hambergermenu

آموزش انتخاب فرشینه برای اتاق کودک

فرشینه کودک یا فرش های فانتزی کودک

فرش هایی هستند با الیافی مخصوص و طرح های متنوع و شاد که به نام فرش های کودک در بازار معرفی می شوند.

 

برای انتخاب یک فرش فانتزی اتاق کودک معیارهای زیادی را باید در نظر گرفت که در ادامه به بررس آنها میپردازیم.

 

فرش کودک به عنوان یکی از اصلی ترین نیاز های اتاق کودک شناخته می شود. پس در زمان انتخاب و خرید این مدل فرش نکات مهمی را در نظر قرار دهید. فرش های اتاق کودک در رنگ ها، طرح ها و مدل های مختلفی تولید میشوند.

 

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکات در انتخاب فرش اتاق کودک که از اهمیت بالایی برخوردار هست جنس الیافی است که در تولید و بافت فرش کودک استفاده میگردد.

 

امروزه برای دکوراسیون اتاق کودک فرش های متنوعی تولید و روانه بازار میشوند.

 

جنس فرش اتاق کودک

 

آموزش انتخاب فرشینه برای اتاق کودک

 

در تولید فرش از دو الیاف استفاده میگردد، الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی.

 

از الیاف طبیعی جهت تولید فرش دستباف استفاده می شود و از الیاف مصنوعی جهت بافت فرش های ماشینی استفاده میگردد. ولی بعضی از مواقع از الیاف طبیعی برای بافت فرش ماشینی نیز استفاده میگردد( استفاده از پشم در فرش های ماشینی).

 

اما در کل برای تولید فرش های ماشینی از الیافی مثل پلی استر، پلی پروپیلن، و اکریلیک استفاده میگردد.

 

به طور کلی انتخاب فرش کودک باید با وسواس و دقت زیادی صورت گیرد. خرید یک فرش بی کیفیت و ارزان قیمت که خود ارزانی فرش، نشانه اصلی کیفیت پایین الیاف استفاده شده در این محصول هست، باعث پرزدهی فرش میگردد که خود سبب ایجاد خطراتی برای فرزند شما خواهد بود.

 

بعضی مواقع خرید فرش نامرغوب می تواند باعث مشکلات پوستی برای فرزند شما شود،

 

گاهی مواقع میتواند باعث بروز مشکلات تنفسی و حساسیتی برای فرزند شما و حتی خود شما گردد.

 

بهترین و مناسبترین فرش ها جهت استفاده در اتاق کودک هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت فرش های مدرن اتاق کودک هستند. این فرش ها دارای طرح و رنگ های جذاب و زیبایی می باشند.در اینجا به بررسی این مدل فرش کودک که بهترین کیفیت آنها در دو مدل فرش بافت چاپی و فرشینه تولید میشوند، می پردازیم.

 

یکی از مهمترین مشخصات و المان هایی که در انتخاب فرش کودک تاثیر گذار هست ضخامت و نرمی آن می باشد، فرش کودک باید به گونه ای باشد که هنگام بازی، دویدن و برخورد ناگهانی با زمین، کودک را از آسیب و صدمه دور نگه دارد. هر چه میزان شانه فرش های ماشینی بیشتر باشد این فرش ها از ضخامت و چگالی بیشتری برخوردار خواهند بود و تعداد شانه بالاتر فرش را به نوعی تبدیل به ضربه گیر و عایق حرارتی کف میکند.

 

فرش های ماشینی موجود در بازار جهت عرضه برای اتاق کودک، معمولا فرش های 500 شانه و یا 700 شانه هستند.

 

فرش های مدرن کودک که از کیفیت بالاتری نسبت به رقبا برخوردار هستند 1000 شانه بوده و از لحاظ ضخامت تفاوت شایانی با دیگر رقبای خود دارند.

 

این مدل فرش ها که با اکلریک تولید می شوند، هم لطافت و هم ثبات بالایی دارند.تعداد شانه بالای این فرش ها بهترین انتخاب جهت استفاده در اتاق کودک هستند.

 

دقت داشته باشید فرش های ماشینی که با الیاف پروپیلن تولید میشوند در ابتدا نرمی و لطافت بالایی دارند ولی به مرور و پس از استفاده، کوبیده شده و به سرعت نرمی و لطافت خود را از دست میدهند.

 

شما میتوانید جهت خرید فرش کودک با استاندارد های مدرن و امروزی فرش بافت، به وب سایت دکوفان مراجعه بفرمایید.

 

فرش دستباف در اتاق کودک

 

فرش کودک

 

مسلما فرش های دستباف به دلیل مزایای فراوانی که دارند انتخاب مناسبی برای اتاق کودک هستند به خصوص فرش های دست بافتی که با پشم بافته شده باشند که البته از ضخامنت و نرمی خوبی هم برخوردار هستند. این مدل فرش ها در فصل تابستان خنک و در فصل زمستان گرم می باشند.  ضخامنت و پرز بلند فرش دستبافت ایمنی کودک در اتاق را بیشتر خواهد کرد.

 

تنوع طرحی کم و طیف رنگی محدود فرش های دستباف مهمترین نقص این مدل فرش ها هستند که والدین و کودکان تمایل کمتری به خرید و استفاده از فرش دستباف در اتاق کودک از خود نشان میدهند.

 

رنگ و طرح فرش کودک

فرش کودک فانتزی مدرن که دارای طرح های کارتونی، رنگارنگ، عروسکی و در کل با تم و رنگ کودکانه هستند به میزان بیشتری مورد توجه کودکان قرار میگیرند ولی بهتر آن است که از فرش های تولید شده مجموعه هایی استفاده شود که در کنار زیبایی و ظرافت،از طرح کودکانه و همچنین از کیفیت و استاندارد های به روز در تولید انواع فرش های خود استفاده کنند.در این ارتباط شرکت های زیادی مشغول فعالیت هستند که به جد میتوان پیشروترین و خلاق ترین شرکت در بازار فرش و فرشینه اتاق کودک را، شرکت دکوفان دانست.

 

دقت داشته باشید که رنگ و طرح فرش برای اتاق پسر و یا دختر باید با هم متفاوت باشند، که مجموعه دکوفان با حضور مشاوران حرفه ای در امر طراحی و تولید این دغدغه را برای شما برطرف نموده است.

 

از مزیت های فرش کودک میتوان به افزایش قدرت تخیل و تحریک نمودن ذهن کودک  اشاره کرد .

 

کودک میتواند با طرح و رنگ فرش و یا حتی شخصیت و کاراکترهای روی فرش ارتباط برقرار کند، که همین امر باعث رشد و پویایی ذهن کودک می شود.

 

رنگبندی فرش اتاق کودک به صورتی باید انتخاب گردد که کودک بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و حس خوب و خوشایندی در او ایجاد شود. بدین دلیل در زمان انتخاب رنگ متناسب دکور اتاق فرزندتان حتما روحیات فرزند و جنسیت کودکان را نیز، در نظر داشته باشید.

 

طرح های رایج فرش کودک

 

طرح های رایج فرش کودک

 

فرش کوک کارتونی

ازآنجایی که کودکان از ابتدای کودکی علاقه خاصی به دیدن کارتن دارند و سریعا با کاراکتر های داستان ارتباط برقرار میکنند و آنان را به عنوان دوستانی برای خود در نظر میگیرند، طرح هایی که با توجه به داستان های کارتونی به روز و یا با استفاده از شخیت های محبوب کارتنی تولید میگردند، انتخابی بسیار مناسب جهت طرح فرش میباشند.

 

شما میتوانید هر لحظه شاهد به وجد آمدن فرزندتان با دیدن کاراکتر کارتونی مورد علاقه او باشید.

 

از طرح های کارتونی به روز میتوان سگ های نگهبان، مینیون، باب اسفنجی، اسپایدرمن، بتمن و …. را نام برد.

 

البته انتخاب طرح کارتونی هم خیلی بستگی به طرح و رنگ دیوار، پرده، روتختی و وسایل دیگر اتاق خواب کودک دارد و باید هماهنگی لارم را با هم داشته باشند که شرکت دکوفان تمامی این مجموعه را با طرح یکسان و به صورت ست ارایه مینماید.

 

فرش کودک با طرح جنگل و حیوانات

کودکان کاوشگران کوچک دنیای خود و همواره به دنبال کشف دنیای پیرامون کوچک خود هستند. حیوانات در نگاه کودکان بسیار متفاوت با حیوانات در نگاه بزرگسالان هستند و دوستانی مهربان و دلبرا برای آنانند.

 

طراحان مجموعه دکوفان بانک طرح بزرگی از طرح های بسیار متنوع و زیبایی حیوانات با طرح های فانتزی و کودکانه  جمع آوری نموده اند که انتخاب طرحی مناسب و متناسب با ذهنیت و  علایق شما و فرزندتان را بسیار راحت نموده.

 

فرش های مناسب دختر، طرح های عروسکی و کارتونی با تم رنگی نارنجی، بنفش و یا قرمز و صورتی هستند.

 

فرش های کودک پسرانه نیز طرح های ماشین یا حیواناتی چون شیر و ببر با تم رنگی آبی، سورمه ای، طلایی و… هستند.

 

در انتها شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برای اتاق فرزند خود نخواهید داشت.

 

و تمام این توضیحات نسبی هستند. به عنوان مثال شما میتوانید برای اتاق دختر خود طرحی از فیل با رنگ بندی دخترانه انتخاب کنید و در عین حال میتوانید همان طرح فیل را برای اتاق پسر خود با ادیت و طراحی رنگی پسرانه انتخاب بفرمایید.

 

گفتنی است که فرش کودک با طرح ساده و رنگبندی جذاب ، به عنوان مثال پترن ساده، این مزیت را برای شما دارد که رنگ آن در سنین پایین برای کودک شما جذابیت لازم را ایجاد مینماید و در سنین بالاتر هم میتوانید از آن استفاده بفرمایید.

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره طرح و رنگ  و کیفیت مناسب اتاق فرزند خود میتوانید با کارشناسان ما در مجموعه دکوفان در ارتباط باشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *