hambergermenu

بهترین دکتر روانشناس تهران و درمان افسردگی

چگونه روانشناس درمان افسردگی را انجام می دهد؟

در طول درمان افسردگی، یک فرد بیمار تحت نظر بهترین دکتر روانشناس تهران قرار می گیرد. روانشناس به فرد کمک می کند عواملی که باعث ایجاد افسردگی می شوند را شناسایی کند.

 

براساس مطالعات بهداشت روان، تخمین زده می شود که 17 میلیون فرد بالغ در هر دوره 1 ساله از زندگی از افسردگی رنج می برند. افسردگی یک بیماری واقعی است و از نظر مشکلات ارتباطی، خانوادگی و از دست رفتن بهره وری شغل هزینه زیادی را به همراه دارد. با این حال، درمان افسردگی توسط روانشناس امکان پذیر است.

 

بهترین دکتر روانشناس تهران

 

افسردگی از غم و اندوه گاه به گاه متفاوت است

هر کس به مناسبت هایی غمگین یا اندوه گین می شود. همچنین غصه خوردن در مورد تجربه های ناراحت کننده زندگی، مانند بیماری، مرگ اعضاء خانواده ، از دست دادن شغل یا طلاق کاملاً طبیعی است. اما برای بیشتر مردم، این احساس غم و اندوه با گذشت زمان کاهش می یابد.

با این حال اگر احساس غم و اندوه فرد دو هفته یا بیشتر طول بکشد و اگر در فعالیت های روزمره زندگی اختلال ایجاد کند، ممکن است اتفاق جدی تری از “احساس آبی” در جریان باشد.

افراد افسرده معمولاً احساس ناتوانی و ناامیدی می کنند و خود را به خاطر داشتن این احساسات سرزنش می کنند. افرادی که افسرده هستند ممکن است بیش از حد خسته هستند. آنها از شرکت در فعالیت های معمول خود اجتناب می کنند. آنها ممکن است از خانواده و دوستان خود کناره گیری کنند. حتی ممکن است بعضی از آنها فکر مرگ یا خودکشی داشته باشند. در این شرایط بهتر است به دکتر روانشناس تهران یا شهر خود مراجعه و درمان افسردگی را شروع کنید.

 

چه عواملی باعث افسردگی می شود؟

پاسخ واحدی برای این سال وجود ندارد. برخی از افسردگی ها در اثر تغییراتی در شیمی بدن ایجاد می شوند که بر خلق و خو و روند تفکر تأثیر می گذارد. عوامل بیولوژیکی نیز می توانند باعث افسردگی شوند.

در موارد دیگر، افسردگی نشانه عدم تعادل برخی جنبه های ذهنی و عاطفی زندگی فرد است. به عنوان مثال تغییرات مهم زندگی یا استرس های زندگ ، مانند مرگ یکی از عزیزان می تواند یک دوره افسردگی را ایجاد کند. در هر دو صورت درمان افسردگی باید سریع آغاز شود.

 

آیا بهترین دکتر روانشناس تهران افسردگی را با موفقیت درمان می کند؟

بله درمان روانشناسی افسردگی امکان پذیر است. افسردگی فرد وقتی که از وی مراقبت های شایسته ای دریافت به عمل آید امکان پذیر است. این امر برای افرادی که گمان می کنند خود یا یکی از اعضای خانواده شان از افسردگی رنج می برد بسیار حیاتی است. آنها باید از یک روانشناس با تجربه برای درمان افسردگی کمک بگیرند.

به بیان ساده، افراد مبتلا به افسردگی که به دنبال کمک نمی روند ممکن است بهبود نیابند. احساسات و نگرانی های بیان نشده همراه با احساس انزوا می تواند افسردگی را بدتر کند. بنابراین، نمی توان اهمیت دریافت کمک مناسب از بهترین دکتر روانشناس تهران را نادیده گرفت.

 

چگونه روانشناس تهران به افراد کمک می کند تا از افسردگی بهبود یابند؟

رویکردهای مختلف روان درمانی، از جمله درمان شناختی رفتاری، بین فردی و روان پویشی  به بهبود افراد افسرده کمک می کند. یک دکتر روانشناس تهران به افراد این فرصت را می دهد تا عواملی را که در افسردگی آنها موثر است را شناسایی کرده و از راهکارهای روانی، رفتاری، بین فردی و موقعیتی استفاده کنند. روانشناسان ماهر می توانند با درمان افسردگی را به خوبی انجام دهند.

 

شناسایی جنبه های مشکل دار زندگی

برخی مشکلات زندگی به شکل گیری افسردگی آنها کمک می کند. یک روانشناس خوب تهران به افراد کمک می کند بفهمند کدام یک از جنبه های این مشکلات را می توانند حل یا بهبود بخشند.

یک روانشناس آموزش دیده در تهران می تواند به بیماران افسرده کمک کند گزینه هایی را برای آینده شناسایی کنند. همچنین اهداف واقع بینانه ای تعیین می کند تا آنها بهزیستی ذهنی و عاطفی خود را افزایش دهند. روانشناسان همچنین به افراد کمک می کنند تا در گذشته اگر افسرده بوده اند بتوانند با موفقیت با احساسات مشابه کنار بیایند.

 

شناسایی افکار منفی توسط روانشناس خوب در تهران

الگوهای تفکر منفی یا تحریف شده منجر به احساس ناامیدی و درماندگی همراه با افسردگی می شوند. به عنوان مثال، افراد افسرده ممکن است تمایل به کمالگرایی داشته باشند. یعنی در مورد شرایط مختلف، تفکر “همیشه” یا “هرگز” داشته باشند. آنها همچنین ممکن است شخصاً رویدادها را انجام دهند. به عبارتی از کار تیمی اجتناب کنند. یک روانشناس آموزش دیده و خبره می تواند به پرورش دیدگاه مثبت تری در زندگی آنها کمک کند.

 

سایر افکار و رفتارهای آموخته شده که باعث افسردگی می شود

بهترین دکتر روانشناس تهران به افراد افسرده در درک و بهبود الگوهای تعاملی با سایر افراد کمک می کند. به افراد کمک می کند تا حس کنترل و رضایت از زندگی را به دست آورند. روانشناس به افراد کمک می کند تا گزینه ها را ببیند و همچنین فعالیت های لذتبخش را به تدریج در زندگی خود بگنجانند.

 

بهترین دکتر روانشناس تهران و درمان افسردگی

 

داشتن یک دوره افسردگی احتمال ابتلا به یک دوره دیگر را بسیار افزایش می دهد. برخی شواهد نشان می دهد که درمان افسردگی مداوم ممکن است احتمال افسردگی بعدی را کاهش یا شدت آنها را کاهش دهد. از طریق روانشناس، افراد می توانند مهارت هایی را برای جلوگیری از رنج غیرضروری در دوره های بعدی افسردگی یاد بگیرند.

 

دکتر روانشناس به افراد افسرده و نیز عزیزانشان کمک می کند

حمایت و مشارکت خانواده و دوستان می تواند نقش مهمی در کمک به فردی که افسرده است، داشته باشد. افراد خانواده در یک “سیستم پشتیبانی” می توانند فرد را به ادامه درمان افسردگی تشویق کنند. روشهای مقابله و مهارتهای حل مسئله را که از طریق روان درمانی فرا می گیرد نیز باید تمرین شود.

زندگی با یک فرد افسرده می تواند برای اعضای خانواده و دوستان بسیار دشوار و استرس زا باشد. درد ناشی از دیدن عزیزی که از افسردگی رنج می برد می تواند احساس ناتوانی و از دست دادن را به وجود آورد. درمان افسردگی ممکن است برای گردهم آوردن همه افراد خانواده و کمک به آنها در یادگیری روشهای موثر مفید باشد. بهترین دکتر روانشناس تهران همچنین می تواند فرصت خوبی را برای افرادی که خود هرگز افسردگی را تجربه نکرده اند فراهم کند. تا آنها در مورد درمان افسردگی اطلاعات بیشتری کسب کنند و روش های حمایت از عزیزی که از افسردگی رنج می برد را شناسایی کنند.

 

آیا دارو برای درمان افسردگی مفید هستند؟

داروها می توانند برای کاهش علائم افسردگی در برخی از افراد، به ویژه در موارد افسردگی شدید، بسیار مفید باشند. اغلب ترکیبی از روان درمانی و داروها بهترین درمان افسردگی است. با این حال با توجه به عوارض جانبی احتمالی، هرگونه استفاده از دارو نیاز به نظارت دقیق توسط پزشکی دارد که داروها را تجویز می کند.

برخی از افراد افسرده ممکن است روان درمانی را به استفاده از داروها ترجیح دهند. به خصوص اگر افسردگی آنها شدید نباشد. با انجام یک ارزیابی دقیق، یک روانشناس خوب و آموزش دیده می تواند در مورد توصیه های مربوط به یک دوره درمانی موثر برای افسردگی کمک کند.

 

درمان افسردگی چقدر طول می کشد؟

برخی از افراد ممکن است از درمان کوتاه مدت بهره مند شوند. افرادی که دچار افسردگی شدید یا مقاوم به برابر درمان هستند تمایل دارند که از روان درمانی طولانی مدت بهره ببرند. مطالعات نشان می دهد که درمان طولانی مدت منجر به بهبود بیشتر علائم افسردگی و رضایت از زندگی و عملکرد اجتماعی بهتر می شود. همچنین ممکن است خطر عود را بعد از بهبودی کاهش دهد. شما و بهترین دکتر روانشناس تهران می توانید علائم افسردگی را کاهش دهید. با گذشت زمان، شما همچنین با الگوهای زندگی خود آشنا می شوید که ممکن است احساس افسردگی را تحریک کنند.

 

افسردگی مقاوم در برابر درمان و بهترین دکتر روانشناس تهران

اگر به افسردگی مقاوم در برابر درمان مبتلا باشید، درنتیجه ممکن است قبلاً درمان را امتحان کرده باشید. شاید شما احساس کنید که درمان کار نمی کند. اما ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به خود فرصتی دوباره بدهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

به دلایلی فکر کنید که در گذشته مانع مفید بودن درمان شده است. تصمیم بگیرید که اکنون چه چیزی را از درمان می خواهید. آیا می خواهید با مشکلات خاصی کنار بیایید؟ آیا می خواهید با حوادث ناراحت کننده گذشته خود کار کنید؟ به اهداف خود فکر کنید.

 

به دکتر روانشناس خود بازگردید

بازگشت به روانشناس قدیمی خود را در نظر بگیرید. حتی اگر در گذشته درمان افسردگی شما نتیجه نداده، این بدان معنا نیست که درمانگر مقصر بوده است. این بار با اهداف خاصی به آن نزدیک شوید. این تجربه ممکن است متفاوت باشد. بازگشت به روانشناس قبلی ممکن است آسان تر باشد، زیرا او از قبل سابقه و وضعیت شما را می دانند.

 

بهترین دکتر روانشناس و بهبودی

 

همچنین می توانید روانشناس جدیدی را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید این بار برای درمان افسردگی آمادگی لازم را کسب کرده اید. اطمینان حاصل کنید که درمانگر خود را دوست دارید و به آن احترام می گذارید. از خود بپرسید که آیا احساس می کنید هر دو می توانند به طور موثر با یکدیگر کار کنید.

هنگامی که تحت درمان بهترین دکتر روانشناس تهران قرار می گیرید، در درمان عجله نکنید. پس از چند جلسه تسلیم نشوید.

نتیجه گیری

افسردگی می تواند توانایی فرد را در شرایط روزمره به طور جدی مختل کند. اما چشم انداز موجود برای درمان افسردگی بسیار خوب است. افرادی که از افسردگی رنج می برند با همکاری یک روانشناس خوب و با تجربه در تهران یا سایر شهرها می توانند به کنترل مجدد زندگی خود دست پیدا کنند. حتی اگر به روانشناس در محل زندگی خود دسترسی ندارید، می توانید از مشاوره آنلاین استفاده کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و باحال مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *