hambergermenu

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

 

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

 

اجازه بدهید قبل از تهیه کردن بلیط هواپیمای اهواز تهران یا تهران اهواز سری به شهر اهواز بزنیم و با هم یک سفر مجازی به این کلان شهر جنوب کشور داشته باشیم. شهر اهواز شهر شب‌زنده‌دارها است که در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند خود را به کافه‌ها و فروشگاه‌های فعال این شهر برسانند و اوقات خوشی را در این اماکن تجربه کنند.

 

بزرگ‌ترین تفریح ساکنان اهواز که هیچ‎گاه تعطیلی هم ندارد، حضور در کنار کارون پرخروش است. ضمن اینکه اگر بازدید خود از کارون را به شب موکول کنید، در کنار ستاره‌ها می‌توانید لحظات جذاب و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

 

راهنمای کامل سفر به اهواز

برای سفر به اهواز چند راه پیش پای شما قرار دارد. سفر زمینی با خودروی شخصی، سفر با هواپیما، سفر به اهواز با قطار و سفر با اتوبوس‌های بین شهری همگی از روش‌هایی است که می‌توان خود را به اهواز رساند.

 

سفر به اهواز با خودروی شخصی

 

سفر به اهواز با خودروی شخصی

 

اگر تصمیم گرفتید به جای تهیه بلیط ارزان هواپیما و تجربه یک سفر هوایی به اهواز، راه زمینی را از شهر تهران پایتخت ایران، آغاز کنید باید اول از همه خود را به اتوبان قم برسانید. از اراک و بروجرد عبور کنید و وارد خرم آباد شوید. در ادامه وارد اتوبان خرم آباد به اندیمشک شوید.

 

در این اتوبان بااینکه هزینه زیادی برای عوارض پرداخت خواهید کرد، اما می‌توانید با عبور از چند تونل خود را به‌راحتی به اندیمشک برسانید. حالا که به اندیمشک رسیدید باید مسیر خود را به سمت اهواز در پیش بگیرید و در نهایت وعده ناهار یا شام خود را مهمان مردمان خون‌گرم اهواز باشید.

 

سفر به اهواز با هواپیما

البته در این بین کم نیستند افرادی که ترجیح می‌دهند تمام این مسافت را صرفاً با هواپیما و در مدت زمانی کوتاه طی کنند. اگر انتخاب شما برای طی کردن مسافت از هرکدام از شهرهای ایران به سمت اهواز، هواپیما بود کافیست که هواپیمایتان در فرودگاه اهواز نشسته و شما را پیاده کند. حالا در فرودگاه با استفاده از تاکسی‌های خطی، اتوبوس یا تاکسی‌های اینترنتی می‌توانید به راحتی خود را به مقصد مورد نظر در شهر اهواز برسانید.

 

سفر به اهواز با قطار

همچنین بد نیست بدانید که با قطار هم می‌توانید به اهواز سفر کنید. مدت زمان سفر شما از تهران به سمت شهر اهواز به‌طور تقریبی ۱۴ ساعت به طول می‌انجامد.

 

سفر به اهواز با اتوبوس‌های بین شهری

ناگفته نماند که اتوبوس‌ها هم در شهر تهران و دقیقاً از ترمینال جنوب، شما را به اهواز خواهند رساند. زمان حرکت این اتوبوس‌ها بیشتر ظهرها و بعدازظهرها است.

 

هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اهواز

شاید در‌حال‌حاضر بلیط هواپیما اهواز تهران را تهیه کرده‌اید و عازم تهران هستید. شاید هم همین امشب برای اهواز بلیط تهیه کرده‌اید و قرار است فردا صبح عازم این شهر شوید. در این صورت نیاز دارید تا در مورد اقامتگاه‌ها و هتل‌های این شهر اطلاعات کافی کسب کنید تا در بدو ورود با مشکل اقامت مواجه نشوید.

 

در شهر اهواز مانند سایر شهرهای ایران هتل‌ها و اقامتگاه‌های متفاوت و فراوانی وجود دارند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن مقصد سفر خود در شهر اهواز، نزدیک‌ترین اقامتگاه یا هتل را انتخاب کنید.

 

هتل‌های لوکس اهواز شامل هتل پارس که در نزدیکی رود کارون قرار دارد و هتل نیشکر است. کیفیت خدمات در این هتل‌ها بالا بوده و به نقاطی مثل مرکز شهر و مراکز خرید دسترسی اولیه‌ای دارند. هتل‌های میان رده هم شامل هتل اکسین، هتل آپارتمان هدیه و هتل پرشیا هستند.

 

همچنین هتل‌های ارزان‌قیمت در شهر اهواز هم شامل باغ معین، خانه آرامش، هتل کارون، هتل نادری و هتل ایران هستند که همگی در دسته هتل‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت شهر اهواز قرار دارند.

 

ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد اهواز نیز به صورت آنلاین و از پلتفرم هایی مثل اسنپ تریپ، فلایتیو و سفرمارکت  قابل خریداری است.

 

 

دیدنی‌ها و جاذبه‌های اهواز

 

دیدنی‌ها و جاذبه‌های اهواز

 

اهواز هم مانند سایر شهرهای زیبای ایران جاذبه‌های متعدد گردشگری و طبیعی دارد. جاذبه‌هایی که هرکدام زیباتر و جذاب‌تر از دیگری است و مخصوص شهر زیبای اهواز هستند.

 

در این بین توصیه می‌کنیم که اگر به شهر اهواز سفر کردید تا زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینید، حتماً از پل طبیعت این شهر هم دیدن کنید. پارک لاله و پارک ساحلی در کنار آبشار پل کابلی که مخصوص تعطیلات بوده و فقط در مناسبت‌هایی مانند عید نوروز آن را برپا می‌کنند هم از جمله دیگر جاذبه‌های این شهر هستند.

 

جالب است بدانید آبشار پل کابلی طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین آبشار دست‌ساز و مصنوعی در خاورمیانه است. همچنین از موزه هنرهای معاصر، پل سیاه، ساعت مرمرین، آرامگاه علی بن مهزیار، میدان بارفروشان سابق و خیابان کاوه هم در سفر خود به اهواز دیدن کنید.

 

در آخر هم حتماً سری به پارک آبی، پارک چوبی، مجتمع گردشگری فجر، پارک جنگلی گمبوعه، بولینگ سیتی سنتر محزیار، پارک جنگلی شهروند و پارک جزیره بزنید و از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی این پارک‌ها نیز دیدن کنید.

 

رستوران‌ها در اهواز با غذاهای جذاب جنوبی

اگر به اهواز سفر کردید بهتر است که حتماً سری هم به رستوران‌های خوشمزه این شهر بزنید. رستوران ریورساید یکی از قدیمی‌های شهر اهواز است. همچنین رستوران کنجد، قلیه‌های لذیذ و پرطرفداری دارد. کبابی امید هم بهترین کباب اهواز را به شما ارائه می‌دهد و شام باما در کنار فلافلی پت و مت و فود میزبان هم، از دیگر رستوران‌ها و فست فودی‌های جذاب شهر اهواز هستند که در سفر به این شهر حتماً باید به آن‌ها سر بزنید.

 

البته بدون شک در تمام شهرهای ایران می‌توانید انواع و اقسام کباب‌ها یا خورشت‌ها را نوش جان کنید. اما اگر به اهواز رفتید از نوش جان کردن غذاهای دریایی، خورشت قلیه ماهی و خصوصاً فلافل مخصوص اهواز غافل نشوید.

 

اهواز و یک سفر جذاب و فراموش نشدنی

سفر به تمام شهرهای ایران می‌تواند فراموش نشدنی باشد. شمال ایران شبیه به جنوب نیست، همان‌طور که غرب و شرق و مرکز هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. اگر تابه‌حال به جنوب ایران سفر نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم که اولین سفر خود به جنوب کشور را با انتخاب شهر اهواز تجربه کنید.

 

این شهر در کنار زیبایی‌ها و جاذبه‌ها خوشمزه و دیدنی‌های فراوانش، مردمان خون‌گرمی هم دارد. در این بین برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما و شرایط رزرو هتل یا تور، حتماً با اسنپ تریپ در ارتباط باشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی