hambergermenu

ابعاد مناسب صندلی مدیریت چیست؟

صندلی مدیریت، یکی از صندلی های اداری است که در ادارات، شرکت ها، بانک و مکان هایی که اتاق مدیریت دارند، استفاده می‌شود. صندلی مدیریت باید دارای استانداردهای لازم باشد؛ چرا که فرد مدیر ساعت های زیادی از روز را روی صندلی می‌نشیند و به کارها رسیدگی می‌کند. در اتاق مدیریت میز و صندلی که در اتاق قرار دارند، از مهم ترین اجزای اتاق مدیر به شمار می‌روند. صندلی مدیریت باید به گونه‌ ای باشد که باعث خستگی و ایجاد دردهای فیزیکی نشود و مدیر بتواند ساعت های کاری خود را پشت میز روی صندلی سپری کند. ابعاد مناسب صندلی، یکی از فاکتورهای مهم در تعیین استاندارد بودن یک صندلی مدیریت است. ابعاد صندلی مدیریت چیست؟ سوالی است که پاسخ آن را در این مقاله بررسی می‌کنیم تا بتوانید یک صندلی مناسب برای محل کار خود تهیه نمایید. صندلی های مدیریت در طرح و رنگ های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توان آنها را متناسب با دیزاین محل کار سفارش داد و تهیه نمود.

 

ابعاد مناسب صندلی مدیریت چیست

 

صندلی های مدیریت را در جنس های مختلفی تولید می‌کنند که بنابر کیفیت متریال آنها، دارای قیمت های متفاوتی هستند. از دیگر فاکتورهای اساسی در تولید صندلی های مدیریت، راحت بودن و طبی بودن آنها است تا فرد مدیر بتواند بدون اذیت شدن و پایین آمدن بازدهی در انجام کارها، زمان زیادی را صرف پشت میز نشینی کند. برای سفارش صندلی های مدیریت مناسب که دارای ویژگی‌ های استانداردی هستند، می‌توانید به وبسایت اداری نت، مراجعه نمایید. در ادامه ویژگی ها و ابعاد مناسب صندلی مدیریت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

عوامل تعیین کننده ابعاد مناسب صندلی مدیریت

اولین عامل تعیین کننده ابعاد صندلی مدیریت، مساحت و ابعاد اتاق مدیریت است. یعنی اگر یک میز و صندلی با ابعاد مناسب تهیه کنید اما اتاق مدیریت کوچک باشد، امکان استفاده از میز و صندلی بزرگ در آن وجود ندارد. پس بهتر است اولین نکته ای که برای خرید میز و صندلی مدیریت در نظر می‌گیرید، مساحت و ابعاد اتاق مدیر باشد. دومین عامل مهم و تعیین کننده ابعاد صندلی مدیریت، ارگونومی است که اندازه و ابعاد استاندارد و مناسب صندلی مدیریت را متناسب با هر فرد، به صورت مهندسی شده تعیین می‌کند. ابعاد تعیین شده توسط ارگونومی، به گونه ای است که از ایجاد دردهای فیزیکی در قسمت هایی از بدن مانند گردن، کمر، دست و شانه، جلوگیری می‌کند. ابعاد مناسب توسط ارگونومی، بنابر آناتومی و قد هر شخص تعیین می‌گردد که برای هر شخص متفاوت است. عامل دیگر تعیین کننده ابعاد صندلی مدیریت، میز مدیریت است. میز مدیریت هم مانند صندلی مدیریت، باید دارای ابعاد استاندارد و مطابق با ارگونومی بدن فرد باشد. ارتفاع میز باید به اندازه ای باشد که نیازی به خم شدن روی میز نداشته باشد؛ می‌توان گفت ارتفاع مناسب میز مدیریت حدوداً ½ قد فرد، بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی متر است. طول میز مدیریت باید به اندازه ای باشد که مدیر بتواند مدارک و وسایل مورد نیاز خود را روی آن قرار دهد و آنقدر بزرگ نباشد که دسترسی به آنها مشکل شود؛ طول میز مدیریت استاندارد بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ سانتی متر است. عرض میز مدیریت نیز باید دارای اندازه مناسبی باشد و دسترسی به وسایل را ساده کند؛ اندازه مناسب عرض میز، ۷۵ تا ۱۳۰ سانتی متر است.

 

عوامل تعیین کننده ابعاد مناسب صندلی مدیریت

 

ابعاد صندلی مدیریت و نکات آن

اداری نت با ارائه مبلمان و صندلی های اداری، سابقه بلند مدتی در تولید صندلی هایی با ابعاد استاندارد داشته است. چند نکته برای انتخاب ابعاد مناسب و استاندارد صندلی مدیریت وجود دارد. در ادامه این نکات را به همراه ویژگی های یک صندلی مدیریت مناسب، بررسی می‌کنیم:

  • صندلی مدیریت باید دارای زیبایی ظاهری و متناسب با سبک معماری اتاق مدیر باشد.
  • علاوه بر ظاهر، نرم و راحت بودن کفی صندلی نیز حائز اهمیت است.
  • صندلی هایی که دارای قابلیت تنظیم کردن ارتفاع و پشتی صندلی هستند، برای نشستن های طولانی مناسب تر هستند.
  • ارتفاع پشتی صندلی مدیریت باید به گونه ای باشد که پاها با ایجاد زاویه قائم ۹۰ درجه به زمین برسند و به سمت شکم متمایل نشوند.
  • در صورت خواندن مدارک و اسناد، میزان زاویه ای که گردن میتواند هنگام مطالعه خم شود، حداکثر ۲۰ درجه است.
  • صندلی های مدیریتی دسته دار، باعث رفع خستگی فرد، هنگام قرار دادن دست ها از قسمت آرنج روی آنها می‌شود.
  • وجود برآمدگی حفظ کننده انحنای مهره های کمر در صندلی یا استفاده از بالشت های طبی هنگام نشستن روی صندلی های مدیریت، الزامی است.
  • زاویه ای که پشتی صندلی هنگام مطالعه باید داشته باشد ۸۰ درجه رو به جلو است و هنگام کار با کامپیوتر یا لپ تاپ حدوداً ۱۱۰ درجه به سمت عقب است.
  • پشتی های بلند صندلی مناسب برای افرادی است که مدام در حال نشستن و برخاستن هستند، پشتی های کوتاه صندلی مناسب برای افرادی است که اغلب وقت خود را پشت میز می‌گذرانند.

 

ابعاد صندلی مدیریت و نکات آن

 

سخن پایانی

اداری نت، تولید کننده مبلمان و صندلی های اداری در ابعاد استاندارد و مناسب است که چندین سال تجربه و سابقه کاری در این زمینه دارد. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت اداری نت صندلی مدیریت را در ابعاد استاندارد، با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید. طراحی و تولید صندلی های مدیریتی بنابر ارگونومی بدن هر شخص و مساحت محل کار انجام می‌شود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *