hambergermenu

پرده های مناسب مطب پزشکی چیست؟

 

پرده های مناسب مطب پزشکی چیست؟

 

مطب های پزشکی همیشه پر رفت و آمد هستند و افراد مختلفی در آنجا حضور پیدا می کنند. کسانی که به مطب پزشکی مراجعه می کنند به طور معمول مشکلی دارند و با استرس و اضطراب در اتاق انتظار می‌نشینند، به این علت بسیار مهم است که مطب یک دکوراسیون آرامش ‌بخش داشته باشد و از استرس بیماران کم کند. یکی از المان هایی که کمک می کند فضا آرامش بخش باشد پرده است. پرده مطب پزشکی باید دارای ویژگی هایی باشد تا آن را مناسب برای مطب بدانیم. در این مقاله پرده های مناسب مطب پزشکی را معرفی می کنیم.

 

استاندار های پرده مطب پزشکی چیست؟

بیماران زمانی که در مطب پزشک حضور دارند نیاز دارند تا احساس راحتی و آرامش کنند. پرده مطب پزشکی همانند پرده زبرا باید بتواند مانع ورود نور مستقیم شود. همچنین بهتر است پرده عایق صدا باشد و از سر و صدای خیابان کم کند. مورد بعدی ایجاد حریم خصوصی برای بیمار است، پرده ای که نصب می شود نباید حریم خصوصی بیمار را سلب کند. ویژگی بعدی که پرده مطب پزشکی باید داشته باشد این است که شست و شو آسانی داشته باشد و ناقل آلودگی نباشد.

 

انواع پرده پزشکی

خوشبختانه تنوع پرده های موجود در بازار زیاد است و پرده های مختلفی مانند پرده اسکرین وجود دارد که می توان از آن در مطب پزشکی استفاده کرد. در ادامه با پرده های مناسب مطب پزشکی آشنا می شویم.

 

پرده شید رول

پرده شید رول یک پرده ساده و مینیمال است که به راحتی با هر نوع دکوراسیونی می تواند هماهنگ شود. این نوع پرده یکی از بهترین انتخاب ها برای مطب پزشکی است. پرده شید رول از یک لایه پرده تشکیل شده است و می تواند به خوبی حریم خصوصی برای پزشک و بیماران ایجاد کند. با حرکت دادن اهرم پرده به صورت عمودی باز و جمع می شود و میزان نور ورودی تنظیم می شود. پرده های شید رول علاوه بر قیمت مناسب در مقابل نور خورشید مقاوم هستند و دوام بالایی دارند.

 

پرده اسکرین

پرده اسکرین یکی دیگر از پرده های مناسب محیط پزشکی است. اگر سلامتی بیمارانتان برای شما اهمیت دارد می توانید پرده اسکرین را تهیه کنید. این نوع پرده قابلیت فیلتر اشعه های مضر خورشید را دارد. این آپشن پرده اسکرین آن را از سایر پرده ها متمایز می کند.

 

پرده اسکرین کمی شفاف است، اگر پشت پنجره مطب شما منظره زیبایی وجود دارد مراجعه کنندگان حتی زمانی که پرده باز است می توانند از آن لذت ببرند. البته این به این معنا نیست که حریم خصوصی بیمار نقض شود. پرده اسکرین از نظر ظاهر و مکانیزم مشابه پرده شید رول است و تنها تفاوت آن در جنس پارچه ای است که در این دو نوع پرده استفاده می شود.

 

پرده زبرا

پرده زبرا یکی از محبوب ترین پرده ها در ایران به شمار می شود و در انواع محیط های مختلف از جمله محیط پزشکی می توان از آن استفاده کرد. این نوع پرده به گونه ای طراحی شده است که قابلیت سایه روشن دارد و می توان مقدار نور ورودی را تنطیم کرد. علاوه بر این با بالا و پایین کردن اهرم امکان این وجود دارد که به طور کامل امکان دید از بیرون را کور کرد و یک حریم خصوصی کامل در مطب ایجاد کرد.

 

پرده زبرا همانند پرده اسکرین و شید رول شست و شو راحتی دارد و می توان به آسانی آلودگی را از روی آن زدود. از دیگر ویژگی های پرده زبرا که آن را برای مطب پزشکی مناسب می کند قابلیت چاپ بر روی پرده است. پزشکان مختلف با توجه به تخصص خود می توانند انواع طرح را روی آن چاپ کنند و دکوراسیون متناسب تری داشته باشند.

 

پرده کره کره ای

پرده کره کره ای فلزی پرده ای است که ظاهر رسمی دارد و به همین جهت می توان از آن در مطب پزشکی استفاده کرد. پرده کرکره ای فلزی در رنگ های متنوع تولید می شود و شما می توانید آن را با رنگ دکوراسیون مطب خود ست کنید. پرده کرکره ای فلزی که از تیغه های آلومینیومی افقی تشکیل شده است به همین جهت شست و شو آسانی دارد و شما می توانید با یک دستمال نمدار آلودگی ها را پاک کنید.

 

پرده سیلوئت

پرده سیلوئت یکی از جذاب ترین پرده های موجود در بازار است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. این پرده تلفیقی از پرده زبرا و پرده کرکره ای فلزی است. شما زمانی که پرده به طور کامل باز شده است نیز می توانید میزان نور را تنظیم کنید. پرده های سیلوئت داری خاصیت آنتی استاتیک هستند و ضد گرد و غبار اند، همین ویژگی به حفظ پاکیزگی مطب پزشکی کمک می کند.

 

استاندار های پرده مطب پزشکی چیست؟

 

نکات خرید پرده پزشکی

در هنگام خرید پرده مطب پزشکی بهتر است به تعدادی نکته دقت و توجه داشته باشید. مهم ترین نکات در هنگام خرید پرده پزشکی عبارت اند از:

 

رنگ

رنگ پرده مطب پزشک موضوع بسیار مهمی است. نباید از رنگ های دلگیر یا بسیار جیغ برای مطب استفاده شود. رنگ پرده مطب بهتر است یک رنگ آرامش بخش باشد. رنگ های سفید، آبی ملایم و سبز انتخاب خوبی برای پرده مطب پزشکی هستند.

 

قابلیت باز و بسته شدن پرده

پرده مطب پزشکی بهتر است قابلیت باز و بسته شدن ساده ای داشته باشد. پرده های رولی یا بالا روند مکانیزم ساده ای دارند. پرده های زبرا، شیدرول، سیلوئت از این قبیل پرده ها هستند. این نوع پرده ها را هم به صورت دستی و هم از راه دور به وسیله ریموت می توان جا به جا کرد.

 

جنس

پرده مطب پزشکی باید جنس و کیفیت مطلوبی داشته باشد و خیلی زود کهنه نشود. اگر پرده ای که انتخاب می کنید جنس ضعیفی داشته باشد، شما دائما درگیر عوض کردن پرده مطب تان خواهید شد. تمام پرده هایی که در این مقاله معرفی کردیم از متریال باکیفیت برای تولید شان استفاده می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله پرده های مناسب مطب پزشکی را به شما معرفی کردیم. شما با توجه به سلیقه و نیاز خود می توانید یکی از این مدل پرده ها را تهیه و نصب کنید. در سایت سپهر دکور انواع پرده مناسب مطب پزشکی موجود است و شما به راحتی می توانید پرده دلخواه تان را پیدا و خریداری کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *