hambergermenu

دو جاذبه دیدنی ایران که حتما باید آنها را ببینید

کشور زیبای ما با تنوعی از کوه، جنگل، دریا، دشت، کویر و صحرا بسیار زیبا و دیدنی است و می‌توان به نقاط مختلف آن سفر کرده و از تماشای شگفتی‌های طبیعت لذت برد.

 

مناطق دیدنی در ایران تنوع زیادی دارد و از شمال تا جنوب آن صحنه هنرنمایی‌های طبیعت است. برخی از جاهای دیدنی ایران شهرت جهانی دارند و گردشگران مختلفی را به خود جذب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم سفری به دو منطقه از جنوب و شمال داشته باشیم تا با دو جاذبه دیدنی ایران آشنا شویم.

 

دره ستارگان

 

دو جاذبه دیدنی ایران که حتما باید آنها را ببینید

 

دره ستارگان بخشی از ژئوپارک جزیره قشم است که در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. مردم محلی معتقداند که برخورد یک ستاره (شهاب سنگ) موجب به وجود آمدن این دره شده است اما در واقع در طی سالیان طولانی تاثیر عوامل فرسایشی مانند باد و آب و فشارهای وزنی طبقات، این ستون‌ها و حفره‌ها را ایجاد کرده است.

 

جالب است بدانید که قدمت دره ستارگان به دو میلیون سال پیش باز می‌گردد. یکی از افسانه‌های جالب درباره این دره، وجود اجنه است که حتی گاهی اوقات صدای آن‌ها به گوش می‌رسد، اما در واقع محققان معتقداند که حرکت جریان باد در درون حفره‌ها، باعث به وجود آمدن این صداها می‌شود.

 

آدرس و ساعت بازدید از دره ستارگان قشم

دره ستارگان یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی در ایران است که در جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد. وقتی از جزیره قشم راهی شوید، در حدود 5 کیلومتری ساحل جزیره به روستای برکه خلف می‌رسید. ورودی دره ستارگان در نزدیکی این روستا قرار گرفته است.

 

آدرس: جزیره قشم، روستای برکه خلف

 

ساعت بازدید از دره ستارگان قشم به شرح زیر است:

 

  • نیمه اول سال از ساعت 8 صبح تا 7 عصر

 

  • نیمه دوم سال از 8 صبح تا 8 شب

 

تفریحات و دیدنی‌های دره ستارگان

 

تفریحات و دیدنی‌های دره ستارگان

 

توصیف زیبایی و شگفتی‌های دره ستارگان قشم تنها در چند جمله نمی‌گنجد و باید آن را به چشم خود ببینید. از ابتدای این دره که وارد شوید، صخره‌ها و ستون‌های سنگی و حفره‌های مختلف آن، چشم شما را خیره می‌کند. بدون شک می‌توان ادعا کرد که دره ستارگان یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی ایران است. در سفر به جزیره قشم برای دیدن دره ستارگان، دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید، چراکه قرار است بهترین عکس‌های زندگی خود را در اینجا ثبت کنید.

 

از دیگر دیدنی‌های دره ستارگان می‌توان به غرفه‌های صنایع دستی مردم محلی اشاره کرد که می‌توانید انواع لوزام تزئینی، صدف و گوش‌ماهی را از آنجا تهیه کرده و به عنوان سوغات همراه خود ببرید. دیدن روستا برکه خلف در نزدیکی دره ستارگان نیز یکی دیگر از بخش‌های جذاب سفر شما خواهد بود. در سفر به دره ستارگان بازدید از موزه سنگ و کانی‌های این منطقه را نیز از دست ندهید.

 

بهترین زمان سفر برای دیدن دره ستارگان

جزیره قشم آب و هوای گرمی دارد و به همین دلیل معمولا سفر کردن به این جزیره برای دیدن دره ستارگان در فصل تابستان چندان مطلوب نیست. بهترین زمان سفر به دره ستارگان در فصل پاییز و زمستان است. البته در اوایل بهار یعنی ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز هوا خنک‌تر است، اما معمولا از اواسط بهار تا خرداد نیز هوا گرم خواهد بود.

 

پل معلق نمک آبرود

 

پل معلق نمک آبرود

 

نمک آبرود در خطه سرسبز شمال و استان مازندران قرار دارد که گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. پل معلق نمک آبرود یکی از هیجان انگیزترین جاذبه دیدنی ایران در این شهر است. بر روی این پل چوبی در فاصله 45 کیلومتری، بین زمین و هوا معلق هستید که حتی تصور آن آدرنالین خون را بالا می‌برد.

 

این پل در حدود 150 متر طول دارد اما عرض آن کمتر از یک متر است، به همین دلیل دو نفر به طور همزمان نمی‌توانند از عرض آن عبور کنند. اگر بر روی پل رفتید، دیگر راه برگشتی ندارید؛ پس دل و جرات به خرج داده و تا انتهای آن را طی کنید. البته نگران نباشید این پل معلق کاملا ایمن است و شما به کابل محافظ بالای پل نیز متصل هستید.

 

آدرس و مسیر دسترسی به پل معلق نمک آبرود

آدرس: استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس – تنکابن، شهرک توریستی نمک آبرود

 

نمک آبرود دارای دو بخش مسکونی و توریستی است که ظرفیت بخش مسکونی آن 100 هزار نفر خواهد بود. در بخش توریستی نمک آبرود تفریحات مختلفی در انتظار شماست که یکی از آن‌ها پل معلق است. برای تجربه قدم زدن بر روی این پل به شهرک توریستی نمک آبرود رفته و از طریق تله کابین خط 2 خود را به قله دیوحمام برسانید. پل معلق نمک آبرود با منظره‌ای زیبا و استثنایی در این قله قرار دارد. اگر شانس بیاورید و هوا مه آلود باشد، زیبایی پل معلق به اوج خود می‌رسد.

 

بهترین زمان بازدید از پل معلق نمک آبرود

اگر می‌خواهید اوج زیبایی پل معلق نمک آبرود را در هوایی خنک تجربه کنید، فصل بهار بهترین انتخاب ممکن برای سفر به نمک آبرود است، البته در تعطیلات نوروز این منطقه بسیار شلوغ خواهد بود. در اوایل پاییز نیز می‌توان به نمک آبرود سفر کرد. فصل تابستان به دلیل گرمای هوا انتخاب چندان مناسبی نیست و در زمستان نیز به دلیل بارش برف نمی‌توان از تمامی تفریحات استفاده کرد.

 

دیدنی‌های اطراف پل معلق نمک آبرود

در اطراف پل معلق نمک آبرود می‌توانید از دیگر دیدنی‌ها و تفریحات این منطقه توریستی نیز بهره‌مند شوید:

 

  • تله کابین نمک آبرود

 

  • زیپ لاین نمک آبرود

 

  • شهر بازی

 

  • کارتینگ نمک آبرود

 

  • باشگاه تیراندازی

 

  • جنگل نمک آبرود

 

  • ساحل نمک آبرود

 

ایران سرزمین شگفتی‌های بی تکرار

در این مطلب به معرفی دو نمونه از بهترین مناطق دیدنی در ایران پرداختیم، پس اگر در فکر یک سفر هستید، مقصد خود را انتخاب کرده و کوله سفر را ببندید. جاهای دیدنی ایران آنقدر زیاد است که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. اگر راهی خطه سرسبز شمال هستید، پیش از سفر برای اجاره ویلا محمودآباد و یا رزرو هتل و ویلا در دیگر شهرها اقدام کنید تا برای سفر هیچ نگرانی نداشته باشید، البته مقصد سفر تفاوتی نمی‌کند، در هر صورت به رزرو محلی برای اقامت نیاز خواهید داشت!

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی