hambergermenu

بهترین کتاب­های روانشناسی که باید خواند

بهترین کتاب­های روانشناسی که باید خواند

حال و اوضاع عمومی دنیا است که مشخص می­کند آدم­ها به سمت چه سبک کتاب­هایی می­روند و این روزها با توجه به شرایط و رویدادهای هرروزه عجیب نیست اگر ببینیم همه و همه به کتاب­های حوزه­ی روانشناسی علاقه­مند شده­اند و برای خرید کتاب­های روانشناسی است که به کتابفروشی­ها و یا سایت­ خرید آنلاین کتاب سر می­ز­نند. کافی است تا نگاهی به لیست کتاب­های پرفروش کتابفروشی­های مختلف بیندازید یا تازه­های سایت‌های خرید آنلاین کتاب را ببینید. همگی پر شده­اند از کتاب­های خودیاری. اما در این میان، با این همه تنوع ما از کجا می­توانیم کتاب مناسب خودمان را انتخاب کنیم و مطمئن باشیم که این همان کتابی است که می­تواند برای ما مفید باشد و کمک‌مان کند؟

 

معمولا هر کتابفروشی و سایت خرید آنلاین کتاب برای مشتریان خود تدابیری اندیشیده است که به روند انتخاب و خرید کتاب آن­ها کمک می­کند. می­شود گفت نقشی که یک کتابفروش خوب و کاربلد در کتابفروشی‌ها دارد در سایت­ها توسط خلاصه­های نوشته شده درباره­ی هر کتاب و نظرات کاربران و دیگر اطلاعات داده شده به مخاطب انجام می­شود. این دست اطلاعات به شما کمک می­کنند تا از میان صدها و حتی هزاران کتاب به انتخاب و خرید کتاب روانشناسی مد نظر خود نزدیک شوید.

 

کتاب­های روانشناسی عمدتا به چند گروه کلی تقسیم می­شوند. برای مثال در دسته­بندی کلی­ای که در سایت خرید آنلاین کتاب بوک­لند داریم کتاب­های روانشناسی به این چند دسته بخش شده ­اند: روابط و خانواده، روانکاوی، مدیریت و در نهایت سبک زندگی. این موضوعات کلی نیز مثل باقی مسائل ذکر شده قرار است به روند انتخاب برای خرید کتاب روانشناسی به مخاطب خاص خود کمک کند.

 

در این مطلب قرار است چند کتاب روانشناسی خوب که موضوعات مختلفی دارند را به شما معرفی کنیم.

 

«ذهن آگاهی، شامل تمرین­هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می­بخشد»

«ذهن آگاهی، شامل تمرین­هایی که به زندگی روزانه سمت و سویی نو می­بخشد» همان طور که از نام کتاب پیداست قرار است در این کتاب با بالا بردن آگاهی ذهنتان به آرامش درونی دست پیدا کنید و بتوانید از رنج فکر مدام به گذشته و یا ترس از آینده رها شوید. ذهن آگاهی از تکنیک­های کاربردی پاکسازی ذهن است و خوشبختانه در چند سال اخیر کتاب­های خوبی در این باره به زبان فارسی ترجمه شده است. این کتاب در حوزه­ی روانکاوی قرار می­گیرد. می­توانید برای خرید آنلاین این کتاب به سایت بوکلند سر بزنید.

 

«ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی»

 

ارتباط بدون خشونت زبان زندگی

 

کتاب «ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی» از آن دست کتاب­هایی است که مخاطب را از مطالب علمی خسته نمی­کند و با زبانی جذاب و گیرا به بررسی موضوع­های مطرح شده می­پردازد. از دیگر مزایای این کتاب می­توان به این اشاره کرد که در کنا رجنبه­های علمی هر موضوعی به خوبی به جنبه­های عملی آن نیز پرداخته است. این کتاب همان طور که از عنوان آن نیز مشخص است به حوزه­ی روابط مربوط می­شود. می­­توانید برای خواندن خلاصه­ی کتاب و خرید آنلاین آن به سایت بوکلند سر بزنید.

 

«شیب، هنر ادامه دادن و متوقف شدن»

«شیب، هنر ادامه دادن و متوقف شدن» نام کتابی است نوشته­ی سث گادین که به موفقیت انسان می­پردازد. موفقیتی که باید بدانیم قرار نیست در زمان خیلی کوتاهی نصیب کسی شود و تلاش و کوشش پیوسته می­طلبد. در این کتاب می­خوانیم که افراد موفق دنیا طی یک شب به موقعیت کنونی خود نرسیده­اند و در مسیری طولانی و پر از پستی و بلندی گام برداشته­اند. نویسنده­ی این کتاب فوق­العاده یک سخنران انگیزشی و کارآفرین آمریکایی است که در این کتاب به خوبی به مسائل پیرامون موفقیت کاری هر انسان پرداخته است. کتاب «شیب» در گروه کتاب­های انگیزشی و موفقیت قرار می­گیرد و برای خرید کتاب انگیزشی یک انتخاب خوب به شمار می‌رود.

 

«راهنمای عملی رواقی زیستن»

سبک زندگی کتاب­های متنوعی را در بر می­گیرد، کتاب­هایی در ارتباط با یوگا، مراقبه و ذن، چاکرا درمانی و به طور کلی هر آن کتابی که راه و رسم زیستن را به مخاطب نشان و آموزش دهد. بنابراین اگر به رسوم مختلف زیستن مردم در اقصی نقاط جهان علاقه دارید باید در این قفسه از کتاب­های روانشناسی به دنبال کتاب مد نظرتان بروید. کتاب­هایی از جمله «راهنمای عملی رواقی زیستن» که نسبتا جدید است و توسط نشر گمان به چاپ رسیده است و به طور خلاصه و با زبانی شیرین و گیرا از آموزه­های رواقیون برایتان صحبت می­کند و شما را به آن آرامش مثال زدنی رواقیون دعوت می­کند. شما می­توانید این کتاب را با ترجمه­­ی خوب شادی نیک رفعت از سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند سفارش دهید.

 

«ایکیگای»

ایکیگای

کتاب بعدی «ایکیگای» است که بعید می­دانم کسی باشد که نامش را نشنیده باشد. عنوان دیگر این کتاب «راز ژاپنی­ها در داشتن عمر طولانی و زندگی شاد» بوده که در واقع موضوع این کتاب است که قسمت اول این سه گانه­ی ایکیگای است (دو قسمت بعدی به ترتیب «ایچی گو ایچی یه» و «سفر ایکیگای» هستند). نویسنده­ی این کتاب که سال­ها پیش برای کار به ژاپن سفر کرده است چنان محو و مسخ رسم و رسوم زندگی آنان می­شود که چندین کتاب درباره­ی آنان می­نویسد. اگر دوست دارید با راهکارهای جدیدی برای زندگی آرام و بی­دغدغه آشنا شوید و آن­ها را در زندگی خود پیاده کنید به شما پیشنهاد می­کنیم این سه گانه را بخوانید. همچنین می­توانید برای خواندن خلاصه­ی کتاب­های بعدی این سه گانه و خرید این کتاب­های روانشناسی به سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند سر بزنید و بعد از مطالعه­ی خلاصه­ی کتاب خریدتان را نهایی کنید.

 

کلام آخر …

در نهایت باید بدانیم که بهتر است با داشتن آگاهی کامل نسبت به مطالب یک کتاب و شناخت نسبی نویسنده و مترجم اقدام به خرید کتاب کنیم. استفاده از تجارب سایر کتاب دوستان و استفاده از لیسا کتاب هایی که آنها خوانده اند نیز می تواند مفید باشد مانند 10 کتاب روانشناسی فوق العاده که باید بخوانید. چراکه همانقدر که خواندن یک کتاب خوب به هر کسی در یافتن مسیر زندگی­اش کمک می­کند، خواندن یک کتاب بد نیز ممکن است او را از مسیر اصلی­اش دور کند. به همین منظور است که خوب است برای خرید آنلاین کتاب، چه خرید کتاب انگیزشی و خرید کتاب روانشناسی باشد و چه خرید کتاب رمان و غیره بهتر است به سایت­های معتبری همچون بوکلند مراجعه کنیم تا بتوانیم با داشتن حداکثر اطلاعات درباره­ی هر کتاب انتخابمان را انجام دهیم.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *