته ی ظریف را دقت کنید. دو بخشی بودن اسم نباید باعث طولانی شدن یا املای سخت آن شود. می توانید در انتخاب نام تک بخشی یا دوبخشی به نام دیگر فرزندان خود نیز دقت کنید.

 

به عنوان مثال اگر نام فرزند شما امیرعلی است نباید نام دیگر فرزند خود را امیرمحمد انتخاب کنید. زیرا به احتمال بسیار زیاد بسیاری از دوستان و نزدیکان هر دو را امیر صدا می کنند.

 

4- تناسب با فامیلی سعی کنید تا حد امکان یک تعادل بین اسم و فامیلی برقرار کنید. به عنوان مثال سعی کنید اگر فامیلی شما ریشه ی عربی دارد نام فرزند خود را از میان نام های دارای ریشه لاتین انتخاب نکنید.

 

یکی دیگر از مواردی که می توان در تناسب نام و فامیلی در نظر گرفت داشتن وزن یا حروف مشترک بین نام و فامیلی است. این مورد کمک می کند تا نام و نام خانوادگی فرزند شما هنگام خطاب توسط بقیه آوای زیبایی داشته باشد. مانند : سیروان خسروی

 

5- داشتن مفهوم به صورت کلی مهم است که یک اسم مفهوم خوب و بامسمایی داشته باشد. فارغ از اینکه این نام دارای ریشه ی ایرانی، عربی، کردی، ترکی، لری یا … باشد.

 

اگر اسم مورد نظرمان مفهوم منفی داشته باشد ممکن است دو مشکل اساسی برای فرزند ما به وجود آید.

 

اول اینکه داشتن بار منفی یک نام می تواند در روحیه ی هر فرد تاثیر بگذارد و او را اذیت کند.

 

دوم اینکه ممکن است در اجتماع نام فرزند ما را مورد تمسخر قرار دهند و او را بابت داشتن نامی بدون مفهوم یا مفهوم منفی تحقیر کنند و این کار باعث گوشه گیر شدن فرزند ما در جامعه شود.

 

اداره ثبت احوال اجازه ی انتخاب چه اسم‌هایی را نمی دهد؟

1- نام هایی که موجب بی حرمت مقدسات اسلامی می شود. مثل : ” عبدالات ، عبدالعزی “ ( لات و عزی نام دو بت دوران قبل از اسلام است )

 

2- اسامی ترکیبی که در عرف کشور یک نام محسوب نمی شوند. مانند : علی مهرداد ، رقیه مهشید ، قلی معروف به مهرزاد و ….

 

3- عناوین : مثلا عنوان های لشکری، کشوری و یا ترکیبی از اسم و عنوان . مانند : سرگرد، سرهنگ ، دکتر ، مهندس و یا سروان رضا و و شهردار مهدی

 

4- القاب : چه ساده باشد و چه ترکیبی . مانند : ملک الدوله ، کدخدا ، کمال الملک ، حاجی احمد و سلطان محمود

 

5- نام های زننده و مستهجن – زننده و مستهجن یعنی دسته ای از نام ها که بر حسب موقعیت زمانی و مکانی یا به دلایل زیر برای دارنده آن زننده و مستهجن باشد و مراتب به تأیید شورای عالی برسد : – نام هایی که معرف صفات ناپسند و مغایر با ارزش های والای انسانی است . مانند : شیر ، قوچی و ….

 

– نام هایی که با فرهنگ عامه و مقدسات مذهبی مردم ایران مغایرت داشته باشد . مانند : لات ، خونخوار، مغول و …

 

– نام هایی که موجبات ترویج فرهنگ بیگانه می شود. مانند : وانوشکا ، ژاکاردو ، شاهدوست و ….

 

– نام هایی که موجب تحقیر صاحب نام بوده و یا معنای آن در جامعه قابل پذیرش نباشد . مانند : هزار تومانی ، گت آقا ، کنیز ، نوکر ، گدا و …

 

چرا همه چیز در دنیا اسم دارد؟

انسان در طول تاریخ همیشه سعی کرده نه تنها برای افراد، بلکه برای اشاره به همه اشیاء پیرامون خود از نامگذاری استفاده کند.

 

کافیست یک لحظه به اطراف خود توجه کنید و اشیاء را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت خواهید دید که هیچ چیز بدون نامی وجود ندارد و حتی اگر نام دقیقی برای آن وجود نداشته باشد باز هم برای اشاره به آن با یک توضیح چند کلمه ای برای آن چیزی شبیه به نام انتخاب می کنیم.

 

زیرا نمی شود کسی یا چیزی را مورد خطاب قرار داد ولی برای او هیچ نامی در نظر نگرفت! به همین دلیل برای همه ی موجودات و اشیاء در جهان از نام گذاری استفاده می شود.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *