hambergermenu

آیا امکان اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل وجود دارد؟

چکیده : پایین بودن هزینه زندگی در گرجستان و سفر به این کشور، تلاش دولت گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا، داشتن دانشگاه ها و مدارس بین المللی در گرجستان و موارد این چنینی باعث شده تا بسیاری از افراد جهت تحصیل در گرجستان اقدام کنند.

 

آیا امکان اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل وجود دارد؟

 

گرجستان، کشوری زیبا با تمدنی کهن واقع در منطقه قفقاز که در طی سال های اخیر به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان مهاجران تبدیل شده است. از طرفی، دانشجویان و دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، گرجستان را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. پایین بودن هزینه زندگی در گرجستان و سفر به این کشور، تلاش دولت گرجستان برای پیوستن به اتحادیه اروپا، داشتن دانشگاه ها و مدارس بین المللی در گرجستان و موارد این چنینی باعث شده تا بسیاری از افراد جهت تحصیل در گرجستان اقدام کنند.

 

 سوالی که ممکن است برای بسیاری از دانشجویان پیش بیاید این است که آیا امکان اخذ اقامت این کشور از طریق تحصیل وجود دارد؟

 

اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل

یکی از روش های رایج و سریع برای اخذ اقامت گرجستان، تحصیلی می باشد. این نوع اقامت از نوع موقت بوده و بنابر صلاحدید اداره مهاجرت بین یک سال تا چندین سال ارائه می شود.

 

در واقع دانشجویان و دانش آموزان می توانند ضمن ثبت نام در دانشگاه یا مدرسه مورد نظر خود، اقامت تحصیلی گرجستان را دریافت کنند. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی گرجستان با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف، به دانشجویان اجازه می‌دهند تا مطالعات خود را با توجه به علاقه‌ها و توانمندی‌هایشان ادامه دهند. برای ثبت نام در مدارس گرجستان و یا دانشگاه های گرجستان قبل از هر چیز نیاز است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص این کشور و مراکز آموزشی آن بدست آورید.

 

 گرجستان دارای مدارس و دانشگاه های متعددی بوده که از سطح علمی مناسبی برخوردار می باشند. انواع رشته های تحصیلی اعم از پزشکی، مهندسی، کامپیوتر، مدیریت و … دراین دانشگاه ها تدریس می شوند.

 

اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل

 

مزایای تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان از مزایای زیادی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا تعداد دانش آموزان و دانشجویان خارجی در این کشور با افزایش چشمگیری مواجه شود. در ادامه نگاهی به این دلایل و مزیت ها خواهیم داشت.

 

  • گرجستان یکی از امن ترین کشورها در جهان شناخته شده و به همین علت به عنوان یکی از کشورهای هدف جهت ادامه تحصیل می تواند مناسب باشد. آزادی ادیان، آزادی پوشش، آزادی تفکر و امنیت بالای این کشور باعث شده تا افراد بسیاری گرجستان را به عنوان کشور مقصد خود جهت تحصیل برگزینند.

 

  • فرایند ثبت نام در مدارس و دانشگاه های گرجستان بسیار آسان است و تمامی این پروسه در طی حداکثر 40 روز کاری انجام می شود. این موضوع می تواند یکی از مزایای اصلی تحصیل در این کشور محسوب شود.

 

  • با وجود اینکه گرجستان یک کشور اوراسیایی می باشد و بسیاری از مراکز آموزشی این کشور از سطح بین المللی برخوردار هستند، هزینه زندگی در گرجستانپایین بوده و همین موضوع باعث شده تا تحصیل در این کشور برای دانشجویان و دانش آموزان مقرون به صرفه باشد.

 

  • چنانچه قصد دارید در کشور گرجستان مشغول تحصیل شوید، تسلط به زبان انگلیسی یا گرجی می تواند یک امتیاز مهم برای شما محسوب شود. زبان گرجستان بطور رسمی زبان گرجی می باشد اما بسیاری از افراد این کشور به یکی از زبان های روسی، آذری و یا انگلیسی نیز تسلط دارند. اما بطور کلی برای تحصیل در کشور گرجستان نیازی به ارائه مدرک زبان از جمله آیلتس و یا تافل نیست و همین موضوع می تواند بسیاری از دانشجویان یا دانش آموزان خارجی را جهت ادامه تحصیل مجذوب خود کند.

 

آیا امکان اقامت بعد از تحصیل نیز در گرجستان وجود دارد؟

 

آیا امکان اقامت بعد از تحصیل نیز در گرجستان وجود دارد؟

چنانچه دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیل شدن، در گرجستان مشغول به کار شوند، می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. در واقع تا زمانی که کار می کنید و مجوز دارید اجازه اقامت خواهید داشت.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *