hambergermenu

کاربردی ترین وسایل آشپزخانه کدامند؟

کاربردی ترین وسایل آشپزخانه کدامند؟ با توضیحات

مرکبات سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، کاهش ابتلا به بیماری های کلیوی خواهد شد. مرکبات شامل میوه هایی همانند پرتقال، نارنگی، لیمو، گریپ فروت و … است. در این مقاله می ‌خواهیم در مورد سه دستگاه کاربردی که جزء پرکاربردترین ‌ها در آشپزخانه هستند صحبت کنیم.

 

آب مرکبات گیری

اجزای اصلی دستگاه آب مرکبات گیری شامل موارد زیر است:

  • ریمر

 

  • صافی

 

  • بدنه ‌ی اصلی

 

  • سر مخروطی بزرگ

 

  • سر مخروطی متوسط

 

  • سر مخروطی کوچک

 

  • درپوش شفاف دستگاه

 

  • ظرف جمع ‌آوری آبمیوه

 

  • دهانه‌ ی ضد چکه خروج آبمیوه

 

اکثر دستگاه ‌های آب مرکبات گیری دارای فیلترهای مختلف پلاستیکی و استیل هستند و قادرند آب مرکبات را به صورت پالپ ‌دار یا صاف شده تولید کنند. جنس و برند مرغوب، توان بالای موتور، تعداد ریمرها و… از جمله عوامل تعیین ‌کننده قیمت آب مرکبات گیری خواهند بود. ریمرها همان سری مخروطی شکل هستند که بخش اصلی دستگاه آب مرکبات گیری محسوب می‌ شوند. حرکت متوالی ریمرها موجب می‌ شود گوشت و مغز مرکبات از پوست آن جدا شود. در مدل‌ های برقی آب مرکبات گیری، دو یا چند ریمر وجود دارد. هنگام خرید دستگاه به اندازه ریمرها توجه کنید تا خیالتان راحت باشد که هر نوع مرکبات با هر اندازه ‌ای را می‌ توانید آب بگیرید.

 

انواع آب مرکبات گیری

  • آب مرکبات گیری دستی

نحوه کارکرد آب مرکبات گیری های دستی بدون برق و بسیار ساده است. این نوع آب مرکبات گیری ها دارای یک ظرف و یک ریمر (قسمت مخروطی آجدار) است که کاربر با چرخاندن میوه بر روی ریمر به سمت چپ و راست، آب آن را می گیرد. البته بعضی از آب مرکبات گیری های دستی، مجهز به اهرم فشار دهنده بوده و مکانیزم کار راحت تری دارند و کاربر با فشار دادن مرکبات توسط این اهرم می تواند آب مرکبات را استخراج کند.

 

  • آب مرکبات گیری برقی

آب مرکبات گیری های برقی کار آب گیری پرتقال و … را راحت تر کرده و شما در زمان کوتاه تری می توانید آب مرکبات را تهیه کنید. در بعضی از انواع آب مرکبات گیری های برقی کاربر باید با دست خود مرکبات را روی ریمر نگه داشته و با چرخش اتوماتیک ریمر، آبِ مرکبات خارج خواهد شد.

 

در مدل دیگر از آب مرکبات گیری های برقی، یک اهرم یا بازویی تعبیه شده که با نگه داشتن اهرم بر روی مرکبات و با چرخش اتوماتیک ریمر دستگاه آب مرکبات گیری، آبِ مرکبات استخراج می گردد.

 

آبمیوه گیری

به ‌طور کلی آبمیوه ‌گیری ها به دو دسته برقی و دستی تقسیم می‌ شود که هرکدام در دو حالت تک کاره و چند کاره قرار دارند. مدل‌ های چند کاره آن ها اغلب شامل امکاناتی چون مخلوط کن، آسیاب و … است و شما می توانید با توجه به نیاز خود و سایر اعضاء خانواده تان، کارایی یا مدت زمانی که صرف تهیه آبمیوه می ‌کنید، مدل مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید.

 

ویژگی ها و مشخصات آبمیوه گیری برای انتخاب مناسب

 

ویژگی ها و مشخصات آبمیوه گیری

  • توان آبمیوه گیری

توان دستگاه آبمیوه گیری، همانند سایر دستگاه های برقی با وات مشخص می شود که رابطه مستقیمی با قیمت آبمیوه گیری و همچنین مصرف برق آن دارد . قدرت دستگاه های آبمیوه گیری معمولا بین 500 تا 1500 وات است.

 

  • بازده

یک آبمیوه گیری مناسب در شرایط عادی باید بتواند حداقل بیش از 50 درصد وزن میوه ها به شما آبمیوه دهد.

 

  • سرعت چرخش

هر چه سرعت چرخش موتور آبمیوه گیری بیشتر باشد، بازده آن نیز افزایش می‌ یابد و عمل گرفتن آب میوه با سرعت بالاتری انجام می ‌شود.

 

  • جنس بدنه

بدنه این دستگاه ها معمولا از جنس استیل یا پلاستیک است. گاهی هم ترکیبی از این دو ماده در ساخت بدنه آب میوه گیری استفاده می ‌شود.

 

  • جنس تیغه

تیغه های دستگاه های آب میوه گیری جنس ‌های مختلفی دارد که شامل فولاد، پلاستیک و تیتانیوم است. تیغه ‌های پلاستیکی دارای مقاومت کمتری نسبت به تیغه ‌های تیتانیومی و فولادی هستند. اما در عوض، مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدن دارند.

 

  • مصرف انرژی

اصلی ترین ویژگی مشخص کننده میزان مصرف برق دستگاه توان مصرفی یا همان قدرت موتور است. برای اطلاع از این مورد به برچسب مصرف انرژی دستگاه مراجعه کنید.

 

مخلوط کن

مخلوط کن یا بلندر یک وسیله آشپزخانه است که برای مخلوط کردن، آسیاب ‌کردن، پوره‌ کردن یا امولسیون ‌کردن مواد غذایی مختلف به کار می‌ رود. این دستگاه از تیغه‌ هایی بهره می برد که با کمک آن ‌ها می‌ توانید مواد مختلف را ریز و پوره کنید. این وسیله می‌ تواند در تهیه انواع ترکیب ‌ها به کار رود و به شما در طبخ انواع دسرها، سس ‌ها، سوپ و خوراک ‌های مختلف کمک کند.

 

ویژگی ها و مشخصات مخلوط کن برای انتخاب مناسب

 

ویژگی ها و مشخصات مخلوط کن

  • قفل ایمنی مخلوط کن

بهترین استاندارد ایمنی برای دستگاه مخلوط کن این است که وقتی همه چیز سر جایش بود روشن شود در غیر این صورت غیر فعال بماند. به همین دلیل است که در صورت جفت نشدن پارچ، دستگاه روشن نمی‌ شود.

 

  • فیلتر مخلوط کن

در بعضی مدل های جدید تر مخلوط کن ها قطعه فیلتر را به گونه ای تعبیه شده است که از کاربردهای این قطعه می ‌توان به تهیه یک آبمیوه بدون تفاله و دانه اشاره کرد.

 

  • شیر تخلیه

اگر این موضوع که وقتی با مخلوط کن یک نوشیدنی دلچسب آماده می‌ کنید و از اینکه بخواهید پارچ را جدا کنید و درون لیوان بریزید به دلیل سنگین بودن کمی آزارتان می ‌دهد می‌ توانید به دنبال مخلوط کن با قابلیت دارا بودن شیر تخلیه بگردید. این قطعه با دستگاه یک چیز شبیه به کلمن آب را برای شما ایجاد می کند و شما می‌ توانید آبمیوه را توسط شیر تخلیه درون لیوان‌ ها بریزید.

 

  • دریچه روی درب

در مخلوط کن ‌های جدید قسمت درب این دستگاه را به حالت دو تکه طراحی می‌ کنند تا فرد اگر بخواهد موادی را به مخلوط اضافه کند از طریقه دریچه کوچک روی درب مواد را درون آن بریزد.

 

  • محافظ دما

این قطعه به ‌صورت هوشمندانه از این‌ که به موتور مخلوط کن فشار وارد شود محافظت می‌ کند و وقتی موتور داغ می ‌شود دستگاه را خاموش می ‌کند تا از آسیب‌ های احتمالی جلوگیری کند که در این صورت باید به دستگاه یک استراحت 5 دقیقه‌ ای دهید.

 

  • جنس بدنه مخلوط کن

در هنگام خرید، به جنس بدنه مخلوط کن دقت کنید. بدنه دستگاه معمولا از دو نوع استیل و پلاستیکی ساخته می‌ شود. بدنه های استیل امروزه به دلیل زیبایی و تمیز کردن آسان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در حالی که بدنه های پلاستیکی با وجود اینکه معمولا سبک تر هستند اما ممکن است به مرور دچار خط و خش و همچنین رنگ رفتگی شوند.

 

  • جنس تیغه

دوام و کیفیت دستگاه شما تا حد زیادی به جنس تیغه بستگی دارد. تیغه های استیل ضد زنگ که به مرور زمان کند نشود و دچار خوردگی نشود می تواند بهترین انتخاب باشد.

 

  • صفحه تنظیمات دستگاه

صفحه تنظیمات (دکمه‌ ها) لمسی باشد یا برجسته. اینکه صفحه تنظیمات لمسی باشد زیبایی و امکان تمیز کردن راحت‌تری را به شما می‌دهد درست است ولی بعضی افراد با کار کردن این مدل مشکل دارند و گیج می ‌شوند.

 

  • سرعت

اکثر مخلوط کن ‌ها حداقل دو حالت برای انتخاب قدرت دستگاه را دارا می ‌باشند ولی اگر می ‌خواهید برای خرد کردن یخ حالت مخصوص به آن و برای درست کردن شیرموز حالت مخصوص به آن و … قدرت انتخاب داشته باشید باید از خردکن ‌های پیشرفته ‌تری استفاده کنید.

 

  • حالت پالس

این حالت به شما کمک می ‌کند در مدت ‌زمان محدود از کل توان دستگاه به‌ صورت ضربه ‌ای در لحظه استفاده شود. قابلیت حالت پالس، این امکان را به شما می ‌دهد تا به موادی که در حال مخلوط شدن هستند ضربه وارد شود که اگر تکه‌ های سفت ‌تر یا بزرگ‌ تری در آن وجود دارد خرد شوند که داشتن این قابلیت در قیمت مخلوط کن تاثیر بسزایی دارد.

 

  • توان

خرید مخلوط کن در بازار لوازم خانگی، از توان 300 وات تا 1000 وات و حتی بیشتر هم پیدا می ‌شود. حتما با خود فکر می ‌کنید هر چه بیشتر بهتر ولی این ‌طور نیست و شما باید ملاک‌ های مختلفی را بسنجید تا به یک نتیجه مطلوب برسید، یعنی توان بیشتر نشان از عملکرد بهتر نیست بلکه جنس تیغه و پارچ هم روی عملکرد دستگاه تأثیر می ‌گذارد.

 

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع محصولات آماده سازی غذا، نوشیدنی ساز و … می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب من ، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید. انتخاب سنتر با سال‌ ها تجربه و پنج فروشگاه حضوری در قلب بازار لوازم خانگی تهران، هر روز ارزان ترین قیمت انواع لوازم خانگی را به کاربران ارائه می ‌دهد. علاوه بر این شما می ‌توانید با خرید از انتخاب سنتر از خدماتی چون ارسال رایگان درب منزل، پرداخت در محل، دریافت گارانتی معتبر شرکتی بهره‌ مند شوید.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *