hambergermenu

نکات یادگیری بهتر برای بیش فعال ها

 تعیین کنید که به تنهایی یا با دیگران بهتر یاد می گیرید و بر این اساس کلاس ها را انتخاب کنید.

اگر یک دانش آموز آنلاین هستید، می توانید با انتخاب فرمت کلاس درس خود، حواس پرتی را کاهش دهید.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

آموزش جاوا

 

کلاس‌های همزمان، که از شما می‌خواهند در زمان‌های خاصی وارد سیستم شوید و در سخنرانی‌های ویدیویی زنده شرکت کنید، ممکن است حس تمرکز را برای شما ایجاد کنند یا ممکن است فرصت‌هایی برای حواس‌پرتی ایجاد کنند. متوجه شوید که آیا کار با افراد و شرکت در سخنرانی ها در کنار افراد دیگر حواس شما را از محتوای یک سخنرانی یا درس منحرف می کند یا خیر، و قالب کلاس خود را بر این اساس انتخاب کنید.

 

دانش‌آموزانی که به راحتی توسط دیگران حواسشان پرت می‌شود و ترجیح می‌دهند به تنهایی کار کنند، باید در کلاس‌ها به صورت ناهمزمان ثبت نام کنند، که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد با سرعت و برنامه‌های خود کار کنند.

 

  1. از Captions استفاده کنید

دانش‌آموزان مبتلا به ADHD اغلب می‌توانند از خدمات زیرنویس بهره ببرند، چه سخنرانی‌ها به صورت آنلاین یا حضوری. زیرنویس‌های بسته می‌توانند حواس‌پرتی را کاهش دهند و پردازش محتوای یک سخنرانی را آسان‌تر کنند: شنیدن و خواندن همزمان محتوا به بهتر فرو رفتن اطلاعات کمک می‌کند. منابع زیرنویسی که دانش آموزان می توانند استفاده کنند عبارتند از:

 

  • زیرنویس‌های بسته را برای اتاق‌های زوم در کلاس‌های آنلاین همزمان بزرگ کنید
  • خدمات زیرنویس بسته برای منابع ویدئویی ناهمزمان در کلاس‌های آنلاین
  • خدمات زیرنویس زنده برای کلاس های حضوری

 

احتمالاً نیاز دارید که منابع زیرنویس را از مدرسه خود درخواست کنید، و آنها اغلب از طریق خدمات عنوان نویسی شخص ثالث ارائه می شوند. در برخی موارد، استاد شما به سادگی می‌تواند در صورت درخواست، زیرنویس‌های Zoom یا زیرنویس‌های بسته را روی ویدیوهای ضبط‌شده روشن کند.

 

  1. یک فضای آرام برای کار پیدا کنید

یکی دیگر از گام های مهم در از بین بردن حواس پرتی، یافتن فضایی آرام برای کار است. یک محیط آرام به شما این امکان را می دهد که روی کار تمرکز کنید، بدون درهم و برهمی یا فعالیت هایی که ممکن است باعث سرگردانی ذهن شما شود. برای دانشجویان آنلاین، این به این معنی است که لپ تاپ خود را به مکانی دلخواه ببرید، جایی که می توانید انتظار داشته باشید که افراد در حال کار، مطالعه یا آرامش بی سر و صدا باشند. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • کتابخانه دانشگاه شما یا یک کتابخانه محلی
  • یک موزه
  • یک کافی شاپ آرام
  • پارکی با مناطق آرام

 

برای دانشجویان حضوری، این می تواند شامل دفتر خدمات معلولیت دانشگاه شما نیز باشد. اگر از خانه مطالعه می کنید، اتاقی دور از افراد دیگر پیدا کنید و سعی کنید فضا را تمیز نگه دارید تا حواس پرتی را به حداقل برسانید.

 

نکاتی برای ایجاد و استفاده از شبکه خود برای کمک به مطالعه

داستان های موفقیت دانش آموزان اغلب بر روی شبکه های پشتیبانی که آنها را احاطه کرده اند ساخته می شوند. اگر می‌خواهید در کلاس‌های خود و فراتر از آن به خوبی عمل کنید، باید از منابع ارائه شده توسط مدرسه خود استفاده کنید و باید یک سیستم پشتیبانی شبکه مطالعه بسازید و از آن استفاده کنید.

 

  1. با خدمات معلولیت ارتباط برقرار کنید و نیازهای خود را در میان بگذارید

وقتی با خدمات ناتوانی و مربیان خود رابطه برقرار می کنید، کار با ADHD آسان تر می شود. اگر ارتباط شفافی با اساتید ایجاد کنید، آنها می خواهند به شما کمک کنند. به عنوان مثال، گفتن به استاد خود در مورد تشخیص ADHD ممکن است منجر به ادغام یک سرویس زیرنویس شخص ثالث در سخنرانی‌های خود شود.

به طور مشابه، خدمات مربوط به معلولیت می تواند به شما کمک کند مکان های آرامی برای مطالعه پیدا کنید، به معلمان دسترسی داشته باشید و در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید که در آن می توانید با افراد جدید ملاقات کنید.

 

  1. از منابع مدرسه خود بهره ببرید

مدرسه شما احتمالاً مجموعه ای از منابع را برای کمک به دانش آموزان مبتلا به ADHD و اختلالات عملکرد اجرایی ارائه می دهد. این منابع می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خدمات معلولیت
  • مراکز آموزشی
  • مراکز نوشتن
  • مراکز مشاوره

 

به خاطر داشته باشید که پشتیبانی مدرسه شما به جلسات کلاس و امتحانات محدود نمی شود. به عنوان مثال، مرکز مشاوره مدرسه شما می تواند به شما در حل مسائل شخصی که عملکرد اجرایی شما را تحت فشار قرار می دهد کمک کند یا به شما در ارجاع به ارائه دهندگان پزشکی کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که توجه، درمان و حمایت مناسب را دریافت می کنید.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که مدیران و اساتید مدرسه شما برای کمک به موفقیت شما در آنجا هستند، اما آنها تنها در صورتی می توانند به شما کمک کنند که بدانند به چه چیزی نیاز دارید.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *