hambergermenu

راهنمای اخذ ویزای شینگن و‌ وقت سفارت ایتالیا از ویزامتریک

اگر می‌خواهید به کشورهایی نظیر آلمان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و … سفر کنید، می‌بایست ویزای شینگن داشته باشید.

 

اخذ ویزای شینگن یک رویای دست نیافتنی برای بسیاری از افراد است، ویزایی که با در دست داشتن آن می‌توان بدون دغدغه به اکثر کشورهای اروپایی سفر کرد.

 

منتهی گرفتن این ویزا، خصوصا برای متقاضیان ایرانی، با دغدغه‌های زیادی مواجه می‌باشد. اگر مایل به دریافت این ویزای معتبر هستید، شاید بد نباشد در گام نخست اطلاعات خود را درباره آن افزایش دهید. اتفاقا در این مطلب ویزای شینگن و نحوه اخذ آن را زیر ذره بین قرار می‌دهیم تا با دید باز برای دریافت این مجوز پرطرفدار اقدام کنید.

 

اخذ ویزای شینگن؛ مجوز سفر به 27 کشور اروپایی

 

تصویری از ویزای شنگن

 

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن یک مجوز موقت جهت ورود به ناحیه شینگن محسوب می‌شود. با گرفتن این ویزا شخص می‌تواند بدون دغدغه به 27 کشور اروپایی سفر کند.

 

به عبارتی ساده‌تر، ویزای شینگن افراد را از گرفتن ویزاهای اضافی برای بازدید از کشورهای مختلف اروپایی بی نیاز می‌کند.

 

این موضوع یکی از مهمترین مزایای اخذ ویزای شینگن است. برای مثال اگر شما بخواهید به طور همزمان از فرانسه و آلمان بازدید کنید، دیگر نیازی به گرفتن دو ویزا نخواهید داشت، چرا که ویزای شینگن هم مجوز ورود به خاک آلمان محسوب می‌شود، هم مجوز ورود به خاک فرانسه. البته نکات خاصی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه و شرایط اخذ ویزای شینگن میتوانید مقاله اخذ ویزای شینگن را مطالعه نمایید .

 

انواع ویزای شینگن کدام است؟

اگر مایل به اخذ ویزای شینگن هستید، می‌بایست بدانید این ویزا در انواع و اقسام مختلف صادر می‌شود.

 

البته تنوع در ویزاهای صادر شده توسط کشورهای عضو شینگن، به اهداف متنوع متقاضیان بازمی‌گردد. از آنجا که هر فرد از دریافت کارت شینگن هدف متفاوتی دارد، بنابراین این ویزا نیز با اهداف مختلف صادر می‌شود. در ادامه با انواع ویزاهای شینگن آشنا خواهیم شد:

 

  • ویزای نوع A: این ویزا به ویزای ترانزیت فرودگاهی معروف است، بدین معنی که فرد تنها می‌تواند در فرودگاه‌های کشورهای شینگن تردد نماید. چنانچه قصد سفر به کشوری را دارید، اما هواپیما در یکی از کشورهای شینگن برای سوختگیری یا سایر مسائل باید فرود بیاید، می‌بایست اقدام به دریافت این ویزا کنید.

 

  • ویزای نوع B: این ویزا به ویزای ترانزیت حمل و نقل شهرت دارد، چرا که با داشتن آن فرد می‌تواند به مدت چند روز در کشورهای شینگن تردد نماید. این ویزا مناسب افرادی است که می‌خواهند به صورت زمینی به کشورهای خارج از شینگن سفر کنند، اما ملزم به عبور از محدوده شینگن هستند.

 

  • ویزای نوع C: این ویزا برای اهداف توریستی، ورزشی و … صادر می‌شود. اگر فرد مایل به بازدید از کشورهای عضو شینگن باشد یا مثلا بخواهد یکی از اعضای خانواده خود را ببیند، می‌تواند از طریق این نوع ویزا اقدامات لازم را انجام دهد.

 

  • ویزای نوع D: این ویزا نیز برای اهدافی نظیر تحصیل یا کار در کشورهای ناحیه شینگن صادر می‌شود. با توجه به ماهیت این نوع ویزاها، مدت زمان اقامت در ناحیه نیز بیشتر در نظر گرفته می‌شود. جالب است بدانید به این مجوز، ویزای ملی نیز اطلاق می‌شود.

 

انواع ویزای شینگن

کشورهایی که در منطقه شینگن قرار دارند

 

تا به این لحظه بارها درباره اخذ ویزای شینگن صحبت کردیم. همانطور که گفته شد، این ویزا مجوز ورود به 27 کشور اروپایی محسوب می‌شود.

 

بنابراین احتمالا یک علامت سوال بزرگ در ذهن شما نقش بسته است: “کدام کشورها عضو ناحیه شینگن هستند؟” در این بخش 27 کشور ناحیه را به شما معرفی خواهیم کرد، کشورهایی که برای سفر به آنها ملزم به دریافت ویزا شینگن هستید:

 

آلمانمجارستانجمهوری چک
اسپانیااسلواکیلاتویا
ایتالیابلژیکاستونی
فرانسهلهستانجزایر فارو
هلندسوئیسایسلند
کرواسیسوئددانمارک
سوئداسلوونیفنلاند
پرتغالیونانلیختن اشتاین
اتریشنروژمالت

 

اخذ ویزای شینگن از سفارت کدام کشور باید پیگیری شود؟

 

اگرچه 27 کشور عضو پیمان شینگن بوده و همگی از قوانین این ناحیه پیروی می‌کنند، اما اینطور هم نیست که شما از هر کشوری بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. اگر مایل به گرفتن این مجوز هستید، می‌بایست ویزای خود را طبق قوانین زیر از سفارت کشور مناسب دریافت کنید؛

 

  • اگر تنها به یک کشور سفر می‌کنید، ویزای خود را باید از سفارت آن کشور دریافت نمایید.

 

  • اگر به دو یا چند کشور سفر می‌کنید، می‌بایست از سفارت کشوری که بیشترین اقامت را در آن دارید ویزا بگیرید.

 

  • اگر به دو یا چند کشور سفر می‌کنید، اما مدت زمان اقامت شما در هر کشور مشخص نیست، باید ویزای خود را از سفارت اولین مقصدتان دریافت نمایید.

 

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن

بهترین سفارت برای اخذ ویزای شینگن

 

وقت سفارت ایتالیا

همانطور که می‌دانید، جهت اخذ ویزای شینگن باید به سفارت کشور مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

 

اما سفارت یا کارگزاری مربوطه به امور افراد بدون نوبت قبلی به هیچوجه رسیدگی نمی‌کند.

 

از همین بابت شما برای درخواست صدور ویزای شینگن می‌بایست ابتدا وقت سفارت بگیرید. از طرفی یکی از کشورهای پرطرفدار حوزه شینگن ایتالیا است.

 

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که آیا من نیاز به وقت سفارت ایتالیا دارم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید به پاراگراف قبل رجوع کنید. طبق این پاراگراف وقت سفارت کشور ایتالیا مناسب افرادی است که؛

 

  • با هدف گردشگری، کار، تحصیل یا … فقط می‌خواهند وارد خاک ایتالیا شوند.

 

  • تمایل دارند به غیر از ایتالیا از کشورهای دیگر بازدید نمایند، اما مدت زمان اقامت آنها در ایتالیا از سایر کشورها بیشتر است.

 

  • تمایل دارند به غیر از ایتالیا از کشورهای دیگر هم بازدید نمایند، اما با توجه به اینکه مدت زمان اقامت آنها در هر کشور مشخص نیست، ایتالیا اولین مقصد آنها محسوب می‌شود.

 

برای پی بردن به نحوه اخذ ویزای ایتالیا و وقت سفارت ایتالیا مقاله وقت سفارت ایتالیا را مطالعه نمایید

 

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟

اگر با تعاریف بالا خود را متقاضی وقت سفارت ایتالیا می‌دانید، می‌بایست بدانید در حال حاضر امور کنسولی این سفارت به طور کامل به یک کارگزاری واسطه واگذار شده است.

 

تا پیش از این کارگزاری cox and kings امور کنسولی این سفارت را برعهده داشت، اما هم اکنون این امور به کارگزاری ویزامتریک واگذار گشته است.

 

بنابراین شما برای دریافت وقت سفارت کشور ایتالیا مستقیما با سفارت در ارتباط نخواهید بود، بلکه با واسطه‌ای به نام ویزامتریک سر و کار خواهید داشت.

 

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟

 

ویزامتریک

ویزامتریک یک شرکت نام آشنا است که در زمینه امور ویزا فعالیت می‌کند. این شرکت معتبر مدت‌هاست که امور ویزای سفارت آلمان را بر عهده داشته، اما در اواخر سال 2023 بخش خدمات سفارت ایتالیا را نیز بر خدمات خود افزوده است.

 

در حال حاضر شما می‌توانید وقت سفارت ایتالیا را از این کارگزاری رزرو کنید. همچنین برای ارائه مدارک و انگشت نگاری می‌بایست به دفتر این کارگزاری مراجعه نمایید.

 

آدرس دفتر ویزامتریک در تهران

آدرس دفتر ویزامتریک برای آن دسته از متقاضیانی که به دنبال دریافت ویزای شینگن از طریق سفارت ایتالیا و آلمان هستند، می‌تواند بسیار مهم باشد.

 

در حال حاضر این کارگزاری در تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان 21، ساختمان شیراز، شماره 137 فعالیت می‌کند.

 

برای کسب اطلاعات در مورد اخذ ویزای آلمان و ایتالیا از شرکت ویزامتریک این مقاله را مطالعه نمایید ویزامتریک

 

دفتر ویزامتریک در تهران

آیا خدمات ویزا می‌خواهید؛ امور خود را به ویزا 21 بسپارید

گرفتن ویزای شینگن یک چالش بزرگ است. از همین جهت بسیاری از افراد تمایل دارند این کار را به یک شرکت معتبر بسپارند.

 

ما پس از بررسی‌های فراوان و تجزیه و تحلیل شرکت‌های زیاد، توانستیم یک موسسه بسیار حرفه ای و کاربلد در زمینه امور ویزا پیدا کنیم!

 

خود من به شخصه از خدمات این شرکت استفاده کردم و اکنون با ضمانت به شما قول می‌دهم از خدمات تیم ویزا 21 هرگز پشیمان نخواهید شد. بنابراین اگر مایل به اخذ ویزای شینگن هستید، اگر به دنبال رزرو وقت سفارت ایتالیا می‌باشید یا هر نوع خدمات دیگری در حوزه ویزا نیاز دارید، می‌توانید به تیم ویزا 21 اعتماد کنید. مطمئن باشید از پیشنهاد ما پشیمان نخواهید شد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *