hambergermenu

اجاره سالن همایش در تهران

چکیده : یکی از مهمترین موارد در برگزاری همایش انتخاب سالن برگزاری همایش می‌باشد، در این مقاله به بررسی اجاره سالن همایش در تهران و خود مبحث همایش میپردازیم.

 

اجاره سالن همایش در تهران

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که منجر به پیشرفت در زمینه‌های گوناگون به سبب اشتراک‌گذاری دستاورد‌ها و گفتمان پیرامون آن‌ها صورت می‌گیرد، برگزاری همایش هاست. این همایش‌ها می‌توانند محیط علمی داشته و یا برای پیشرفت و توسعه یک کسب و کار برگزار شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم و انواع همایش و همچنین برگزاری همایش، اجاره سالن همایش و یک تیم حرفه‌ای در این زمینه آشنا کنیم.

 

اجاره سالن همایش در تهران

 

همایش چیست؟

همایش در لغت به معنای گرد هم آمدن است. در واقع در یک همایش تجمعی برای گفتمان پیرامون یک موضوع از پیش تعیین شده اتفاق می‌افتد. متخصصین در زمینه‌های مختلف می‌توانند به منظور انتقال اطلاعات به سایرین، هم‌اندیشی درباره یک مسأله و یا اجرا و نمایش یک دستاورد، همایش‌هایی را برگزار کنند. به طور کلی همایشات می‌توانند به دسته‌بندی زیر تقسیم شوند:

  • تجاری
  • اقتصادی
  • بازرگانی
  • کارشناسی
  • تحقیقاتی
  • همایشات علمی پژوهشی
  • آموزشی

هر یک از انواع همایشات نیز می‌توانند زیرشاخه‌هایی داشته باشند. به علاوه، هر یک از این دسته‌ها می‌توانند در سطوح گروهی، عمومی و یا تخصصی برگزار شوند. حال می‌خواهیم به بررسی چند مورد از انواع همایش پرداخته و آن‌ها را معرفی کنیم. برگزاری هر یک از این همایش‌ها با اجاره سالن همایش در تهران امکان‌پذیر خواهد بود.

 

  • کنفرانس:

نوعی گردهمایی است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف برگزار شود. نکته مهم در برگزاری کنفرانس‌ها این است که آن‌ها اغلب با داشتن دستور جلسه رسمی و به منظور گفتمان درباره موضوعی خاص جهت یافتن راه حل، اتخاذ تصمیم و یا حل یک مسأله برگزار می‌شوند. شرکت‌کنندگان کنفرانس‌ها اغلب در یک حیطه خاص و یا در زمینه‌های مرتبط با هم تخصص دارند. در واقع آن‌ها از یک مسأله مشترک میان چندین رشته که همه افراد اطلاعات کافی درباره آن را دارند، صحبت می‌کنند؛ به همین‌خاطر کنفرانس‌ها اغلب تخصصی هستند. هر کنفرانس اغلب کوچکتر از یک کنگره است و در مدت زمان محدودی به پایان می‌رسد. حال اجرای کنفرانس می‌تواند در سالن‌های همایش صورت گیرد. فرمت برگزاری آن می‌تواند به صورت پانل، میزگرد عمومی و یا بحث‌های پراکنده باشد.

 

  • کنگره:

کنگره واژه‌ای است که برای گردهمایی بزرگ که شامل صد‌ها یا هزاران شرکت‌کننده است در نظر گرفته می‌شود. کنگره‌ها اغلب بزرگتر از کنفرانس‌ها، سمینار‌ها و ورکشاپ‌ها هستند و به صورت تکرار شونده، هرساله و یا با فاصله چند سال برگزار می‌شوند. کنگره‌ها می‌توانند در سطوح ملی و بین‌المللی برگزار شوند. چند ویژگی مهم و اساسی در یک کنگره وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود و از جمله این موارد می‌توان تعداد شرکت‌کننده‌های زیاد، داشتن برنامه تکرارشونده ظرف یک یا چند سال، طولانی بودن کنگره و برگزاری طی چند روز یا چند هفته و حضور سازمان‌های حمایتی به عنوان اسپانسر را نام برد.

 

  • سمینار:

سمینار به نوعی کنفرانس کوچک به حساب می‌آید. در سمینار‌ها افراد می‌توانند اطلاعات تخصصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به طور کلی سخت‌گیری‌های کنفرانس در سمینار وجود ندارد؛ به عبارتی هر یک از شرکت‌کننده‌ها می‌توانند در هر قسمت از جلسه سؤالات خود را مطرح کنند.

 

  • سمپوزیوم:

سمپوزیوم، گردهمایی افراد متخصص در یک زمینه است. تمام بحث‌های صورت گرفته در یک سمپوزیوم اختصاصی بوده و به منظور پیشبرد اهداف کاملاً تخصصی در یک موضوع برگزار می‌شود. در سمپوزیوم افراد حرفه‌ای و باتجربه برای پیشرفت تخصص خود تلاش می‌کنند.

 

علاوه بر موارد گفته شده، موارد دیگری از گردهمایی مثل کنوانسیون، فروم، جلسه عمومی و کارگاه نیز وجود دارند که توضیح آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. حال بهتر است به نکات مهم در برگزاری همایش‌ها بپردازیم.

 

نکات مهم در برگزاری همایش

 

نکات مهم در برگزاری همایش

از آن جا که همایش‌ها می‌توانند تأثیر به سزایی بر پیشرفت یک حوزه و یا حتی برندینگ یک مجموعه داشته باشند، برای برگزاری یک همایش به بهترین نحو باید به موارد متعددی توجه داشته باشید که آن‌ها را در ادامه شرح می‌دهیم.

 

  • دریافت مجوز برگزاری همایش:

برای آن‌که یک همایش را برگزار کنید، پیش از هر چیز باید مجوز برگزاری همایش را دریافت کنید. این مجوز‌ها شامل مجوز برنامه، مجوز اجاره سالن همایش، اجاره پارکینگ، هماهنگی با بیمه برای خطرات احتمالی و … است.

 

  • اجاره سالن همایش:

باید با توجه به موضوع همایش و تعداد افراد شرکت‌کننده در آن یک سالن همایش اجاره کنید. برای انجام این کار بهتر است به گروه‌هایی که می‌توانند تمامی مراحل اجرای همایش را پیش ببرند، مراجعه کنید. اجاره سالن همایش باید حداقل دو هفته قبل از شروع برنامه انجام شود.

 

  • انتخاب تیم برگزار‌کننده:

برای داشتن یک همایش خوب باید تیم برگزارکننده حرفه‌ای داشته باشید. این تیم می‌تواند فیلمبرداری همایش، پوشش تصویری و مواردی از این دست را بر عهده بگیرد. پوشش تصویری و فیلمبرداری همایش یکی از مهم‌ترین موارد برای مستندسازی آن است.

 

  • انتخاب مجری:

طبیعتاً برای اجرای همایش به یک مجری نیاز دارید و بهتر است از مجریان توانمند و حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

  • دعوت از مدعوین:

پس از آن که هماهنگی‌های لازم انجام شدند، باید از مدعوین دعوت به عمل‌آورید. به هر میزان که افراد شناخته شده بیشتری در حوزه تخصصی‌تان در همایش حضور داشته باشند، تمایل سایرین به شرکت در همایش بیشتر خواهد شد.

 

  • تبلیغات، تولید محتوا، تهیه کنداکتور و چاپ بنر‌های خوشامدگویی و اطلاع‌رسانی:

پس از انجام موارد فوق، باید به مواردی چون بنر‌های تبلیغاتی، تهیه محتوا، نوشتن کنداکتور برنامه و مواردی از این دست بپردازید. این موارد نقش مهمی در تأثیرگذاری همایش خواهند داشت.

 

حال که با مراحل برگزاری یک همایش آشنا شدید، می‌توانیم به معرفی بهترین سالن همایش در تهران برای برگزاری انواع همایشات بپردازیم.

 

بهترین سالن همایش در تهران

 

بهترین سالن همایش در تهران

همان‌طور که اشاره کردیم برگزاری همایش از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین ضروری است که اجرای همایشات خود را به تیم‌های حرفه‌ای واگذار کنید. یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین تیم‌هایی که می‌توانید اجرای همایشات خود را به آن‌ها بسپارید، گروه دهکده هنر است که با سابقه ۲۰ ساله در اجرا و برگزاری همایشات در سطح ملی و بین‌المللی، کارنامه درخشانی را برای خود به ثبت رسانده است. دهکده هنر یک تیم حرفه‌ای برای انجام ابعاد مختلف برگزاری یک همایش است. می‌توانید تمام اقدامات برگزاری همایش من جمله دریافت مجوز برگزاری همایش، اجاره سالن همایش، پوشش تصویری، فیلمبرداری همایش، تدوین، ‌ایده‌پردازی و … را به گروه دهکده هنر بسپارید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت دهکده هنر مراجعه کرده و با کارشناسان حاذق این مجموعه ارتباط بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان برگزاری همایش با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۱۲۴۰۰۷ – ۰۹۱۲۰۲۱۶۱۶۷ تماس حاصل فرمائید.

 

وبسایت موسسه : www.dhmedia.ir

 

کلام آخر

در این مقاله به توضیح مفهوم همایش و شرح اقدامات لازم برای برگزاری همایش پرداختیم. همچنین با معرفی یک تیم حرفه‌ای برای برگزاری همایش، شما را با سطح بالاتری از برگزاری همایشات آشنا کردیم. برای آشنایی بیشتر با این تیم با تجربه به سایت دهکده هنر مراجعه کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *