hambergermenu

تحصیل در رشته های فنی مهندسی در روسیه

تحصیل در رشته های فنی مهندسی در روسیه

کشور روسیه بنابر اقتصاد توسعه‌یافته و همچنین سطح امکانات رفاهی و اجتماعی بسیار بالای خود همواره یکی از بهترین مقاصد برای مهاجران از سراسر دنیاست. البته باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کنیم که در طی چندین سال اخیر بنا بر تصویب جدیدترین قوانین از سوی دولت، شرایط تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه برای دانشجویان بین‌المللی نیز بسیار آسان‌تر شده است.

 

ویزای تحصیلی روسیه را بر خلاف ویزای سایر کشورهای توسعه‌یافته می‌توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن اخذ کرد. دانشگاه‌های موجود در این کشور جزو بهترین و برترین دانشگاه‌ها در جهان بوده و در لیست در کنار دانشگاه‌هایی چون هاروارد، کمبریج و استنفورد قرار گرفته‌اند. با توجه به این موارد و همچنین پایین بودن هزینه‌های زندگی دانشجویی و سایر هزینه‌ها در روسیه سالانه افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا به خصوص ایران به این کشور از طریق تحصیل مهاجرت می‌کنند.

 

تحصیل در رشته های فنی مهندسی در روسیه

 

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

تحصیل در روسیه مانند تحصیل در سایر کشورها شرایط خاص خود را دارد. اما در حال حاضر بهترین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مهاجران در این کشور مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های معتبر روسیه بایستی افراد متقاضی دوره‌هایی تحت عنوان پادفک را با موفقیت بگذرانند. هدف از برگزاری این دوره‌ مخصوص افزایش آمادگی و اطلاعات متقاضیان در خصوص زبان روسی و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

 

البته آن دسته از افرادی که مدرک زبان روسی را دارند و به این زبان کاملا مسلط هستند، نیازی به شرکت در دوره‌های پادفک ندارند؛ اما در مقابل افراد بدون مدرک زبان روسی بایستی در این دوره شرکت کنند. افزون بر این موارد آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند فقط به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه تحصیل کنند، باید در دوره پادفک انگلیسی نیز شرکت کنند.

 

رشته کامپیوتر در بین سایر رشته‌های دانشگاهی بیشترین تقاضا را در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناسی ارشد در این کشور دارد، به همین جهت در حال حاضر تحصیل در این رشته از نظر آینده شغلی نیز بهترین فرصت برای مهاجران است. تحصیل کارشناسی در روسیه به مدت 4 سال به طول انجامیده و متقاضیان نیز در می‌توانند با اخذ واحدهای بیشتر در صورت داشتن معدل بالاتری در مدت زمان کمتری این دوره را بگذرانند.

 

مدرک دیپلم از جمله مدارک موردنیاز برای تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه

یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه داشتن مدرک دیپلم مورد تایید این کشور است. به بیانی ساده‌تر با توجه با قوانین تصویب شده در سال 2020 یعنی امضا توافق‌نامه روسیه با برخی کشورها تنها مدرک دیپلم آن دسته از دانشجویان بین‌المللی مورد تایید این کشور است که شهروند یکی از کشورهای ثبت شده در این توافق‌نامه باشند. کشور ایران نیز از جمله کشورهایی است که در این توافق‌نامه حضور دارد، به همین دلیل مدرک دیپلم دانشجویان ایرانی مورد تایید این کشور است.

 

مدرک دیپلم از جمله مدارک موردنیاز برای تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه

 

شرایط تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

در رابطه با شرایط تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه باید به این نکته پرداخت که داشتن مدرک زبان انگلیسی یا روسی بسیار ضروری و مهم است. البته در صورت داشتن معدل بالاتر و همچنین مدرک زبان مورد نیاز می‌توان به شکل راحت‌تر و سریع‌تری ویزای تحصیلی این کشور در مقطع ارشد را دریافت کرد.

 

مانند سایر کشورها تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور در یک دوره 2 ساله انجام شده و دانشجویان نیز می‌توانند حین تحصیل به صورت پاره وقت نیز کار کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه مهاجرتی و تحصیلی روس، دانش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه مزایای بسیار بیشتری نسبت به شرایط تحصیل در سایر کشورها دارد. مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های تحصیل و همچنین زندگی از جمله مزیت‌های بزرگ تحصیل در در مقاطع لیسانس و ارشد روسیه است.

 

شرایط تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیل در لیسانس و ارشد در روسیه

مدارک بسیاری به منظور تکمیل فرم درخواست تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه بایستی ارسال شود؛ اما در بین این مدارک 5 نوع مدرک اهمیت بسیار زیادی دارند که متقاضیان هر یک از این دو مقطع دانشگاهی باید آن‌ها را ارائه کنند. البته برای دریافت کامل‌ترین اطلاعات در مورد تمامی مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور روسیه کافی است تا با مشاورین ما در روس دانش ارتباط برقرار کنید.

 

  1. 1. اولین و مهم‌ترین مدرک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های روسیه ارائه فرم درخواست پذیرش دانشگاه مقصد است. برای دسترسی به این فرم بایستی به سایت دانشگاه مقصد مورد نظر باید مراجعه شود.

 

  1. 2. دومین مدرک نیز پاسپورت دانشجو است، این پاسپورت برای خروج از کشور و ورود به کشور مقصد نیاز است و در ادامه متقاضی باید مدرک تحصیلی دیپلم خود را به همراه ریز نمرات به دانشگاه مقصد ارسال کند.

 

  1. 3. ارائه مدارک پزشکی چون گواهی سلامت و گواهی مربوط به بیماری HIV نیز باید توسط متقاضی ارسال شود. این مدارک جزو مهم‌ترین مدارک برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه در سال 2023 است. افزون بر این موارد فرد متقاضی باید مدارک شخصی خود را به منظور احراز هویت ارسال کند.

 

  1. 4. در صورتی که فرد متقاضی قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه بدون بورسیه‌های تحصیلی را دارد، بایستی مدارکی دال بر اثبات تمکن مالی را ارسال کند.

 

فرصت ویژه تحصیل رایگان مهندسی در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه در واقع فرصتی ویژه و تکرارنشدنی برای دانشجویان بین‌المللی برای بهره‌مندی از مزایای بی‌شمار تحصیل در این کشور است. برای تحصیل رایگان مهندسی در روسیه متقاضیان باید در آزمون‌های مخصوص بورسیه‌های تحصیلی شرکت کنند. دریافت بورسیه تحصیلی مزیت‌هایی چون دریافت خوابگاه رایگان، دریافت بورس تحصیلی ماهانه به مبلغ بیش از 1700 روبل و … دارد.

 

دانشگاه‌های مهندسی کشور روسیه از جمله کالج‌های برتر و مشهور مهندسی در دنیا هستند. تحصیل در این دانشگاه‌ها در آینده شغلی متقاضیان تاثیر مستقیمی دارد، به خصوص اگر دانشجویان بین‌المللی بتوانند با بورسیه‌های تحصیلی مهندسی وارد این دانشگاه‌ها شوند.

 

فرصت ویژه تحصیل رایگان مهندسی در روسیه

 

معرفی بهترین و برترین دانشگاه‌های روسیه

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد قصد تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه را دارید، بهتر از پیش از انجام هر کاری با بهترین و برترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. سیستم آموزشی روسیه همواره جزو برترین سیستم‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود. از برترین دانشگاه‌‌های روسیه برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی می‌توان به موارد زیر پرداخت:

 

  • دانشگاه لومونسوف مسکو

 

  • دانشگاه پلی تکنیک بومن مسکو

 

  • دانشگاه نوووسیبیرسک

 

  • دانشگاه ایالتی تومسک

 

  • دانشگاه ایالتی سم پترزبورگ

 

  • دانشگاه HSE

 

دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه در مقطع لیسانس و ارشد در کمترین زمان با موسسه روش دانش

تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان بین‌المللی به خصوص دانشجویان ایرانی دارد، اما برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور در کمترین زمان باید در ابتدا با یک موسسه مهاجرتی و تحصیلی مجرب و معتبر مشورت و همفکری کرد.

 

موسسه روس دانش با اتکا بر تخصص و دانش بنیادی بسیار قدرتمند کادر مجرب خود توانسته در طی چندین سال اخیر، ویزای تحصیلی بیش از هزاران دانشجو را از کشور روسیه اخذ کند. اگر شما هم قصد دارید طعم شیرین موفقیت و آینده‌ای تضمین‌شده در کشور روسیه را بچشید کافی است تا با مشاورین ما در روس دانش تماس حاصل فرمایید.

 

سخن آخر

در این مطلب در رابطه با شرایط و قوانین تحصیل در مقطع لیسانس و ارشد در روسیه توضیحات کاملی را در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به مطالب فوق می‌توان به این نتیجه رسید که تحصیل در کشور روسیه برای دانشجویان بین‌المللی به خصوص ایرانیان یک فرصت طلایی و تکرارنشدنی است.

 

این کشور بنابر وضعیت اقتصادی بسیار مطلوب و همچنین شرایط بسیار مناسبی که برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است، در حال حاضر بهترین کشور برای تحصیل و برخورداری از فرصت‌های شغلی است. مدارکی چون مدرک زبان، پاسپورت، گواهی سلامت روانی و جسمانی، تمکن مالی در صورت تحصیل بدون بورسیه تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه هستند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *