hambergermenu

راه اندازی رستوران ایرانی در دبی ۲۰۲۴ + معرفی معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در دبی

راه اندازی رستوران ایرانی در دبی

آمار عجیب و غریب مهاجرت و سفر ایرانیان به شهر لوکس دبی، خیلی‌ها را به فکر راه اندازی رستوران ایرانی در دبی می‌اندازد. چه ایده‌ای بهتر از این که یک رستوران با غذاهای لذیذ ایرانی را برای 500 هزار ایرانی مقیم دبی و گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، راه اندازی کنید!

جالب است بدانید که تعداد ایرانیانی که کسب و کار خود را در دبی راه‌اندازی کرده‌اند و موفقیت چشمگیری داشته‌اند، کم نیست! برای مثال، مسعود شفیعی با راه‌اندازی رستوران ایرانی ریواس در دبی و تبدیل ایده‌های بکر خود توانست تا به محبوبیت زیادی برسد؛ این یعنی اگر شما هم چنین ایده‌ای دارید، دست به کار شوید!

 

راه اندازی رستوران ایرانی در دبی

 

چرا آشپزی ایرانی این قدر طرفدار دارد؟

ایران توقفگاهی در امتداد جاده وسیع ابریشم بود که مسافران زیادی از ملیت‌های مختلف را به خود جذب می‌کرد. غذاهای ایرانی همیشه در بین مردم سراسر دنیا استثنایی هستند و به جرئت می‌توان گفت که غذاهای ایرانی از بهترین غذاهای روی زمین هستند.

 

این حقایق به ما ایرانیان کمک کرده تا فرهنگ غذایی متنوع و متمایزی داشته باشیم و همین موضوع دلیل قانع‌کننده‌ای برای به رخ کشیدن این غذاها به جهانیان است! با این اوصاف چرا کسب و کاری پول‌ساز در این زمینه شروع نکنیم؟

 

معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در دبی

رستوران‌های ایرانی زیادی در دبی راه اندازی شده اند و بسیاری از آن‌ها بسیار معروف هستند و لذت اقامت در دبی را برای ایرانیان دوچندان کرده‌اند. آیا این رستوران‌های ایرانی را در دبی می‌شناسید؟ قبل از آشنایی با راه اندازی رستوران ایرانی در دبی، بد نیست تا با تعدادی از این رستوران‌ها آشنا شوید.

 

رستوران ایران زمین

کافه رستوران ایران زمین از سال 2005 در دبی فعالیت می‌کند. این رستوران با فضایی دوست داشتنی، محبوب‌ترین غذاخوری ایرانی در دبی و دارای چندین شعبه اضافی در شهر است.

 

این رستوران علاوه بر انواع سالاد و سوپ، بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی مانند کباب را سرو می‌کند.

 

برای امتحان کردن کباب کتلت گوساله بره با پیاز، زعفران و روغن کانولا با ادویه به این رستوران سر بزنید.

 

اگرچه رستوران ایران زمین اغلب شلوغ است، اما معمولاً جایی برای صرف غذا پیدا می‌شود. این رستوران تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید!

 

کباب ویژه استاد

رستوران استاد هم یک راز پنهان در خود دارد و هم به خاطر کباب اصیل ایرانی‌اش معروف است! سطح قیمت‌های این رستوران برای استانداردهای دبی بسیار مناسب است. این رستوران 40 سال است که در دبی فعالیت می‌کند و تأییدیه خانواده سلطنتی را دریافت کرده است.

 

این رستوران یک مکان محبوب برای خوردن بهترین غذاهای ایرانی و تجربه یک لذت واقعی برای علاقه‌مندان به کباب است. طعم‌های اصیل ایرانی را در دبی با برنج دم کرده زعفران، مرغ زعفرانی و سوپ عدس در محیطی دنج تجربه کنید. غذای خود را با چای نعناع، یکی دیگر از غذاهای ویژه رستوران، به پایان برسانید.

 

رستوران شبستان

شبستان یکی دیگر از ایده‌های بکری است که مالک آن برای راه اندازی رستوران ایرانی در دبی به کار برده و به موفقیت رسیده است.

 

غذاخوری مجلل شبستان انواع غذاهای لذیذ ایرانی را ارائه می‌دهد. موسیقی ایرانی همیشه در شبستان در حال نواختن است و گاهی مردم محلی از دبی و ایران حتی در آنجا به اجرای زنده می‌پردازند!

 

این رستوران به خاطر کباب‌های لذیذ، خدمات درجه یک و توجه به جزئیات مشهور است. شبستان به دلیل قرار گرفتن در میان بهترین غذاخوری‌های دبی که اقدامات ایمنی را جدی می‌گیرند، مورد تحسین قرار گرفته است.

 

رستوران فارسی

وعده‌های غذایی روزانه را با برنج، کباب، سبزی، گردو، پنیر و نان ایرانی تازه در رستوران‌های فارسی میل کنید. چنین بوفه‌ای با سالادها و پیش‌غذاهای مختلف، در فضایی عالی و دوستانه طراحی شده است.

 

هدف رستوران فارسی این است که با ارائه مجموعه‌ای خاص از خورشت‌های ایرانی، کوفته تبریزی و… طعم اصیل غذاهای ایرانی را به مردم خارج از ایران بچشاند.

 

رستوران انار

این غذاخوری ایرانی، بخش نمادین مدینه جمیرا بوده است و در روزهای هفته، برنامه‌های سرگرمی زنده ترتیب می‌دهد. شاید عاشق طعم‌های معنوی کباب شیشلیک باشید که بسیار اشتهاآور است؛ در این صورت رستوران انار در دبی را از دست ندهید.

 

اگر می‌خواهید غذاهای مهم ایرانی را که با روش‌های جدید و با چاشنی مدرنیته تهیه شده‌اند، میل کنید، انار بهترین رستورانی است که می‌توانید به آنجا بروید. انار شاید موفق‌ترین تلاش برای ترکیب ویژگی‌های طراحی داخلی سنتی خانه‌ها و رستوران‌های ایرانی قدیمی باشد.

 

معروف‌ترین رستوران‌های ایرانی در دبی

 

رستوران شب‌های شیراز

شب‌های شیراز با مشتریان خود مانند یکی از اعضای خانواده رفتار می‌کند. کادر این مجموعه هر غذا را با دقت زیادی آماده می‌کنند تا اصالت خود را حفظ کنند و تا حد امکان طعم به یاد ماندنی را برای آن‌ها تداعی کنند.

 

این رستوران به خاطر شاورماهایش معروف است و برای کسانی مناسب است که مدام به دنبال یک غذای ایرانی با قیمت مناسب هستند. وقتی به این رستوران رفتید، کباب سلطانی یا آبگوشت بامیه آن را حتماً امتحان کنید.

 

رستوران و کافه شاندیز

شاندیز دبی غذاهای لذیذ ایرانی را در یک مجموعه لوکس سرو می‌کند که واقعاً اصیل هستند.

 

این رستوران مقرون به صرفه است، اما غذا و سرویس‌دهی آن عالی است، مخصوصاً بره شیشلیک و چلوکباب این رستوران بهترین هستند.

 

شاندیز هم یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی و اصیلی است که نتیجه صرف فعل خواستن یک ایرانی برای راه اندازی رستوران ایرانی در دبی است.

 

هتل صدف دبی

غذاخوری ایرانی صدف در دبی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاخوری‌های ایرانی این شهر به شمار می‌رود. در این رستوران لذیذترین غذاهای سنتی ایرانی و انواع گریل‌ها از جمله کباب معروف ایرانی و انواع سالاد و سوپ سرو می‌شوند.

 

سرآشپزهای این رستوران در سرو غذاهایی که طبق روش‌های سنتی تهیه شده‌اند، عالی هستند. شما می‌توانید یک وعده غذایی از سوپ، نان، نعناع و سالاد را به همراه کباب کوبیده میل کنید.

 

رستوران آغاتی

رستوران آغاتی یک غذاخوری جدید اما خارق‌العاده است، یکی دیگر از رستوران‌های مشهور دبی محسوب می‌شود. غذاهای این رستوران امروزی هستند؛ اما هنوز طعم اصیل ایرانی دارند و دکور آن مجلل است. این رستوران دارای محیطی مناسب برای خانواده است.

 

میهمانان می‌توانند از انواع گریل‌ها لذت ببرند و گوشت‌های خوش طعم این رستوران را امتحان کنند. این غذاخوری به هر کسی که به دنبال محیطی است که دارای طعمی مدرن باشد و همچنان غذاهای سنتی ایرانی را حفظ کند، توصیه می‌شود.

 

چگونه یک رستوران در دبی راه اندازی کنیم؟

آیا می‌دانستید که بیش از 200 میلیونر با سرمایه کلان در شهر دبی زندگی می‌کنند؟

 

این رقم نشان می‌دهد که دبی همان جایی است که شما در آرزویش هستید و می‌تواند بستری مناسب برای رسیدن شما به موفقیت‌های مدنظرتان باشد؛ راه اندازی رستوران ایرانی در دبی هم یکی از روش‌های رسیدن به ثروت در این شهر است.

 

دبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای غذا و بهداشت دارد که هر غذاخوری، رستوران، کافه یا نانوایی باید از آن‌ها پیروی کند. این قوانین به این منظور طراحی شده‌اند تا به مدیران رستوران کمک کنند تا طبق الزامات مربوطه کار کنند.

 

چندین نکته وجود دارند که می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی برای افتتاح یک رستوران ایرانی در دبی در نظر بگیرید. توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا رستوران رویاهای خود را در شهر مجلل دبی باز کنید و به زندگی ایده‌آل خود دست پیدا کنید.

 

1. هزینه‌هایی که باید قبل از افتتاح یک رستوران در نظر بگیرید

راه‌اندازی یک کسب و کار رستوران نیاز به سرمایه گذاری دارد؛ بنابراین قبل از افتتاح یک رستوران، باید این هزینه‌ها را یادداشت کنید تا از هدر دادن سرمایه خود برای موارد غیر ضروری یا زیاده‌روی و صرف هزینه‌های بیشتر از آنچه لازم است، جلوگیری کنید.

 

برای هر صاحب رستوران، داشتن یک ایده تقریبی از هزینه‌هایی که از قبل باید متحمل شود، ضروری است. برخی از هزینه‌هایی که باید قبل از راه اندازی رستوران ایرانی در دبی در نظر بگیرید؛ عبارت‌اند از:

 

  • هزینه مجوز

 

 

  • آموزش کارکنان

 

  • هزینه‌های مواد اولیه

 

  • بیمه

 

  • سرمایه در گردش

 

  • تجهیزات، میز، صندلی و…

 

2. مجوزهای لازم را برای راه اندازی رستوران بگیرید

حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرید باید تمام مجوزهای لازم را دریافت کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا یک رستوران را به صورت قانونی و با کمترین دردسر افتتاح کنید.

 

به طور کلی برای راه اندازی رستوران ایرانی در دبی باید دو نوع مجوز نیاز دارید:

 

  • مجوز تجاری

 

  • مجوز غذا

 

مجوز تجاری

دپارتمان گردشگری و بازاریابی بازرگانی دبی مسئول ارائه مجوز تجاری است.

 

شما باید نوع رستورانی را که می‌خواهید راه اندازی کنید، مشخص کنید؛ زیرا باید به وضوح در مجوز ذکر شود.

 

مجوز تجاری بسته به عوامل مختلفی مانند نوع رستورانی که دارید و اداره می‌کنید، ممکن است 30 تا 40 هزار درهم برای شما هزینه داشته باشد.

 

مراحل اخذ مجوز تجاری برای افتتاح رستوران در دبی عبارت‌اند از:

 

  • ماهیت فعالیت خود (تجاری، حرفه‌ای یا صنعتی) را تعیین کنید.

 

  • فعالیت‌های خود (حداکثر 10 فعالیت در هر مجوز) را مشخص کنید.

 

  • وضعیت قانونی دفتر خود را تعیین کنید.

 

  • یک نام تجاری برای رستوران خود انتخاب و آن را ثبت کنید.

 

  • درخواست خود را جهت دریافت تأیید اولیه ارسال کنید.

 

  • مکان مورد نظر خود را اجاره یا خریداری کنید.

 

  • تمام مدارک مربوطه را آماده کنید.

 

  • یک درخواست دیگر را جهت دریافت تأییدیه نهایی به DED ارسال کنید.

 

مجوز غذا

ارائه مجوز غذا در دبی برعهده بخش ایمنی مواد غذایی است. پس از اینکه مجوز تجاری خود را دریافت کردید، برای دریافت تأییدیه طرح ساخت و ساز رستوران خود باید این مجوز را هم داشته باشید.

 

مدارک زیر باید قبل از اداره ایمنی مواد غذایی برای دریافت مجوز غذا ارائه شوند:

 

  • کپی مجوز تجاری یا تأیید اولیه از مرجع صادر کننده

 

  • طرح طراحی داخلی محل (در صورت وجود)

 

هزینه‌های افتتاح رستوران در دبی

 

3. نوع رستوران و USP را تعیین کنید

هنگام راه اندازی رستوران ایرانی در دبی باید یک ایده منحصر به فرد در ذهن خود داشته باشید؛ چیزی که به شما کمک می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوید.

 

این ایده قدرت برتری زیادی را در صنعت رقابتی رستوران‌های دبی به شما می‌دهد. این ایده شامل نوع خدمات رستوران، غذاهایی که سرو می‌کنید و محیط رستوران شما است.

 

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید تعیین USP رستوران شما است. اگر یک تم غیر معمول دارید یا یک آیتم منو نوآورانه معرفی می‌کنید، به جذب مشتریان زیادی کمک می‌کند؛ بنابراین با آنچه قبلاً انجام نشده است، شروع کنید!

 

4. تصمیم خود را برای تعیین مکان رستوران بگیرید

دبی مرکز بیش از 200 ملیت مختلف از سرتاسر کره زمین است که دامنه فعالیت صاحبان رستوران‌ها را گسترده تر می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا بسته به نوع رستورانی که اداره می‌کنند، مخاطبان مختلفی را تامین کنند.

 

قبل از اینکه مکانی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که در مورد آن مکان و اطلاعات جمعیتی آن تحقیق کرده‌اید و ببینید که آیا آن مکان مورد نظر به اندازه کافی برای کسب و کاری که راه‌اندازی می‌کنید، مناسب است یا خیر.

 

برخی از بهترین مکان‌ها برای افتتاح رستوران در دبی عبارت‌اند از:

 

  • جمیرا

 

  • امارات هیلز

 

  • نهر دبی

 

  • مرکز خرید امارات

 

  • القوز

 

شما می‌توانید بر اساس ایده خود و نوع رستورانی که می‌خواهید افتتاح کنید، مکانی را انتخاب کنید.

 

به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک رستوران ناهارخوری خوب باز کنید، جاده ساحلی جمیرا مکان بسیار خوبی برای شما خواهد بود؛ زیرا یک منطقه مرفه است.

 

5. منو را طراحی کنید

قبل از اینکه در رستوران خود را باز کنید، باید منو را تنظیم کرده باشید و تصمیم بگیرید که چه ویژگی‌هایی دارد. همچنین باید منوی خود را به روشی درست مهندسی کنید و آیتم‌های آن را به درستی انتخاب و قیمت‌گذاری کنید تا هزینه اصلی خود را که شامل هزینه کالای فروخته شده و هزینه کار می‌شود، پوشش دهید.

 

در ابتدا منوی شما نیازی به طراحی کامل ندارد و همچنین نیازی نیست که دستورالعمل‌های شما کامل باشند. بعد از کسب اطلاعاتی در مورد اینکه کدام مواد غذایی فروش خوبی دارند و کدام نه به تدریج می‌توانید منو را به‌روز کنید.

 

6. طراحی چیدمان رستوران را انجام دهید

چیدمان رستوران می‌تواند کمی سخت باشد؛ اما در هنگام راه‌اندازی رستوران ایرانی در دبی، مرحله‌ای بسیار ضروری است.

 

نحوه چیدمان و دکوراسیون رستوران شما تأثیر بسیار زیادی بر فعالیت‌های روزانه دارد. فراهم کردن فضای مناسب و کافی برای حرکت آزادانه کمک می‌کند تا تأثیر خوبی بر مشتریان خود بگذارید.

 

شما باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید کل چیدمان خود را سازماندهی کنید تا به اهداف مشخص شده در منو و ایده خود برسید. هنگامی که چیدمان اولیه شما ایجاد شد، می‌توانید اتاق غذاخوری خود را طراحی و تزیین کنید.

 

7. سرمایه گذاری در فناوری مناسب

در دنیای مدرن امروزی نمی‌توانید تأثیر و اهمیت فناوری را بر همه چیز نادیده بگیرید. هنگام راه‌اندازی یک رستوران، سرمایه‌گذاری روی یک سیستم POS کارآمد که در درازمدت کار را برای شما آسان‌تر می‌کند، ضروری است.

 

به عنوان صاحب رستوران، انتظار می‌رود که در همه جا حضور داشته باشید و بر بخش‌های مختلف نظارت داشته باشید؛ اما این موضوع از نظر فیزیکی چالش‌برانگیز و تقریباً یک کار غیرممکن است. اگر می‌خواهید به عملیات روزانه توجه داشته باشید، استفاده از فناوری بسیار مهم می‌شود.

 

یک سیستم POS شما را قادر می‌سازد تا کارهای روزمره مختلفی را انجام دهید؛ این کارها عبارت‌اند از:

 

  • صورت‌حساب

 

  • ارسال سفارش‌ها

 

  • مدیریت سهام و موجودی

 

  • دریافت گزارش‌های دقیق

 

  • بازاریابی

 

8. کارکنان واجد شرایط را استخدام کنید

داشتن کارمندان خوب نشانه واضحی از یک رستوران خوب و بهترین خدمات است؛ بنابراین استخدام بهترین کارکنان برای شما ضروری است.

 

صنعت رستوران‌داری در منطقه خلیج‌فارس، نرخ گردش مالی بالایی دارد که استخدام افرادی را که اقامت امارات را بخواهند و به رشد تجارت رستوران شما کمک کنند، بسیار مهم است.

 

مجوزهای لازم را برای راه اندازی رستوران بگیرید

 

راه اندازی رستوران ایرانی در دبی با افدل

علاوه بر راه اندازی رستوران ایرانی در دبی، کسب و کارهای متنوعی در امارات وجود دارند که می‌توانید برای کار در دبی و زندگی در این شهر انتخاب کنید؛ تنها کافی است تا ایده خود را با یک کارشناس متخصص یا شرکت معتبر مطرح کنید.

 

افدل همان نامی است که می‌توانید با خیالی راحت به آن اعتماد کنید و ایده‌های ناب خود را با کارشناسان این شرکت بسپارید. ثبت شرکت در دبی یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری و کار در شهر دبی است و گزینه ایده‌آلی برای ایرانیان محسوب می‌شود.

 

شما می‌توانید تمامی کارهای مهاجرتی خود را به تیم حرفه‌ای افدل بسپارید؛ از دریافت ویزای دبی گرفته تا راه اندازی کسب و کارتان! با راه اندازی رستوران ایرانی در دبی تنها یک تماس فاصله دارید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *