hambergermenu

بررسی شرایط و جزئیات قانونی نمونه قرارداد مدیر تولید

بررسی شرایط و جزئیات قانونی نمونه قرارداد مدیر تولید

 

یکی از قراردادهایی که در سال‌های اخیر نسبت ‌به گذشته کاربرد بیشتری دارد، نمونه قرارداد مدیر تولید است.

 

بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی و تحلیل بازار، خط تولید محصول یا کالای مورد نظرشان را بهبود یا توسعه دهند.

 

به ‌همین جهت مدیریت و تعیین استراتژی را به مدیر تولید واگذار می‌کنند.

 

برای این‌که تعهدات و وظایف مدیر تولید به ‌صورت شفاف تعیین شود، کارفرما با مدیر تولید قراردادی تحت عنوان نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید را امضا می‌کند.

 

در نمونه قرارداد با مدیر تولید شرح وظایف و تعهدات طرفین به ‌صورت کامل مطرح می‌شود.

 

نمونه قرارداد مدیر تولید چه نوع قراردادی است؟

نمونه قرارداد مدیریت تولید یکی از انواع قرارداد کار محسوب می‌شود.

 

براساس این قرارداد، مدیر تولید، کنترل فرآیند تولید را با دقت و بر اساس دانش و تجربه خود تحت نظر می‌گیرد و برای بهبود فرآیند تولید محصولات این کارخانه یا واحد تولیدی برنامه‌ریزی می‌کند.

 

لازم است مدیر تولید، تجربه، دانش و اطلاعات خودش را برای افزایش کیفیت محصولاتی که تولید که بر تولید آن‌ها نظارت دارد، به‌کار گیرد.

 

نمونه قرارداد مدیر تولید نوعی قرارداد کار موقت است. براساس نمونه قرارداد با مدیر تولید برای مدت مشخصی که کارفرما و مدیر توافق می‌کنند، مدیر تولید در واحد تولیدی یا کارخانه استخدام می‌شود.

 

مدیر تولید با امضای نمونه قرارداد مدیریت تولید متعهد می‌شود تا برای افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه‌های مرتبط با تولید محصول، برنامه‌ریزی کند.

 

مطابق نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید کارفرما نیز تعهداتی را به ‌عهده دارد. مهم‌ترین تعهد کارفرما در مقابل مدیر تولید، پرداخت به ‌موقع حقوق و مزایا و حق بیمه است.

 

درواقع به‌جهت این‌که نمونه قرارداد مدیر تولید از انواع قراردادهای استخدامی محسوب می‌شود، لازم است کارفرما حقوق و مزایا و حق بیمه مدیر تولید را بپردازد.

 

مدیر تولید و کارفرما مکلف می‌شوند، تعهداتی را که به‌ موجب قانون و نمونه قرارداد مدیر تولید برعهده می‌گیرند، به‌ صورت کامل ایفا کنند.

 

تصور کنید شخصی کارخانه تولید روغن خوراکی دارد.

 

این شخص به ‌منظور بهبود کیفیت روغن، افزایش افزایش تولید، کاهش هزینه‌ها و البته با هدف باقی ماندن در عرصه رقابت، یک مدیر تولید باتجربه استخدام می‌کند.

 

برای این‌که تعهدات مدیر تولید به‌ صورت کامل و دقیق مشخص شود، نمونه قرارداد با مدیر تولید را امضا می‌کنند.

 

با امضای این قرارداد، مدیر تولید مکلف است دانش خود را مطابق علم روز دنیا به‌روز کند و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، برای انجام تعهداتی که به ‌موجب نمونه قرارداد مدیر تولید بر عهده دارد، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

نمونه قرارداد مدیر تولید چه کاربردی دارد؟

در شرایطی که کارخانه یا واحد تولیدی برای بهبود فرآیند تولید یا تغییر استراتژی تولید محصول، مدیری با تجربه را استخدام می‌کند، طرفین تعهدات و توافقات خودشان را تحت عنوان نمونه قرارداد استخدام مدیر تولید امضا می‌کنند.

 

با امضای قرارداد مدیر تولید طرفین در جریان وظایف و تعهدات خودشان قرار می‌گیرند.

 

بنابراین از تاریخ شروع همکاری تا پایان مدت قرارداد، لزوما باید تعهداتی را که به موجب قانون و قرارداد بر عهده دارند، انجام دهند.

 

تصور کنید یک کارخانه تولید محصولات بهداشتی با مشکلاتی مانند کاهش تولید، کاهش کیفیت و کاهش تقاضای مصرف‌کننده مواجه شده ‌است.

 

مدیران کارخانه با توجه به این موضوع، تصمیم می‌گیرند تا یک مدیر تولید باتجربه را که دارای دانش فنی و تخصصی در این زمینه است، استخدام کنند.

 

بعد از انجام توافقات اولیه با مدیر موردنظر، طرفین نمونه قرارداد مدیر تولید را امضا می‌کنند.

 

در این قرارداد انتظارات مدیران کارخانه به ‌همراه مدت همکاری و میزان حقوق مدیر تولید نوشته می‌شود.

 

کارفرما مکلف است مطابق نمونه قرارداد مدیریت تولید حقوق و مزایای مدیر را بپردازد.

 

در مقابل، مدیر تولید نیز باید با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین برای افزایش و بهبود کیفیت خط تولید محصولات کارخانه اقدام کند.

 

آیا امضای نمونه قرارداد مدیر تولید الزامی است؟

نمونه قرارداد مدیر تولید مانند قرارداد مدیر داخلی زمانی امضا می‌شود که یک مجموعه یا واحد تولیدی برای پیشرفت و بهبود عملکرد خود اشخاصی متعهد اشخاصی باتجربه را استخدام می‌کند.

 

بنابراین مدیرانی که می‌خواهند محصولات کارخانه آن‌ها در عرصه رقابت با رقبا همچنان در بازار باقی ‌بماند و مورد توجه مشتریان قرار بگیرد، نیازمند راهکارها و شیوه‌های نوین برای این موضوع هستند. به‌همین علت مدیر تولید استخدام می‌شود.

 

برای استخدام این مدیر بهتر است نمونه قرارداد مدیر تولید بین کارفرما و مدیر امضا شود.

 

با وجود قرارداد استخدام مدیر تولید طرفین می‌توانند در زمان بروز اختلاف به این متن استناد کنند.

 

همچنین در این قرارداد مدت همکاری، میزان حق‌الزحمه مدیر، شرح وظایف و تعهدات طرفین به ‌صورت کامل نوشته‌ شده است.

 

بنابراین هر دو طرف با وجود نمونه قرارداد مدیر تولید از همان ابتدای کار در جریان جزئیات این همکاری قرار می‌گیرند و هرکدام از آن‌ها تلاش می‌کند تا مطابق این قرارداد، تعهدات خودش را انجام دهد.

 

تصور کنید یک مدیر تولید برای مدت یک‌ سال در کارخانه استخدام می‌شود.

 

این مدیر متعهد می‌شود تا ظرف این یک‌سال، اقدامات لازم را برای بهبود فرآیند خط تولید انجام دهد.

 

بعد از مدت بعد از گذشت دو ماه بدون اطلاع قبلی، این مدیر تولید، محل کار خود را ترک می‌کند و تعهدات خودش را مطابق قرارداد انجام نمی‌دهد.

 

در این حالت کارفرما می‌تواند برای بیان این موضوع و پیگیری این مسئله با ارائه نمونه قرارداد مدیر تولید به اداره کار مراجعه کند.

 

از طرف دیگر ممکن است مدیر تولید تعهدات خودش را اجرا کند، ولی کارفرما حق بیمه یا حقوق و مزایای او را پرداخت نکند.

 

در این حالت مدیر تولید می‌تواند با استناد به نمونه قرارداد مدیر تولید برای پیگیری مطالبات خودش اقدام کند.

 

البته به‌جهت این‌که قانون کار توافق شفاهی را نیز پذیرفته است، پیگیری این موارد، بدون داشتن قرارداد کتبی هم ممکن است اما نکته مهم این است که اثبات این ادعا یا دفاع از خود با وجود قرارداد کتبی راحت‌تر و با سرعت عمل بیشتری صورت می‌گیرد.

 

چند نکته دیگر!

معمولا برای هر کارخانه‌ای حضور مدیر تولید ضروری محسوب می‌شود.

 

مدیران کارخانه‌ها مایل هستند تا محصولات تولید شده در کارخانه آن‌ها به ‌عنوان محصول کلیدی بازار مورد توجه مصرف‌کننده‌ها یا اشخاص متقاضی قرار بگیرد.

 

مدیر تولید باید با برنامه‌ریزی کاربردی برای ارتقای کیفیت محصولات تولید شده در کارخانه اقدامات لازم را انجام دهد و تلاش کند تا محصول تولید شده در این کارخانه به ‌عنوان محصولی قابل‌قبول ازنظر کیفیت در بازار شناخته شود.

 

این مدیر تولید باید تا حد ممکن تلاش کند هزینه‌های تولید را کاهش دهد. او باید با برنامه‌ریزی‌ هدفمند و کاربردی محصولات تولید شده در کارخانه را ارزیابی کند و راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلاتی که سبب کاهش تولید یا کاهش کیفیت محصول شده ‌است، ارائه دهد.

 

تصور کنید کارخانه‌ای علی‌رغم داشتن سرمایه مناسب، نتوانسته است در زمینه تولید محصول باکیفیت، فروش و بازاریابی به ‌صورت موفق عمل کند.

 

در این حالت برای تحلیل و بررسی خط تولید محصولات، مدیر تولید استخدام می‌شود.

 

طرفین در متن قرارداد مدیر تولید کارخانه به ‌صورت دقیق مدت همکاری و تعهدات خودشان را مشخص می‌کنند.

 

مدیر تولید با بررسی و تحلیل شرایط کارخانه و محصولاتی که تولید شده ‌است، تشخیص می‌دهد که برای بهبود فرآیند تولید و موفقیت در عرصه بازاریابی و فروش محصولات، لازم است که دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای برای این کارخانه خریداری شود.

 

دراین‌صورت لازم است مدیر تولید این موضوع را در اسرع وقت به مدیران کارخانه اطلاع‌رسانی کند تا برای خرید دستگاه اقدامات ضروری را انجام دهند.

 

در متن نمونه قرارداد مدیر تولید چه مواردی نوشته می‌شود؟

در متن نمونه قرارداد مدیر تولید نیز مانند قرارداد مدیر داخلی لازم است، مشخصات کارفرما و مدیر به ‌صورت دقیق و کامل به ‌همراه نشانی و شماره تماس نوشته شود.

 

پس ‌از آن لازم است که موضوع همکاری یعنی مدیریت تولید مطرح شود.

 

مدت همکاری، میزان حق‌الزحمه و محل کار مدیر تولید نیز از مواردی هستند که لزوما باید در این قرارداد نوشته شود.

 

همان‌طورکه مطرح شد، لازم است در این قرارداد، تعهدات مدیر تولید به‌ همراه تعهدات کارفرما نیز مطرح شود.

 

پس ‌از امضای این قرارداد، طرفین از تاریخ شروع همکاری متعهد می‌شوند تا مطابق قرارداد مدیر تولید وظایف خودشان را به‌ صورت کامل اجرا کنند.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *